PDA

View Full Version : Tune 88 BTJQ live



Harald
7 september 2018, 13:53
Met Fender Rhodes erbij. Guus Essers speelde mee zonder repetitie. Live in het Bluescafé Apeldoorn. Audio van videocamera.

https://www.youtube.com/watch?v=6OM_4mBbXdE

pasqual
7 september 2018, 21:22
Klinkt erg lekker Harald!! Die Fender Rhodes past er goed bij! Goed geluid ook van de camera in kwestie.
Erg leuk bandje heb je:rockon:

Erik de Perik
7 september 2018, 22:55
Lekkere shit Harald...!!

Tabula Rasa
8 september 2018, 08:05
Damn, das lekker. Dacht dat je alleen akoestisch speelde, maar dit is gewoon dikke vette, knetterharde jazz. Gelijk maar ff geabonneerd op het kanaal. Super!

Harald
8 september 2018, 09:29
Thanks! Guus wordt vast bandlid. Zal de Weather Report nummers die we doen ook wat makkelijker maken :D Loops zijn best leuk, maar doorgaans spelen we op backline, zonder monitors. Als de drummer de loop niet goed hoort loopt dat meestal niet goed af.

guitarkid2
8 september 2018, 11:10
Guus wordt vast bandlid.
Nice one
Gefeliciteerd met de aanschaf van prachtige "keyboard" geluiden/partijen
The misissing link ? :)

Harald
8 september 2018, 19:48
Thanks! Missing Link? Missing ingredient dan ;)

pasqual
8 september 2018, 21:30
Blijft Guus erbij? Ik vind het in ieder geval een enorme positieve aanvulling! Heeft hij naast de Rhodes ook nog andere keyboards? Denk aan Hammond...

hs0504
9 september 2018, 09:05
Blijft Guus erbij? Ik vind het in ieder geval een enorme positieve aanvulling! Heeft hij naast de Rhodes ook nog andere keyboards? Denk aan Hammond...
Klinkt lekker! Maar een Hammond er bij zou idd helemaal geweldig zijn.

Harald
9 september 2018, 11:22
Thanks! Toetsensetup zal ws. Rhodes en 1 ander keyboard zijn. Niets mis met Hammond met een Leslie, maar het moet ook nog allemaal passen op het podium :D En voor wat we doen zijn wat echte synth sounds af en toe ook nodig. Binnen de jazzrock eigenlijk meer dan de Hammond. Zal er van af hangen wat hij mee neemt.

Een ouderwets orgeltrio lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen. Maar dan moet je een hammondist hebben die ook de baspartijen erbij doet, desnoods met zo'n lattenbodem voor de voeten erbij.

Ernest01
23 oktober 2018, 15:08
Ben geen fan van saxofoon muziek, maar bij dit nummer is het heel mooi.
Ligt aan het nummer, maar ook aan de saxofoon-speler. Geen overdreven getoeter.
En wat een lol hebben jullie. Geeft aan dat iedereen in deze band goed bij elkaar past.
En keyboard is een mooie en goede aanvulling.

Mooi cluppie, Harald.

Little Jay
10 november 2018, 19:45
Nice! Helemaal in mijn straatje!

Harald
11 november 2018, 08:59
Thanks! :)

arjanb01
11 november 2018, 09:34
Gave vibe Harald!
Alleen zou ik, als je echt richting fusion/jazz rock gaat een andere amp geluid pakken. Je lead sound klinkt een beetje geknepen.
Misschien toch een boogie of een plexi aanschaffen? Zou nog beter klinken voor die muziek.

Harald
11 november 2018, 10:26
Dank je! Als geld (en plek op het podium, dat is ook nog zoiets) geen bezwaar was... Op de echte high gain sounds na ben ik zelf redelijk happy met mijn verzameling odds and ends. Het laatste stukje scheurwerk is qua gain echt uitzondering in de set. Meeste is clean (met delay, en evt. chorus) of low gain.

wormke
11 november 2018, 19:50
Ver van mijn bed, maar erg lekker! Jullie klinken heel goed samen!

Harald
12 december 2018, 15:00
Zie hem nu pas. Dank je!