PDA

View Full Version : Welk stijl 'doen' jullie eigenlijk?



De Teng
4 augustus 2003, 13:51
Wat is jullie favoriete stijl? Rock, Funk of iets anders? We lullen wel van alles af, maar ik heb eigenlijk geen idee wat jullie spelen.

Dus zijn het 'Groevende beukers, slappende kabels of lieve pingeltjes met harmonics' ? Ik probeer ze allemaal onder controle te krijgen en kan overal ook wel aardig mee overweg, al is verbetering op die middelste nog zeker nodig.

Met dat laatste bedoel ik bvb deze:

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Harmonics_Intro.mp3

Mooi he? ;)

http://www.abc.net.au/arts/music/img/promos/mav_200.jpg

bassopotmus
4 augustus 2003, 14:19
Ik heb lange tijd veel RHCP gedaan, beetje funk, toen een ommezwaai naar metal en stoner, nu gaan we jazzen, naja een poging maken tot.

Chille harmonics de teng!

AntY
4 augustus 2003, 14:43
ik ben vrij stijlloos, ik kan er ook niks aan doen, im just me :)

basswasp
4 augustus 2003, 14:43
Net zoals De Teng probeer ik ook vanalles wat te doen, het ene techniekje wat meer dat de ander. Slappen en plukken komt bij mij regelmatig voor, maar tappen en boventonen weer wat minder. Kwa stijl is het ook vanalles door elkaar, ik zit ook in een blues/funk/rock/jazz-band.

Ergens rond de 18e augustus beginnen voor mij m'n eerste baslessen en dan wil ik behoorlijk aandacht besteden aan theorie. Hoe meer theorie, hoe beter ik speel.

bas ragger
4 augustus 2003, 14:48
tja me naam zecht eigenlijk al genoeg. Ik speel in een metal band en ik rag veel. Alles zonder plectrum, en af en toe ook slappen en plukken.

ik zou gaan voor de "'Groevende beukers" zo als De Teng het zij.

Pöl
4 augustus 2003, 15:04
Alles, behalve metal...
Een al wat beter dan het andere..
Voor verbetering vatbaar

Lize
4 augustus 2003, 15:48
Vooral de wat funkyer pop voor mij. Zou graag dikke vette fusion spelen ook, maar dan moet vooral de theorie (maar ook de techniek) nog stukken en stukken verbeteren.
Ik ben trouwens bezig met het oprichten van een Prince-cover-band, in het heel onwaarschijnlijke geval dat iemand nog een goeie zanger weet voor zoiets, hou ik me aanbevolen. :)

De Teng
4 augustus 2003, 16:08
Zoals Sunrise van Simply Red zeker Lize?Die vind ik in ieder geval erg leuk, moet je ook eens 'In France They Kiss on Main Street' van Joni Mitchell met Jaco spelen. Stukkie moeilijker, maar dezelfde sfeer.

Heb ze beide op mp3 trouwens. :D

bassopotmus
4 augustus 2003, 16:17
Lize je zegt jazz fusion, Ik dig zuco 103 heel erg, valt dat ook onder die naam. Niet al te moeilijke bassen, maar de totale sfeer is goed. En daar gaat het toch om?

basswasp
4 augustus 2003, 17:03
Ik dig zuco 103 heel erg
Jij digt zo'n beetje de hele wereld... ;)

Ruud
4 augustus 2003, 18:39
Euhm, met mijn band, vanalles in het rock/alternrock rijtje... tenminste, we zijn druk bezig met het maken van een doorstart, en dit staat er op ons lijstje en speel ik zelf momenteel ook veel:

Muse, Smashing Pumpkins, Black Crowes, Counting Crowes, Radiohead, Coldplay, Audioslave, Bush, Placebo


Zelf speel ik verder alles wat me uitdaagt.. hoor ik iets op de radio, en het lijkt me een uitdaging, dan proberen we dat eens..

Anavrin
4 augustus 2003, 20:11
check ff m'n nieuwe band
www.mcgyvers.nl (het intro voor de site)
rock, metal, funky, eigenlijk alles wat ik wel vet vind om te spelen

bassopotmus
4 augustus 2003, 20:36
Ik dig zuco 103 heel erg
Jij digt zo'n beetje de hele wereld... ;)

Ja he? Ik DIG jamiroquai ook heel erg.

