PDA

View Full Version : We hebben er weer een!



Braddie
10 december 2018, 05:50
Ik kreeg vannacht een opwelling om een liedje op te nemen, nummer gaat eigenlijk nergens over, maar ik vond een leuke akkoordenprogressie en kreeg een uitspraak van iemand in m'n hoofd voor het refrein dus zodoende.

Er zit op het eind zo rond 1:05 een gitaarsolo, en ik switch halverwege naar m'n neckpickup en doe dan wat hammer-ons en pull-offs en om eerlijk te zijn heb ik geen idee meer wát ik precies deed (improvisatie :D ) Maar vond het best tof klinken.

Goed, hier het nummer:
https://soundcloud.com/user-351514398/mijn-naam-is-ad-looij

Hele simpele sounds, versterker is Ampire, en de gitaar is (ja, nog steeds, verbaas mij er ook over, al 3 jaar) een Squier Bullet Strat.

Remork1970
10 december 2018, 09:36
Nog niet ernaar geluisterd, maar 's nachts je muzikale ingevingen krijgen is natuurlijk Rock 'n Roll as fuck!
Wilde ik maar even gezegd hebben.

Remork sluiten.

Paul ST
10 december 2018, 10:18
Het liedje zorgde in ieder geval voor een grote glimlach op mijn gezicht :-)
Grappig gedaan!

Brad
10 december 2018, 10:25
Zit wel goed in elkaar dat nummer. Aan Zevenbergen heb ik overigens goede jeugdherinneringen. Ik had daar familie wonen vroeger.

beruk
10 december 2018, 11:07
grinnikend, hiero. Leuke pastiche. Ik zie een goudmijn in de categorie levensliedfeestzangers (alles mag, luister maar eens naar deze tekst :seriousf::

https://www.youtube.com/watch?v=8ZvjPjfbMrc

Braddie
10 december 2018, 15:28
Nog niet ernaar geluisterd, maar 's nachts je muzikale ingevingen krijgen is natuurlijk Rock 'n Roll as fuck!
Wilde ik maar even gezegd hebben.

Remork sluiten.

Ja toch? :D Koptelefoon op een gaan.

Braddie
10 december 2018, 15:33
Het liedje zorgde in ieder geval voor een grote glimlach op mijn gezicht :-)
Grappig gedaan!

Dank! :D Je moet toch wat rond dat tijdstip he

Braddie
10 december 2018, 15:34
Zit wel goed in elkaar dat nummer. Aan Zevenbergen heb ik overigens goede jeugdherinneringen. Ik had daar familie wonen vroeger.

Thanks Brad! :)
Ik ken het alleen van die YouTuber dan, wel een leuk dorpje volgens mij haha

Braddie
10 december 2018, 15:34
grinnikend, hiero. Leuke pastiche. Ik zie een goudmijn in de categorie levensliedfeestzangers (alles mag, luister maar eens naar deze tekst :seriousf::

https://www.youtube.com/watch?v=8ZvjPjfbMrc

Dat is het fijne aan Nederlandse muziek he, inderdaad álles mag en álles kan, als je het maar onder de categorieën levenslied of carnaval gooit :D

Duhsjaak
11 december 2018, 04:54
Dat is het fijne aan Nederlandse muziek he, inderdaad álles mag en álles kan, als je het maar onder de categorieën levenslied of carnaval gooit :D


?????????????????????????????????????????????????? ??
je vind het niet erg als ik dit een enorme berg shit vind?
Voor amper anderhalve minuut je buren wakker zingen?
Gloof dat ik maar een geel hesje ga halen bij de Action!
Vriendelijke groet, Gus

Braddie
11 december 2018, 16:00
Moet muziek dan altijd serieus zijn? Het is ook totaal niet bedoelt als serieuze muziek, man ik ben een amateur met een computertje, amper ervaring, en wil gewoon creatief zijn. Doe even ergens anders zo zuur.

Fusion
11 december 2018, 16:22
Ik denk dat je Duhsjaak's post verkeerd opvat. Dat of zijn account is gehackt en ik zit ernaast. Duhsjaak doet niet aan zuur.

Han S
11 december 2018, 16:29
Klopt, Gus is een van de aardigste mensen op dit forum.

pasqual
11 december 2018, 22:18
Klopt, Gus is een van de aardigste mensen op dit forum.

Dat klopt Han, daarom weet ik ook zeker dat Gus dit niet zelf getypt heeft want hij zou nooit op zo'n klote manier reageren!

Han S
11 december 2018, 22:36
Het is wel het IP van Gus, maar ik weet zeker dat het verkeerd wordt opgevat.

Braddie
12 december 2018, 00:26
Vind het maar een rare manier van reageren eigenlijk....

