PDA

View Full Version : ENGL SAVAGE binnen!!!!!!



gerrekat
4 augustus 2003, 19:27
http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0403.jpg

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0405.jpg

KIKKE, ben zeer benieuwd.

2 x 6550's in de eindtrap en 6 x ECC 83's in de pre amp!

VET geluid, maar moet de gain wezenlijk hoger draaien dan bij de POWERBALL om dezelfde hoeveelheid pre amp gain te verkrijgen, maar het is nog steeds genoeg voor de zwaarste metal!

De nootdefinitie is geweldig van de Savage bijna TE strak!

Ik kan er nog niet over oordelen, welke ik beter vind (die vraag zal ik zker krijgen), ik ben blij dat ik niet meer hoef te kiezen!

BLOK182
4 augustus 2003, 19:37
Gefeliciteerd kerel, vette rig heb je!!!

gerrekat
4 augustus 2003, 19:39
Thanx! ja, het wordt een beetje te gek in mijnkleine appartementje, zeker de bijbehorende flightcase is gigantisch en kan hem eigenlijk niet kwijt!

BLOK182
4 augustus 2003, 19:41
Maarem, ging je die XXX niet verkopen? Tis wel een vette overkill, zo'n rig :-D Kom je het podium op, en waar "normale" gitaristen al blij zijn met een halfstack, zet jij ff 3 tops of mekaar :-) Trouwens, ik ben van plan die Powerball ook eens te proberen, aangezien ik wil overstappen van mun Nomad naar een zware highgain halfstack.

BLOK182
4 augustus 2003, 19:42
oh ja, nog een vraagje, ik zie dat je een mic voor je cab hebt hangen, kan je niet een paar stoere geluidssamples maken van verschillende sounds uit je amps? Dat zou voor veel medeforummers (waaronder mij) wel cool zijn, om alvast wat van die amps te horen, aangezien je ze niet in elke muziekzaak om de hoek vindt.

gerrekat
4 augustus 2003, 19:48
LOL, de XXX is in feite al verkocht alleen die gast (een vriend van mij) heeft het geld nog niet dus hou ik hem zolang vast!

Live gebruik ik alleen een halfstack hoor veel te veel gesjouw, maar ik wil gewoon in de oefenruimte als thuis een amp hebben zodat ik van het gesjouw af ben!

hier is een sample van de POWERBALL!

DEAN TC Z ----> DiMarzio SuperDistortion ----> ENGL POWERBALL -----> Shure SM 57 ------> KORG D1200 digital 12 track workstation!

tis een nummertje van SOD, alleen drums en gitaar geen effecten niets!

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=9301

andy
4 augustus 2003, 19:55
WOW. Dat klonk vet, zelfs door die k speakertjes van mij. :P

Rectifier
4 augustus 2003, 20:17
Heb je er een heftruck bij cadeau gekregen? :D

Ik vind de Powerball moooooooier.....

BLOK182
4 augustus 2003, 20:17
Damn, soundje zeg! Zoiets wil ik ook wel! Nou we het toch over jouw amps hebben, het crunchkanaal van die Triple XXX, kan je me daar nog wat over vertellen?

maarten
4 augustus 2003, 20:30
ben ik helemaal blij met mijn powerball, en dan kom jij weer met NOG iets vetters.. grom.. ;)

gefelici!! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de savage en de powerball

Swan
4 augustus 2003, 21:04
hrmbl....die foto's zijn te erg...gefeliciteerd ;)

gerrekat
4 augustus 2003, 21:07
Nou voor metal doet de powerball zeker niet onder voor de Savage ze zijn beide supervet!

de savage SE zou ik niet aanraden voor metal die heeft minder gain en klinkt warmer, maar voor allround roch is ie perfect!

Maar goed heb zelfs clips van de RB signature gehoord met brute death metal, dus alle ENGLs kunnen zware gain aan!

Het crunch kanaal van de XX is supervet, superveel gain meer dan de PWOERBALL, helaas wordt ie als je de gain verder dan 5 draait wat modderig, recto'ish.....

Maar chruch kanaal is vet genoeg voor de zwaarste metal, en klinkt ultra dik, ik vond het zeker superieur aan de 5150 ook de clean is nameljik om aan te horen, het ultra channel is net effe smoother en dikker voor solo's, perfecte amp!

