PDA

View Full Version : engltje screamer en engltje thunder



Barret Wallace
5 augustus 2003, 12:19
Ik ben het zat om met men v-amp 3 op te nemen

dus wil ik een nieuwe amp aanschaffen, nou heb ik niet veel €€€ dus dacht ik aan de goedkopere engl amps

nu mijn vraag :

als ik ga opnemen moet ik dan dat ding kenkerhard zetten om een degelijke sound te produceren of kan ik ook mooi resultaat boeken op een lager volume

FNaRK
5 augustus 2003, 12:28
Line6 POD Pro en een goedkoop SS powerampje :wink:

ijff
5 augustus 2003, 12:32
Om een mooie sound uit een buizen bak te krijgen zul je de buizen toch enigszins op hun flikker moeten geven. M.a.w. dat kan niet op een laag volume.
Behalve.. als er een loadbox o.i.d. aan hangt. Sommige versterkers hebben deze ingebouwd (Koch bijv.) ...

De ENGL screamer heeft een line-out, dus deze zou je kunnen gebruiken om te nemen. Ik weet alleen niet of dit een 'loadbox' is, of dat dit een preamp-uitgang met speakersimulatie is. Maar goed, daar weet vast ieamnd anders wel het antwoord op.

BLOK182
5 augustus 2003, 12:40
Die line-out zal hoogstwaarschijnlijk geen speakersimulatie o.i.d. hebben, dus je zult er dan een DI-boxje bij moeten nemen. Spuug en Knetter heeft zoiets voor pak m beet 80 euro? Of je moet een goeie mic kopen. Verder is die Screamer wel een vet beessie.

Barret Wallace
5 augustus 2003, 13:00
ah thanks voor de reacties


owja wat is een loadbox :oops:

Swan
5 augustus 2003, 13:21
heb es die Thunder uitgeprobeerd maar vond dat je hem wel heel erg hard moest zetten voor wat laag...
loadbox is iets dat je tussen je voorversterker en cab zet zodat je de buizen hard kan laten werken zonder doof te worden, t haalt zegmaar n deel van de output weg als ik het goed heb

sash
5 augustus 2003, 13:24
Tussen je voorversterker en je cab... jaaaaaja.... En waar zit de eindversterker dan? Achter je cab? :)

Negative K3 fan
5 augustus 2003, 13:40
loadbox is een apparaat van koch wat valt onder de catogorie power attenuatoers (sp) en die zitten tussen de (eind)versterker en je speakers en "voeren vermogen af" waardoor je versterker wel veel geeft maar dee speakers niet zoveel ontvangen, speciaal gemaakt voor buizenversterkers die niet hard gezet kunnen worden. Je hebt tussen de modedllen flinke kwaliteitsverschillen en sommige mensen vinden het niet goed klinken, maar dat is alleemaal een kwestie van uittesten.

verder kun je eens proberen te gaan werken (of 3 gitaarleraren te namen ipv 4 :))

alhambra
5 augustus 2003, 14:28
loadbox is een apparaat van koch wat valt onder de catogorie power attenuatoers (sp) en die zitten tussen de (eind)versterker en je speakers en "voeren vermogen af" waardoor je versterker wel veel geeft maar dee speakers niet zoveel ontvangen, speciaal gemaakt voor buizenversterkers die niet hard gezet kunnen worden. Je hebt tussen de modedllen flinke kwaliteitsverschillen en sommige mensen vinden het niet goed klinken, maar dat is alleemaal een kwestie van uittesten.

verder kun je eens proberen te gaan werken (of 3 gitaarleraren te namen ipv 4 :))

He eikeltje wanneer vertel je nu is wat nieuws en niet wat een ander net heeft gezegd in wat andere woorden. WIJSNEUS.

Negative K3 fan
5 augustus 2003, 15:33
ik heb heel veel nieuws verteld lullo.

RouwGrasSlayer
9 augustus 2003, 11:21
Ik heb ooit eens op een thunder uitgeprobeerd ik vond dat hij niet echt een vette scheur kannaal had.
Is het scheur kannaal bij de Sreamer beter?