Han S
12 december 2018, 00:32
Gus komt het vast nog wel even uitleggen en ik hoop dat je het dan snapt.

arjanb01
12 december 2018, 06:51
De posts van Gus moet je eerst 5x lezen voordat je alles tussen de regels door begrepen hebt, maar het mannetje is nooit irritant ofzo. Zachtaardige hippie die in het Amsterdamse Paradiso tijdperk van de jaren 60 is blijven hangen, niks mis mee 😉

arjanb01
12 december 2018, 06:54
En even over je track, Braddie, tekstueel is het waarschijnlijk grappig bedoelt, en dat snap ik best. Je gitaarspel is zeker vooruit gegaan en ik vind dat je best aardige sounds uit je plank tovert.
Gewoon lekker doorgaan als je er plezier in hebt! 👍

jasses
12 december 2018, 14:12
Tja, ik denk eerder dat Gus het, als grootschalig leverancier van hoogwaardig Nederlandstalig tekstmateriaal, gecombineerd aan fijne lofi oldschool rock, misschien gewoon een keer oprecht slecht vindt. En wat mij betreft is hem dat ook eens een keertje gegund. Het moto dat toch alles gepermiteerd is in het Nederlands, en het maken van carnavalmuziek, staat nogal haaks op zijn eigen streven.

Maar goed, ik heb niet te denken wat Gus denkt, dus zal ik maar zeggen wat ik denk. Ik vind je gitaarsolo best lekker, en gezien mijn eigen bizarre en foute liefde voor die typische keyboard begeleidingsritmes, mag ik de intro ook. De rest, neen, dat hoefde niet.

Pepe
12 december 2018, 14:47
Dat is het fijne aan Nederlandse muziek he, inderdaad álles mag en álles kan, als je het maar onder de categorieën levenslied of carnaval gooit :D

Kom, laten we eens gek doen en Nederlands proberen.
Er spreekt natuurlijk stuitende disrespect uit.
Onbenul kan ook. Pick your pick.
Geeft niet, de een heeft wat meer tijd nodig dan de ander om te beseffen dat je enkel goed of niet goed hebt en zelfs daar zijn de geleerden het niet over eens.

ateng
13 december 2018, 09:13
Moet muziek dan altijd serieus zijn? Het is ook totaal niet bedoelt als serieuze muziek, man ik ben een amateur met een computertje, amper ervaring, en wil gewoon creatief zijn. Doe even ergens anders zo zuur.

Of het altijd serieus moet zijn? Nee. Kan je kritiek verwachten? Ja.
Tis fijn als je complimentjes krijgt en dat het in de smaak valt bij de meesten hier. Maar zodra iemand het maar niks vindt dan is diegene maar zuur? Snap dat niet...

guitarkid2
13 december 2018, 10:15
Cmn dacht dat we hier aardig zouden zijn voorelkaar ?
Positief opbouwend of niks....of zo

Of is nu het jachtseizoen geopend ?
Ook leuk....


Btw
Moet zeggen dat je een aardig moppie kan zingen braddio
Zowel in het nederlands als in het engels

Brad
13 december 2018, 10:16
Ik heb het nog eens beluisterd en die gitaarsound mag er zijn zeg. Gebruik je een pedaal of de oversturing van de versterker?

Braddie
13 december 2018, 16:55
Kritiek krijgen is natuurlijk logisch als je zelf dingen op internet slingert, daar gaat het mij niet om, maar de toon vind ik vreemd te noemen.
Bedankt trouwens over de zang, heb er wel wát aan gesleuteld maar niet noemenswaardig. Vooral backingvocals rechttrekken eigenlijk, valse backing kan écht niet.

Gitaarsound is heel simpel eigenlijk:
- Squier Bullet Strat.
- Ampire vst van Studio One.
- Zelf in elkaar geflanste sound.

Erik de Perik
13 december 2018, 18:09
Ik heb het nog eens beluisterd en die gitaarsound mag er zijn zeg. Gebruik je een pedaal of de oversturing van de versterker?

Nee dit is 100% modeling.

Han S
13 december 2018, 18:38
Ik vind het best leuk gedaan, alleen jammer dat het zo kort is. Ik hoor dat je je best hebt gedaan en de zang is behoorlijk zuiver. Daarvoor verdien je respect.

Maar ik raad je aan om toch eens door het postverleden van Gus heen te scrollen, want het lijkt me duidelijk dat je hem niet kent.

Ernest01
21 december 2018, 22:38
Geinig nummer en goed gedaan.

Zang is goed en de gitaarsound klinkt lekker.
Inderdaad een beetje kort, maar ja, het was ook een nacht-sessie..... als ik het goed begrijp.

Erik de Perik
21 december 2018, 22:54
Ik vind het best leuk gedaan, alleen jammer dat het zo kort is. Ik hoor dat je je best hebt gedaan en de zang is behoorlijk zuiver. Daarvoor verdien je respect.

Maar ik raad je aan om toch eens door het postverleden van Gus heen te scrollen, want het lijkt me duidelijk dat je hem niet kent.

Mwah alles een beetje tegen elkaar afgewogen en het feit dat Gus er niet op terug gekomen is....... hij (Gus) zal het wel zo bedoeld hebben.

Charlie McD.
23 december 2018, 09:32
Dacht eerst even: dit is toch een gitaarforum? Zou 's nachts ook wel een beetje wakker van liggen van zo'n melodische potpourri in m'n kop. Jij kan er niets aan, maar stokbrooi no me GUSta. :-) Ieder het zijne.

Braddie
28 december 2018, 21:10
Mwah alles een beetje tegen elkaar afgewogen en het feit dat Gus er niet op terug gekomen is....... hij (Gus) zal het wel zo bedoeld hebben.


Laat maar gaan