PDA

View Full Version : Ervaringen met de Stagg sw203 CE? (semi-accoustich)?



Leonie
4 augustus 2003, 14:27
Ik denk erover om een Stagg sw203 CE te kopen. Ik ben beginnend gitarist en op zoek naar een lesgitaar voor niet al teveel geld. Ik kom op meerdere sites het merk Stagg tegen en heb er een hele mooie semi-accoustische western gezien.

Hebben er mensen ervaring met het merk Stagg? Is ie geschikt voor een beginner?

SW203CE-BK A/E GT CW-LINDEN-BLACK
dreadnought electro-acoustic guitar w/cutaway and 3-band eq - top: linden - back & sides : linden - fingerboard & bridge : black stained maple - machine heads: diecast, black - electronics(active): under saddle pu + eq7545r (volume + b/m/t+ presence + battery check) - colour: black.

http://www.staggmusic.com/images/12027.jpg

angorawol
4 augustus 2003, 18:17
Als dit je eerste gitaar is moet je misschien niet investeren in de electro-versterking.
Stagg is naar het schijnt een Chinees merk, en daarom zo goedkoop sommige van zijn gitaren hebben een solide bovenblad, maar dan zit je toch al aan de 300 euro.
De goedkopere gitaren van Stagg (kosten rond de 100 euro) worden toch in meerdere winkels aangeprezen, als een goede... beginnersgitaar. Zelf heb ik er nog niet op gespeeld.

vanafvandaag
6 augustus 2003, 16:53
Ik heb een (semi)akoestische Stagg basgitaar en ben er qua prijs/prestatie verhouding super tevreden over. Ik zou gewoon een gitaar zoeken die naar jou oren lekker klinkt, lekker speelt en niet te duur is. Als de Stagg aan die voorwaarden voldoet voor jou, gewoon kopen.

Later zul je wel kritischer worden over je geluid, speelgemak etc.. Dan heb je aan je "beginnersgitaar" altijd nog een leuke camping gitaar! Mocht je meer willen, kijk dan ook eens naar een Takamine G Series, mijn pers. fav.

Succes!