PDA

View Full Version : Micro heads



maxdb
22 september 2018, 16:18
Iemand al ervaringen met de Peavey Micro head Classic 20 of de 6505 of de Valveking2 ?

maxdb
22 september 2018, 20:18
Nou aangezien ik hem hier in de omgeving niet kan proberen heb ik 'm maar besteld: de Valveking microhead 2.
Vanwege de specs en de prijs.
Uitsluitend voor thuis bedoeld, dan kan ik mijn huidige versterker in de oefenruimte laten(zwaar bakbeest)
Ben zeer benieuwd.
Wel gaaf dat ik 'm dan op mijn eigen cab's kan testen ipv iets wat toevallig in de winkel staat. Als het niet bevalt kan ik m terugsturen. Toch raar, een amp kopen zonder dat ik die getest heb.

Sjtevel
22 september 2018, 21:25
Leuke ampjes inderdaad! Ik heb de 6505mh staan en doet precies wat hij moet doen. Alleen ben ik geen fan van de speaker sim op de DI out (te donker). Daarvoor gebruik ik een torpedo captor met een IR.

maxdb
22 september 2018, 21:32
Leuk! Die heb ik ook zeker overwogen. Maar omdat ik niet zo heavy metal meer ben voor de VK gekozen. Heb je er ook een cab bij?
Qua speaker sim maak ik me niet zo druk. Mogelijkheden genoeg.

Sjtevel
22 september 2018, 23:25
Uiteraard, deze: https://m.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm?o=1&search=1537651413

Voor dat geld is er nieuw niks beters te krijgen.

Sjtevel
23 september 2018, 09:38
De valveking 2 mh wilde ik me eigenlijk ook nog halen, die ziet er uit als een heel veelzijdige amp. Maar de financiële prioriteiten liggen even ergens anders.

Ik zie dat het hele valveking assortiment van de Peavey site is verdwenen. Waarom zou dat zijn?

maxdb
23 september 2018, 12:14
Ik denk dat ze niet meer gemaakt worden of ze verkopen liever de nieuwe modellen?
Hoe is de 6505 qua crunch?

rozh
23 september 2018, 15:00
https://www.maxguitarstore.com/products/hughes-kettner-tubemeister-20-deluxe/

dit wat voor je?

maxdb
23 september 2018, 18:24
Voldoet aan alle specs en toch is H&K het niet voor mij. Tnx anyway voor de tip rozh.

mountainman
23 september 2018, 19:44
Toevallig ook net een Valveking II micro besteld. Ik kon die aanbieding bij Bax echt niet voorbij laten gaan.

Eigenlijk was ik meer geïnteresseerd in de Classic 20 vanwege de mooie cleane sound in de demo filmpjes. Volgens sommige reviews zou het cleane kanaal van de VK II echter niet veel verschillen van de Classic 20. Ik hoop dan maar dat dat een beetje klopt. De meeste demo's van de VK II laten vooral het lead kanaal horen wat een sterk punt van deze amp lijkt te zijn.

maxdb
23 september 2018, 19:57
Leuk! Ik heb die classic ook bekeken. Ik ben vooral benieuwd hoe ze qua crunch zijn. Ben benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn.

BorisA
24 september 2018, 17:30
Ik heb de vk2 head ongeveer een jaar gehad. Clean kanaal vond ik goed. Drive kanaal nogal "korrelig", en lichte crunch viel er niet echt uit te halen. Daarvoor is de classic ongetwijfeld beter.

Ik vond wel de bouwkwaliteit wat tegenvallen. Onder andere krakende pots.
Voelde allemaal minder dan mijn (intussen 20 jaar oude) classic 30.
3-tal jaar geleden gekocht denk ik dus misschien is de kwaliteit wel omhoog gegaan.

Sjtevel
25 september 2018, 09:42
Ik kan hier wel vertellen dat het de beste crunch ooit is, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk..
Tevens ben ik bassist die gitaar erbij doet. Voor mij is hij goed. De resonance en presence gaf voor mij de doorslag.

maxdb
25 september 2018, 12:39
Matige bouwkwaliteit vrees ik ook een beetje voor, als dat me niet bevalt gaat ie rap weer terug en spaar ik nog wel even verder.

rozh
25 september 2018, 13:26
Voldoet aan alle specs en toch is H&K het niet voor mij. Tnx anyway voor de tip rozh.

dit is wel de nieuwere tubemeister he, die is beter dan de oude. probeer hem anders eens in de winkel (staat bij max guitar utrecht)

mountainman
25 september 2018, 15:00
Mijn VK2 micro head is zojuist bezorgd! Netjes op mijn vrije dag zoals ik had opgegeven, dus meteen uitgeprobeerd. Voorlopig nog alleen op 5W en met de Les Paul.

De eerste indruk is zeer positief. Een heerlijk rock monster! Zeker met mijn Carlsbro 4x12 die nu ook op huiskamer volume helemaal tot zijn recht komt.
Ik weet niet wat jullie precies verstaan onder lichte crunch, maar ik krijg via het cleane kanaal op 8 een prachtige overdrive.
Het lead kanaal laat de Les Paul lekker zingen en gaat al snel over de top. Een lichte crunch zit daar niet in en ik kan me ook voorstellen dat het met single coils misschien wat fizzy wordt. Morgen maar eens de Strat proberen.

maxdb
25 september 2018, 16:17
Iets minder enthousiast hier. Gain knop kraakt, verpakking was al open geweest maar wel QC sticker onder vele lagen plakband, draaiknoppen stonden netjes ingesteld. Gain boost is een enorme volumeboost, dat is niet wat ik zocht. Clean is wel mooi maar levert een wel hele lichte crunch(vol open met een strat). Met lead kanaal wel een aardige crunch tot vette overdrive, maar wel wat sizzelig(?)(fizzy?)
Al met al in een uur bekeken, gaat weer de doos in.

maxdb
25 september 2018, 16:31
dit is wel de nieuwere tubemeister he, die is beter dan de oude. probeer hem anders eens in de winkel (staat bij max guitar utrecht)

Ik zal daar eens gaan kijken.

BorisA
25 september 2018, 22:42
Matige bouwkwaliteit vrees ik ook een beetje voor, als dat me niet bevalt gaat ie rap weer terug en spaar ik nog wel even verder.

Ik heb de mijne vervangen door een mark V:25 en dat is uiteraard een wereld van verschil. Maar best wel een grote spaarinspanning natuurlijk ;-)

maxdb
26 september 2018, 17:17
Mesa Boogie is iets wat ik ooit nog eens ga proberen denk ik.
Maar nu zoek ik eigenlijk een vervanging voor mijn VHT pittbull 45, vooral dat de loop hetzelfde reageert op mijn FX als de VHT, en dat verschilt nogal per versterker.
Dus vandaag bij Max in scheveningen maar eens de VHT super 30 geprobeerd, en verdomd, dat is wat ik zoek/wil horen/voelen. Of het nou in die 4xEL84 zit, of de specifieke VHT saus, ik weet het niet. Eens even nadenken of ik daar de meerprijs voor over heb.
Bovendien morgen de enige echte Pitbull 45 in NL die te koop staat even checken, helaas is dat een 2x12 combo en geen head...
Wordt vervolgd.

maxdb
27 september 2018, 21:05
Potjandosie.
Heb de spaarpot echt volledig omgekeerd en nog iets daarbij gelegd, maar ik heb mn VHT Pittbull 45 combo thuis: and it feels like home! Het uurtje dat ik er nu opspeelde werd ik blijer en blijer. Klinkt net als in de oefenruimte, maar ietsje kleiner, dat kan m goed in de speakers zitten (2x12 versus 4x12) en de kast is ook best klein eigenlijk. Straks met m'n oversized cab erbij proberen. In ieder geval blij nu dat mn FX instellingen precies t zelfde kunnen blijven als in de oefenruimte.

http://i64.tinypic.com/25rm2wl.jpg

telerocker
28 september 2018, 01:01
Van microhead naar dit, best een verrassende wending. Is dat de nieuwe VHT van Chinese makelij?

maxdb
28 september 2018, 09:43
Dit heeft niets meer microheads te maken want dat werkte voor mij dus niet. Die zijn leuk voor thuis als het zacht moet denk ik, maar ik miste teveel body. En het hoeft niet zacht hier.
Dit is geen chinees high gain metal monster, het is de oudere amerikaanse versie. En geen krakende potmeters!

mountainman
28 september 2018, 18:59
Leuk dat je hebt gevonden wat je zocht. Gefeliciteerd!

Ik ben nog steeds blij met mijn Valveking micro. Hier geen geopende doos en (nog) geen krakende pots, maar met zo'n chinese lunchbox amp is de kans op een slecht exemplaar altijd wel aanwezig. Inderdaad leuk voor thuis en ik ga toch vooral het cleane kanaal met effecten gebruiken.

maxdb
28 september 2018, 20:40
Tnx, en wederzijds, als jij maar lekker kan spelen dan is het goed!

telerocker
29 september 2018, 08:54
Speelde Dennis van Leeuwen van Kane vroeger niet over een Pitbull 45? Mooie bak trouwens.