Barret Wallace
9 augustus 2003, 11:31
Ik heb ooit eens op een thunder uitgeprobeerd ik vond dat hij niet echt een vette scheur kannaal had.
Is het scheur kannaal bij de Sreamer beter?
ja vond ik ook.. maar ik denk dat je met een beetje tweaken een heel eind kan komen

oliver538
11 augustus 2003, 18:40
Ik heb vorige week op de screamer en thunder gespeeld. (erg fijne zaak trouwens, EMI in Eindhoven!)

ik vond de screamer bij laag volume beter klinken dan de thunder. Ik vond de volumeknop van die thunder net een aan/uit knop. Eerst staat ie zacht, dan aai je de volumeknop en dan blaas je de hele zaak omver.

Niet dat die screamer níet hard gaat, maar dat was wel wat nauwkeuriger in te stellen.

Maarja, voor dat echte buizengeluid zul je 'm toch echt wel een beetje moeten opendraaien...

BLOK182
11 augustus 2003, 19:45
Is idd een prettige zaak he, EMI?

Barret Wallace
12 augustus 2003, 10:58
hmm en hoe zou zon thunder op low volume met een loadbox ( of een ander oppompding ) klinken?

Barret Wallace
13 augustus 2003, 12:36
ALERT

Mitch
13 augustus 2003, 13:07
Een goede, goedkope buizenbak als een Thunder uitrusten met een duur ding als een loadbox of pwer-attenuator.... klinkt toch een beetje als een Opel Corsa tunen (NO OFFENCE for the ENGL !).
Voor wat je dan kwijt bent aan geld is een hoop ander spul te koop bijvoorbeeld. Dat je je V-amp zat bent is begrijpelijk, maar als het voornl. voor opnemen wordt zou ik toch eerder naar andere desktop dingetjes kijken (zijn er zat van momenteel) of naar iets als POD PRO inderdaad...

Barret Wallace
13 augustus 2003, 13:31
FUCK POD PRO GODVERDOMME pod line vamp pod gay


IK WIL OPNEMEN MET EEN MIC VOOR EEN AMP :evil: :evil: :evil: :evil:

Mitch
13 augustus 2003, 13:52
JUST A THOUGHT PISS OFF SILLY FUCKSLUT FUCKING WHORE YOU B*TCH !

http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/blackeye/AR15firing.gif


Nee, ik hou er ook niet van, maar het gaat om het idee....

BLOK182
13 augustus 2003, 13:57
Een smiley met machinegeweer, leipe shit ! :-D

Barret Wallace
13 augustus 2003, 14:56
If you can't handle the heat step out of the kitchen and stop the p0d

FNaRK
13 augustus 2003, 15:04
Is goddomme nix mis met een POD eikelbijter :evil:
En ja...ik speel er live ook mee
En ja....ik neem er ook mee op

MAFKEES

Barret Wallace
13 augustus 2003, 15:07
is pyramid met een pod gedaan? ?

FNaRK
13 augustus 2003, 15:41
Oeps....

nee :oops:

Komende CD trouwens wel...ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat klinken...ben er ook nog niet uit of ik rechtstreeks de mengtafel inga of dat ik toch mijn cab gebruik en ga miken :wink:

Barret Wallace
13 augustus 2003, 17:31
Oeps....

nee :oops:

Komende CD trouwens wel...ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat klinken...ben er ook nog niet uit of ik rechtstreeks de mengtafel inga of dat ik toch mijn cab gebruik en ga miken :wink:

ben benieuwd hoe het zal klinken

als je die sound van pyramid er mee weet te behalen (met direct de mengtafel in ;)) overweeg ik misschien een pod pro te kopen :P

Swan
13 augustus 2003, 18:53
koop gewoon die screamer van mp

FNaRK
13 augustus 2003, 21:00
Oeps....

nee :oops:

Komende CD trouwens wel...ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat klinken...ben er ook nog niet uit of ik rechtstreeks de mengtafel inga of dat ik toch mijn cab gebruik en ga miken :wink:

ben benieuwd hoe het zal klinken

als je die sound van pyramid er mee weet te behalen (met direct de mengtafel in ;)) overweeg ik misschien een pod pro te kopen :P

zal je toch effe geduld moeten hebben, gaan van oktober tot december opnemen dus eind van het jaar weet je hoe het klinkt....
ik mag hopen dat je dan al een amp hebt gekocht

Barret Wallace
14 augustus 2003, 10:06
hmm jammer..

nee niet die screamer van mp die is way overpriced

Mitch
14 augustus 2003, 12:31
Volledig gedeelde EQ is niet echt flexibel idd.