PDA

View Full Version : TC electronic Nether Octaver any good?



phx
2 november 2018, 17:18
Iemand hier ervaring mee?

https://static.bax-shop.nl/image/product/401413/1245018/42b9f802/450x450/1509621300tc-electronic-nether-octaver-front.jpg

Voornamelijk qua tracking? Naar joetjoep gekeken en geluisterd, was redelijk positief verbaasd... en dat voor 30 euri :)

phx
24 november 2018, 16:35
Bedankt voor jullie antwoorden, overweldigend :)
ik heb besloten om m toch maar niet te kopen. Staat nu een microvibe op mijn board, ff een speedmod erop los gelaten en instant rotary erbij... goed weekend

Erik de Perik
25 november 2018, 11:42
Oh sorry, nee geen ervaring mee. Fijne zondag!

bat
25 november 2018, 13:53
Youtube is een slechte raadgever. Vrijwel altijd onbekend wat er verder in het signaalpad zit en dan nog: youtube past compressie toe. Bovendien zijn vooral de reviews van rondom het uitkomen van pedaaltjes van mensen die dat ding gratis hebben gekregen. De combi "nieuw is leuk" en voor velen toch ook toekomstige gratis pedaaltje zeker stellen, maakt dat er uit die hoek maar zelden objective reviews komen. En degenen die dan wel kritisch kunnen zijn, halen weer uit vrijwel alles een goed geluid.

Anyway: dit is naar alle waarschijnlijkheid de eigen draai van TC Electronic aan de Behringer UO300, zoals veel van de pedaaltjes in deze serie van TC Electronic zusjes zijn van de "befaamde" Behringer pedaaltjes. Verrassend genoeg is de Behringer versie in dit geval zelfs duurder, maar die biedt dan ook keuze uit drie "ranges", wat die Nether niet heeft. De Nether heeft dan weer een metalen doosje en is true bypass.

Al met al blijft het een budgetpedaal, ook al staat er TC Electronic op. Die "van" prijs van tegen de 80 euro die je her en der ziet staan is kolder, dat vraagt alleen een gek ervoor. Voor dat geld heb je eigenlijk overal een Sub 'n Up, die meer kan, een écht TC Electronic pedaal is (op basis van hun eigen know how) en wel restwaarde heeft.

Wel grappig dat je van een octaver bij een "univibe" terecht komt...

phx
28 november 2018, 11:10
Wel grappig dat je van een octaver bij een "univibe" terecht komt...

Haha, ik kon een Microvibe kopen voor 5 tientjes. Die staat nu op mijn board te ronken :)

Pepe
28 november 2018, 13:49
Uit die serie heb ik de vibraclone en die tube drive dinges.
Was het verhaal niet dat TC Electronic is overgekocht door die Chinese budget meuk meneer en de kiloknaller prijs daar op heeft losgelaten?
Dat klopt aardig voor die 2 pedalen, in potentie goede dozen maar slecht uitgevoerd met alle gevolgen van dien.

Je ziet het voor je, dan laat zo'n TC Electronic knaap zijn prototype zien en dan zegt de Chinees, velly good!.. now... you make this velly cheap! 5 dolla!

Erik de Perik
28 november 2018, 15:02
Simpel gezegd, TC Electronic is nu van Behringer. ;)

phx
28 november 2018, 17:43
Simpel gezegd, TC Electronic is nu van Behringer. ;)

klopt... heb de skyverb gehad, heel kort maar... reden: buttgalm ;) Maar ja, wat wil je vool 5 dolla !

telerocker
28 november 2018, 19:09
Ik heb de fourknob Spark Booster. Goed pedaaltje. Staat nu even werkeloos te zijn sinds ik een EP Booster op het bordje heb gezet.

Erik de Perik
28 november 2018, 19:13
Ik heb de G-Major 2 :cooler:

dml
28 november 2018, 19:27
Heb "gehoord" (je weet wel, in de wandelgangen) dat die goedkope lijn trapdoosjes van TC niets anders zijn dan de plastic Behringer trapdoosjes van twee tientjes, maar dan in een metalen behuizing.

phx
29 november 2018, 11:22
Heb "gehoord" (je weet wel, in de wandelgangen) dat die goedkope lijn trapdoosjes van TC niets anders zijn dan de plastic Behringer trapdoosjes van twee tientjes, maar dan in een metalen behuizing.

Richtig!!!

Pepe
29 november 2018, 12:29
De metalen behuizing geeft een duidelijk verschil, een waardevolle upgrade.
Idealiter zou je de behuizing moeten voorzien van een groene tape maar dat stuit op veel scepsis begrijp ik.

dml
29 november 2018, 13:42
De metalen behuizing geeft een duidelijk verschil, een waardevolle upgrade.
Idealiter zou je de behuizing moeten voorzien van een groene tape maar dat stuit op veel scepsis begrijp ik.

Made in Japan is dan het beste, jij weet tog!
Sowieso klinken blauwe led's beter.