PDA

View Full Version : Welk pedaal heb he inmiddels 2 of meer keer opnieuw gekocht/terug aangeschaft?



the sure thing
24 oktober 2018, 08:56
Tsja... dan speel je al meer dan 30 jaar gitaar en krijg je soms heimwee naar pedalen die je al meerdere keren hebt gehad, weggedaan vanwege GAS, weer gekocht, weer geruild, toch weer spijt, enz......

De vraag is dus: welk pedaal heb je minimaal 2x zien komen en gaan?

Bij mij: de TU-3 van Boss en de Fulltone wah


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
24 oktober 2018, 09:06
Behoorlijk wat.. Ridiculous eigenlijk.

Blackstar HT Dual
Boss BF-2/DF-2/DS-1/SD-1/CE-1/CE-3/DD-3/OC-2/PH-1-r/FZ-2/GT-8/TU-2/FRV-1/MT-2
TC Flashback/Alter Ego/Flashback X4/Hall Of Fame/Ditto X2/Sub ‘n Up
CryBaby
Vox847
Gristle King
Proco Rat
Ibanez TS9/DML/FL9
MXR Phase 90
Strymon Mobius
J Rockett Animal
Digitech Trio
Mesa V-twin
EHX Deluxe Electric Mistress/Small Stone/Small Clone
H&K Replex

Vergeet er vast nog een aantal.

Sander-H
24 oktober 2018, 09:24
Boss HM-2 Heavy Metal.
Heb er twee gehad maar toch weer verkocht. Op beide netjes winst gemaakt dus niet echt spijt van :)

the sure thing
24 oktober 2018, 09:34
Yes! De Mesa V-twin voor mij ook 2x gehad, herinner ik mij nu. En de Providence chorus ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
24 oktober 2018, 09:51
CAE Dunlop wah
Fulltone Ultimate Octave
Voodoolab Tremolo
Kool & Elfring Ace Boost (had ik 2 maar bleek maar 1 nodig te hebben)

Volgens mij is dit het wel. Ik heb en gebruik trouwens weinig pedalen.

Nellyrocks
24 oktober 2018, 09:51
Tubescreamer. Derder keer en eindelijk klikt het.

phx
24 oktober 2018, 09:51
Haha heul veul :) Zojuist Brunetti Mercury Box 2 terug 'gekocht' Heb zelfs eens een fx gekocht, weet niet meer precies welke, maar die had precies de zelfde beschadigingen. Dat is pas echt terugkopen!

Fx nu maanden in de fxloop hangen, maar krijg maar niet het juiste geluid eruit (verschillende amps). Met de MB ervoor knalt alles weer 100% iig

Midwolda
24 oktober 2018, 10:05
Boss ME-50, TU-2, SD-1, EH-2, OD-3, DD-3, GE-7, de dikgedrukte heb ik nu nog.
Tellen varianten ook? TU-3, OD-1, CS-en, DD-5 -6 -7, zowat alle chorussen, allemaal weer weg.
Footswitches, Boss FS-5 en -6.
Heel veel soorten en maten en merken TS-en inclusief 808's en zelfbouw.
Nobels ODR-s, de oude, subliem dingetje, toch wel spijt van.
Ibanez PUE-5, GE-300, en vast wel wat uit de 5 en 9 en 10 series.
Nu nog twee TS-5en voor in de loop van de PUE-5 (één tegelijk ja).
MXR Stereo Chorus, de beste.
JamMan Stereo.

Jan Buurman
24 oktober 2018, 10:11
Fulltone OCD. Meerdere malen. Gek genoeg heeft die toch nauwelijks op mijn board gestaan.
Barber Direct Drive. Hetzelfde verhaal maar met dat verschil dat de DD nu op mijn board staat.
Brunetti Mercury Drive. De huidige is mijn derde...

dml
24 oktober 2018, 10:24
Carl Martin Plexitone, heb ik nog steeds.
Boss DD-7, denk dat ik die ondertussen 3x heb gekocht (nieuw en 2e hands) maar zodra ik iets niet meer nodig heb, verkoop ik het. Zo ook met de DD-7. Mocht ik weer eens een delaypedaal nodig hebben, dan zou ik zo weer een DD-7 kopen.
Boss VF-1, geen pedaal maar wel iets met fx, 2x nieuw gekocht, laatste keer 2e hands en ligt nog steeds ergens in een kast niets te doen. Uitzondering op de regel, deze verkoop ik niet. Nog niet ;)

D3nnis
24 oktober 2018, 18:25
Ik heb qua pedalen nog niks 2x gehad, en ook geen spijt dat ik iets niet meer heb.

