PDA

View Full Version : When a blind man



purplejohn
29 december 2018, 17:16
In deze weken liggen allebei mijn bands volledig stil. Om dit te overbruggen afgelopen vrijdagavond toch besloten om met de helft van één van de bands bij de gitarist thuis in zijn schuurtje wat te pielen: zang, gitaar en elektronisch drumstelletje. Blijkt dat hij stiekum wat op heeft genomen en er naderhand wat keys onder te hebben gezet. Ik heb nog nooit iets gepost, maar ben wel benieuwd naar opmerkingen/commentaar.


https://soundcloud.com/john-honkoop/10am-when-a-blind-man-cries

Han S
29 december 2018, 18:00
Lekker John, heel lekker. Meestal luister ik naar zo'n clip en zet het halfweg uit, maar deze ging door tot het eind.

En als ex studiobaas hoor ik dan in gedachten de echte Hammond met buizenLeslie die ik had en zet ik een compressor limiter op de zanger.

Maar je bent heel goed bezig en het moet je veel voldoening geven en daar gaat het om in het leven.

Charlie McD.
29 december 2018, 18:09
Als jullie dit tijdens een gig zouden spelen, zou ik aangenaam verrast zijn. De stem mag misschien iets gevoileerder, maar dat kan ook best aan de opname liggen. Verder helemaal mijn (Deep Purple) muziek.

Erik de Perik
29 december 2018, 18:47
Als jullie dit tijdens een gig zouden spelen, zou ik aangenaam verrast zijn. De stem mag misschien iets gevoileerder, maar dat kan ook best aan de opname liggen. Verder helemaal mijn (Deep Purple) muziek.

Aah jij hoorde ook Sweet Child In Time.... ;)

purplejohn
29 december 2018, 20:27
Dank, heren. Is inderdaad gewoon heerlijk om naast gitaar pingelen ook te zingen. Hoewel het een breekbaar numer is, willen we het zéker bij optredens inlassen.

Ernest01
29 december 2018, 22:22
Voor gepiel in een schuurtje klinkt dit heel erg goed.
Complimenten !

Trouwens.... de fab5-link in jouw sig werkt niet.

maxdb
30 december 2018, 11:47
Goed gedaan zeg.mooi!

Duhsjaak
30 december 2018, 11:56
Zeldzaam voorbeeld van de uitzondering die de regel bevestigt:
Iemand die te bescheiden is in de muziek. Nou zijn er hier gelukkig wel een paar meer, maar JohnJohn spant de kroon.
Je (John) maakt wel wel nieuwsgierig naar de hele band.
Als dit de helft is, is het logisch dat de hele band 2x zo goed is. Met anderhalf zijn wij wel tevreden.
Fijn van je te horen John! Je bent een fijne gast.
Vriendelijke groet, Gus

deefke666
30 december 2018, 11:57
Zoals deze mag je er van mij vaker posten hoor.
Zeer aangenaam om naar te luisteren, goede mix en mooi gitaargeluid vind ik.

benwave
30 december 2018, 16:33
Ik vind het wel aardig gedaan op die vreselijke slaggitaar na.
Solo geluid goed en solo mooi gedaan goed naar het origineel geluisterd.
Zang ook redelijk goed
De totale opbouw kan een stuk beter maar zal al een stuk beter worden zonder die irritante slaggitaar

Han S
30 december 2018, 17:03
Zo'n commentaar snap ik dan weer niet, post dan gewoon niks.

Duhsjaak
30 december 2018, 21:39
Wil niet zeiken, maar BenNegatief zou een betere alias zijn.
Niet aan ergeren Han. We vliegen allemaal wel eens uit de bocht. Maar tussen wel eens en constant.....
Moet de eerste positieve post nog van m lezen.
Ik wens jou en je Norton en alles dat je lief is (en gelukkig is dat een hele hoop) een fantastisch 2019.

6 lettergrepen 2019. ‘t Zou Drs. P. Goed hebben gedaan. En mij ook. Met ollekebollekes heb ik wat jij met je Norton hebt.
Ik ben in de minderheid. Maar we leven in NL, dus ik strijk de subsidie op. Eens kijken wie hierop hapt.

