PDA

View Full Version : Nieuwe liedjes met Eva



Little Jay
10 november 2018, 19:49
We zijn hard bezig met Eva & The Tracies om voldoende eigen materiaal te componeren om begin volgend jaar een album te kunnen opnemen.

Hier twee nieuwe composities, opgenomen direct na het componeren/verzinnen, dus erg vers. Lyrics by Eva, music by Ik zei de gek:

https://youtu.be/cjHp6AsU7no

https://youtu.be/3k7k7a6l03k

pasqual
10 november 2018, 20:16
Nice! Zowel de muzikaal als visueel;) Sorrie...flauw:hide:
Maar wel een heerlijke stem en mooi gitaarspel en sound:ok:

arjanb01
10 november 2018, 20:26
Altijd weer een plezier je content te beluisteren en te zien!
Goed gedaan allebei.
Al bezig om in Zwolle jazz gigs geregeld te krijgen ? Dan kom ik zeker kijken👌

Duhsjaak
10 november 2018, 20:40
Yup yup yes indeed, 92 abonnees. Da’s nog es binnenlopen.
Mevr. E zingt lekker zo’n liedje weg. In eee sjeeep (of zoiets in het begin van het laugh lied) proberen te voorkomen, maar voor de rest: ik kan hier wel aan wennen.
Heul fijn Jay! Denk maar vast na over de volgende. S.v.p. Bedoel ik hè!

Vriendelijke groet, Gus

hs0504
10 november 2018, 21:23
Ik krijg hier heel erg het 'wat is het toch leuk om muziek te maken'-gevoel bij. Ontspannen, relaxed en het klinkt zo makkelijk. Ik word er blij van!

Plant
11 november 2018, 01:05
Guitar, Vocal (naar een albumtitel van Richard Thompson).
Kwam bij me op toen ik dit beluisterde.
Meer heeft een goed nummer niet nodig, dat heeft Richard ook vaak bewezen.
Ondanks de ruwe opname met ergens storing op de microfoon(?) belooft dit een leuk album te gaan worden.

Little Jay
11 november 2018, 07:35
Guitar, Vocal (naar een albumtitel van Richard Thompson).
Kwam bij me op toen ik dit beluisterde.
Meer heeft een goed nummer niet nodig, dat heeft Richard ook vaak bewezen.

Thanks!


Ondanks de ruwe opname met ergens storing op de microfoon(?) belooft dit een leuk album te gaan worden.

Haha ja, hoorde ik later ook. Is gewoon opgenomen met telefoon in de vensterbank van een open raam en je hoort de wind er langs ruisen!

Little Jay
11 november 2018, 07:36
Ik krijg hier heel erg het 'wat is het toch leuk om muziek te maken'-gevoel bij. Ontspannen, relaxed en het klinkt zo makkelijk. Ik word er blij van!

Thanks! Mensen blij maken is altijd leuk! Word ik ook weer blij van :-)

Little Jay
11 november 2018, 07:38
Yup yup yes indeed, 92 abonnees. Da’s nog es binnenlopen.
Mevr. E zingt lekker zo’n liedje weg. In eee sjeeep (of zoiets in het begin van het laugh lied) proberen te voorkomen, maar voor de rest: ik kan hier wel aan wennen.
Heul fijn Jay! Denk maar vast na over de volgende. S.v.p. Bedoel ik hè!

Vriendelijke groet, Gus

De volgende(n) is (zijn) al in de maak Gus! Thanks!

Little Jay
11 november 2018, 07:39
Altijd weer een plezier je content te beluisteren en te zien!
Goed gedaan allebei.
Al bezig om in Zwolle jazz gigs geregeld te krijgen ? Dan kom ik zeker kijken👌

Thanks! Zwolle staat nog steeds op de to do list (oh die luie muzikanten...) maar gaat gebeuren!

Little Jay
11 november 2018, 07:41
Nice! Zowel de muzikaal als visueel;) Sorrie...flauw:hide:
Maar wel een heerlijke stem en mooi gitaarspel en sound:ok:

Ja ik vind ook dat ik er best nog goed uit zie, thanks! Dat bedoelde je toch? :-D :-D

Thanks man!