Enige wat ik meermalen heb aangeschaft, 3x of zo, is de marshall jmp-1 preamp. En elke keer doe ik hem weer weg omdat het een kloteding is :D

MarkS
24 oktober 2018, 19:26
Same here. 2x een jmp-1, 2x GSP2101, 2x een Mosfet Lead 100. Die ik trouwens wel mis.

Pepe
24 oktober 2018, 21:18
Niks. Maar ik koop varianten als backup.
Zo heb ik van de Chandler tube driver het pedaal EN de 19" uitvoering
Mad Professor de Sweet Honey handwired en de Deluxe versie
van de Klon (verkocht) heb ik een aantal clones (wie niet)
enz enz.

Het enige pedaal dat ik echt zou dubbelen is de EP omdat het ding uniek is en er een EP in mijn leven moet zijn.

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2018, 01:21
HK Rotosphere mk1
Kool Elfring Ace boost
TC Electronic chorus/flanger/pitch modulatie
Carl Martin Tremovibe

ik zou ze zo voor de derde keer kopen als ik ze nodig zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

vulvasonic
25 oktober 2018, 02:01
Ik heb tot driemaal toe een Boss OC-2 gehad en steeds weer verkocht, terwijl dat nog steeds een van mijn lievelingspedalen is. Soms snap ik mezelf niet.

telerocker
25 oktober 2018, 05:17
Niks. Maar ik koop varianten als backup.
Zo heb ik van de Chandler tube driver het pedaal EN de 19" uitvoering
Mad Professor de Sweet Honey handwired en de Deluxe versie
van de Klon (verkocht) heb ik een aantal clones (wie niet)
enz enz.

Het enige pedaal dat ik echt zou dubbelen is de EP omdat het ding uniek is en er een EP in mijn leven moet zijn.

De EP is zeker bijzonder en daarom een keeper. Die gaat bij mij ook nog lang niet van het bordje af.

Kim Wilson
25 oktober 2018, 09:08
De Boss MT-2 Metal Zone, om te kijken of ik er met 15 jaar ervaring misschien wel iets bruikbaars uit kon halen. Maar hij was de tweede keer net zo slecht als in mijn herinnering van 15 jaar terug...

purplejohn
25 oktober 2018, 09:39
Digitech RP. Eerst de 350, toen wegens kapotgaan 2 x de 500. Ga me nu onderdompelen in de Helix HX.

fred dons
25 oktober 2018, 14:20
neunaber Reverb, al 3 keer gekocht, eerste keer per ongeluk 2 besteld waarvan er 1 naar Vulv is gegaan. de andere heb ik uitgeleend en ik kon niet wachten tot ik hem terug kreeg dus er nog maar 1 gekocht

vulvasonic
25 oktober 2018, 15:00
neunaber Reverb, al 3 keer gekocht, eerste keer per ongeluk 2 besteld waarvan er 1 naar Vulv is gegaan. de andere heb ik uitgeleend en ik kon niet wachten tot ik hem terug kreeg dus er nog maar 1 gekocht
Meen je niet?!?!?! :eek:
Ik ben zelden zo blij geweest met een pedaal. Wat een waanzinnig goed geluid, zeg. Ik heb laatst een nummer opgenomen met 3 gitaren en een bas. Alles volledig clean en door de Immerse, ook de bas (wel apart opgenomen en met andere settings uiteraard). Maar wat klinkt dat ding onwaarschijnlijk goed! :)

Eeuwig dank. En niet voor het eerst.

Pepe
25 oktober 2018, 15:12
De EP is zeker bijzonder en daarom een keeper. Die gaat bij mij ook nog lang niet van het bordje af.

