PDA

View Full Version : Nieuwe promo van Empire !



arjanb01
18 september 2018, 06:58
Hierbij post ik de nieuwe promo van mijn band Empire, het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf!
De audio is opgenomen in de studio van de drummer van Vangrail, pokke eind rijden naar Noord Groningen maar dat was het zeker waard! Live beelden en achtergrond geluid is van een van onze optredens dit jaar:

https://youtu.be/v_ek4bA6XME


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden !

Da Vinci
18 september 2018, 18:58
Ziet er goed uit hoor! Maar wel weinig Arjan in de edit 😉


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
18 september 2018, 19:24
Te weinig arjan, te weinig gitaar, te veel toetsen :)

Maar serieus, leuke promo.
Hebben jullie de hele nummers opgenomen of echt alleen voor de promo?

arjanb01
18 september 2018, 19:52
Thanks mannen ! Leuk om te horen.
Tsja...te weinig gitaar, klopt inderdaad.
Een promo is bedoeld als korte impressie. En te lange uitgesponnen solo’s verslapt de aandacht bij potentiële geïnteresseerden. En wie is er tegenwoordig nog geïnteresseerd in gitaarsolos? Ondanks dat ik er in onze set genoeg speel, hoor je dit helaas niet terug.
Had dat ook anders gezien maar het moest in +/- 2 minuten, wat de meeste coverbands ook doen.
We hebben steeds korte stukjes van de liedjes opgenomen in de studio. En de beste takes gekozen en dat uiteindelijk gemixt in het filmpje. De beelden zijn wel live en het achtergrond publiek is ook live.
Op Facebook al 80x gedeeld en ruim 60x geliked wat best netjes is volgens mij.

D3nnis
18 september 2018, 20:21
Een promo is bedoeld als korte impressie. En te lange uitgesponnen solo’s verslapt de aandacht bij potentiële geïnteresseerden. En wie is er tegenwoordig nog geïnteresseerd in gitaarsolos?

Wie heeft het over solo's?
Toetsenist bier laten halen, gitaar harder.

Hoe plaats ik de headbang smiley via tapatalk?

arjanb01
18 september 2018, 20:50
Hahaha, ik zal het eens in de groep gooien. Maar ik snap je punt.😉
Kwestie van keuzes maken. We zijn geen pure gitaarband, meer een veelzijdige coverband waar iedereen aan bod komt.

D3nnis
18 september 2018, 21:03
Klopt ook wel, in delen van jullie repertoire zijn toetsen onmisbaar lijkt me.

Han S
18 september 2018, 21:23
Wat vinden jullie van de zangeres?

Plant
18 september 2018, 22:16
Ziet er profi uit! Fragmenten netjes aan elkaar gemonteerd.
Geeft een goede indruk lijkt me. Inhoudelijk niet my cup of tea, maar jullie trekken vollere zalen dan ik ;)

maxdb
18 september 2018, 23:06
Hartstikke goed hoor. Mooi gemaakt. Maar ik vind de stukjes echt te kort. Dat doet volgens mij geen recht aan de muziek en ook niet aan de band. Een klein gitaarstukje kan best :D

Plant
18 september 2018, 23:37
Ik denk dat dat er voor een coverband promo niet zo toe doet. Iemand die de band wil boeken wil in 'een paar tellen' weten wat de band kan en of dat een volle zaal oplevert. Zoiets als een cv voor een werkgever, die kijkt daar gemiddeld ook niet langer dan 9 seconden naar en dan moet ie gezien hebben wat ie zoekt. Voor een band is dat bekende hits, een volle hossende zaal en hoge drankomzet. Voor een imposante solo ga je maar naar Steve Vai :stop:

D3nnis
19 september 2018, 06:29
Voor een imposante solo ga je maar naar Steve Vai :stop:

Volgens mij ligt dat een beetje aan het publiek.

Op tentfeesten waar "de jeugd" komt, die zitten totaal niet op solo's te wachten.
Sterker nog, dit marktsegment zit niet eens op een band te wachten.
Als je kijkt naar het marktsegment dertigers tot vijftigers, met houthakkersbloezen, badges op jasjes, veel bier, en veel geroep van "Slayeeeeeer", die waarderen gitaarsolo's best wel. Het liefst nog vanaf een verlichte ego riser.

arjanb01
19 september 2018, 06:46
Dank voor de reacties mannen ! Echt tof👍
Wat de lengte betreft, coverbands gebruiken altijd promo’s van maximaal 2 minuten. Dit trekt klanten beter en ja, da’s erg commercieel, maar zo’n promo kost veel tijd en geld en moet terug verdiend worden.
Wat marktsegment betreft: we doen het vooral goed in de doelgroep 30-50 jaar en met name worden we het meest geboekt bij bruiloften. Ook dit jaar hebben we van de 18 optredens iets van 12 optredens gehad.
De jeugd onder de 25 zit niet op onze muziek te wachten die luisteren liever naar een dj die piraten spul draait of rapmuziek zoals lil’ kleine en boef. Daar heb je als band niks te zoeken!
Waar ik verder benieuwd naar ben is wat Han van de productie vindt en volgens mij vroeg hij wat jullie van de zangeres vonden.

Fusion
19 september 2018, 07:03
Goed gedaan hoor! En ik hoor plenty gitaar

Da Vinci
19 september 2018, 22:29
Ik hoor zeker genoeg gitaar, maar ben altijd wel benieuwd wie er achter de forumnaam schuil gaat en zag daar maar verrekte weinig van 😉


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ateng
1 oktober 2018, 22:48
De audio is opgenomen in de studio van de drummer van Vangrail, pokke eind rijden naar Noord Groningen maar dat was het zeker waard!

Aaaah bij Sander opgenomen! Leuk!

Tis echt een coverband promo... de bekende hitjes met springgehalte.

ateng
1 oktober 2018, 23:42
De jeugd onder de 25 zit niet op onze muziek te wachten die luisteren liever naar een dj die piraten spul draait of rapmuziek zoals lil’ kleine en boef. Daar heb je als band niks te zoeken!


En dat is waarom ze dan ons boeken ;)

telerocker
2 oktober 2018, 01:37
Uitstekende promovideo. Hij geeft een mooi beeld van de band en is prima gemonteerd. Daar kun je mee thuiskomen.

arjanb01
2 oktober 2018, 06:50
En dat is waarom ze dan ons boeken ;)

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben😉
Maar thanks voor de reactie, tof👍
Sander is top, heeft mooie mics staan dus de audio was gelijk goed. De promo is erg goed gelukt en veel gedeeld op Facebook.
We zitten nu bij BvM en voor 2019 al 5 optredens staan en iets van 8 opties dus dat gaat lekker.

arjanb01
2 oktober 2018, 06:51
Uitstekende promovideo. Hij geeft een mooi beeld van de band en is prima gemonteerd. Daar kun je mee thuiskomen.

Thanks, man👍
Leuk om te horen. De promo werkt goed want we hebben al best wat boekingen en opties staan voor 2019 dus dat gaat lekker!

pasqual
2 oktober 2018, 20:56
Uitstekende promovideo. Hij geeft een mooi beeld van de band en is prima gemonteerd. Daar kun je mee thuiskomen.

Helemaal! Nice Arjan;)