Harald
11 november 2018, 08:58
Doet me denken aan een aankondiging van Zappa "This song should have been written in the 50'íes..."

Stem is niet zo mijn ding, maar dat is smaak. Muzikaal gewoon goed. Neem aan dat dit ook met bas en drum gedaan wordt? In zo'n alleen gitaarsetting is het altijd lastig om de solootjes leuk te houden, of je moet de begeleiding gewoon laten vallen, a la Joe Pass.

Little Jay
11 november 2018, 10:03
Doet me denken aan een aankondiging van Zappa "This song should have been written in the 50'íes..."

Stem is niet zo mijn ding, maar dat is smaak. Muzikaal gewoon goed. Neem aan dat dit ook met bas en drum gedaan wordt? In zo'n alleen gitaarsetting is het altijd lastig om de solootjes leuk te houden, of je moet de begeleiding gewoon laten vallen, a la Joe Pass.

Thanks! Het is dan ook niet toevallig dat ons cover-repertoire de 50ies en 60ies bestrijkt ;-). Ik ben muzikaal gewoon een beetje acher....haha! (Blijven hangen wilde ik zeggen maar dat klopt natuurlijk niet... was nog niet eens geboren toen). Of zou zo’n gitaar uit 1950 een oude geest herbergen die me in z’n greep heeft?!? Ook leuk om in te geloven.....

Anyway: jazeker, nummers worden uiteindelijk uitgevoerd met bas, drums en sax erbij, dit zijn de ‘schetsjes’ zeg maar.

Alhoewel Eva en ik op 29 november in het Rotterdamse Walhalla theater een aantal van onze nummers akoestisch met zang en gitaar zullen brengen tijdens de voorstelling VERS. Dan nemen we wel onze saxofonist mee op dwarsfluit voor wat solootjes (want ik ben helaas geen Joe Pass).

pasqual
11 november 2018, 22:01
Ja ik vind ook dat ik er best nog goed uit zie, thanks! Dat bedoelde je toch? :-D :-D

Thanks man!

Yep....dat bedoelde ik:eek::)

Little Jay
13 november 2018, 19:16
Yep....dat bedoelde ik:eek::)

:-D

Toch lief van je...... :-)

pasqual
13 november 2018, 21:21
:-D

Toch lief van je...... :-)

Dank u:ok:

Anyways....jij hebt toch in het verleden wel eens opnames gemaakt van je band met een Zoom R16?
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar nieuwe fatsoenlijke repetitieopnames met band én Eva!

Fusion
14 november 2018, 09:37
Had ze al eerder geluisterd. Ik ben een beetje allergisch voor t stemgeluid van de dame, ondanks dat ze prima zingt en ook wel een stijl heeft die er bij past. Wel zingt ze de niet supermakkelijke intervallen lekker losjes, knap. En jij, jij speelt weer om van te smullen. Ook jij laat de niet supermakkelijke grepen en progressies lekker soepel en losjes klinken. Goed bezig!!

Little Jay
14 november 2018, 11:00
Dank u:ok:

Anyways....jij hebt toch in het verleden wel eens opnames gemaakt van je band met een Zoom R16?
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar nieuwe fatsoenlijke repetitieopnames met band én Eva!

Opnamen met de Zoom laten nog even op zich wachten ben ik bang.... we zijn veel aan het componeren en optreden en dat bepaalt nu de inhoud van de repetities. Maar zeer waarschijnlijk gaan we begin volgend jaar de studio in!

Little Jay
14 november 2018, 11:05
Had ze al eerder geluisterd. Ik ben een beetje allergisch voor t stemgeluid van de dame, ondanks dat ze prima zingt en ook wel een stijl heeft die er bij past. Wel zingt ze de niet supermakkelijke intervallen lekker losjes, knap. En jij, jij speelt weer om van te smullen. Ook jij laat de niet supermakkelijke grepen en progressies lekker soepel en losjes klinken. Goed bezig!!

Thanks for the heads up!