Persoonlijk vind ik dat iedereen iets geil esoterisch in zijn leven moet hebben.:supercool:

telerocker
25 oktober 2018, 15:25
Persoonlijk vind ik dat iedereen iets geil esoterisch in zijn leven moet hebben.:supercool:

Als je dat behalve in bed ook in je gitaarkoffer aantreft, is het leven geslaagd.

telerocker
25 oktober 2018, 15:36
Eigenlijk is de vraag in dit topic: welk pedaal herontdek je steeds weer? Ik had dat dit jaar met de Emma Reezafratzitz die al jaren werkloos in de koffer lag. Op een goede dag maar weer eens aangesloten en dan ontdek je weer waarom je de Reeza ooit hebt aangeschaft. Het is gewoon een erg goede OD/Dist. Brughumbucker op single coil stand, gain op 10.00 uur en voila: Radar Love in a box.

Kim Wilson
25 oktober 2018, 15:42
Eigenlijk is de vraag in dit topic: welk pedaal herontdek je steeds weer? Ik had dat dit jaar met de Emma Reezafratzitz die al jaren werkloos in de koffer lag. Op een goede dag maar weer eens aangesloten en dan ontdek je weer waarom je de Reeza ooit hebt aangeschaft. Het is gewoon een erg goede OD/Dist. Brughumbucker op single coil stand, gain op 10.00 uur en voila: Radar Love in a box.
Oh, in dit kader ben ik wel blij dat ik mijn Brunetti Mercury Box niet verkocht heb gekregen. Ik vond hem aanvankelijk niet zo lekker op mijn Vox, maar ik heb hem laatst toch weer op mijn board gezet en is momenteel één van de meest gebruikte pedalen. Wat een beetje tweaken al niet kan doen...

telerocker
25 oktober 2018, 15:58
Oh, in dit kader ben ik wel blij dat ik mijn Brunetti Mercury Box niet verkocht heb gekregen. Ik vond hem aanvankelijk niet zo lekker op mijn Vox, maar ik heb hem laatst toch weer op mijn board gezet en is momenteel één van de meest gebruikte pedalen. Wat een beetje tweaken al niet kan doen...

Ik gebruik mijn MB-2 al een tijdje niet meer. Ik ben gestopt met de band waarin hem nodig had. Toch ook maar weer eens aansluiten.

Nocki
2 december 2018, 11:27
Het is niet zo'n heel bijzonder pedaal maar ik heb ooit een clone van de MI audio crunchbox gemaakt. Toen ik de clone verkocht heb ik m later toch weer terug moeten kopen in het echie. Voor mij een blijvertje.

Jan Buurman
2 december 2018, 11:33
Barber Direct Drive toch weer gekocht en op mijn board. Voor de 3e maal...

Braml
2 december 2018, 17:53
De Fulltone OCD en de Maxon OD-808.. gek genoeg is de combo van die twee een van mijn favoriete sounds, toch heb ik er van beiden al een verkocht en een andere weer teruggekocht.

the sure thing
19 januari 2019, 20:59
Barber Direct Drive toch weer gekocht en op mijn board. Voor de 3e maal...

Haha! Blijft een lekkere overdrive...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
19 januari 2019, 22:21
Pearl CO-04 compressor. Ik wil al een tijdje een TS-10 opnieuw aanschaffen maar de prijzen die ze vragen zijn me te gortig. Daarbij blijkt de mini tubescreamer een uitstekend alternatief te zijn.

Voordeel van de TS-10 is wel dat je hem helemaal clean kunt houden met de gain knop teruggedraaid, terwijl je sound wat meer bite en dynamiek krijgt.

Jan Buurman
22 januari 2019, 11:00
Mijn Brunetti Mercury Box voor de derde keer verkocht.... toch maar weer niet mijn ding...

the sure thing
22 januari 2019, 12:59
Mijn Brunetti Mercury Box voor de derde keer verkocht.... toch maar weer niet mijn ding...

Hmmmmm.... die heb ik ca 6 jaar geleden aangeschaft en nooit meer weggedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk