PDA

View Full Version : HUSGD happy used SG day



cannondale_01
16 december 2018, 19:11
Eindelijk een SG gecoord.
Een SG Standard Limtid uit 2011 in de kleur Natural Burst.

Wat er zo limited aan is??
Nou.. baked maple toets jahaaa, een
hoogglans Nitro afwerking (vind ik heel tof) en er zij er niet veel van geproduceerd.

De rest is gewoon gewoon. Plastic dots, plastic binding, plasic tunerknoppen en pearl Gibson en kroontje. Pick-up 490R 498T. Alles wat we verder gewoon zijn van een Gibson uit deze klasse.

Dus limited in dit geval een collectors item? Mmwhhhaaaa 😄

Ik ben er in deze uitvoering heel blij mee. Of we vrienden gaan worden weet ik nog niet. Dat gaat de tijd me vertellen.

https://i.ibb.co/vdm31dB/9-F203058-868-F-44-AC-A75-B-361-AD9-F7-D457.jpg (https://ibb.co/6tbHYtZ)

https://i.ibb.co/xF8k7HB/EDB6-BDD3-8-E60-45-A5-80-CA-D929030-E7-CF8.jpg (https://ibb.co/Rj4FDys)

https://i.ibb.co/mtq3bKr/B976-C102-F11-F-4765-9-B27-2-BE6136-B95-AB.jpg (https://ibb.co/vmPSVWC)

JVGM-music
16 december 2018, 20:17
Mooi hoor. Staat ook bij mij op het verlanglijstje ( een belachelijk lang lijstje) Klinkt hij ook zoals bij Robbie Krieger?


https://youtu.be/1T3171i8Gs8?t=189

cannondale_01
16 december 2018, 20:35
Heb haar net even op de mesa aangesloten. Klinkt lekker. Verder nog geen enkel idee. De komende dagen ga ik haar aan de tand voelen.

Erik de Perik
16 december 2018, 20:45
Mooie gitaar hoor!

Mitch
16 december 2018, 21:00
Toch één van de klassiekers! Gefeliciteerd ermee

vulvasonic
17 december 2018, 01:17
Ja lekker! Ik zie er geen burst in. Hoeft ook niet, want dat vind ik zelden mooi op SG's. Gaaf plankie. Mijn eerste gitaarliefde. Gek genoeg nooit een gekocht (geen echte tenminste). :)

cannondale_01
17 december 2018, 09:07
Gister avond aan de tand gevoeld en wat een ding. Speelt heerlijk. Sound valt niet tegen met deze stock elementen. De hals is dikker dan ik normaliter gewent ben maar kan er goed mee uit de voeten.
De gitaar is een maandje bespeeld en volgens mij zo de koffer ingegaan en nu er weer uit.
De frets voelen heel stroef aan. Zij moet geintoneerd worden en ze is veelste laag afgesteld. De eerste twee kan ik zelf oplossen. Het fijn afstellen van de hals en eventueel aanpassingen aan de laatste frets laat ik doen door Piet Visser in Egmond.
Op voorhand ben ik zweer tevreden en het gaat beter worden.

Vulv. Voor wat betreft de burst, dat vind ik eigenlijk ook nooit mooi. Bij sommige classics hoort het erbij en dan is het ok. Liever niet.
Deze kleur is lekker basic en doet niets af aan de tijdsbeeld van de gitaar. Top.

Fabrieksinstellingen
17 december 2018, 09:21
Heel mooi, veel plezier

telerocker
17 december 2018, 16:17
Mooie klassieker, gefeliciteerd. Alleen baked maple op een SG, da's een beetje mwèh.

Fobo
17 december 2018, 16:33
Congratzzz, ziet er mooi uit.
Voor mij een beetje te zwaar.
Veel plezier ermee!!!

Erik de Perik
17 december 2018, 16:34
Weet niet hoe deze is maar mijn SG is erg licht.

Brum
17 december 2018, 19:54
SG's, altijd goed!:ok: Fraai exemplaar ook. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Nu nog een Tonepros brug, andere elementjes, dit, dat...:D

cannondale_01
17 december 2018, 20:56
Hahaha. De mod’s liggen al op de loer. Nee ik heb me voorgenomen er voorlopig niets aan te versleutelen totdat ... 😁

Zwaar?? dit is by far de lichtste plank die ik in mijn handen heb gehad.

Thx mannû

cannondale_01
17 december 2018, 21:08
Wat voegt die Tone pro eigen toe tov Zamak tunomatic en stopbar?

Fobo
17 december 2018, 21:26
Weet niet hoe deze is maar mijn SG is erg licht.

Zwaar?? dit is by far de lichtste plank die ik in mijn handen heb gehad.

Vergis ik me dan zo? Of is er verschil tussen oudere en nieuw series? In mijn herinnering waren ze loodzwaar.