Eva’s stemgeluid ben ik persoonlijk zeer van gecharmeerd maar ik snap best dat het niet ieders smaak is waarschijnlijk. Een beetje te zoetjes misschien? Vind ik wel leuk, beetje à la Marilyn Monroe :-)

Duhsjaak
15 november 2018, 09:22
Thanks for the heads up!

Eva’s stemgeluid ben ik persoonlijk zeer van gecharmeerd maar ik snap best dat het niet ieders smaak is waarschijnlijk. Een beetje te zoetjes misschien? Vind ik wel leuk, beetje à la Marilyn Monroe :-)

Mocht ze willen.
Uit curiositeit heb ik een LP van de dame. M. dus.
10 nummers van 2 minuten.
Dan duurt 1 kant precies lang genoeg.
Wel moeten we af van het idee, dat alleen schreeuwen goed genoeg is. Het wijkt af van Britain's got talent; duh voois of hollent etc. De heersende trent. Maar de heersende trent heeft niet heel vaak iets leuks gebracht.

Ik ben net zo oud als veel van je gitaren, dus het gaat mij om de stem.
Om verwarring te voorkomen.

Vriendelijke groet, Gus

Little Jay
15 november 2018, 13:57
Mocht ze willen.
Uit curiositeit heb ik een LP van de dame. M. dus.
10 nummers van 2 minuten.
Dan duurt 1 kant precies lang genoeg.
Wel moeten we af van het idee, dat alleen schreeuwen goed genoeg is. Het wijkt af van Britain's got talent; duh voois of hollent etc. De heersende trent. Maar de heersende trent heeft niet heel vaak iets leuks gebracht.

Ik ben net zo oud als veel van je gitaren, dus het gaat mij om de stem.
Om verwarring te voorkomen.

Vriendelijke groet, Gus


hahaha, ok Gus ik snap 'm. Mocht ze maar liever niet willen dus. Dan zal ik maar eerlijk opbiechten dat ik nog nooit echt iets van Marilyn heb beluisterd, maar enkel dat beeld heb van 'happy birthday Mr President' met zo'n kirrend stemmetje en dat komische macho-stereotype beeld van 'lief maar stiekem ondeugend vrouwtje" dan wel grappig vind om te projecteren kennelijk. Ik vind Eva wel degelijk heel wat meer in d'r mars hebben.

Anyway, voor wie zaterdag niets te doen heeft:

https://i.imgur.com/xrkg5Cr.jpg

Charlie McD.
21 november 2018, 18:30
Heerlijke muziek,Jay. Lekkere composities, lekkere zang. Zo'n 'impromptu' bij het open venster heeft z'n charme en doet recht aan de ontspannen sfeer van de stukken, maar je werk verdient beslist een goede opname met meer instrumentale ondersteuning.

beruk
21 november 2018, 19:13
Hou dervan! Veelbelovend hoor. Meid zingt soepel legato en heeft een hele fijne timing, nice.

Little Jay
21 november 2018, 23:34
Dank heren!

Morgen in de Regentenkamer in Den Haag:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181121/eaa2797eaebd30f601c50b067bb9f49b.jpg

En volgende week in theater Walhalla in Rotjeknar in de show “Vers”:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181121/9ba8f37d9df80a38346f5e81c90d77e0.jpg

Plant
22 november 2018, 00:07
Regentenkamer :) Leuke tent, ben ik een aantal jaren terug weleens op een zaterdag geweest. Hapje eten en goed concert. Jammer dat ik niet in de buurt ben.
Ik moet jullie agenda maar in de gaten houden, want ik wil dit best eens live horen.

Little Jay
25 november 2018, 09:42
Regentenkamer :) Leuke tent, ben ik een aantal jaren terug weleens op een zaterdag geweest. Hapje eten en goed concert. Jammer dat ik niet in de buurt ben.
Ik moet jullie agenda maar in de gaten houden, want ik wil dit best eens live horen.