Clunk
4 augustus 2003, 20:58
me eigen stijl :) eerst afgekeken van andere grote bassisten. :D:D:D

ghehe.. ik combineer alles door elkaar, maar als ik me sound moet defineren, dan zou ik voor de bassist van skunk anansie kiezen, als sterkste richtlijn. Ik nep veel dingen van flea... vind harmonics leuk voor af en toe.. en uh.. speel rock met plucks en slaps.. en krijg les van een fusion/jazz bassist.. dus als je daqt allemaal combineert.. krijg je eigenlijk wel een beetje mij L:)L

shit.. boeit het zo dan>?

Rhinus
5 augustus 2003, 11:24
"of lieve pingeltjes met harmonics"

Wat moet ik me daar nu eigelijk bij voorstellen? Wat doe je dan? :???:

Phyrexian
5 augustus 2003, 12:00
Metal
Death Metal
Stoner
Rock

alles met het plectrum... thuis oefen ik soms eens met m'n vingers, maar dat gaat voorlopig nog niet snel en vlot genoeg.
Ik zou ooit graag kunnen slappen, maar voorlopig mis ik een beetje de tijd om het te leren. M'n focus ligt op m'n stonermetalrock band (no name).

'groevende beuker' dus =)

Clunk
5 augustus 2003, 12:12
"of lieve pingeltjes met harmonics"

Wat moet ik me daar nu eigelijk bij voorstellen? Wat doe je dan? :???:

als ik opname app. had, had ik iets heel moois kunnen opnemen voor je,

maar ok, dan moet je, volgens mij... denken aan rustgevende muziek, waarin je meer jazz stijl speelt, en harmonics gebruikt,

o.a. victor wooten & steve bailey - stan the man

das ook zon vet nummer om te spelen, gister zitten tabben :)

AntY
5 augustus 2003, 13:41
gewoon in je pc line in e ndan recorden clunk....

basswasp
5 augustus 2003, 15:51
Als apparatuur heb je dan een verloopstekkertje en een geluidskaart nodig. Overigens is dit niet altijd even fijn, ik speel namelijk via m'n DI out op de pc en ik heb het idee dat zo'n verloopstukje aan een zware kabel de input van m'n geluidskaart langzaam sloopt. Sinds een paar dagen zit er nu een dikke kraak in...

DutchDevL
5 augustus 2003, 18:45
'groevende beuker' met de nadruk vooral op 'beuken'. :)

De Teng
6 augustus 2003, 09:37
"of lieve pingeltjes met harmonics"

Wat moet ik me daar nu eigelijk bij voorstellen? Wat doe je dan? :???:

Als je die mp3 bovenaan luistert weet je het :)

Clunk
6 augustus 2003, 12:34
Als apparatuur heb je dan een verloopstekkertje en een geluidskaart nodig. Overigens is dit niet altijd even fijn, ik speel namelijk via m'n DI out op de pc en ik heb het idee dat zo'n verloopstukje aan een zware kabel de input van m'n geluidskaart langzaam sloopt. Sinds een paar dagen zit er nu een dikke kraak in...

watvoor geluidskaart?

De Teng
6 augustus 2003, 12:49
Van je PC...zonder geluidskaart geen geluid. De bites moeten omgezet worden in een geluidssignaal en ook andersom.

Rhinus
6 augustus 2003, 13:02
"of lieve pingeltjes met harmonics"

Wat moet ik me daar nu eigelijk bij voorstellen? Wat doe je dan? :???:

Als je die mp3 bovenaan luistert weet je het :)

Hehhe, neen :). Ik wil weten of je dan speciaal iets moet doen. Of het een techniek isnet zoals slappen etc. Hoe 't klinkt weet ik door dat MP3tje inderdaad. Maar wat moet je doen voor dat geluid? Dus, hoe doe je harmonics op een bas?

De Teng
6 augustus 2003, 13:06
Niet veel anders dan op een gitaar: vinger op de snaar leggen bij de juiste afstand en aanslaan die hap.

Je kunt ze ook opwekken bij je brug zelf, dan heb je ze mooi hoog. Ik doe altijd het volgende hierbij: knokkel van mijn duim voor de middelvinger met de rechterhand en dan de middelvinger aanslaan.

Ook opduwen van harmonics kan, eerste methode en vrij snel daarna de snaar op de fret duwen en opduwen die hap. Beetje fretless effect, maar dan anders. Klinkt wel gaaf.

