PDA

View Full Version : Hotone Loudster pedal power-amp



Brad
11 oktober 2018, 21:45
Voor mensen die van compact en licht spul houden is de Hotone Loudster poweramp misschien een optie.




https://www.youtube.com/watch?v=43qVWbAp9jg

dml
12 oktober 2018, 17:08
Maar misschien ook niet.

Pepe
12 oktober 2018, 17:16
Nou nog een manier verzinnen om speakers compact te maken!

Remork1970
12 oktober 2018, 17:37
Is er al! Electrostaten, of zoiets dan toch.

Remork sluiten.

Brad
12 oktober 2018, 17:37
Die nano cab van Blug schijnt een enorme spreiding te hebben voor een kleine 1x12''. Maar inderdaad een speaker die in het grote vak van je gig-bag past zou welkom wezen.

telerocker
12 oktober 2018, 19:24
Nou nog een manier verzinnen om speakers compact te maken!


https://www.youtube.com/watch?v=WOU1lPX-ric

Pepe
12 oktober 2018, 20:03
De speaker, niet de behuizing.

Het hele idee van portable is dat je alles in 1 loopje kan meenemen.
als je voor de deur afgezet kan worden hoef je al niet meer portable te zijn
Begin 80 was de Scholz's Rockman populair onder studiomuzikanten in New York
kon je de metro mee in
In La niet, kon je overal met je auto voor de deur parkeren
de reden waarom je op NY produkties in die tijd veel Rockman hoort

Hier in Nederland speelt dat niet, kan je bijna altijd voor de deur komen met een auto
behalve dan die situaties dat ze het centrum hebben afgezet omdat er een dorpsfeest is en de man bij het hek je naam niet heeft doorgekregen
en de Melkweg, moet je de laatste 50 meter ook lopen

telerocker
13 oktober 2018, 02:44
Neodymium speakers zijn een stuk lichter. Maar als je echt portable wil spelen, neem je alleen een H&K TM topje mee, en dan via Red Box naar de mixingconsole. Of een floor AXE-FX, Helix etc. Ik volgde gisteren een discussie op Youtube over gemak versus sound. Er zijn steeds meer bands waarvan de gitarist via de laptop meteen de PA ingaat. Het vereist in-ears en het zal ongetwijfeld anders voelen, maar het scheelt een hoop tijd en transportkosten. Het is wel minder rrrrock 'n roll.

Brad
13 oktober 2018, 11:06
Nou dan denk ik toch ten eerste aan de eerste optie. Ik zou dan in plaats van de H&K een Hotone minitopje of floor amp nemen en via de line out de PA in met mijn effecten ervoor. Maar inderdaad de tweede optie met die laptop betekend echt dat je met de tram of op de fiets(als je daar geen hekel aan hebt) naar een optreden kan.

Ik vraag me alleen af hoe kies je je effect patches? Bestaan daar (draadloze)voetpedalen voor?

D3nnis
13 oktober 2018, 11:18
Nou dan denk ik toch ten eerste aan de eerste optie.

Nou, ik niet. Ik vind buizentops en 4x12's leuk, maar op het moment dat ik in een bandje terecht zou komen met in-ear dingesen (en meestal een ander repertoire), dan koop ik per direct een axe fx/helix/kemper/whatever.

telerocker
13 oktober 2018, 12:27
Ik vind in-ear onnatuurlijk. Ik moest het paar keer gebruiken bij lowvolume coverbandjes, maar ik ging ingehouden spelen. Je voelt de druk van je amp ook niet of nauwelijks meer. Ik verdom het sindsdien.

Remork1970
13 oktober 2018, 13:38
Ik vind het er ook niet uitzien vanuit de zaal, een gitarist met een opengeklapt laptopje naast 'm, en achter 'm naast de drummer een lege ruimte, meh!
Ik wil kasten zien, liefst gestapeld, torentjes, rock 'n roll, zoals iemand er al zei.
Desnoods leeg, om gewicht te besparen, maar kasten moeten er zijn!
Het oog wil ook wat!

Remork sluiten.

Pepe
13 oktober 2018, 13:45
Dat van die laptop klinkt leuk
in de praktijk zie ik dat de laptop gitaristen een shitload aan spullen mee slepen
ik gok dat dat niet zozeer aan de spullen ligt maar aan de gebruiker
type nerd, dol op ingewikkelde toestanden, schermen, snoertjes, lichtjes... u kent het type

Hier draait Vernon Reid -Living Colour- aan als ie wat hoog erbij wil

https://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=746D7880-CA1A-4E11-977B-D231D86B719A&Image_Type=image

Fabrieksinstellingen
13 oktober 2018, 21:19
Daar heb je wel een bakfiets voor nodig.

Remork1970
13 oktober 2018, 22:28
En dan maar hopen dat het droog blijft onderweg!

Remork sluiten.

Remork1970
13 oktober 2018, 23:10
Maar evenzogoed een leuk power ampje. Als ie een warm geluid heeft, meer zwart tussen de noten, een hoogoplossend vermogen, en een filigrein hoog, dan zal ik 'm in overweging nemen.

Remork sluiten.