PDA

View Full Version : Eeuwige twijfel strat



tom1984
23 november 2018, 16:34
Dan ik mijn PRS CE24 wil wegdozn staat vast. Ze ligt nu een jaar in der kist.

Ik wil graag men eerste Americaanse strat.

Eerst dacht ik: ze moet nitro lak! Daarna dacht ik hmmm of misschien ook niet. Snel schade, wel cool maar zonde van het geld voor de lak.

Ik kan maar niet beslissen:

Eric Johnson strat in firemist blauw
American original 60
American professional

Morgen bij bax nog maar wat gitaartjes gaan bespelen.

In men cp60 knal ik dan een little 59 in de brug en ik hoef geen humsuckers meer 😁.

Iemand pros of cons over diegene die ik opnoemde?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

raabje
23 november 2018, 17:20
ik heb een USA Standard, met Fat 50's PU, was de USA standaard voordat het Proffesional werd.

Voor mij is deze gitaar helemaal af, niks meer aan doen. Klasse hoger of Custom Shop, dat wordt te duur voor mij.

Bij mij zit de tremelo vast met een extra veer, brug tegen de body. Enige minpunt is de kleur, ik heb een Bordeaux rode met metallic. Dat is heel mooi, maar alle butsen e.d. zie je heel duidelijk zitten, en de lak slijt verder niet echt met poly lak. Ik heb er verder geen moeite mee, het valt me wel op.

Dan lijkt me nitro lak beter, dat slijt sneller, dan zit je gitaar lekker snel onder de butsen en krassen ipv dat er 1 of 2 plekjes en verder niks. Volgens mij wordt zo een gitaar dan mooier ouder.

Misschien is er nog old stock ergens en kan je een USA Standard kopen voor een mooie prijs.

Useless
25 november 2018, 17:52
Moet het Fender zijn of mag het ook iets anders? Ik heb een Suhr classic pro gekocht en kan echt niets bedenken wat ze hier nog aan kunnen verbeteren. Klinkt echt super in alle standen en heeft een fantastische bespeelbaarheid. Heb ook al een Classic tele en denk echt dat ik mijn merk gevonden heb. Als je nog langs moet gaan bij Bax kan je ze misschien eens proberen. Ze hebben er ook enkele hangen.

Braml
26 november 2018, 18:52
Ik vind de american original serie echt zo jammer.. De specs zijn nu niet meer zoals vroeger, maar met moderne vernieuwingen. De AVRI serie is dus weg en we kunnen geen amerikaanse strats meer krijgen met vintage specs. Voor mij is het principe dan ook een beetje weg van een 60's strat. Maar misschien maakt dat jou wel geen donder uit :)

Ik heb de american professional al een paar keer geprobeerd en ze bevallen me behoorlijk goed. Maarja, nitro is ook wel weer gaaf he :soinnocent:. Ik heb de original 60's nog niet geprobeerd maar misschien zijn dat wel minstens net zulke goeie gitaren.

Erik de Perik
26 november 2018, 19:15
Ik heb een AVRI ben er blij mee en ze zijn nog steeds te koop.... denk ik.

the sure thing
26 november 2018, 22:46
Pak alle strats bij Bax en bespeel ze allemaal net zo lang onversterkt totdat je een duidelijke klik voelt. Een “wow” moment. Koop dan die strat. Pleur er na een paar maanden goede elementen in (Fralins of Suhr) en klaar ben je.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

harrie-beton
26 november 2018, 22:50
De duurdere Japanse stratocasters vind ik beter klinken dan de huidige Amerikaanse. Ik heb een '68 reissue met grote headstock en dat is een geweldig instrument. Kan je zeker overwegen.

arjanb01
27 november 2018, 06:34
Welke tip je hem ook geeft, hij neemt geen besluit.
Ik kan me nog herinneren dat hij vorig jaar dezelfde vraag hier stelde.
Hij heeft al een strat en wil er nog een, gewoon puur GAS waar we hier allemaal last van lijken te hebben 😂

apekop
27 november 2018, 11:50
Gewoon een hoop strats gaan proberen. Daar heb je meer aan dan dat hier iedereen zijn favoriete strat gaat posten. Het gaat erom wat jij zelf wil, niet wat anderen goed vinden.

WaywardChild
27 november 2018, 13:43
G&L USA legacy - S500 - of zelfs de comanche eens overwegen ?
Vind het kwalitatief beter instrumenten dan de fenders.
www.andertons.co.uk heeft deze nu ook

raabje
27 november 2018, 15:57
TS reageert niet op zijn eigen topic, dan zal het wel meevallen met zijn twijfel.

Maar goed, altijd leuk om over strats te babbelen. Toen ik mijn USA strat ging halen in de winkel heb ik er een paar geprobeerd, ze klonken allemaal hetzelfde, ook onversterkt. Ik had toen zelf geen andere stratocaster. Ik denk dat als je een strat langer hebt, je pas ontdekt wat je zoekt in een strat.

Dan gaat het bij de 1e die je koopt vooral om de specs, SSS of HSS, maple/rosewood, tone circuit (treble bleed, S5, no-load, etc). En van daaruit zoek je verder, voor een andere, of om te modden. Denk ik.

Ik zie de dat de USA proffesional best een mooie prijs heeft, rond de 1380,-

ar250artist
27 november 2018, 16:55
Idd, altijd leuk strats. Ik heb een jaar geleden de mijne verkocht omdat ik meer akoestisch speel tegenwoordig. En een fatsoenlijke akoestische gitaar moet ook ergens vandaan komen. Hevig getwijfeld of ik de strat (usa) of de Ibanez (zie sig) weg zou doen. De Ibanez heb ik al 18 jaar en daar zou ik spijt van krijgen. Strats zijn er genoeg.

Maar ja, nu een jaar later kriebelt het toch weer en ik wilde een gitaar om zelf aan te sleutelen. Dus....heb ik de goedkoopste strat gekocht die ik kon vinden. De Harley Benton st20 in wit. Eerlijk gezegd verbazingwekkend veel gitaar voor dat geld. Hij klinkt en speelt net zo goed als de MIM strat die ik ooit had. Beter zelfs want die had stock echt ruk elementen. Maar ok dit was ff totaal off topic.

Lekker veel proberen zou ik zeggen. Als ik echt weer een betere zou zoeken zou ik voor de classic player serie gaan. Die lijken me mooi in verhouding in prijs en kwaliteit.

Brum
27 november 2018, 19:47
Warmoth....

the sure thing
29 november 2018, 15:51
Of de oudere Road Worn series


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
29 november 2018, 21:52
Of de oudere Road Worn series


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Road Worn-stratjes zijn lekker hoor, maar ik vind de frets nogal laag, een beetje à la de Classic Vibes van Squier. Past niet bij mijn speelstijl, dus het zal vooral aan mij liggen.

TobyW
3 december 2018, 07:12
Ik ben na vijf maanden nog steeds heel tevreden met mijn American Original '60s Strat. De Professionals zijn ook goede gitaren, maar er is een groot verschil in halsprofiel. Het is maar net wat je fijner vindt. De Original '60s is een vrij warm klinkende gitaar.