Zo beter? :)

Clunk
6 augustus 2003, 14:45
Van je PC...zonder geluidskaart geen geluid. De bites moeten omgezet worden in een geluidssignaal en ook andersom.

dat weet ik, maar is er nog een type / merk van?
of zit ie al in mn pc? hoe ken ik dat zien?

Phyrexian
6 augustus 2003, 14:53
Van je PC...zonder geluidskaart geen geluid. De bites moeten omgezet worden in een geluidssignaal en ook andersom.

dat weet ik, maar is er nog een type / merk van?
of zit ie al in mn pc? hoe ken ik dat zien?



die nederlanders en hun 'ken' toch altijd, misschien kan Ken van Barbie er iets aan doen? [/lame joke mode] ;)

kijk achteraan je pc eens, als je speakers hebt dan zijn die hoogstwaarschijnlijk op de geluidskaart aangesloten. uiteraard zijn er merken en kwaliteiten in. maar zelfs met de meest oude en ordinaire soundblaster kan je opnemen via een software programma als Cool Edit.

AntY
6 augustus 2003, 15:08
t valt me nog mee dajje geen hollanders zegt :)

basswasp
6 augustus 2003, 16:09
Een full duplex geluidskaart met een line in, mic in, speaker out heb je al vanaf €10.00

Clunk
6 augustus 2003, 16:31
ow :) 10 euries :) yess!

en kabels? ken ik dan directmn bas inpluggen..?
btw, mn speakers zitten niet geplugd in een kaart.. maar gewoon een ingang...

die kaarten liggen toch altijd in de breedte? net als netwerk kaart toch?

basswasp
6 augustus 2003, 17:15
Je kletst wat vaag (zoals gewoonlijk), maar volgens is jouw geluidskaart "on-board". Oftewel, de geluidskaart zit in het moederbord inbegrepen. Waarschijnlijk zitten er naast uitgang voor de boxen ook nog 2 (of meer) andere ingangen op. Dit is waarschijnlijk de mic in en de line in (eventueel ook nog een aansluiting voor een extra setje boxen).

De line in is meestal lichtblauw gekleurd, hier kan je (met behulp van een verloopstukje) je bas inpluggen. Kijk wel uit de je niet aan de kabel trekt wanneer deze ingeplugd zit, anders sloop je je geluidskaart.

Clunk
6 augustus 2003, 17:25
ja, er zitten idd 2 ingangen pal onder


een groene, met zelfde teken als van de boxen, en een gele met een vaag tekentje, naja zoiets--> (( 0 --

dus twee bogen, een stip, dan een streep..
das dan cker de mic in?

en zo vaag praat ik toch niet? of had je toch zon hekel aan me :D:D:D

basswasp
6 augustus 2003, 17:31
Ja Clunk, ik heb een hekel aan je :D

Als je nu even in de handleiding van je moederbord kijkt, dan staat daar vast wel in waar die kleuren en tekens voor staan. Dan koop je zo'n verloopplugje wat van zo'n dikke basplug naar het formaat gaat wat je achter in de computer kan stoppen.
Beetje rommelen met volumeregelingen en je kan opnemen.

Lize
6 augustus 2003, 17:49
Stop maar met zoeken naar je moederboardboekje (( 0-- is inderdaad de mic-ingang :)

basswasp
6 augustus 2003, 18:15
Line in is anders beter te proberen. Bij bij was het resultaat minder ruis en een beter geluid. Alleen het niveau van de line in een stuk minder dan de mic in, bij mijn bas ging dat niet zo goed omdat deze vanzichzelf al weinig volume heeft.

Clunk
7 augustus 2003, 11:39
misschien stom, maar ik heb helemaal geen handleiding erbij gekregen, hij is wel nieuw gekocht overigens...

en ehm, dat zijn zo te zien de enige ingangen,
ik weet ook niet waar de line in zit.....
anders ga ik denk wel zon kaart halen :)

iemand nog tips hoe je die erin meot stouwen?

MuNKeY
7 augustus 2003, 11:50
ben ik dan de enige die wel graag punk en ska speelt ??

hoeft namelijk ook niet met een plectrum en is leuk en best funky :)


maarjah , primus nummers coveren is ook leuk :)

basswasp
7 augustus 2003, 13:31
misschien stom, maar ik heb helemaal geen handleiding erbij gekregen, hij is wel nieuw gekocht overigens...

en ehm, dat zijn zo te zien de enige ingangen,
ik weet ook niet waar de line in zit.....
anders ga ik denk wel zon kaart halen :)

iemand nog tips hoe je die erin meot stouwen?
Een nieuwe geluidskaart kopen is volledig overbodig, probeer liever gewoon wat ingangen uit. Zorg wel dat je altijd alle volume's op nul hebt staan, daarna pas inplugd en dan de volume's langzaam omhoog laat gaan.

