PDA

View Full Version : Fender '64 Custom Deluxe Reverb



gitaargod
23 september 2018, 16:21
Heeft iemand hier een mening over, of kan iemand mij iets over deze versterker vertellen?

Ik speel nu met veel plezier over verschillende tweed versterkers, Twin '57, Deluxe, BJ, Pro J., deze zijn t.o.v. elkaar wel verschillend maar ik hoor ook veel overeenkomsten.

Nu wil ik misschien gaan voor een Fender '64 Custom Deluxe Reverb, maar ik weet niet zeker hoe deze verschilt van een Tweed amp. Als ik met een LP over een Tweed amp speel dan mis ik wat sparkle, wat helderheid. Met een Strat vind ik het wel mooi.

Dus zou de combinatie van een LP met een Fender '64 Custom Deluxe Reverb me wat meer sparkle geven?

Bedankt.

telerocker
23 september 2018, 17:00
Heeft iemand hier een mening over, of kan iemand mij iets over deze versterker vertellen?

Ik speel nu met veel plezier over verschillende tweed versterkers, Twin '57, Deluxe, BJ, Pro J., deze zijn t.o.v. elkaar wel verschillend maar ik hoor ook veel overeenkomsten.

Nu wil ik misschien gaan voor een Fender '64 Custom Deluxe Reverb, maar ik weet niet zeker hoe deze verschilt van een Tweed amp. Als ik met een LP over een Tweed amp speel dan mis ik wat sparkle, wat helderheid. Met een Strat vind ik het wel mooi.

Dus zou de combinatie van een LP met een Fender '64 Custom Deluxe Reverb me wat meer sparkle geven?

Bedankt.

Het is een handwired Blackface Deluxe met wat kleine aanpassingen tov van de Deluxe 65. Tov van een tweedamp zit daar veel meer sparkle in.

Review op PM:

https://www.premierguitar.com/articles/26411-fender-64-custom-deluxe-reverb-review

gitaargod
23 september 2018, 17:26
Ik heb ooit een Super Reverb BF gehad, heb 'm niet meer, was wat te groot voor mij en m'n rug. Sound vond ik prachtig, maar was wel 4x10, de Fender '64 Custom Deluxe Reverb heeft een 1x12, dat zal dan weer wat donkerder worden. Maar zoals Telerocker zegt er wel veel meer sparkle dan in een tweed amp, dus mooi.

Andere vraag: wat vinden jullie van de prijs? Voldoet een Deluxe 65 ook, of praat je kwalitatief over totaal iets anders (hout, componenten, vakmanschap)?

telerocker
23 september 2018, 17:59
Ik denk dat je met een Deluxe 65 ook goed bediend bent, terzij het handwired moet zijn. Als je trouwens gaat shoppen in de prijsklasse van de 64 Custom Deluxe Reverb zou ik ook de Morgan SWR22 en MVP23 beluisteren. Klasse-amps.

tmms
23 september 2018, 18:07
Waar het om gaat kost topklasse 300 euro. De rest nog een keer 300 euro. De andere rest is goodwill.:D Tis maar dat jullie het weten.:ok:
500 voor een bouwer is goed betaald.:hide:

telerocker
23 september 2018, 23:53
Waar het om gaat kost topklasse 300 euro. De rest nog een keer 300 euro. De andere rest is goodwill.:D Tis maar dat jullie het weten.:ok:
500 voor een bouwer is goed betaald.:hide:

Briljante bijdrage! Daar kan de TS weer even mee vooruit.

cluseau
24 september 2018, 08:26
Briljante bijdrage! Daar kan de TS weer even mee vooruit.
Ach,, hij blijft tenminste bij het onderwerp, het zou ook zomaar over zijn motorfiets kunnen gaan.

Pepe
24 september 2018, 11:32
Wat sparke betreft zal het een klus worden om een amp te vinden die MINDER heeft dan een tweed dus ik geef je goeie kans.
Waarom de CS versie en niet de printed deluxe of gewoon een 2e hands?

gitaargod
24 september 2018, 12:02
Wat sparke betreft zal het een klus worden om een amp te vinden die MINDER heeft dan een tweed dus ik geef je goeie kans.
Waarom de CS versie en niet de printed deluxe of gewoon een 2e hands?

Weet ik niet precies,een beetje een gevoelsdingetje denk ik. Zoals het verschil tussen een Dacia en Renault.

Pepe
24 september 2018, 12:13
En de Renault is de CS?
Zal Renault verguld mee zijn!

gitaargod
24 september 2018, 12:39
En de Renault is de CS?
Zal Renault verguld mee zijn!

haha,nee maar ik heb toch liever een Renault dan een Dacia.

tmms
24 september 2018, 18:37
Leuk topic om te lezen, ben niet zo bekend met Fender.:)
Heb het plan nog eens een 2x6L6 versterker in een Guyatone chassis te bouwen. Mooi platvorm voor misschien een 50W Twin Reverb, B+ is overigens 480V in bedrijf. Of een ander ontwerp voor een mooi Fender-clean. Over een jaar of drie.:D
Maar ik bedoel als je weet welk geluid je zoekt kun je 'm ook laten bouwen he? Zal niet eens (veel) duurder zijn dan een mooie originele, maar misschien wel beter klinkend.
Leuke zoektocht, succes.:ok:

Pepe
24 september 2018, 19:12
Maar ik bedoel als je weet welk geluid je zoekt kun je 'm ook laten bouwen he? Zal niet eens (veel) duurder zijn dan een mooie originele, maar misschien wel beter klinkend.
Leuke zoektocht, succes.:ok:

De Fender tweeds worden doorgaans nagebouwd omdat je niet aan een originele kan komen maar de Silver/black faces deluxes wel en hoewel niet echt goedkoop kan een bouwer, of Fender CS, daar niet tegenaan bouwen.
De silverface deluxe is nagenoeg hetzelfde als de blackface deluxe en er is geen reden om daar 2x zoveel voor te betalen en het business model van de Fender 64 Custom deluxe gaat wel van die onzinnige premisse uit.dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Of support the Fender compangnie als je hecht aan de sweet smell of virgin tolex.

mennen08
8 oktober 2018, 13:22
Ik heb er een gekocht net toen hij uit was. Bouwkwaliteit was super, naar mijn mening was overal aandacht aan besteed. Maar dan houdt het ook op. Had hem binnen een maand weer verkocht. Vond hem steriel en ‘anorganisch’ klinken daardoor pakte hij de pedalen niet zo lekker.

Ik zou hem je dus niet aanraden, een hot rod deluxe vond ik zelfs beter qua clean. Maar goed, alles is een kwestie van smaak.