Vriendelijke groet, Gus

Han S
30 december 2018, 21:52
Dank je wel vriend Gus!

pasqual
30 december 2018, 22:25
Solo is erg lekker, mooie sound. Dit lijkt me een moeilijk nummer om te zingen maar je slaat je er goed doorheen, ondanks dat je niet op safe speelt. Enige minpuntje is de zwevende drums maar dat kan ook komen door de electronische drumkit die wel eens onwennig willen aanvoelen. Meer van dit a.u.b.:ok:

purplejohn
30 december 2018, 23:22
Nou nou mensen, zulk positief commentaar had ik ook weer niet verwacht. Naar mijn zang luisteren is nog steeds tenenkrommend voor mij, maar dat geldt voor de meeste zangers wel denk ik. Ben Wave en ik liggen elkaar niet zo, maar daar verspil ik geen energie aan.

En verder kreeg ik zomaar weer een beeld van een ritje samen met Gus en Schizo via Han naar Bloem. Wat een lichtpuntje in donkere tijden!
Bedankt allemaal voor het luisteren, sterkt me wel om eens wat meer te gaan posten. Fijne stofwisseling!

Han S
31 december 2018, 00:04
Je kunt overal kritiek op leveren, maar doe het dan op een positieve manier.

Zoals je weet heb ik kunnen werken met de beste opnameapparatuur die er is en met de geautomatiseerde mengtafel. En dan nog hoor je achteraf dingen die beter hadden gekund.

De zang krijg je beter in de mix met een goede compressor limiter, je krijgt het dan lekkerder in de mix en het maakt er dan meer een geheel mee.

Maar verder vind ik het fijn om naar te luisteren en de kritiek op de slaggitaar slaat nergens op, is puur bedoeld om je te af te plassen.

Ik heb opnamen gehoord van beroemde bands, opgenomen in dure studio's, die slechter klinken.

Fobo
31 december 2018, 00:18
de kritiek op de slaggitaar slaat nergens op, is puur bedoeld om je te af te plassen.

En jij bent moderator?

Han S
31 december 2018, 00:26
Ja hoezo? Wil je ook modereren? Dat doen we overigens in rood, we mogen ook gewoon als forumlid posten.

roger
31 december 2018, 08:28
Lekker nummer, klinkt goed hoor! Wij spelen ‘m ook met de band.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

benwave
31 december 2018, 09:43
Zeg Hannes jij moet toch wel een heel klein lulletje hebben, dat je elke keer die geweldige studio met je 1000 en één opnames erbij moet halen. Wat een compensatie gedrag vertoon je constant. De kwaliteit van jou studio is minder dan mijn eigen home opnames. Wat een lachertje jongen. Je zou mij moeten betalen op op te komen nemen

En voor purplejohn ik luister naar jou geplaatste muziek en ik geef daar mijn eerlijke mening over. ,
maar ook jij wordt net als vele anderen liever voor gelogen met gereformeerde zalvende woorden. Prima hoor.
Zelf ben ik altijd blij met eerlijk kritiek en wordt niet graag voor de gek gehouden. Zeg het maar zoals het is
Dat ik het een irritant slaggitaartje vind is dat nou zo ergg.

En voor het fucking kutforum, wees gotver fucking blij dat er nog iemand wat schrijft.
Als ik mijn lidmaatschap op kon zeggen en al mijn posten kon laten verwijderen had ik dat allang gedaan
Fuckers, en meer krijgen je niet

arjanb01
31 december 2018, 09:49
Gewoon niet meer inloggen Ben. Dan heb je ook geen last van al die gerofermeerde kwakzalvers😂
Net zo makkelijk.... Fijne jaarwisseling en ik hoop dat je veel grote artiesten mag verwelkomen in je high tech home studio🤘

Fobo
31 december 2018, 10:09
Ja hoezo? Wil je ook modereren? Dat doen we overigens in rood, we mogen ook gewoon als forumlid posten.

