PDA

View Full Version : Blitzkrieg



zoldergitarist
17 september 2018, 11:12
Bij het opentrekken van een blik vocalen klonken de Ramones precies goed bij mijn nummer. Heb daarna wat akkoorden aangepast naar het origineel. Vind hem wel geinig zo...

https://www.youtube.com/channel/UCs63rfoXxX04F1AlKGfjFFw/videos?flow=grid&view=57

Duhsjaak
15 oktober 2018, 10:35
0 (zegge nul, zeiden ze dan vroeger voor het goede begrip) reacties?
Voor zo'n aprt stukkie werk?
't Is een cover, zou je kunnen zeggen, maar je hebt het helemaal naar eigen hand gezet.

OK twee vinden het nu goed. Jij en ik. Goed begin.
Vriendelijke groet, Gus

telerocker
15 oktober 2018, 16:35
Ramones, jeugdsentiment... Leuk dat je dat die gasten weer nieuw leven inblaast met een uitstekend stukje huisvlijt. Geinig is idd het goede woord.

Plant
15 oktober 2018, 18:03
Hé, dit is me compleet ontgaan. Klink lekker hoor, beetje erg bassig hier maar muzikaal dik in orde :ok:

Erik de Perik
15 oktober 2018, 21:50
Gaaf gemaakt weer! Klinkt lekker en inderdaad wat bassig.

Duhsjaak
16 oktober 2018, 07:27
Kijk, now we’re talking.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
16 oktober 2018, 08:12
Hey leuk allemaal reacties bedankt! Over het bassige, ik heb het op verschillende systemen gedraaid. Over mijn JBL monitoren klinkt het goed maar in de auto moest ik bas toevoegen omdat het heel iel klonk. Met mijn Sennheiser koptelefoon was het weer niet om aan te horen zoveel bas. Ik snap er niets van en het zal wel altijd mijn probleem blijven dat uitmixen, ik heb ook altijd het gevoel dat de gitaren heel ver weg staan in de mix en dat ik heel goed moet luisteren om ze te ontdekken. Ze zeggen toch altijd, als de mix over je monitor speakers goed klinkt dan klinkt het over alle systemen goed??! dat vind ik dus niet....

Duhsjaak
16 oktober 2018, 08:53
Nee, ik denk ook dat dat niet zo is.
Het mixen is een soort grootste gemene deler of zoiets.
Ik krijg altijd te horen dat mijn vocal tracks wel wat prominenter in de mix mogen. Het hangt er erg van af of ik terugluister in de huiskamer (Wharfdale Diamond X10), in de auto onbekend maar - vppr een auto - een fatsoenlijk systeem of via de koptelefoon. Op koptelefoon gemixt trouwens. Het hangt er dus vanaf waar ik terugluister of ik ze gelijk moet geven of niet. Het is ook iets dat aan je kont kleeft. Zelfs bij tracks waar ik de zang serieus 'op' heb gelegd zie je die opmerkingen terug keren.

Een houding van 'naar eer en geweten gedaan' is handig. Je kan niet aan het hermixen blijven. Komt er niks meer uit je handen.
Mijn mening maar.
Vriednelijke groet, Gus

Kim Wilson
16 oktober 2018, 09:19
Een cd van een mix die jij mooi vindt als referentie erbij pakken kan ook goed helpen.

zoldergitarist
16 oktober 2018, 09:53
Dat her mixen of opnieuw inspelen heb ik ook wel gedaan maar begin er niet meer aan. Het is zoals het is:)

zoldergitarist
16 oktober 2018, 09:54
Een cd van een mix die jij mooi vindt als referentie erbij pakken kan ook goed helpen.

Dat kan ik wel eens proberen maar weet zeker dat ik weer hetzelfde probleem krijg.....

Cageman
16 oktober 2018, 15:31
Dat kan ik wel eens proberen maar weet zeker dat ik weer hetzelfde probleem krijg.....