JoVe
7 augustus 2003, 13:34
Nee Nick, ik speel ook graag punk en ska, en raggae.

En euhm Clunk zo fuckin' moeilijk is het toch niet. Die tekentjes op de kaart zijn zo bedacht dat elke debiel ze begrijpt. Het is in dit topic al duidelijk gezegd maar misschien kan ik het nog iets duidelijk maken.

Het geluidgedeelte van je computer bestaat vrij standaard uit drie van die 3,5 mm jackplugbusjes. Een line-out (vaak groen) voor de boxjes. Een line-in (vaak blauw) hier kun je dus een signaal je computer in laten gaan. En tenslotte een microfooningang (vaak roze) voor een microfoon.

Voor dat je kunt opnemen moet je nog wat meer hebben.
Je moet een een verloopstukje van 6,3 mm jackplug naar 3,5 mm hebben: overal te koop. Je kunt je bas dan direct in de line-in van je computer prikken, maar je zou ook even een kabeltje van de effectloop/koptelefoon uit naar de kunnen leggen.

Maarrr, dan ben je er nog niet. Voor mij als computerleek het moeilijkste gedeelte. Je moet op de computer de poorten zo instellen dat de line-in wel openstaat. Dat is bij mij te doen bij Start - All programs - Accessoires - Entertainment - Volume Control. En dan stond de line-in bij mij op mute en dat moet dus niet.

Ja en je moet natuurlijk een programma hebben waar je mee kunt opnemen. Ik heb Cakewalk Pro Audio 9, maar er zijn er veel meer, zoals Cool Edit.

Ik weet niet hoe het bij andere luitjes hier zit maar als ik op deze manier opneem is een signaal heel erg zacht, met cakewalk kun je het dan normalizen, dan wordt je bas versterkt, maar de ruis ook. Ik doe het liever op een andere manier, met een stereo met microfoon voorversterker er tussen.

Zo dit was mijn langste post ever, ik hoop dat clunk er wat aan heeft.

JoVe
7 augustus 2003, 13:41
O ja nog even een waarschuwing voor mensen die ik op een idee heb gebracht. Als je een stereo met microfoonvoorversterker hebt, doe hier dan alleen een microfoon in, een bas kan geloof ik ook wel, bij mij in ieder geval. Maar verbind die microfooninput niet met de send van je effectloop, op die manier heb ik vorige week mijn versterker gesloopt. Hij is nog niet gerepareerd, dus ik moet nu droogbassen :cry: :cry: .

AntY
7 augustus 2003, 14:01
ik heb een DI out, oftwel balanced line out. helaas is dit XLR, en ik heb zon kabel niet. dus moetik de gewone line-out gebruiken, die weer afhankelijk is van de master, en dus is het signaal superzacht.

De Teng
7 augustus 2003, 14:31
Tuurlijk joh, altijd doen, bas op een stereoset!!!. :-?

Ik hoop dat je boxen ook nog een goed geluid weergeven bij normale muziek, want dit is echt wel andere koek dan ff een versterker hoor. Je amp in je stereosetje gaat naar de filistijnen en de speakers ook. Geloof het maar...

basswasp
7 augustus 2003, 14:46
Waarom de versterker ook? Alleen bij de speakers kan ik me voorstellen dat deze een te grote uitwijking moeten maken en er daarbij scheurtjes ontstaan, maar wat kan er kapot gaan in een versterker?

JoVe
7 augustus 2003, 15:18
Hehe, ik ben niet echt duidelijk geweest. Ik zal ff uitleggen wat ik had gedaan.

Ik speel geen bas over mijn stereo. Ik gebruik mijn stereo alleen om de microfoon voorteversterken (klinkt vrij logisch toch), want een microfoon geeft van zichzelf een te zwak signaal af. De microfoon hang ik dan voor mijn versterker. Nou dacht ik een beter geluid te krijgen als ik de versterker direct zou aan sluiten op de computer. Alleen als ik de bas via mijn versterker in de computer doe is het signaal te zwak, dus deed ik het via de microfoonvoorversterker. Maar nou stond op de een of andere vage manier stroom op de voorversterker, dit doet ie geloof ik altijd, ik snap alleen niet waarom. Maar toen ik dus een kabeltje legde van de send van mijn versterker naar mijn stereo, stond er over de versterker waarschijnlijk te veel spanning en hebben een paar transistoren of zo het begeven.

Als ik nou mijn versterker aan zet, kan ik alleen wat van mijn bas horen als ik het volume vol open zet. Maar de ruis is dan ongeveer zet zo hard als normaal, dus ik denk dat er bij de voorversterker van mijn versterker iets mis is.

Btw. Ik heb een Trace Elliot Commando 15 150 Watt combo.

Clunk
7 augustus 2003, 15:19
Nee Nick, ik speel ook graag punk en ska, en raggae.

En euhm Clunk zo fuckin' moeilijk is het toch niet. Die tekentjes op de kaart zijn zo bedacht dat elke debiel ze begrijpt. Het is in dit topic al duidelijk gezegd maar misschien kan ik het nog iets duidelijk maken.

Het geluidgedeelte van je computer bestaat vrij standaard uit drie van die 3,5 mm jackplugbusjes. Een line-out (vaak groen) voor de boxjes. Een line-in (vaak blauw) hier kun je dus een signaal je computer in laten gaan. En tenslotte een microfooningang (vaak roze) voor een microfoon.

Voor dat je kunt opnemen moet je nog wat meer hebben.
Je moet een een verloopstukje van 6,3 mm jackplug naar 3,5 mm hebben: overal te koop. Je kunt je bas dan direct in de line-in van je computer prikken, maar je zou ook even een kabeltje van de effectloop/koptelefoon uit naar de kunnen leggen.

Maarrr, dan ben je er nog niet. Voor mij als computerleek het moeilijkste gedeelte. Je moet op de computer de poorten zo instellen dat de line-in wel openstaat. Dat is bij mij te doen bij Start - All programs - Accessoires - Entertainment - Volume Control. En dan stond de line-in bij mij op mute en dat moet dus niet.

Ja en je moet natuurlijk een programma hebben waar je mee kunt opnemen. Ik heb Cakewalk Pro Audio 9, maar er zijn er veel meer, zoals Cool Edit.

Ik weet niet hoe het bij andere luitjes hier zit maar als ik op deze manier opneem is een signaal heel erg zacht, met cakewalk kun je het dan normalizen, dan wordt je bas versterkt, maar de ruis ook. Ik doe het liever op een andere manier, met een stereo met microfoon voorversterker er tussen.

Zo dit was mijn langste post ever, ik hoop dat clunk er wat aan heeft.

kijk, aan jou heb ik wat :D
harstikke bedankt hoor :) dus gewoon die blauwe line out.. :)
*en nee, ik heb helemaal geen verstand van pc's.. en die troep nogmeer*
en al blij dak ken downloaden en die shit.. :P

dus ik gaat vanmiddag ff zon verloopje halen :)
en die proggies haal ik wel ff van het internet af
bedankt :)

AntY
7 augustus 2003, 15:27
jove zit daar ook een GP7SM in?

JoVe
7 augustus 2003, 15:45
Nee, het is een erg goedkoop gemaakte Trace. Ik ben er ook niet erg tevreden mee, maar geld voor echt iets goeds heb ik niet.

http://www.traceelliot.com/bass/com15.html

De Teng
7 augustus 2003, 16:23
Ok dan... dan maakt het idd niet zoveel uit. Je hebt dus gewoon een mic voor je basversterker hangen en in je stereoset geprikt. Die gaat via een L/R audiokabeltje naar je computer. Zo goed begrepen toch? Het nadeel is nu dat je met een pokkengeluid zit met veel ruis.

Wat je dan het beste kunt doen is een klein mengpaneeltje kopen en die in je geluidskaart van je computer prikken. Je krijgt dan een goed versterkt signaal binnen. Kost niet veel (heb zelf een Notepad van Spirit Folio op de kop getikt voor 115 euro: het mengpaneeltje dat ontzettend goed uit de testen komt, de preamp is kwalitatief hoog en je hebt heel erg weinig ruis...-welke ruis?- juist ja...) en je hebt gewoon echt een goed geluid. Eventuele effecten kun je er zo in gooien en als de output toch ietsje te hoog is voor je geluidskaart (snel clippen) dan zorg je dat het ingangsniveau m.b.v. je computer een stuk naar beneden haalt.

