PDA

View Full Version : Trace Elliot Boxer 65



Lize
5 augustus 2003, 04:42
Heho,

Zeker nu ik een fretloos heb, merk ik dat mijn studiomonitoren niet echt voldoende meer zijn om op te studeren. Ze zijn gewoon niet gedefinieerd genoeg in het laag, op mijn gefrette hoor ik soms het verschil tussen een E en een Db al niet goed genoeg, laat staan dat ik echt goed kan horen wat zuiver is in het laag van m'n fretloos.
Dus heb ik een basversterker nodig, ik heb echt voorlopig geen geld voor hip spul, ik wil gewoon iets aardigs om op te studeren (en ev mee te repeteren)
Op Marktplaats staat een Trace Boxer 65 (combo) voor 200 euro, maar 'iedereen' in mijn omgeving begint meteen te brullen dat Trace waanzinnig kut is. Natuurlijk is er beter spul, dat snap ik ook nog, maar zo kut kan het toch niet zijn, het is 1 van de grotere basversterkermerken.

Oftewel, is het wat, die Trace, en is-ie 200 euro waard? (200 is echt het maximale wat ik momenteel aan een versterker uit kan geven)

En ja, ik weet dat ik m gewoon moet uitproberen etcetc, maar de verkoper woont een eindje weg, dus ik wilde eerst ns kijken of er mensen zijn die ervaring met het bakje hebben.

Lize
5 augustus 2003, 05:08
Overigens zie ik op de site van Feedback ook nog wel wat grappige dingen, als iemand die kent:

Peavey Microbass, 125 euro (komt daar wel geluid uit, 15 watt is wel heul weinig)
Behringer BX 1200, 299, kan me vaag herinneren dat ik daar goeie dingen over heb gelezen.
Vox T 25, 249 euro.

sbakker
5 augustus 2003, 08:34
mmm trace-elliot is helemaal geen superslechtspul. Speel zelf al jaren met Trace :-D

maarja helaas is trace ten ziele gegaan. Lang Leve Ashdown!

65 watt is prima voor in de huiskamer! gewoon proberen en als je het bevalt gewoon doen. jouw sound is jouw sound!!!

Venomer
5 augustus 2003, 10:10
Ik kan me echt niet voorstellen waarom mensen Trace Elliot "waanzinnig kut" vinden. Het is (was :cry: ) een van de topmerken. Het is degelijk spul. Ik speel er zelf al jaren mee.

Het kan natuurlijk zijn dat iemand de klank minder mooi vindt, maar dat is een kwestie van smaak.

Als je een versterker wilt omdat je het laag niet goed hoort, dan zou ik toch niet voor een 15-watter kiezen. Lage tonen weergeven kost nou eenmaal veel vermogen. Met die Boxer 65 kun je denk ik beter uit de voeten.

basswasp
5 augustus 2003, 10:13
Trace Elliot is wel een degelijk merk, maar je moet van het geluid houden. Persoonlijk vind ik het maar niks; in de muziekschool staan meerdere versterkers waaronder een Trace 1x15" combo en een Hughes & Kettner 1x15" combo. Uit de Trace kan ik geen fatsoenlijk geluid halen, terwijl in dezelfde kamer met dezelfde band op de Hughes wel lukt. Ook staat er daar nog een Roland: zo klein mogelijk voor een 1x15" en behoorlijk volume, maar toch is het geluid erg 'vettig' (te veel laag).

Hier is een lijstje met basversterkers onder de €200 die ik snel gevonden heb:

Peavey Microbass II (€125)
Ibanez SW35 (€190)
Fender Frontman 15 Bass (€129)
Fender Frontman 25 Bass (€195)
Behringer BX300 30 watt + FX (€149)
Behringer BX600 60 watt + FX (€195)
Behringer BX108 (€99)

Wat verder nog om naar uit te kijken is, is de Roland Cube Bass. Een 1x10" combo die vrij goed klonk. Alleen weet ik de prijs niet...

Ik zou de London City bascombo's toe willen voegen. Net iets groter dan de Microbass.

Voor jou geld lijkt me het trouwens het fijnst om tweede hands iets te kopen.

bassopotmus
5 augustus 2003, 11:31
ten eerste trace is NIET kut, het is zelf een van die merken die de geschiedenis zal ingaan als een klassieker. Ask easyrider..

De opties die basswasp geeft kan ik me in vinden, maar ik zou dan niet voor iets nieuws gaan. Ik persoonlijk ben tevreden over de behringer bx1200, goed geluid voor dat geld. Maar dat lag dan weer boven je budget.

Je zegt sudio monitoren? heb je een studio? Don't get me wrong..maar als je een studio hebt lijkt het me meer dan logisch dat je ook goed materieel moet hebben om op te nemen.

De Teng
5 augustus 2003, 11:47
Lize, kijk ff bij Feedback. Laatst hadden ze een Rocket Bass van Ampeg staan. 400 euro kost dat en daar heb je zat laag aan. 15" speaker en buizen ook nog geloof ik. 100W. 't Is wat meer dan 200 euro natuurlijk, maar die is echt heel vet. Ik heb erover gespeeld en als ik zelf geen amp had, dan kocht ik die! Misschien geld lenen of i.d. ;)

http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/48/481773.jpg

Clunk
5 augustus 2003, 12:16
mmm trace-elliot is helemaal geen superslechtspul. Speel zelf al jaren met Trace :-D

maarja helaas is trace ten ziele gegaan. Lang Leve Ashdown!

65 watt is prima voor in de huiskamer! gewoon proberen en als je het bevalt gewoon doen. jouw sound is jouw sound!!!

thuis heb ik een 15 watt, en die kennen de buren ook al horen als ie op de helft staat :D:D:D ghehehe

maar als ik me b speel, klinkt het kut!
dus meer power kopen aub.

op mn 80 watter heb ik nergens last van eig,

AntY
5 augustus 2003, 13:53
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11239.htm trace elliot 15W combo, vraagprijs 100
is hij nog goed is dat een erg redelijke prijs

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11184.htm?oudei=60 polytone minibrute, 100W, ziet er goed onderhoduen uit, is vintage met een paar dingen veranderd (15" inch speaker erin gegooid pas geleden, nieuwe grill (metaal, dus goed :) ) 200 euro, probeer m eens uit of t wat is, ik ken t merk zelf niet, alleen van gehoord

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11071.htm?oudei=135 roland cube 60


.... AND THE CAKE!!!!
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/10950.htm?oudei=210 EEN BX1200!!! WHOEHEOEE!! t is in friesland, dr is nog maar 100 euri op geboden, ik zou die gast bellen en proberen af te dingen naar 200 :)

als ik moest kiezen zou ik eerst die polytone uitproberen, als dat niks ik meteen die BX1200 halen. ach ik zou gewoon meteen die bx1200 halen. bel die gast op!

De Teng
5 augustus 2003, 14:34
Polytone is cool hoor..... goeie zooi voor dat geld.

AntY
5 augustus 2003, 14:34
beter dan die BX1200?

Lize
5 augustus 2003, 15:31
K*tterdek*t zeg. Hoe heb ik die Polytone over het hoofd kunnen zien op Marktplaats? 'k Heb daar inderdaad erg goede dingen over gehoord, en ik heb er al eens eerder één proberen te kopen via Mp, maar die was binnen no time weg..
En nu heb ik net gebeld, en er komt vanavond iemand naar het ding kijken (dat ben jij toch niet toevallig, huh De Teng? ;))
De verkoper belt me als die koper 'm niet wil, maar die kans acht ik klein.

Ho wacht, nou zie ik er nog 1 staan, vandaag geplaatst (weer in Friesland verdorie) Staat bij dat het een gitaarversterker is, zijn er aparte minibrutes voor gitaar, nee toch?

Weet iemand trouwens iets van Aria versterkers? http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11230.htm?av=a&oudei=15

Die Behringer is inderdaad ook een goeie deal, alleen ook weer in dat kloterige Friesland (sorry hoor ;)) en ik ga overmorgen op vakantie, dus dan moeten ze maar net een week of wat willen wachten.

Ik denk dat ik Feedback even ga bellen of ze de Trace en de Behringer hebben staan, kan ik ze in elk geval even uitproberen.
En jongons, dank voor het hameren op tweedehandskopen, ik doe dat zelf ook altijd, maar als ik eenmaal iets wil hebben verlies ik mijn hoofd toch lichtelijk, geloof ik :)

basswasp
5 augustus 2003, 15:43
Lize, kijk ff bij Feedback. Laatst hadden ze een Rocket Bass van Ampeg staan. 400 euro kost dat en daar heb je zat laag aan. 15" speaker en buizen ook nog geloof ik. 100W. 't Is wat meer dan 200 euro natuurlijk, maar die is echt heel vet. Ik heb erover gespeeld en als ik zelf geen amp had, dan kocht ik die! Misschien geld lenen of i.d. ;)

[plaatje]
Ampeg's gaan inderdaad heel hard vergeleken met versterkers uit dezelfde prijsklasse, laag gaan ze ook goed. Alleen veel verschillende geluiden zitten er niet in, 't is een extreem buizengeluid en niks anders.


---------


Lize, houdt ons op de hoogte! :)

AntY
5 augustus 2003, 15:47
ik heb dezelfde aria

ik zou m niet kopen als je beter geluid wilt :) t is een leuke amp voor in t begin, maar haalt t niet bij een bx1200 (wat wil je, compleet andere prijsklasse)

De Teng
5 augustus 2003, 19:14
Toevallig nog vanmiddag bij Feedback geweest... hij is 499....sorry.

Nee, ik ga die Polytone niet uitproberen. Heb een profi 550W 2ohms/ 350W 4ohms versterker met een al even briljant kastje (2.10") eronder. Dus ga ik niet een combootje kopen ;)

Lize
6 augustus 2003, 03:34
Zowwww. Ga je om 18.00u richting huis vanuit Feedback, ben je er pas om 3.30. Vreemd :)

Maargoed. Ik heb het 1 en ander uitgeprobeerd vandaag, conclusie: Trace vind ik niks, Behringer vind ik niks, Vox vind ik niks (met de conotatie dat ik alleen kleine combo's heb geprobeerd natuurlijk) en de Rocket Bass kost inderdaad 499, dus die heb ik, verstandig als ik ben, maar niet eens geprobeerd. Ik merk dat lage wattages niet echt te combineren zijn met mijn TRB, het ding heeft nogal een output.
Wél leuk: De Ibanez Soundwave 65. Kost 250 euro, en heeft een lekkere sound, trekt ook de B-snaar redelijk, vind ik. Niet waanzinnig strak in het heel laag, maar ik denk dat je voor echt mooi B-snaar werk toch een klasse hoger moet gaan zitten. Maar ik ben braaf geweest en heb 'm niet gekocht. Eerst inderdaad nog wat tweedehands snuffelen, en als dat niks oplevert wordt het waarschijnlijk de Ibanez. Hoewel ik bij Stand By hoorde dat er een Danelectro-versterker van 20 wat is die ook verrassend goed zou zijn, maar die is momenteel lastig te krijgen. En aangezien alles onder de 65 watt (ook de 35 watt versie van de Ibanez, bij al mijn F#'en trilde er wat mee) me erg tegenviel, sta ik er wat sceptisch tegenover.

Maargoed, in elk geval een hoop wijzer geworden, en ook weer geleerd dat ik heus wel weet wat ik wel en niet mooi vind in een versterker. Ook goed om te weten :)

@basso: Ik heb geen opname-studio, ik maak electronische muziek op mijn computer (sampling, soundscapes etc) Heb je ook goede monitoren voor nodig, maar niet perse een goede basversterker :)

De Teng
6 augustus 2003, 09:34
Je wilt dus voor nop een versterker die je B snaar goed trekt. Ik denk dat dat niet gaat lukken. Volgens mij kun je het nog beter als volgt doen, mits je een aardig mengpaneeltje hebt/koopt. (De Notepad van Spirit voldoet prima overigens) Je kunt er evt direct in prikken, helemaal mooi is een DI of een kleine preamp kopen van EBS bvb. Ik wist niet eens dat ze die dingen maakten, maar STandby heeft er eentje liggen. Links in die kast geloof ik. Kun je ook nog een hoofdtelefoon op aansluiten, in en out voor je bas. Daarna in een mengpaneeltje. Je hebt dan het pure geluid van je bas, als je bas actief is hoeft het niet eens, dan zou ik een compressor kopen en die voor je paneeltje zetten en klaar ben je. Want oversturen doe je zo'n geval zo maar. Zelfs Jaco nam altijd direct ingeprikt in het mengpaneel op... het komt dus vaker voor. ;)

He... nu ik erover nadenk...ik was gisteren vlak voor zessen ook nog in Feedback. Als het goed is, had je me kunnen horen spelen op mijn bas. Was jij dat blonde meisje met die groene broek en twee van die knullen om je heen? :D

Lize
6 augustus 2003, 12:21
Grijns. Zat je die Rocketbass uit te proberen? Ik herkende je bas aan die gele streep :D
Maar je hebt mij niet gezien volgens mij, ik had een spijkerrok aan en liep non-stop versterkers heen en weer te sjouwen, en toen ik je zag zat je met je rug naar me toe :)

Overigens speel ik dus via mijn mengpaneel en mijn studiomonitoren, en dat is niet goed genoeg meer, en ik kan me niet voorstellen dat het met een koptelefoon beter zou gaan. Moet er ook niet aan denken met dit weer.
Maar zoals ik zei, die Ibanez trekt het redelijk, beter dan dat krijg ik het denk ik niet voor rond de 250 euro. Maar ik ga eerst Marktplaats nog wat meer in de gaten houden. Die Polytone wil ik toch nog eens proberen, met 100 Watt moet ik toch een heel eind kunnen komen..

basswasp
6 augustus 2003, 12:30
Whahaha :D
Kunnen jullie elkaar in een winkel spreken, gaan jullie 't alsnog via gitaarforum doen... :)

Lize
6 augustus 2003, 12:32
Ja maar ja, weet ik veel of dat echt De Teng was. Er zijn vast meer bassen met zo'n streep, en om dan naar zo iemand toe te lopen: 'Heui, ben jij De Teng?' 'Sorry, WIE?!' is ook weer zo wat :D
Al was het in dit geval dus wel goed gegaan :)

De Teng
6 augustus 2003, 12:56
Dat was ik ja met die strepen, die gitaar reparateur keek nog met verwondering naar mijn bas en merkte op dat ie 'toch zeker wel goed' klonk met die nieuwe elementen... :D

ik probeerde de SWR Baby Blue uit voor de gein. Leuk geluid, maar omdat ie zo klein is kan ie gewoon niet de volle pond leveren. Leuk geprobeerd zeg maar. Ik heb niemand gehoord of gezien met versterkers... moet je toch stiekem achter mijn rug om gedaan hebben. ;)

Ik bedoel met die koptelefoon ook niet dat je die moet gebruiken, maar dat het evt. kan. 't Is gewoon een preamp. Je krijg dan dus net zoals je mengpaneel een direct signaal, wat je over je monitoren kunt laten doen. Maar wel veel betere. Als je idd een echt basgeluid uit een amp wilt, kun je het beste die polytone doen, bruut ding hoor! Ik heb er zelf een keer op gespeeld, maar valt absoluut niet tegen zachtjes uitgedrukt.

Lize
6 augustus 2003, 13:04
Nou, je hebt ergens na het magazijn van die kleine cabines (1 bij 1 hokjes waar je je met dit weer de tyfus staat te zweten) waar 2 versterkers in staan om uit te proberen. Aangezien ik er een stuk of 4 wilde proberen, mocht ik zelf versterkers uit de winkel naar dat hok slepen. (Toch altijd weer lachen, loopt zo'n vent met je mee om de versterker voor je te tillen 'Of denk je dat je het zelf kunt?' Ik til dat ding op, zeg 'Makkelijk' en wandel ermee weg, die vent 'Oh, ben jij er zo een!' De meeste vrouwen zijn gewoon mietjes, volgens mij :))