Mitch
17 december 2018, 21:35
Normaal gesproken zijn SGs licht hoor, of er moest echt gewapend mahonie op voorraad zijn geweest :D
Brug, staartstuk en de bouten waarmee dit in de body zit, maken impact op de sound ja. Maar dat is niet altijd beter of slechter. Lichter materiaal (alu) of juist RVS kan bijvoorbeeld sustain iets verlengen, attack wat harder maken, laag wat doen afnemen of juist toenemen... het moet passen bij de gitaar.

Erik de Perik
17 december 2018, 21:41
Vergis ik me dan zo? Of is er verschil tussen oudere en nieuw series? In mijn herinnering waren ze loodzwaar.

M'n SG en Strat lijken zo ongeveer hetzelfde te wegen.

vulvasonic
18 december 2018, 03:33
Gister avond aan de tand gevoeld en wat een ding. Speelt heerlijk. Sound valt niet tegen met deze stock elementen. De hals is dikker dan ik normaliter gewent ben maar kan er goed mee uit de voeten.
De gitaar is een maandje bespeeld en volgens mij zo de koffer ingegaan en nu er weer uit.
De frets voelen heel stroef aan. Zij moet geintoneerd worden en ze is veelste laag afgesteld. De eerste twee kan ik zelf oplossen. Het fijn afstellen van de hals en eventueel aanpassingen aan de laatste frets laat ik doen door Piet Visser in Egmond.
Op voorhand ben ik zweer tevreden en het gaat beter worden.

Vulv. Voor wat betreft de burst, dat vind ik eigenlijk ook nooit mooi. Bij sommige classics hoort het erbij en dan is het ok. Liever niet.
Deze kleur is lekker basic en doet niets af aan de tijdsbeeld van de gitaar. Top.
Het moet wel een beetje je ding zijn, maar wat ik lekker vind aan SG's met een dikke nek, of (zeer vergelijkbaar) mijn Les Paul Standard Lite DC (beide zeer licht, beide dikke hals, beide smalle body en beide een hals die pas bij de laatste fret tegen de body gelijmd zit) is een setje .011. Geloof me, als je dan een akkoord aanslaat trilt de plank zowat uit je klauwen, zo gigantisch resoneren die planken. Je voelt een beestachtige energie door je lijf gieren en dat geeft een intense beleving van pure power. Ik hou daar enorm van!
Maar nogmaals..., dat moet dan wel je ding zijn. :)

Tupelo
18 december 2018, 07:22
Beetje laat, maar fijne vondst, congrats !

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

cannondale_01
18 december 2018, 07:59
Tja je heb nou eenmaal laatbloeiers 😁. En als ik Vulv zo hoor kan ik niet wachten op de volgende gig. Stuiterend over het podium 👌🏿

Brum
18 december 2018, 10:15
Normaal gesproken zijn SGs licht hoor, of er moest echt gewapend mahonie op voorraad zijn geweest :D
Brug, staartstuk en de bouten waarmee dit in de body zit, maken impact op de sound ja. Maar dat is niet altijd beter of slechter. Lichter materiaal (alu) of juist RVS kan bijvoorbeeld sustain iets verlengen, attack wat harder maken, laag wat doen afnemen of juist toenemen... het moet passen bij de gitaar.

Dit inderdaad. Op mijn SG zat een erg donker klinkende brug en de attack leek niet lekker in vergelijk met andere gitaren. Staartstuk vervangen voor eentje van aluminium van Faber en de brug vervangen voor een Tonepros. Dat bleek wel te werken voor mij en bijkomend voordeeltje is dat de boel blijft zitten bij het vervangen van de snaren.

apekop
18 december 2018, 12:56
Mooie gitaar hoor!

Ik blijf SG's ook altijd mooi vinden. Wat ik soms wel wennen vind is dat de hals t.o.v. veel andere gitaren meer naar links zit. M.a.w. je moet verder reiken voor de lage tonen en de hoge tonen zijn juist makkelijker te bereiken.

vulvasonic
18 december 2018, 14:51
Mooie gitaar hoor!

Ik blijf SG's ook altijd mooi vinden. Wat ik soms wel wennen vind is dat de hals t.o.v. veel andere gitaren meer naar links zit. M.a.w. je moet verder reiken voor de lage tonen en de hoge tonen zijn juist makkelijker te bereiken.
Wennen hoort er altijd een beetje bij, maar dat maakt voor mij de lol alleen maar groter. Met mijn LP Standard Lite DC is dat niet anders. Als je de gitaar en je armen op een natuurlijke wijze om en langs je lichaam laat hangen en je pakt vanuit die positie de hals vast zit je bij de meeste gitaren rond de 7de fret. Bij een SG, of dat ding van mij, of een Firebird, merk je dat je hand rond de 12de of 14de positie hangt. Daardoor speel je ook weer anders. Dat is de charme van zoiets. Voor mij is dat hetzelfde als met verschillen in halsprofielen. Ik heb het liefst gitaren waarbij de hals enorm afwijkt van die van alle anderen. Dun, dik, breed, smal, D-, C-, of V-profiel, asymmetrisch profiel, gelijk over de hele lengte, sterk oplopend over de hele lengte, gelakt, of ongelakt, combinaties van al deze eigenschappen, het nodigt uit om anders te spelen. Mooi toch? :)