PDA

View Full Version : Coole solo!



fuck nu-metal
4 augustus 2003, 21:48
Kennen jullie de solo in het nummer "Holy Diver" van Dio(de groep)? Erg vet, cool, strak etc.
Die gitarist was toen ongeveer negentien, klinkt erg goed

FNaRK
4 augustus 2003, 22:01
album komt uit 1983, gitarist was toendertijd Vivian Campbell
een absolute klassieker, eigenlijk is alles wat Dio heeft gemaakt briljant !

FNaRK
4 augustus 2003, 22:03
Vivian Cambell - Guitar/Vocals

Date Of Birth: August 25, 1962
Birthplace: Belfast, Northern Ireland
Residence: Los Angeles, California

Vivian Campbell Also Appears On:

Dio: Holy Diver, Dio: The Last In Line, Dio: Sacred Heart, Dio: The Last In Line, Various Artists: Guitar's Practicing Musicians, Shadow King, Riverdogs, Steve Plunkett: My Attitude, Soundtrack: Last Action Hero, Dio: Anthology, Clock, Jeff Beck Tribute: Jeffology, Bunny Brunel: Brunel's L.A. Zoo, Guitar Zeus Project: "Best Of", Graham Bonnet: The Day I Went Mad.


Guitarist Viv, born Vivian Campbell in Belfast on August 25, 1962 was already famous for being the guitarist in bands such as Sweet Savage, Dio, Whitesnake and Riverdogs, when he was asked to fill the spot that Steve Clark left in 1991. Vivian's first job was to accompany the band on their Adrenalize-tours in 1992 and 1993. His official presentation took place at the Freddy Mercury AIDS-awareness gig at Wembley Stadium. During the recordings of Euphoria, Viv found the time to work on a side-project called Clock, with P.J. Smith, Mark Schulman and Sasha Krivtsov. Vivian lives in Los Angeles with his wife Jewels and their daughters Lily Rose and Una Marigold.

andy
4 augustus 2003, 22:13
Ja als het over jaren 80 metal gaat ben ik ook van de partij. Maar ik vind DIO dus niet echt geweldig. Alhoewel ik ooit nog een keer in een metal coverband Stand up and Shout heb gespeeld. Maar toen de zangeres met Holy Diver aankwam heb ik toch echt nee gezegd. Ik weet niet wat het precies is, maar Dio gaat me toch snel vervelen.

FNaRK
4 augustus 2003, 22:31
komt waarschijnlijk omdat je een cultuurbarbaar bent zonder enige smaak :evil:

Don't fok with DIO !!!!!!!!!

andy
4 augustus 2003, 22:37
komt waarschijnlijk omdat je een cultuurbarbaar bent zonder enige smaak :evil:


Daarin moet ik je helaas absoluut gelijk in geven. :amp:

El Drecko
4 augustus 2003, 23:02
Don't fok with DIO !!!!!!!!!

Echt wel. Hij moet op twee kistjes gaan staan om me uberhaupt te kunnen aankijken. :D . Maar de muziek is lekker, da's waar.

FNaRK
4 augustus 2003, 23:27
HEY
wat zeg ik nou....................NIET FOKKEN MET DIO :evil:

the joshua tree
5 augustus 2003, 10:06
HEY
wat zeg ik nou....................NIET FOKKEN MET DIO :evil:

en alsof we nu allemaal braaf naar papa Roadkill gaan luisteren

t moet tog niet gekker worden in deze maatschappij :-D

El Drecko
5 augustus 2003, 10:10
Nee inderdaad....Had je wat, Wegdood?

/me runs

Harry
5 augustus 2003, 10:39
schijnt een minne arrogante klootzak te zijn, die Dio......

El Drecko
5 augustus 2003, 11:18
schijnt een minne arrogante klootzak te zijn, die Dio......

Dat zijn er wel meer, maakt niet uit zolang ze goeie muziek maken.

FNaRK
5 augustus 2003, 12:06
schijnt een minne arrogante klootzak te zijn, die Dio......