Maar klonk inderdaad goed, je bas. Hoef ik geen mp3tjes meer down te loaden :)

basswasp
6 augustus 2003, 13:12
Ja maar ja, weet ik veel of dat echt De Teng was. Er zijn vast meer bassen met zo'n streep, en om dan naar zo iemand toe te lopen: 'Heui, ben jij De Teng?' 'Sorry, WIE?!' is ook weer zo wat :D
Al was het in dit geval dus wel goed gegaan :)
Je ziet een bas met een streep erop, met zwarte elementen; de bassist past in de leeftijdscategorie van De Teng, test momenteel een Ampeg Rocket Bass..... én - laat me raden - hij was vast bezig met z'n harmonics pingel-dingetjes...

Dat kan toch niet missen? ;)

De Teng
6 augustus 2003, 13:13
Haha... das lachen ja. Zal wel denken: 'zozo, eindelijk een meid met ballen, dat mag ik wel.' Ik vind dat ook niet al te fantastische hokkies nee... ook als het niet echt warm buiten is, dan ontplof je bijna daar binnen. Ook vies muf rokerig eigenlijk. Zouden ze wat aan moeten doen. Welke hielp je? Die brulaap met blond haar of die met dat sikje? :D

De Teng
6 augustus 2003, 13:16
Je ziet een bas met een streep erop, met zwarte elementen; de bassist past in de leeftijdscategorie van De Teng, test momenteel een Ampeg Rocket Bass..... én - laat me raden - hij was vast bezig met z'n harmonics pingel-dingetjes...

Dat kan toch niet missen? ;)

Toevallig eens niet! Was lekker aan het slappen, kijken wat die SWR kon, maar ik vond het kattenpis. We waren weer eens lekker gelijk bezig me die berichten van ons. Vandaar dat je dat bericht van die Baby Blue amp nog neit had gelezen. ;)

basswasp
6 augustus 2003, 13:26
De Teng aan 't slappen, da's wel minder herkenbaar... :)
Die SWR was niks? De LA series schijnen beter te zijn. Al moet ik zeggen dat ik alleen op 't grotere spul van SWR gespeeld heb.

AntY
6 augustus 2003, 14:29
hebben we t over fedbackutrecht? dat zijn idd kleine hokjes zeg.... heb daar ook ooit een BX1200 uitegeprobeerd

Phyrexian
6 augustus 2003, 15:36
Overigens zie ik op de site van Feedback ook nog wel wat grappige dingen, als iemand die kent:

Peavey Microbass, 125 euro (komt daar wel geluid uit, 15 watt is wel heul weinig)
Behringer BX 1200, 299, kan me vaag herinneren dat ik daar goeie dingen over heb gelezen.
Vox T 25, 249 euro.


Hi there,
even mijn 'ervaren' [kuch] mening:

de Peavey Microbass is héél goed materiaal. Ik heb hem zelf in december gekocht en ben er nog altijd héél blij mee. Het is een ideale oefencombo voor thuis (je moet er niet mee in een band gaan spelen). Hij is ook ontzettend luid voor zo'n klein ding. Believe me.

Toen ik deze amp kocht heb ik ook een amp-shootout gedaan, net als jij.

Ik teste volgende amps (damn, ik heb dit verhaal al eens gedaan, maar ben te lui om te zoeken), allemaal amps uit ongeveer dezelfde prijsklasse, er zijn meer amps in deze prijsklasse, maar deze vond ik toen beschikbaar in de winkels:

• Peavey Microbass (€125)
• Behringer Thunderbird BX108 (€125)
• Behringer BX1200 (te duur voor wat ik nodig had, te zwaar, te luid voor livingroom toepassingen, ...)
• Trace Elliot, klein modelletje, gelijkaardige specificaties aan de bovenstaande amps
• Fender Frontman 15B

Okay, ik ben toch even gaan zoeken op Talkbass.com waar ik deze reviews schreef over bovenstaand materiaal:




Go for the Peavey Microbass. I've got one myself and it does the job more than well. It doesn't distort with a low E, not even a low B! (This is at practice volume-levels, volume knob at 1/3 of available power)

I A/B-ed many practice combo's prior to making my decision (Fender Frontman 15, Peavey Microbass, Behringer Thunderbird, Trace Elliot practice amp (forgot what model). All those amps where in the same price-range of €125-€150.
The Peavey came out as the best sounding and loudest amp. The Fender was without any punch, quite dull sounding. The Trace sounded like **** imho. The Behringer was very good-looking (that retro-look) and sounded good, but it distorted/farted out with the low B's, and even with low E's when I used my neck pickup and full on bass-eq on my Warwick. So I went for the Microbass and haven't regretted it at all.

