PDA

View Full Version : dempingstechniek bij bepaalde pull-offs



bf
4 augustus 2003, 14:38
Als ik het volgende stukje (met twee handen op de hals) speel:

12-8-5-0 (pull-offs op de B-snaar) en daarna
12-8-5-0 (pull-offs op de G-snaar)

dan demp ik terwijl ik het riedeltje op de B-snaar speel de E-snaar af met mijn rechterringvinger om bijgeluiden te voorkomen. Op het moment dat ik dan met het stukje op de G-snaar begin, verplaatst mijn rechterringvinger zich gelijktijdig naar de B-snaar om deze vervolgens af te dempen. Echter als ik mijn rechterringvinger verplaats van de E-snaar naar de B-snaar krijg ik een bijgeluid van mijn E-snaar waardoor het riedeltje op de G-snaar niet zuiver klinkt. Weet iemand een dempingsmethode die wel goed werkt? :wink:

Barret Wallace
5 augustus 2003, 12:50
:-?

ik zou zeggen blijf pielen totdat je geen bijgeluiden meer hebt :P

Change_of_Seasons
5 augustus 2003, 16:23
Hoi,

Ik snap jou probleem niet echt, als ik het probeer te spelen, dempt mijn linkerwijsvinger de e snaar af, en als ik dat op de g-snaar speel, dempt ie de b-snaar af.
Misschien kun je dat eens proberen.

bf
6 augustus 2003, 10:37
Bedankt voor de tip :)

Ik heb gisteren geprobeerd met mijn linker wijsvinger te dempen.
Als ik op de G-snaar

12-8-5-0 speel

dan dempt mijn linkerwijsvinger zowel de B-snaar als de E-snaar af bij het stukje 12-8-5.
Bij het stukje 5-0 til ik inderdaad de linkerwijsvinger op, dan wordt er niks meer gedempt (met mijn linkervingers).
Betekent dit dat je de linkerwijsvinger dan zodra je op de 5 fret hebt gespeeld gelijk gebruikt om de B-snaar af te dempen?
:)





Ik