Het was erg tof!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/0b31ce1d70c6416040f414572d799b0f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/d2f0f654165ede21bef51e2bbfcbc06d.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/52769bcba7ffe806dc3c2c845e41c745.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/7ddabc913ef2ced1dfba44d6c731eb18.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/520db3bf6778f01030700e39a07faa4c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/61cf7a6a88cf5350e9d8c14797bbc8d4.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/1fd1bb1c3cad06e460c59e8d92fb5f79.jpg

arjanb01
25 november 2018, 10:43
Mooie warme pics👍
Erg tof gemaakt, vat helemaal die vibe van jullie muziek.
Hadden jullie een professionele fotograaf mee?

Little Jay
25 november 2018, 11:08
Mooie warme pics👍
Erg tof gemaakt, vat helemaal die vibe van jullie muziek.
Hadden jullie een professionele fotograaf mee?

Yup, Eva had Kevin Vernie van Megen ingeschakeld (“Fotogravernie” op fb en insta). Die heeft ook na afloop bandfoto’s gemaakt (maar die moeten nog komen).

Grappige van een fotograaf aanwezig is dat je je wel meer bewust bent van het totaalplaatje en hoe het eruit ziet (vandaar ook allemaal strak in pak ;). De downside is dat het af kan leiden van je spel maar daar hadden we gelukkig weinig last van.

arjanb01
25 november 2018, 11:30
Wij hebben ook vaak bij openbare gigs een professionele fotografe mee, en vooral als je als band Facebook hebt en zoveel mogelijk mensen wilt laten taggen echt een meerwaarde voor je promotie.

Little Jay
25 november 2018, 13:56
Wij hebben ook vaak bij openbare gigs een professionele fotografe mee, en vooral als je als band Facebook hebt en zoveel mogelijk mensen wilt laten taggen echt een meerwaarde voor je promotie.

Ik zie het! Goede foto’s op de Empire-coverband site! (Ben jij de gitarist met de Les Paul of de Godin?)

Plant
25 november 2018, 15:38
Wow! Fraaie foto's hoor.

arjanb01
25 november 2018, 16:27
Ik zie het! Goede foto’s op de Empire-coverband site! (Ben jij de gitarist met de Les Paul of de Godin?)

Ik ben de gitarist met de les Paul 😉
De foto’s zijn inderdaad erg mooi. Enige nadeel is dat ze ze niet direct na een optreden op Facebook zet, maar ze eerst bewerkt 1 voor 1.
Terwijl als je tags wil hebben ze eigenlijk direct na een optreden erop moeten staan. Mensen die ons gezien hebben willen beelden direct zien.

D3nnis
25 november 2018, 16:54
Terwijl als je tags wil hebben ze eigenlijk direct na een optreden erop moeten staan. Mensen die ons gezien hebben willen beelden direct zien.

Maar wil men foto's zien, of taggen?
Ik bedoel, de foto's zelf interesseert de meeste mensen toch niks?

arjanb01
25 november 2018, 17:06
Mensen willen gelijk na een optreden foto’s zien, vervolgens taggen ze. Wij als band willen tags hebben ivm bekendheid en aandacht voor de band.

Tupelo
25 november 2018, 19:56
Komt easy bij je, zo lijkt het, vind ik altijd.
Zet mijn eigen jazzy experimenten voor mezelf ook altijd in een schaduw. :D
Maar uhh...
Klinkt lekker hoor, veel potentie.
Cool ook dat het gewoon vanuit de vensterbank opgenomen is.

Little Jay
25 november 2018, 21:20
Komt easy bij je, zo lijkt het, vind ik altijd.
Zet mijn eigen jazzy experimenten voor mezelf ook altijd in een schaduw. :D
Maar uhh...
Klinkt lekker hoor, veel potentie.
Cool ook dat het gewoon vanuit de vensterbank opgenomen is.

Thanks Tupelo! Tsja wat is easy.... al 30 jaar lang spelen, laatste 10 jaar of zo wat serieuzer met jazz, iedere dag maar weer oefenen: toonladdertjes, akkoordprogressies, chord melody, standards, solo’s noot-voor-noot uitzoeken...... maar ik zou niet meer zonder kunnen en het begint eindelijk een beetje ergens toe te leiden, hahaha!