Han excuus; nee, daar ging het niet om. Heb je stukje helemaal verkeerd gelezen

Fobo
31 december 2018, 10:18
En voor het fucking kutforum, wees gotver fucking blij dat er nog iemand wat schrijft.
Als ik mijn lidmaatschap op kon zeggen en al mijn posten kon laten verwijderen had ik dat allang gedaan
Fuckers, en meer krijgen je niet

Op Gitaar.net was je indertijd al een negatieve zuurpruim; het is er niet beter op is geworden.

Han S
31 december 2018, 12:35
Zeg Hannes jij moet toch wel een heel klein lulletje hebben, dat je elke keer die geweldige studio met je 1000 en één opnames erbij moet halen. Wat een compensatie gedrag vertoon je constant. De kwaliteit van jou studio is minder dan mijn eigen home opnames. Wat een lachertje jongen. Je zou mij moeten betalen op op te komen nemen

En voor purplejohn ik luister naar jou geplaatste muziek en ik geef daar mijn eerlijke mening over. ,
maar ook jij wordt net als vele anderen liever voor gelogen met gereformeerde zalvende woorden. Prima hoor.
Zelf ben ik altijd blij met eerlijk kritiek en wordt niet graag voor de gek gehouden. Zeg het maar zoals het is
Dat ik het een irritant slaggitaartje vind is dat nou zo ergg.

En voor het fucking kutforum, wees gotver fucking blij dat er nog iemand wat schrijft.
Als ik mijn lidmaatschap op kon zeggen en al mijn posten kon laten verwijderen had ik dat allang gedaan
Fuckers, en meer krijgen je niet

Volwassen reactie Ben, doe je goed.

En ik kreeg voor mijn opnamen in de hi fi bladen weleens een 10 voor geluidskwaliteit, moet je ook eens proberen, is leuk om te lezen.

Succes Ben, het is een leuk forum.

Duhsjaak
4 januari 2019, 09:40
Nou nou mensen, zulk positief commentaar had ik ook weer niet verwacht. Naar mijn zang luisteren is nog steeds tenenkrommend voor mij, maar dat geldt voor de meeste zangers wel denk ik. Ben Wave en ik liggen elkaar niet zo, maar daar verspil ik geen energie aan.

En verder kreeg ik zomaar weer een beeld van een ritje samen met Gus en Schizo via Han naar Bloem. Wat een lichtpuntje in donkere tijden!
Bedankt allemaal voor het luisteren, sterkt me wel om eens wat meer te gaan posten. Fijne stofwisseling!

Ja, ik vraag mij af of ik daarvoor wel genoeg waardering (nu: respect) heb laten blijken.
Het waren de lakens en dekens van HanS, dus dat was ook al heel fijn, maar je hebt dwars door het meest kloterige NL weer heel NL doorgereden om mede GN'ers te hulp te schieten.

Ge-wel-dig-staaltje vakmanschap en menselijkheid. Zal niet zeggen dat ik er dagelijks aan denk, maar ik vind het nog steeds een van de beste momenten van GN.

Dat je ook nog een fijn (te bescheiden) musicus bent is mooi meegenomen.
Pet af!
Vriendelijke groet, Gus

purplejohn
5 januari 2019, 13:23
De credits hiervoor gaan wat mij betreft volledig naar Han hoor. Maar toch bedankt:makeup:

Stratman70
11 januari 2019, 14:15
Gaaf om zo'n mooi nummer te coveren en hier dan ook nog eens in slagen! Top! Natuurlijk was ik razend nieuwsgierig naar de solo en die doe je goed. Qua gitaarsound ook oké, maar zelf zou ik voor een net iets cleanere sound kiezen, zeg maar volume op je gitaar ietsje meer dichtdraaien. Maar ik hoor weldegelijk Blackmore er in terug. Dat is dan natuurlijk een compliment.

purplejohn
16 januari 2019, 06:42
Bedankt, man! Er zijn slechtere voorbeelden;-)