PDA

View Full Version : Suhr ACE



Herman
14 november 2018, 21:03
Luitjes! Is er iemand hier die ervaring heeft met de Suhr Ace?


Ik heb interesse om er één aan te schaffen en deze dan te gebruiken icm met een amphead + loadbox. Ik heb momenteel een Koch Dummybox, dit is geen reactive load (voor zo ver ik weet).


Als ik de gebruiksaanwijzing van de Suhr ACE check, kom ik een aantal voorbeeld van gebruik tegen, maar wordt er eigenlijk constant over een reactive load gesproken.


Iemand enig idee of de Koch Dummybox ook te gebruiken is icm de Suhr ACE voor thuisopnames?

https://www.suhr.com/electronics/tone-tools/suhr-ace/

Erik de Perik
14 november 2018, 21:56
Wat ik van Suhr bezitters/spelers weet is dat het absolute top gitaren zijn, zowel qua spel als bespeelbaarheid

harrie-beton
14 november 2018, 22:21
Dit zou onder modeling horen. De suhr ace is een modeling kastje, analoog ok, maar wel modeling.

Dirk_Hendrik
14 november 2018, 22:43
naah.
Dan zou elk topic over een EQ daar ook onder moeten? :???:

harrie-beton
15 november 2018, 00:07
natuurlijk niet een EQ.

Lees wat de ACE is:

SUHR A.C.E. (Analog Cabinet Emulator) THE NEXT ADVANCEMENT IN ANALOG CABINET EMULATION

The A.C.E. (Analog Cabinet Emulator) is an active analog cabinet emulator designed to offer guitarists a portable and convenient way to capture the complex characteristics of a guitar speaker cabinet for a variety of recording (silent* or in a studio) and live performance applications without the use of a microphone.

Een modeler dus.

dml
15 november 2018, 08:33
natuurlijk niet een EQ.

Lees wat de ACE is:

SUHR A.C.E. (Analog Cabinet Emulator) THE NEXT ADVANCEMENT IN ANALOG CABINET EMULATION

The A.C.E. (Analog Cabinet Emulator) is an active analog cabinet emulator designed to offer guitarists a portable and convenient way to capture the complex characteristics of a guitar speaker cabinet for a variety of recording (silent* or in a studio) and live performance applications without the use of a microphone.

Een modeler dus.


Analoog daaraan moeten dus ook alle Tubescreamer clones, alle Friedman's en Soldano's, alle Mesa MK I's, enz. verbannen worden naar de afdeling Modeling.

Sinds wanneer staat emulatie gelijk aan modeling?

harrie-beton
16 november 2018, 11:44
Voor mij is een stuk electronica in de keten van geluid, dus voor of na een versterker en ook in de effect loop een effectpedaal.


Als een stuk electronica bedoeld is om de gitaarversterker in zijn geheel te vervangen, dat zou bij mij onder modeling vallen.

guitaraddict
16 november 2018, 15:15
Als een stuk electronica bedoeld is om de gitaarversterker in zijn geheel te vervangen, dat zou bij mij onder modeling vallen.

+ 1 maar geef mij maar een buizenamp.

Erik de Perik
16 november 2018, 19:42
Wat ik van Suhr bezitters/spelers weet is dat het absolute top gitaren zijn, zowel qua spel als bespeelbaarheid

Oeps, een pedaaltje dus.





:hide:

dml
16 november 2018, 22:01
Voor mij is een stuk electronica in de keten van geluid, dus voor of na een versterker en ook in de effect loop een effectpedaal.

Als een stuk electronica bedoeld is om de gitaarversterker in zijn geheel te vervangen, dat zou bij mij onder modeling vallen.

Aardig dat je aangeeft dat je fout zat.

harrie-beton
17 november 2018, 12:48
Je hebt gelijk sorry. Ik heb de site niet goed gelezen. Het staat er ook beetje vaag maar de ACE zit tussen de amp en speaker in. Het is geen load box.

"* A.C.E. is not a load device. Make sure your amplifier is connected to a suitable load (Suhr Reactive Load) or speaker cabinet when using A.C.E. to avoid damage."

Sjtevel
17 november 2018, 14:12
Ik vind hem wel wat lijken op de DSM omnicabsim. Daar hoor ik alleen maar goede dingen over, maar weet niet of deze vergelijkbaar is.
Digitech heeft ook de cab dry vr. Voor de rest ken ik alleen die ir loaders, maar dat zijn weer andere beestjes.

Herman
17 november 2018, 15:07
Buiten het feit of de ACE nou wel of niet analoog is, wel of geen pedaaltje, etc ging het mij voornamelijk om of ACE met een non-reactive Loadbox (optimaal) te gebruiken is. Had in tussentijd ook de vraag uitgezet bij Suhr zelf en een reactie mogen ontvangen. Zie onderstaand verhaal (Korte versie; het hoeft niet per se een reactive-loadbox te zijn!).

Thanks voor het meedenken!
---------------
Hi Herman,


Thank you for contacting Suhr support!


We are glad to hear that you are interested in the ACE! This device does not require a reactive loadbox in order to function optimally, you should have no problem using this unit with your loadbox! You can set up the ACE to go before or after the loadbox as well depending on how you want to run it, many diagrams of the setup for this device are available on our website:


https://www.suhr.com/electronics/tone-tools/suhr-ace/


We hope this information proves useful to you!




Thank you,





--
TRISTAN NIGHTINGALE
CUSTOMER SERVICE