Maar in diezelfde prijsklasse (OK iets meer maar goed 1400 of 1800 maakt niet zoveel uit) kun je een powerball krijgen, den dei klinkt nog beter!

Maar zeker voor wat modernere metal die wat modderiger en buzzier mag klinken is de XXX perfect (is niet negatief bedoeld!)

maar ik haal er een prima testament geluid uit!

Speeddemon
4 augustus 2003, 22:57
Wreed Gerrekat!

Binnenkort heb ik m'n Savage 60 ministack (met een Engl 2x12" cab)
moeten we echt eens gaan trashen samen. OF wat ouwe Judas Priest van de planken halen. Heb vorige week Sad Wings of Destiny op vinyl gekocht, in mint condition voor 15 euro! (kerel vroeg 20, ik zei gewoon "voor 15 neem ik hem mee"... was in een gewone cd-winkel! I rule! ;) )
En Victim of Changes en the Ripper ruleren nog steeds grote tijd en schoppen kont! :lol:

LordRiffenstein
5 augustus 2003, 07:34
Cool Hans, lekkere rig heb je daar.

Je weet toch dat er een probleem is met je Savage, right?

Al je knoppen staan op 0 :razz:

gerrekat
5 augustus 2003, 09:07
LOL sad wings of destiny is idd een killer plaat, ik hou erg van Priest!

Ik heb hem toevallig net op CD gekocht (had nooit geweten dat swod ook op CD was uitegegeven!) the ripper is idd een zeer gaaf nummer!

Heb je de uitvoering van Forbidden van "victim of changes" wel eens gehoord KIKKE!!!!

Of Yoeri klopt, maar jij weet wat er gebeurd als je ze op 10 zet LOL, of heb je dat nog nooit geprobvbeerd??? kan ik me voorstellen.

Ik heb de foto genomen toen hij net binnen was, wat een amp zeg!

LordRiffenstein
5 augustus 2003, 09:09
Of Yoeri klopt, maar jij weet wat er gebeurd als je ze op 10 zet LOL, of heb je dat nog nooit geprobvbeerd??? kan ik me voorstellen.

Oh jawel, Master op 10, klinkt super maar je krijgt er zo'n grijze ruis van in je oren :-?

Barret Wallace
5 augustus 2003, 12:20
damn dude ik zit hier met men bandit helemaal gefrustreerd en jij hebt 3 topheads :o :-(


Gefeliciteerd met je SAvage 8-) 8-) 8-) !!!

gerrekat
5 augustus 2003, 12:54
Ik ben ook met een Marshall Valavestate begonnen, en zal dat ding nooit afvallen!

Hij was goed en vet, zeker met een pedaaltje ervoor!

Speeddemon
5 augustus 2003, 22:22
Heb je de uitvoering van Forbidden van "victim of changes" wel eens gehoord KIKKE!!!!

Ja! Die heb ik op CD! Van dat live-optreden in Dynamo!

Heb jij de Helloween-versie van "Hellion/Electric Eye" wel eens gehoord? Retestrak en vet!

V!N
7 augustus 2003, 18:44
http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=9301

Zowee, dat een Engl nog zo goed blijft klinken met een Metal zone ! :razz:

gerrekat
21 augustus 2003, 18:41
LOL ja een metalzone heb ik ook nog ergens..........


FORBIDDEN rules, nee ik heb hun versie van the hellion electric eye nog nooit gehoord waar staat ie op dan?

Speeddemon
21 augustus 2003, 19:38
Nee, Helloween heeft "Hellion/Electric Eye" gecovered, op die Judas Priest Tribute CD (met dat rode hoesje).

gerrekat
21 augustus 2003, 20:48
Oh fiuck die heb ik geen van beiden,ik ken ze wel staan veel favo bands van me op maar kan me herinneren dat TRouble op het laatste moment gecancelled had dat vond ik echt matig toen LOL!

Skyclad staat er oook op op een van die CD's (er zi9jn er twee naar mijn wete en een compilatie van beide CD's?)


testament speelde op wacken trouwesn ook op SAVAGE 120's! en raad ze hadden een veel vettere sound dan in de 013 met recto's!