Het is ook een kwestie van het kennen van de monitoren die je gebruikt. Luister ook eens referenties die je goed (gemixt) vindt over de verschillende sets en beschrijf hoe het geluid verschilt per set.

Wat betreft de bas op koptelefoons: er zal ergens een piek in de mix overeenkomen met een piek in hoe de koptelefoon de boel verwerkt. Dan wordt dat piekje dus veel sterker, terwijl die over een andere set misschien juist platgeslagen wordt, waardoor er geen bas meer overblijft. Oplossing zou dan zijn om die piek in de mix te traceren, hem plat te maken, om vervolgens het gehele basbereik wellicht iets te boosten (of de rest iets te dempen in alleen de basgitaartrack).

Ik zal binnenkort dit ook eens luisteren.

Erik de Perik
16 oktober 2018, 18:26
Ik heb het afgespeeld op Behringer B2031 monitors, via een ingebouwde Apple audio/media kaart. Op een Superlux HD681 koptelefoon overheerst de bas nog iets meer en ik meen te horen dat dit vooral van de basgitaar af komt.

guitarkid2
18 oktober 2018, 13:15
ozone 8 scoren
heeft tonal balance control
gewoon tussen de lijntjes mixen
easy peasy
nooit meer problemen met mixen

Plant
19 oktober 2018, 02:14
Autonome mixing, handig! Nog even en je hoeft niet eens meer te luisteren voordat je iets uitbrengt :ok:

zoldergitarist
19 oktober 2018, 07:32
Ik kan de bas wel eens opnieuw gaan inspelen, hoorde namelijk dat ik met verschillende presets heb opgenomen. Plant; Wat is Autonome mixing trouwens, software o.i.d.?:hide:

zoldergitarist
19 oktober 2018, 07:33
ozone 8 scoren
heeft tonal balance control
gewoon tussen de lijntjes mixen
easy peasy
nooit meer problemen met mixen

Ik heb nog een Ozone 6 welke ik eens zal gaan proberen, had hem ooit eens gedownload voor 'later', en dat is nu dus:seriousf:

Plant
19 oktober 2018, 18:31
Plant; Wat is Autonome mixing trouwens, software o.i.d.?:hide:

Was meer een grap n.a.v. de voorgaande post.


ozone 8 scoren
heeft tonal balance control
gewoon tussen de lijntjes mixen
easy peasy
nooit meer problemen met mixen

Gewoon tussen de lijntjes mixen. Ja, dat zou je software denk ik ook gewoon kunnen laten doen. Iedere track even scannen op pieken en dan 'normalizen' en klaar is Klara. Beetje het idee zoals veel wannabe zaalmixers werken, de faders zo openschuiven dat er niks clipt of rondzingt en dan weglopen.

Misschien iets geavanceerder maken en per track ook even op frequentiespectrum scannen en dat een beetje laten EQ'en dat e.e.a. elkaar niet teveel maskeert en je alles goed kunt horen.

Er was enige tijd terug een topic over een online dienst waar je gewoon je (wel voorgemixte) track heen kon uploaden en dan kreeg je het in luttele seconden gemasterd terug. Daar komt dus geen mens / oor meer aan te pas.

guitarkid2
19 oktober 2018, 18:59
bij ozone roepen ze nog wel dat het om een "sugestie' gaat
maar ut blijft natuurlijk hilarisch
als er zoiets zou bestaan als een "perfecte" mix waarom zijn dan niet alle afluisterruimtes en monitora in den wereld het zelfde?

Ernest01
23 oktober 2018, 15:10
Mooi stukkie knutselen weer. En bijzonder goed gespeeld.
Hulde. De vlag mag wat mij betreft uit.... op zolder en 'desnoods' op het dak.

zoldergitarist
28 oktober 2018, 10:28
Mooi stukkie knutselen weer. En bijzonder goed gespeeld.
Hulde. De vlag mag wat mij betreft uit.... op zolder en 'desnoods' op het dak.

Dankje Ernest!! (ben trouwens gepromoveerd naar de begane grond, dus niet meer op zolder:cooler:)