PDA

View Full Version : Fender Bassbreaker 007



seldon
1 december 2018, 12:39
Hallo

Een vriend van mij heeft een Fender Bassbreaker 007 , hij zegt dat de versterker opeens , niet meer zo hard gaat , heeft er iemand daar ervaring mee , het kunnen natuurlijk de buizen zijn of een slechte outputtrafo.De versterker heeft 2 x ECC83 en de EL84.

cluseau
1 december 2018, 19:23
Hallo

Een vriend van mij heeft een Fender Bassbreaker 007 , hij zegt dat de versterker opeens , niet meer zo hard gaat , heeft er iemand daar ervaring mee , het kunnen natuurlijk de buizen zijn of een slechte outputtrafo.De versterker heeft 2 x ECC83 en de EL84.

Net zoveel mogelijke oorzaken als er onderdelen in zitten. Je kan natuurlijk wel proberen een ECC83/12AX7 te wisselen maar dit is niet altijd de oorzaak.

seldon
2 december 2018, 11:21
Hallo Cluseau

Ik heb gezocht naar een schema van de Bassbreaker 007 , maar kan het niet vinden.

cluseau
2 december 2018, 14:09
Hallo Cluseau

Ik heb gezocht naar een schema van de Bassbreaker 007 , maar kan het niet vinden.

dat klopt, is nog een beetje nieuw. Je zal dus ff het gezonde verstand moeten gebruiken.

dml
3 december 2018, 11:02
Misschien wel de belangrijkste vraag: heeft hij de amp nieuw gekocht? Zo ja, wanneer?

seldon
4 december 2018, 11:55
De versterker is 2de Hands gekocht ,rond de 3 jaar oud , ik heb de versterker bij mij thuis uit geprobeerd en hij klinkt zeer luid , dus waarom hij toen niet zo hard deed bij mijn vriend weet ik niet , misschien zit er een beveiliging in gebouwd , dat het tijdelijk zachter gaat.

guitarkid2
4 december 2018, 12:02
Net zoveel mogelijke oorzaken als er onderdelen in zitten. Je kan natuurlijk wel proberen een ECC83/12AX7 te wisselen maar dit is niet altijd de oorzaak.

Bedoel je niet de el84 ?
Zag laatst een filmpje van die gasten van blackstar en die riepen dat het vervangen van pre amp tubes nauwelijks noodzakelijk is

cluseau
4 december 2018, 15:11
Bedoel je niet de el84 ?
Zag laatst een filmpje van die gasten van blackstar en die riepen dat het vervangen van pre amp tubes nauwelijks noodzakelijk is

Er wordt wel meer geroepen :???:

Een eindbuis kun je niet altijd zomaar in prikken en omdat ik in dit geval niet weet hoe de bias is geregeld zou ik daar niet aan komen zonder zeker te weten hoe het zit. Daarbij is een eindbuis niet snel de oorzaak van zachter geluid, zou dat eerder in de preamp zoeken. Uitzondering daarop als de buizen wel zo verschrikkelijk afgetrapt zijn dat er niet veel meer uitkomt maar dan ben je wel heel ver gegaan. Dat proces voltrekt zich namelijk niet in een aantal weekjes. Een aantal redenen dus om voor de leek naar preampbuizen te verwijzen hoewel er nog veel andere opties zijn.

Erik de Perik
4 december 2018, 15:43
Gitaar en snoer zijn al uitgeschakeld als oorzaak?

guitarkid2
4 december 2018, 15:46
Je heb gelijk
Heb ut filmpje nog even nagezien en idd eindbuizen gaan geleidelijk zachter