PDA

View Full Version : Time Flies - Slipping mix 1



maxdb
2 januari 2019, 20:57
Opname in de oefenruimte van mijn bandje. Vast niet perfect. Hopelijk wel te pruimen. Alle kritiek is welkom, ook positieve.
https://soundcloud.com/maxdb/slipping-slight-remix-1

pasqual
2 januari 2019, 21:40
Ik heb 'm eens effe geluisterd. Instrumentaal vind ik het best wel lekker. Alleen de zang mag wat spannender. In het begin klinkt de zang best aangenaam maar daarna, als de dynamiek toeneemt, blijft het een beetje monotoon voortkabbelen. Op 1.49 en 3.41 schreeuw het lied om een tweede stem! (Althans, dat vind ik;)) Dat zou het al heel anders laten klinken. Maar zeker te pruimen! Is dit lied af of nog in ontwikkeling?

maxdb
3 januari 2019, 00:12
Dankjewel Pasqual, ik zal de zanger een schop onder zijn hol geven! (alhoewel, hij is wel groter dan ik)
Qua 2e stem en of het af is; daar word nog aan gewerkt en over nagedacht. Je idee is best leuk eigenlijk.
Fijn om te horen dat er dynamiek inzit trouwens, je weet het maar nooit met al die compressors.

Fobo
3 januari 2019, 09:33
Wat Pasqual zegt. Mooi gecontroleerde feedback van de laadgitaar; ik mis echter wél een knallende solo, zo ergens op driekwart (dat zou ook het monotone doorbreken, denk ik zo).
Maar evengoed: complimenten!!

Ernest01
3 januari 2019, 13:59
Mooi nummer en mooie mix van instrumenten.
Tweede stem zou inderdaad de boel aardig 'ophalen'.
Denk dat het nummer best een tikkie sneller gespeeld zou kunnen worden.
Geeft wat meer 'power', lijkt mij.
Zeer veel belovend, dus nog een paar ideetjes erin stoppen....

telerocker
3 januari 2019, 18:41
Ik sluit me aan bij voorgaande sprekers. De zang draagt dit nummer en de zang is nu een beetje de zwakke stee. In de frasering, ritmiek en tekstbehandeling is nog winst te behalen. Je verwacht ook meer emotie in zo'n klaaglijke song. Vijl het bij, maak het puntiger, bouw een spannende bridge en wat hooks in en wellicht komt er dan een frissere versie uit. De compositie zelf is immers een leuk raamwerk, dus de basis staat al. Dus ondanks mijn opbouwende opmerkingen ook mijn complimenten.

maxdb
3 januari 2019, 23:55
Dank U allen voor de fijne feedback! 2e stem gaan we zeker proberen.
We gaan er nog eens voor zitten. Ik vind het leuke frisse ideeën. Ik zit tenslotte al een paar maanden op dit nummer te kauwen, en er is al veel aan gesleuteld. Maar ik zal het er zeker nog eens over hebben met de mannen. En ik voel best wat voor een knallende solo natuurlijk :D Fijn is wel dat deze multitracks iedereen (behalve de drummer) een kans geven om eens wat te experimenteren.

Overigens denk ik ook dat de performance wel wat geleden heeft onder het opname proces. Eerst sjouwen als een roadie, dan als een stagehand alles aansluiten, en als een technicus alles inregelen(12 kanalen).
En dan nog ff muziek maken terwijl je tegen al die microfoons aan staat te kijken, zodat je niet vergeet dat je aan het opnemen bent pfff. :airguitar:
Maar al doende leert men.., leuk was het wel in ieder geval.

will be continued

maxdb
4 januari 2019, 01:20
Misschien leuk voor de gear liefhebbers of anders geinteresseerden, wat foto's op fb:
https://www.facebook.com/Time-Flies-296695267588145/

purplejohn
4 januari 2019, 07:55
Goed gedaan, mis idd wel wat dynamiek. Qua zang wat meer ingetogen (of wat lager) beginnen en gedurende de opbouw langzaam een tandje bij. Zou het geheel wat spannender maken. Maar zeker goede start!

Duhsjaak
4 januari 2019, 09:34
Met PaarseJohn eens. Wat is het ook een beschaafde kerel hè?
Met zo'n oefenopname heb je alvast een pracht start.
Live zou het ook wel een bezwerend effect hebben, niet teveel dingen die de aandacht opeisen.
Tweede stem? Ach...., heb je in bed ook niet. Daar is het ook spannend (om maar even iets ten beste te geven dat van mij wordt verwacht).

