PDA

View Full Version : J-Station



JackasS
5 augustus 2003, 11:22
Heeft er iemand ervaring met dit apparaat (http://www.johnson-amp.com/jstation.htm)? Ik wil hem alleen gebruiken om mee op te nemen, rechtstreeks mijn computer in dus.

Is dit een aanrader? Of moet ik toch maar naar een POD gaan kijken?

Bij voorbaat dank,

JackasS

ErikM
6 augustus 2003, 15:56
Ik heb laatst ook eentje gekocht. En ik ben heel tevreden.

Maar ik heb dan ook POD/Behringer en J-Station vergeleken, en ik vond de J-station het beste klinken. Het blijft een kwestie van smaak..(En sommige zullen zeggen dat slechte smaak ook smaak is :D )

Bijkomend voordeel is, dat er ook nog fantastische basamps in zitten en een compressor die voor bas ook aardig is.

Sommige mensen vinden de J wat baszwaar (ik vind de andere wat blikkerig klinken)

Nadeel is volume verschil in de fabriekspresets (maar wie wil die gebruiken, ze zijn bijna allemaal overdone).
Dus voor een goede beoordeling MOET je aan de knoppen draaien.

Erik..

JackasS
6 augustus 2003, 16:16
Hey, bedankt voor je reply!

Weet je ook wat ie op dit moment (nieuw) kost?

ErikM
6 augustus 2003, 17:21
Euhm, sommige winkels in Nederland durven er 450 Euro voor te vragen,
bij Live-Music zijn/waren ze te koop voor 225 (inclusief J3 voetpedaal)
en Eigenhuisen Nijmegen gaf ze weg voor 99 euro. Maar ik denk
dat 175 a 200 euro regelijk is voor een nieuwe (In USA kosten ze 149 dollar maar ja dan wel met de verkeerde adapter)
En Feedback had er ook eentje geloof ik (of was het Verspuy)

JackasS
8 augustus 2003, 12:03
Ok bedankt! Ik heb hem nog nergens kunnen vinden, dus misschien ga ik hem via internet bestellen (109 dollar + verzendkosten).

Greetz,
JackasS

ErikM
8 augustus 2003, 12:13
GOED! maarre let wel op dat je goede voeding erbij krijgt (230 ipv 115V)
want het is een vrij zware voeding en die kunnen gauw 25 euro kosten.
Dus kopen in Europa heeft wel voordelen....

Ik ben erg benieuwd of jij er net zo blij van wordt als ik.

Rectifier
8 augustus 2003, 12:36
Ik gebruik em ook al een paar jaar en ben er zeer tevreden over.
Van de gewone gitaargeluiden vind ik er maar een paar bruikbaar.
Blackface en JM150 High Gain.

Recto sound vind ik van de POD beter, maar die mist weer wat dynamiek in't clean die de Johnson wel een beetje heeft.

Hij klinkt idd. erg bassig. Goed EQ'en scheelt een hoop.
En de bass-amp sounds klinken erg goed.

Als je'm rechstreeks op de PC aansluit mot je wel ff expirimenteren met de speakersimulaties, want die klinken niet allemaal geweldig. De meeste klinken erg donker.

En doe ff een software update via midi en je pc. Kun je gratis downloaden.
Dan kun je nl. met A8 de pre-amp bypassen mocht je alleen FX nodig zijn ergens voor.

JackasS
8 augustus 2003, 15:33
Weet jij dan misschien waar de J-Station te koop is in Nederland? Ik heb me echt al rot gezocht!

Candyman
9 augustus 2003, 11:41
Bij Schreeven in Nijmegen heb ik een aantal maanden geleden een nieuwe J-Station gekocht voor 99 euro. Er stond er nog een. Een maand later heb ik 'm verkocht aan Tools4Tones (nog winst op gemaakt ook :D ).

JackasS
11 augustus 2003, 16:35
Ok ik heb dus al overal gezocht, maar kan um in Nederland niet vinden. Weet iemand misschien waar ik het (veilig) kan bestellen?

Dude
11 augustus 2003, 16:57
feedback heeft ze dude...

JackasS
12 augustus 2003, 12:43
Ik heb een mailtje gestuurd naar feedback en ze zeggen dat de J-Station niet meer leverbaar is... Iemand anders nog suggesties om aan dit ding te komen?

ErikM
16 augustus 2003, 02:02
Nou ergens inbreken :dance:

Bij www.tools4tones.n staat er eentje (boven genoemd)
bij http://www.live-music.nl/ staat er nog eentje (maar daar heb ik
de mijne gekocht die de 'enige'was, even bellen dus)
en ik weet dat Prins in Emmen er eentje had (maar die kost wrsch
450 euro's) en natuurlijk gewoon de vraag publiceren op
marktplaats en gitaarnet...

JackasS
21 september 2003, 18:03
Nou ik heb contact opgenomen met alle winkels waar ze hem eventueel zouden kunnen hebben. Maar zonder succes (op Tools4Tones na dan). Dus nu wil ik hem eigelijk toch maar gaan bestellen (ik heb hem liever nieuw):

http://www.music123.com/Item/?itemno=55951

Heeft iemand hier al wel eens wat besteld of zijn er betere alternatieven? En hoe zit dat precies met de voeding? Hoef je alleen maar een andere adaptor te kopen en werkt ie dan?

Bij voorbaat dank!

JackasS

Sj03rd
21 september 2003, 19:41
ik heb 'm laatst gekocht bij www.musiciansfriend.com voor 99 dollar.
maar ik weet niet of ze ook naar Nederland verzenden. Ik zit namelijk nog 3 maanden in Florida.

Als je 'm koopt zou ik graag van je horen hoe je dat met de voeding hebt gedaan.

mzzls en succes!

JackasS
21 september 2003, 20:14
Bij musiciansfriend.com verzenden ze niet naar NL. Daar had ik ook al gekeken :wink: .

guitartub
22 september 2003, 13:19
Hoi Jackass,

Heb er onlangs een bij Rockpalace Den Haag zien staan met een J8 floorboard. Doe ff een belletje want ik vond hem wel duur. (Weet niet of het floorboard was inbegrepen want dan klopt de prijs wel ongeveer)

Ik gebruik hem zelf ook al een paar jaar on stage en ben er zeer tevreden over.

Suc6,
Bert.

JackasS
22 september 2003, 14:33
Daar is tie inderdaad wel duur ja. Ik heb de J-Station voor 300 euro in een winkel in de buurt zien staan. Dat is het goedkoopste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Maar nog steeds duur vergeleklen met die 99 dollar in de US. Thanx anyway!

alhambra
22 september 2003, 14:59
ik heb 'm laatst gekocht bij www.musiciansfriend.com voor 99 dollar.
maar ik weet niet of ze ook naar Nederland verzenden. Ik zit namelijk nog 3 maanden in Florida.

Als je 'm koopt zou ik graag van je horen hoe je dat met de voeding hebt gedaan.

mzzls en succes!

Hoe hij het met de voeding doet ??????? gewoon hier in NL een nieuwe voeding kopen lijkt mij.

JackasS
1 oktober 2003, 15:01
Yow, ik heb um nu dus binnen uit Amerika.

Ik vroeg me nu dus af hoe ik dat moet doen met die adaptor. Ik heb daar dus totaal geen verstand van.

Weet iemand welke adaptor moet ik hier moet kopen?

Bij voorbaat dank,
JackasS