PDA

View Full Version : Sire, de nieuwe hype?



vulvasonic
31 oktober 2018, 18:54
Ik ben normaal gesproken niet zo van die schijtlollige Andertons video's en ik neem ze dan ook niet al te serieus, maar in dit geval wisten ze toch mijn aandacht te trekken. Dus voor wie op zoek is naar een goedkope kwaliteitsgitaar, kijk even naar dit filmpje:


https://www.youtube.com/watch?v=N1TXIkO61-k

Pepe
31 oktober 2018, 19:50
Niet gekeken, ja wat gescrolled... ik wordt altijd een beetje neerslachtig van al de Albert Heijns op internet die hip gaan doen om wat dozen te kunnen schuiven.
Die andere 2 lachebekjes van de pedal show is toch ook Andertons?
Troosteloos.

Erik de Perik
31 oktober 2018, 23:21
Ik mag daar niet naar kijken van mijn reclasseerder.

vulvasonic
1 november 2018, 00:11
Niet gekeken, ja wat gescrolled... ik wordt altijd een beetje neerslachtig van al de Albert Heijns op internet die hip gaan doen om wat dozen te kunnen schuiven.
Die andere 2 lachebekjes van de pedal show is toch ook Andertons?
Troosteloos.
Mijn eerste gedachte was ook, 'o Andertons importeert dat Sire spul, dus ze gaan ons nu vertellen hoe geweldig die rotzooi allemaal is, zodat wij het allemaal gaan kopen'. Maar nogmaals, in dit geval heb ik toch de neiging om het te geloven. Bekijk het filmpje en kijk wat het met je doet. Mijn interesse heeft het.

Die andere twee lachebekjes hebben niet gek veel met Andertons te maken. Er is waarschijnlijk sprake van een sponsordeal of iets dergelijks en ik geloof dat een van die lachebekjes inderdaad ook video's heeft gedaan voor Andertons. Guitar Paradiso oid. Maar goed, boeit verder ook niet. Ik zou alleen graag eens in staat worden gesteld die gitaren zelf te kunnen testen. De prijzen en de mogelijkheden spreken me zeer aan. Niet dat ik er veel aan heb overigens, want ik zoek nu juist een heel ander type akoestische gitaar. :)

arjanb01
1 november 2018, 06:47
Niks schokkends toch? Die ibanez van mij, compleet massief hout, niks gelamineerds, klinkt nog voller en gebalanceerder.
Dit filmpje laat de zoveelste budget gitaar zien die goed klinkt.
Ga je echt goed kijken en nog gedetailleerder beoordelen, merk je echt wel verschillen met de duurdere acoustics.

piezo
1 november 2018, 08:50
Als die Sire akoestische gitaren net zo goed zijn als hun bassen, dan is de hype wellicht terecht. Onlangs de 5-snarige actieve Marcus Miller bas van mijn broer gehoord (beetje bespeeld, want is linkshandig) en die doet zeker niet onder voor zijn actieve Fender. De prijs in aanmerking genomen is er volgens mij niets beters verkrijgbaar.

dagrim1
1 november 2018, 14:55
Wat een negativiteit op anderton's zeg, ik vind ze altijd wel vermakelijk (behalve chapman... daar heb ik niet zo veel mee). Gewoon niet te serieus, beetje lol hebben. Natuurlijk alles voor waar aannemen, maar vooral simpel vermaak en dat icm gitaarspul.

Doen ze wat meer hun best om een beetje mee te gaan met de tijd is het weer niet goed ;)

Pepe
1 november 2018, 15:06
Wat een negativiteit op anderton's zeg, ik vind ze altijd wel vermakelijk

Mooi toch als je in de doelgroep valt, bofkont!

ar250artist
1 november 2018, 22:09
He, die heb ik toevallig ook zitten kijken van de week. Het zal best leuk spul zijn, maar mijn aandacht werd vooral door die Mike getrokken. Leuke gast, kende hem niet. Spelen kan ie wel in ieder geval.

vulvasonic
2 november 2018, 03:05
He, die heb ik toevallig ook zitten kijken van de week. Het zal best leuk spul zijn, maar mijn aandacht werd vooral door die Mike getrokken. Leuke gast, kende hem niet. Spelen kan ie wel in ieder geval.
Vooral door hem nam/neem ik het ook serieus. En inderdaad, wat Piezo ook aangeeft, tevens vanwege de goede verhalen over hun basgitaren.

apekop
2 november 2018, 10:37
Als die Sire akoestische gitaren net zo goed zijn als hun bassen, dan is de hype wellicht terecht. Onlangs de 5-snarige actieve Marcus Miller bas van mijn broer gehoord (beetje bespeeld, want is linkshandig) en die doet zeker niet onder voor zijn actieve Fender. De prijs in aanmerking genomen is er volgens mij niets beters verkrijgbaar.

Sire zijn prima bassen voor het geld. Maar kan toch niet tippen aan Fender USA als je het mij vraagt. Meer het nivo van de betere Squier.
Ik vond met name het hoog nogal gekunsteld bij de jazz bassen. Maar wel veel waar voor je geld.

twoerd
7 mei 2020, 10:58
Heeft iemand inmiddels al zo'n Sire uit de 7 serie in handen gehad? Ik heb GAS voor een R7 DZ.

Fabrieksinstellingen
7 mei 2020, 11:22
Is wel wat voor pc principal.

Duhsjaak
7 mei 2020, 15:25
Had een 4 snarige sire te leen met een alder body. Schijnt ook Met een ash body leverbaar te zijn.
Ben niet perse van de bass boost op een bas. Eigenlijk moet ie uit zichzelf lekker brommen.
Deze was heul fijn. Was jammer dat ie terug moest.
Maar goed, precies wat Vulv vroeg hè? Hoi Vulv!

Dus een gokje. Heel goede bassen voor het geld.
Dan denk ik dat er over de gitaren ook is nagedacht.
Vriendelijke groet, Gus


Mmmmmm, zal ik dan nog effe bumper de bump roepen?

twoerd
12 mei 2020, 11:43
Nou er is een dreadnought onderweg naar mijn huisje. Sire R7 DZ in Vintage Sunburst. In de aanbieding bij Anderton's. Ben benieuwd. Ik hoop dat dat Zebra systeem inderdaad mooi klinkt.

Past mooi als uitbreiding naast mijn Ayers ACSOL-FE, dat is een auditorium type body.

twoerd
18 mei 2020, 10:00
Ik beschouw mijzelf echt niet als een kenner, meer als eenvoudige hobbyist. Maar ik heb afgelopen weekend met veel plezier gespeeld op de Sire R7 dreadnought (met de outboard Zebra preamp), met vintage sunburst finish. Ik vind hem erg lekker spelen. De hals is niet glossy maar een beetje mat, bijna wat ze satin noemen. Dus je hand blijft niet plakken. Voor sommigen zal hij iets te rijkelijk zijn voorzien van inlays, maar ik vind het nog net sjiek. Stemmechanieken voelen solide aan, alles werkt perfect. Afstelling ook helemaal naar tevredenheid.