PDA

View Full Version : Power attenuator



mennen08
31 oktober 2018, 17:45
Hee Allemaal,

Ik zoek een goede attenuator voor mijn Jim Kelley amp. Heeft iemand suggesties ? De JK attenuator van Suhr is helaas uit productie dus zoek een alternatief. Die versterkers gaan namelijk loei en loei hard.

Hoor het graag van jullie :)

Sjtevel
31 oktober 2018, 17:49
Iets van two notes?

Sander-H
31 oktober 2018, 21:33
Universal Audio Ox is top en kan meer dan alleen een attenuator.
Weber Mass is ook goed en wat vriendelijker geprijsd.
rivera rock crusher hoor ik ook goede dingen over.

Tis maar net wat je er aan uit wil geven en hoe goed het moet zijn.

NLF
31 oktober 2018, 22:03
Hangt er allemaal van af hoeveel je wilt uitgeven. De Aracom heb ik gehad en die is echt heel erg goed en veelzijdig maar heel moeilijk 2e hands te vinden.

10us
31 oktober 2018, 22:23
Bij voorkeur reactive load, werkt in mijn ervaring het best / heeft het minst verlies aan toanz.
Wel gemiddeld wat duurder maar de moeite waard

Erik de Perik
31 oktober 2018, 23:18
Mocht je persé iets van Suhr willen hebben:

https://www.thomann.de/nl/suhr_attenuatoren_prestatiesreductor.html

guitarkid2
1 november 2018, 10:46
Zou idd eens richting suhr kijken

https://www.vintageguitar.com/26365/jim-kelley-reverb-model/

Nick1976
1 november 2018, 19:16
Ik heb zelf een powerstation 2 van fryette recentelijk gekocht voor op mijn mesa boogie roadking 2. Kan hem nu prima binnenshuis op goed volume krijgen en wanneer nodig traploos opschroeven.

http://fryette.com/power-station-integrated-reactance-amplifier/

Aca Ilic
25 december 2018, 20:09
Rivera rockcrusher....staat eentje op FB...incl recordings upgrade

Aca Ilic
25 december 2018, 20:13
Rivera rockcrusher Recording
Zie omschrijving
http://link.marktplaats.nl/m1357487043?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Ook op de MP

Erik de Perik
25 december 2018, 20:13
Ik zet m'n versterker gewoon hard(er). :soinnocent:

NLF
26 december 2018, 11:27
Ik zet m'n versterker gewoon hard(er). :soinnocent:

Oh, en heb je dan een Sovtek, of gewoon eentje die is geproduceerd door de arbeidersklasse waarvan de meerwaarde tijdens het productieproces is afgeroomd en ten goede is gekomen aan de kapitalisten? :seriousf:

Erik de Perik
26 december 2018, 11:50
Kitty Hawk uit Doetinchem.

Misery Signals
14 januari 2019, 20:54
Ik heb gewoon een Jet City Jettenuator, kost 130 Euro, doet de job perfect. Gaat zo het Isocab in en dan naar de RME Fireface 800. Meer moet dat niet zijn.

arjanb01
14 januari 2019, 21:17
Maar ff heel simpel gedacht... kan je niet gewoon een volume pedaal in de loop gooien en dan je amp vol open zetten terwijl je je volume met het volume pedaal beheerst? Of geef je de amp dan niet vol op zijn falie?
Zelf tijdens de repetitie geprobeerd en volgens mij werkt dat ook als een attenuator.

AoDf
14 januari 2019, 21:53
De attenuator zit tussen amp en cab in. Met een volumepedaal in je loop kun je niet de eindbuizenoversturing krijgen die je met een attenuator wel kan krijgen. Volumepedaal in loop knijpt signaal af vóór je eindbuizen.

Erik de Perik
15 januari 2019, 00:39
Maar ff heel simpel gedacht... kan je niet gewoon een volume pedaal in de loop gooien en dan je amp vol open zetten terwijl je je volume met het volume pedaal beheerst? Of geef je de amp dan niet vol op zijn falie?
Zelf tijdens de repetitie geprobeerd en volgens mij werkt dat ook als een attenuator.

Nee, dan functioneert het volumepedaal als een extra mastervolume oftewel je knijpt de eindtrap nog steeds af. Een attenuator zet een deel van de energie uit een eindtrap om in warmte ipv dat je speaker er herrie van maakt.

arjanb01
15 januari 2019, 06:57
Ok, thanks, had ik ook wel verwacht dat een volume pedaal als master werkt. Logisch eigenlijk.

almarvk
15 januari 2019, 21:53
Ik heb gewoon een Jet City Jettenuator, kost 130 Euro, doet de job perfect. Gaat zo het Isocab in en dan naar de RME Fireface 800. Meer moet dat niet zijn.

Grappig. Zowel de Bugera PS1 als de Harley Benton PA-100 lijken sprekend op deze optie van Jet City. Zou mij niets verbazen als het één en dezelfde producten en ontwerpen zijn.

Rogueny
5 april 2019, 09:28
Ik heb zelf een powerstation 2 van fryette recentelijk gekocht voor op mijn mesa boogie roadking 2. Kan hem nu prima binnenshuis op goed volume krijgen en wanneer nodig traploos opschroeven.

http://fryette.com/power-station-integrated-reactance-amplifier/

Is er met de power station ook een mogelijkheid om een koptelefoon aan te sluiten voor wanneer je echt stil moet kunnen oefenen?

Olvert
5 april 2019, 12:21
Ik heb een Weber MiniMass, werkt prima! Er zit ook een koptelefoon jack op welke ook prima werkt! De MiniMass heeft een soort fictieve speaker in het kastje zitten waardoor je een echte speaker nabootst wat volgens mij het beste resultaat geeft.

Olvert
5 april 2019, 12:22
Ik heb een Weber MiniMass, werkt prima! Er zit ook een koptelefoon jack op welke ook prima werkt! De MiniMass heeft een soort fictieve speaker in het kastje zitten waardoor je een echte speaker nabootst wat volgens mij het beste resultaat geeft.

Herstel; Ik heb een Weber Mass ipv een MiniMass

Nick1976
6 april 2019, 08:03
Ik kan op de powerstation geen ingang vinden voor hoofdtelefoon dus ik denk dat dit niet mogelijk is. Zelf pak ik altijd een semi akoustische gitaar of mijn vox hoofdtelefoon welke ik direct in de gitaar kan pluggen als het echt stil moet.

robby-C.rock
1 juli 2019, 23:59
Heeft iemand hier ervaring met de Two Notes Torpedo? Lijkt me een handig klein kastje, prijs is niet zo raar en de recenties zijn eigenlijk allemaal lovend.

robby-C.rock
2 juli 2019, 08:23
* Two Notes Torpedo Captor

Sjtevel
2 juli 2019, 19:11
Ik ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik hem voor stil opnames te maken met behulp van impulse responses.

robby-C.rock
4 juli 2019, 18:01
Heb je hem ook wel eens als attenuator gebruikt?
Daar wil ik hem het meeste voor gaan gebruiken

Sjtevel
4 juli 2019, 22:22
Persoonlijk alleen om te testen, en dat deed hij. -20dB is behoorlijk, houdt daar rekening mee. En op de captor is het óf -20dB óf niks. Deze is niet regelbaar....

robby-C.rock
5 juli 2019, 13:20
Goed dat je het zegt, dat had ik er niet aan gezien, bedankt! Toch nog even verder kijken.