PDA

View Full Version : Vox ac 15 cc1 gebruik van beide kanalen tegelijk.



rvwaveren
14 september 2018, 16:41
Ik merk een aanmerkelijke verbetering bij het gelijktijdig gebruik van beide kanalen (topboost en normal). Hebben jullie hier ervaring mee? Ik gebruik hier voor een A-B-Y pedaal.

tmms
14 september 2018, 17:35
Verbetering weet ik niet, wel veelzijdig kneedbaar geluid.

NLF
15 september 2018, 11:09
hangt af van de amp, gitaar en je smaak. op oude amps kun je makkelijk door lussen met patch kabel. geeft doorgaans meer vervorming, kan voordeel en/of nadeel zijn. is een extra optie op een amp. altijd even proberen hoe het klinkt.

Brad
15 september 2018, 13:32
Ik merk een aanmerkelijke verbetering bij het gelijktijdig gebruik van beide kanalen (topboost en normal). Hebben jullie hier ervaring mee? Ik gebruik hier voor een A-B-Y pedaal.

Dus dan heb je een combi van een semi-clean geluid en een overstuurd geluid?

tmms
15 september 2018, 14:06
Neen, met twee verschillende voicings de fasedraaier pushen.

rvwaveren
15 september 2018, 15:22
Neen, met twee verschillende voicings de fasedraaier pushen.

Is dat het resultaat van het mixen van het topboost en het normal chanel? "De fasedraaier pushen" is voor mij abracadabra. Mijn vraag is kan het kwaad. Het betreft een ac 15 cc1 van 2014. Volgens mij kan het zgn doorlussen alleen met de ac 30.

tmms
15 september 2018, 15:50
Kan geen kwaad. Feitelijk zijn het twee parallelle kanalen die je, in wat voor verhouding dan ook gemixt, op de fasedraaier loslaat. De fasedraaier is de laatste versterkingstrap voor de eindbuizen.

NLF
16 september 2018, 16:28
Dus dan heb je een combi van een semi-clean geluid en een overstuurd geluid?

Nee natuurlijk niet. Je krijgt altijd meer vervorming doordat je beide kanalen gebruikt, je hebt daardoor minder headroom. Het nadeel is dat je weer wat minder definitie hebt. Hangt af van je smaak / gitaar / amp of het wel of niet werkt.