We zijn geneigd bepaalde formules op onze muziek toe te passen. Het nadeel is dat iedereen de zelfde formules gebruikt.
Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat alles een beetje eenvormig wordt. PurpleJ stelt m.i. terecht dat iets lager beginnen met de zang al nèt genoeg zou kunnen zijn.

Ik vind het wel verfrissend dat het anders klinkt. Dit heeft iets eigens. Op een festival zou ik mijn kont in het natte gras laten zakken om te zien hoe het zich ontwikkelt. Fobo's gitaarbreakje of solotje en een strik erom.
Mijn mening maar.

O ja, niet doen wat Ernest zegt. Heb m laatst nog gespot met een paarse glitterbroek en een spandex hemd. Hij zit in de disco fase.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
4 januari 2019, 11:46
Misschien leuk voor de gear liefhebbers of anders geinteresseerden, wat foto's op fb:
https://www.facebook.com/Time-Flies-296695267588145/

Ik heb geen FB, maar kon gelukkig wel die foto's zien.
Indrukwekkende gear hebben jullie en een hele mooie oefenruimte ook.
Maar wat zit er op de muren ? Lijken wel 'gewoon' kale betonmuren, maar dat zal haast niet.

Ga je ook nog de GoPro beelden plaatsen ? Of is dat een schijnwerper op het hoofd... :soinnocent:

Ernest01
4 januari 2019, 11:54
....Tweede stem? Ach...., heb je in bed ook niet. Daar is het ook spannend (om maar even iets ten beste te geven dat van mij wordt verwacht)....

Huh ?? Geen tweede stem in bed ?!
Ach man, moet je weer alleen slapen ? Ach ach.....


....O ja, niet doen wat Ernest zegt. Heb m laatst nog gespot met een paarse glitterbroek en een spandex hemd. Hij zit in de disco fase....

En ik had nog zo gezegd : NIET verder vertellen.
En wat doet "meneer" !!??!
Lul !!

maxdb
4 januari 2019, 18:14
Ik heb geen FB, maar kon gelukkig wel die foto's zien.
Indrukwekkende gear hebben jullie en een hele mooie oefenruimte ook.
Maar wat zit er op de muren ? Lijken wel 'gewoon' kale betonmuren, maar dat zal haast niet.

Ga je ook nog de GoPro beelden plaatsen ? Of is dat een schijnwerper op het hoofd... :soinnocent:

Beste Ernest, naast dank voor het luisteren en je wijze woorden, Ik heb geen idee wat er aan de muren hangt maar het is geen kaal beton.
Bovendien moet ik je teleurstellen qua film opnamen. Ik was het apparaat aan het testen maar hij stond niet op record helaas. Liep ik daar voor niks voor Jan Joker. Zelfs de bandfoto is mislukt :p

maxdb
4 januari 2019, 18:33
Ik vind het wel verfrissend dat het anders klinkt. Dit heeft iets eigens. Op een festival zou ik mijn kont in het natte gras laten zakken om te zien hoe het zich ontwikkelt. Fobo's gitaarbreakje of solotje en een strik erom.
Mijn mening maar.

O ja, niet doen wat Ernest zegt. Heb m laatst nog gespot met een paarse glitterbroek en een spandex hemd. Hij zit in de disco fase.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Dat is een mooi compliment. Dank je wel.
En ik heb (waarschijnlijk gelukkig) geen idee hoe Ernest er uit ziet in glitter en spandex.

Duhsjaak
5 januari 2019, 07:56
Dat is een mooi compliment. Dank je wel.
En ik heb (waarschijnlijk gelukkig) geen idee hoe Ernest er uit ziet in glitter en spandex.


O jawel, maar aan het begin van het weekend zou ik daar niet te lang bij stil staan.

@ernest
Two hearts sing as one. Dus de tweede stem is altijd van een derde.
Nou is dat wel handig als ik een hartaanval krijg. Dan staat mijn vrouw er niet alleen voor. In de praktijk (grap van Ton Kas) zal het nog wel eens voorkomen, dat ik twee vrouwen teleurstel.

Sorry Max voor het off topic gewauwel.
Vriendelijke groet, Gus

maxdb
8 januari 2019, 00:57
Daar heb je je mooi uitgeluld Gus. Heerlijk deze literaire dwalingen.
Als straf voor het verzanden van dit prachtige topic zal ik nog een lied uploaden!

Duhsjaak
8 januari 2019, 04:26
Taal is natuurlijk leuk om mee te dollen.
En: Ahhhhh....., da's een leuk bericht.
Lamaarkomen!
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
11 januari 2019, 14:25
Het nodige is al gezegd. Ik sluit me aan bij de reactie over het meer spannender maken. Maar de sfeer die het nummer uitstraalt is goed hoor! Goede performance.