PDA

View Full Version : Welke snaren op een Gibson L5S



Geitekaas
24 december 2018, 01:42
Lieve mensen,

Ik heb een vriendje te leen voor een paar weken. Een Gibson L5S uit 1974 met humbuckers. Misschien ga ik hem zelfs kopen.....
Snaren zijn op.
Welke zou ik moeten kopen? thomastic bebop? 12 of juist 11? Ander merk? Gibson zelf?
Beetje jazzie sound zou ik wel fijn vinden. Ik heb zelf een acoustische GypsyJazzer.

Hulp zou geweldig zijn.
Bijdeweg, als iemand een leuke tip weet voor een kleine draagbare versterker met mooi jazzgeluid?

Fijne dagen allemaal!

munkie
25 december 2018, 10:05
Fotoos! :cheerup:

Zo'n zeldzame dure vintage gitaar zou ik niet riskeren met 012 flatwounds. 011 Thomastik IMHO. Die hebben een redelijke snaarspanning.

Ik heb ooit wel eens een goede jazzgitarist gezien met zo'n gitaar, is zeker een mooie jazzsound uit te halen.

Oh ja, versterking. DV Mark DV Little Jazz. 8 inch speakertje waar toch een opmerkelijk volume en laag uit komt. Alleen de interne reverb vind ik niet top.

Orpheo
25 december 2018, 12:35
De l5s is toch die solid body, lijkend op 'n les paul maar net niet? De L5 is de hollow body, de l5s is solid.

Elk pakje kan erop. 010, 012... Pas gewoon de hals holling voldoende aan.

Geitekaas
4 januari 2019, 16:30
Al twee weekjes met de Dadario’s .12 want die waren beschikbaar en ik had weer eens geen geduld. Gaat prima en klinkt op mijn GK versterker heeeeeeerlijk. Gaaf ding. Nu nog even de lotto winnen. Wat een mooi ding. Speelt ook erg lekker. Als ik hem niet koop, gaat hij volgende week weer terug.
Dank allen voor het meedenken.