A remark on the Microbass: it's EQ-section is more than OK for such a small amp, but I have to say that it doesn't change the sound drasticly. I mean, the bass-knob adds more bass, but no tons of it. Don't expect it to be a professional sound-shaping machine, cuz it isn't. The middle-knob does change the sound quite a bit though. I found out that I got the best results when dialing in one sound on the Microbass (Bass: 3 o'clock; middle 2 o'clock, treble 1 o'clock) and then I started using the EQ and Pickup possibilities on my Warwick... more than enough tone-shaping options IMHO.





Last December, I was, just like you, shopping for a small, yet good, low wattage practice amp.

I tried out a lot of amplifiers and turned out to buy a Peavey Microbass. I also tried out that Behringer BX108 you like to get.

Here's my tips:

Designwise:
This is the least important part of it all, but hey what the heck... eyecandy aint bad huh?
IMO that Behringer is the prettiest little combo out there. It's got the sweet vintage design, and that soft, greenish covering. It's a winner on its looks.

Soundwise:
the Behringer is Ok. I played it with different basses (inlcuding my own Warwick Corvette Standard 4string). It sounded good with about every 4string bass. The tone wasn't amazing, but not bad for a practice amp.
I played a 4string Jazzbass (Fender) on it, and it also sounded good. There's one problem with the BX108 though: it can NOT handle the low B string of a 5sting bass very well. I played a Warwick Streamer 5string on it... and the amp farted it all out. It clipped; it just couldn't handle it. The sound was distorted as hell. And didn't even put the bassbutton of the behringer on maximum... So if you're planning the use a 5string on the Behringer, be aware that it might distort easily.

So next to that Behringer (which I prefered for its looks though) was a Peavey Microbass for about the same price (Behringer was 125 euro, Peavey 130 euro).
The Peavey kept up with the low B PERFECTLY! No distortion, clipping or farting whatsoever. Even when I used the neck pickup and the tonebutton turned fully low tones the Peavey kept it up and running.

... so I fully recommend the Peavey Microbass above the Behringer BX108. When you're using a 4string the BX108 should be just fine, but we sure the try out the amp with your OWN bass; that's the axe you'll be using the amp with anyhow.

Besides those amps I also tried:
- Fender Frontman for bass which is a nice practice amp, the Peavey sounded better and was way louder.
- Also tried a small Trace Elliot, which sounded like **** too my ears (way to thin and sterile).

Anywayz, I hope this long posts helps you out in making a decision towards a (good) practice amp.


Alright, wat een boterham tekst zeg, hopelijk helpt het je bij het maken van een keuze.

Lize
6 augustus 2003, 16:15
He Phyrex,

Dank, je bevindingen qua Trace en Behringer lijken dus redelijk op die van mij, eigenlijk. Die Microbass heb ik niet geprobeerd, maar ik wil ook wel een versterker waar ik eventueel mee zou kunnen repeteren in een subtiel bandje. Maar ik zal'm voor de lol toch eens proberen, omdat ik er nu van overtuigd ben dat lage wattages sowieso shit en onstrakheid (mooi woord ;)) opleveren, in elk geval in combinatie met mijn TRB. Is die Warwick van jou eigenlijk actief?

Phyrexian
6 augustus 2003, 16:48
Volgens mij, en vele anderen delen die mening, is de Microbass zowat de strakste combo in zijn prijsklasse.
Mijn Warwick Corvette Standard (4 snaar) is passief.

De Teng
7 augustus 2003, 14:32
Toch... ga vooral secondhand kijken, ik zou voor die Polytone gaan hoor ;)