Oh, wie zegt dat ?
Ik weet van een optreden waar Dio tijdens de show spontaan T-shirts begon te ondertekenen die op het podium werden gegooid....en daar vervolgens een half uur mee bezig is geweest :D

En trouwens....lekker belangrijk of 'ie arrogant is of klein of lelijk. Thuis op een CD'tje heb ik daar weinig last van :wink:

andy
5 augustus 2003, 17:01
Damn, ik las net in een bio op een site dat Dio al sinds 1957 in de muziek actief is en z"n eerste singletje maakte. Hoe oud is die man dan wel niet?? (Wil hij niet zeggen namelijk) Begin ineens wat meer waardering voor deze die hard rocker te krijgen. Ik maar denken dat Rainbow een van zijn eerste bands was. Want in Rainbow vond ik hem ok, maar toen Dio in Black Sabbath ging zingen, ging er bij mij iets "stuk" . Dat paste niet bij elkaar.

El Drecko
5 augustus 2003, 19:13
Damn, ik las net in een bio op een site dat Dio al sinds 1957 in de muziek actief is en z"n eerste singletje maakte. Hoe oud is die man dan wel niet?? (Wil hij niet zeggen namelijk) Begin ineens wat meer waardering voor deze die hard rocker te krijgen. Ik maar denken dat Rainbow een van zijn eerste bands was. Want in Rainbow vond ik hem ok, maar toen Dio in Black Sabbath ging zingen, ging er bij mij iets "stuk" . Dat paste niet bij elkaar.

Pardon? Dio in Black Sabbath is de bom! De heftigste, vetste en...en...dingeste LP's die Black Sabbath ooit heeft gemaakt. (IMO, natuurlijk ;-) ).

Overigens voor Rainbow zat Dio in een bandje genaamd 'Elf'. Niet onaardig, maar meer R&R/Blues-achtig. Meneer Blackmore hoorde Dio, heeft de rest van de band er voor 1 LP'tje bijgehouden en ze toen allemaal de laan uit geflikkerd om z'n eigen maten in te huren. Als we het dan toch over arrogant hebben: Blackmore, *da's* pas een eikel. Maar spelen...*zucht* http://www.eldrecko.nl/emoticons/worship.gif. Als ik er zo over nadenk, zingt RJ Dio op een aantal van mijn all-time favourite cd's (LP's).

andy
5 augustus 2003, 19:33
Veel van mijn kennissen idt keken al raar op dat ik Black Sabbath met Dio niet meer tot mijn favorieten rekende. Maar die gasten waren net wat jonger dan ik en leerden Black Sabbath dan ook kennen met Dio, terwijl ik al een hele rij platen met Ozzy had. Maar ja smaken verschillen en dat is maar goed ook. :wink:
Heb trouwens wel een plaat Dio, Last in Line. Die vind ik wel ok.

FNaRK
5 augustus 2003, 20:12
maar je blijft een cultuurbarbaar :evil:

En DIO in zijn Sabbath periode is voor mij ook het beste: "Heaven and Hell" is een mega klassieker ! (Mobb Rules is trouwens ook niet verkeerd !!!!!! )

andy
5 augustus 2003, 22:42
Dat bedoel ik nou, ik ben een paar jaar ouder dan jij (tenminste dat denk ik :???: ). Voor mij zijn de platen met Ozzy dus de klassiekers en niet met RJ Dio.
Volgens mij kan dit topic inmiddels verhuizen naar bands....... :o
En over bands gesproken, hoe staat het met de opnames van jullie CD, dat zou toch rond deze tijd zijn????

FNaRK
5 augustus 2003, 22:54
gaan in augustus / september opnemen.....
gaat dus toch echt gebeuren :D


Mijn allereerste l.p (zwart vinyl) was trouwens Live At Last van Sabbath met op de zang...............jawel.............Ozzy Kotsborne

:???: Hoe oud ben jij dan wel niet Andy ???

FNaRK
5 augustus 2003, 22:55
maar weer ON TOPIC
ik dacht dat Vivian Cambell tegenwoordig nog steeds bij Def Leppard speelt ?

andy
5 augustus 2003, 23:03
Klopt, de beste man speelt bij Def Leppard.
http://www.defleppard.com/biography/index.html
Daar staat meteen zijn hele carriere.