Dit is bijna de beste optie om een direct signaal van je bas te krijgen op een niet al te ingewikkelde en dure manier.

(De files die je van mij kunt luisteren hier op het forum zijn op een andere manier gemaakt: de basversterker met DI zit er nog tussen, daarna pas ingeprikt op het mengpaneel.)

basswasp
7 augustus 2003, 16:30
heb zelf een Notepad van Spirit Folio op de kop getikt voor 115 euro: het mengpaneeltje dat ontzettend goed uit de testen komt, de preamp is kwalitatief hoog en je hebt heel erg weinig ruis...-welke ruis?- juist ja...
Deze? :)

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/mengpanelen/10151.htm

Phyrexian
7 augustus 2003, 17:56
Wat je dan het beste kunt doen is een klein mengpaneeltje kopen en die in je geluidskaart van je computer prikken. Je krijgt dan een goed versterkt signaal binnen. Kost niet veel (heb zelf een Notepad van Spirit Folio op de kop getikt voor 115 euro: het mengpaneeltje dat ontzettend goed uit de testen komt, de preamp is kwalitatief hoog en je hebt heel erg weinig ruis...-welke ruis?- juist ja...) en je hebt gewoon echt een goed geluid. Eventuele effecten kun je er zo in gooien en als de output toch ietsje te hoog is voor je geluidskaart (snel clippen) dan zorg je dat het ingangsniveau m.b.v. je computer een stuk naar beneden haalt.

Ik denk er ook sterk aan om eens een klein mengpaneeltje aan te schaffen. Naast opnemen, wil ik het ook gaan gebruiken als headphonessetup met m'n preamp(s).

Zijn die supergoedkope Behringer mengpanelen een beetje goed?

De Teng
7 augustus 2003, 20:18
Deze? :)
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/mengpanelen/10151.htm

Exact... maar dan zwart/grijs. Ff afdingen moet kunnen, overigens is dit een prijs die wel ok is denk ik

De Teng
7 augustus 2003, 20:20
Ik denk er ook sterk aan om eens een klein mengpaneeltje aan te schaffen. Naast opnemen, wil ik het ook gaan gebruiken als headphonessetup met m'n preamp(s).

Zijn die supergoedkope Behringer mengpanelen een beetje goed?

Lang zo goed niet als die Spirit (zie tweedehands tip)
Zoek maar eens wat testjes op op het net, plenty

basswasp
7 augustus 2003, 22:58
Zou je een aanwijzing kunnen geven over de zoekwoorden die ik zou kunnen gebruiken op van die tests te vinden? Nu vind ik niets namelijk :(

De Teng
8 augustus 2003, 11:57
Shit man... ik ook niet, misschien zijn ze bijna allemaal weer van het net afgeplukt. Dit ding bestaat ook al een tijdje, maar daarom zou het helemaal stom zijn. Kankerzooi... net een tentamen verneukt en me nog de pleuris voor zitten leren ook afgelopen week met die hitte.

basswasp
8 augustus 2003, 12:00
Jammer van je tentamen :(
Is 't nog te redden?

sickpunk
8 augustus 2003, 12:38
punk(alle stijlen) en af entoe wat ska achtige loopjes

De Teng
8 augustus 2003, 13:48
Hopelijk een vijf... en dan over een maand een tentamen. Ik wilde mijn propedeuse halen verdorie, duurt het weer langer. Ik baal als een stekker.

Clunk
8 augustus 2003, 16:08
oke, nu heb ik een probleem, alles staat aangesloten op cool edit.. ik heb kabel etc. ik hoor nu mn bas over de boxjes.. alleen als ik wil recorden bij cool edit dan zegt ie dat ie al aan het recorden is ofzo.. of een ander programma is bezig met recorden, maar die ken ik neit vinden... ken iemand mij helpen????

De Teng
9 augustus 2003, 09:46
Sluit wel al je audio programma's af. Zoals mediaplayer etc... anders kent ie het opname signaal niet toe. Bij volumeregelingen rechtsonder je scherm klooien wil ook nog wel eens helpen. Daar kun je kiezen uit opname of playback eigenschappen.

Clunk
10 augustus 2003, 01:32
ik weet wat fout was :) hij stond op midi, maar moest op mn soundcard :)
:P stupid me... ik moest bij rec. enzo input ff wat aanpassen :razz: