PDA

View Full Version : Gelukkige Nieuwe Gitaar Dag - Guild Starfire II



Tupelo
7 september 2018, 10:32
Goed.
We hebben een HNGD.
Ik zit nog in mijn wittebroodsweken, dus de boel is een beetje gekleurd.
Van mijn verlanglijstje; een Guild Starfire.
Boel is wat anders uitgepakt dan ik dacht, het is namelijk een Starfire II geworden.
Dacht lange tijd dat ik materiaal voor een IV was, maar na een IV, een III & twee II's geprobeerd te hebben was duidelijk dat volledig hollow meer mijn ding is.
Wat de II's betreft; deze kwam het beste uit de verf; soundwise & qua originele specs.
Het gaat om een '65 SF II, zou ook '66 kunnen zijn; is iig nog gelabeld met Hoboken, en 't serienummer kent geen voorloopletters en sluit eigenlijk met een honderdtal aan op '65.
Maar dat is minder relevant.
Sound ?
Yes, mijn maatje.
Speel erop, en 't praat terug, had de IV die ik probeerde niet, en de III minder.
Iedere noot, ieder chord dat ik speel nodigt me uit een volgend geluid, een volgende melodie te produceren.
Jazz ?
Yezz !
Americana ?
Sound !!
Dreampop ?
Definitely !!!
Het is vooral die laatste voor mij die me in zijn greep houdt.
Zooooo lekker wollig.
Beetje een chorus op uit zichzelf.
Onwijs resonant ook, het ademt, het geeft ruimte, en dat reflecteert in mijn spel.
Type gitaar waarop ik naar mezelf kan luisteren terwijl ik speel, alsof ik een microseconde extra tijd gekregen heb om richting te geven aan mijn volgende stroke, of juist niet… want dat kan !!
Bedenk dat mensen, 'dat kan'.
Hoe waanzinnig is dat ?!!
Acoustisch goed op volume ook, uitstekend als zodanig te bespelen in de late uurtjes.
Ben echt in luv !!
In deze spelfase van mijn leven is deze gitaar echt perfect voor me: David Lynch / Angelo Badalamenti / Julie Cruise – infusion.
Gitaar voor de nachtreceptionist.
Conditie ?
Verzamelwaarde moeilijk in te schatten: Bigsby is niet origineel, maar errug welkom.
Pick up selector is een aan / uit switch geworden, en elementen laten zich bedienen met de twee volumepots, dat is ff wennen.
Verder is 'ie origineel.
Blijft heel aardig op stemming.
Pups dan ?
Ik ben geen liefhebber van humbuckers, ik mis altijd sparkle bij die dingen en de compressie stoort me.
Dat is anders met de Kent Armstron op mijn Hofner, en dat is anders met de pups op deze Guild.
Er zit hoog in, en dynamiek, en tegelijkertijd 't heeft iets wolligs, als Wide Range buckers, alleen minder over de top.
Dat wolligs is mogelijk minder een pupskwestie, dan daadwerkelijk de vertaling van het acoustische geluid van de gitaar.
Er valt goed mee te spelen ook.
Het verschil in geluid tussen aanslag richting hals of brugpositie is significant; met beide pups aan biedt het een scala een geluid zonder stomme switches of effecten.
Scale 25.5, Fender style, met een 12. radius; wat 'm vergelijkbaar bespeelbaar maakt met mijn Blade, ware het niet dat de hals dikker is.
Van die hals is de lak af geschuurd, wat voor de verzamelwaarde waarschijnlijk weer kut is, maar net als de Bigsby voor mij alleen maar welkom.
Behoorlijk happy mee, 't klikt, 't klikt zoals het niet eerder tussen mij en een gitaar geklikt heeft.
Goede gitaar voor een luie gitarist.
https://s33.postimg.cc/ngs1ag6zz/IMG_20180907_100413_1.jpg

Pepe
7 september 2018, 10:37
Ooohhhhhh.....
Kan ik het ook wel mee I am sure.
Je kan nog experimenteren met de brug, de bigsbybrug klinkt niet verkeerd maar een beetje dun metalig van zich zelf (duh), een rosewood met kunststof/been zal wat warmer & houteriger klinken.

Tupelo
7 september 2018, 10:52
Moet eens kijken, geloof dat ik die brug juist wel fijn vind, zal misschien mede oorzaak zijn van wat het wat meer hoog. Na 26 jaar gitaarspel is het een beetje alsof ik mijn eerste goed geveerde automaat met cruisecontrol en luie stoelen rijd, en het bevalt me.

Blend
7 september 2018, 11:06
Ik vind 'm erg mooi :cooler: . Instant rock 'n roll!

almarvk
7 september 2018, 11:23
Wat een vet ding. Guild is een beetje ondergewaardeerd, maar oh zo gaaf merk.

Gezien de leeftijd; aan wat voor (hoofd)prijs moeten we dan denken?

Orpheo
7 september 2018, 11:36
Potverdomme wat een sexy beest. Die bigsby hoort niet maar de 2 wordt zoveel toffer met dan zonder.

Deze Lb1 pups zijn ook cool. Heel anders gemaakt dan een gewone humbucker.

Midwolda
7 september 2018, 11:43
Ah ja! Smakelijk hoor, +135 punten. Prettig ingetogen uiterlijk.
Semi's hebben (ook bij mij) wel een streepje voor, soundwise.
Meer diepte in het geluid, het praat meer.

Tupelo
7 september 2018, 11:56
Potverdomme wat een sexy beest. Die bigsby hoort niet maar de 2 wordt zoveel toffer met dan zonder.

Deze Lb1 pups zijn ook cool. Heel anders gemaakt dan een gewone humbucker.Hoe zit dat dan ?
Vind dat typisch namelijk, 9 van de 10 gitaren met hummies knap ik op af, terwijl ik met die Guild pups eigenlijk altijd lekker ga.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Tupelo
7 september 2018, 11:57
Wat een vet ding. Guild is een beetje ondergewaardeerd, maar oh zo gaaf merk.

Gezien de leeftijd; aan wat voor (hoofd)prijs moeten we dan denken?Steevast teveel. :ok:

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Tupelo
7 september 2018, 12:00
Ah deze (http://www.gad.net/Blog/2018/03/09/guild-anti-hum-lb1-mini-humbucker-pickups/), grappig, mezelf eigenlijk nog nooit op ingelezen; typisch... toch eigenlijk mini's dus, dat verklaart. :D

Erik de Perik
7 september 2018, 12:01
Vette gitaar zeg man....!!

Tupelo
7 september 2018, 12:10
Komt van TFOA.
Fijne zaak moet ik zeggen, ze geven je echt de ruimte om dingen uit te proberen zoals jij dat wil.
Wat ze online over zichzelf beweren klopt wel, er werken uitsluitend aficionado, zo lijkt het.
Had tijdens het uitproberen wat wensen & opmerkingen, en daar zijn ze meteen mee aan de slag gegaan.
Bijvoorbeeld de flatwounds op die III die ik probeerde vervangen voor roundwounds, halscurve ook wat bijgesteld.
Intonatie van deze II liet wat te wensen over vond ik, werd ook on the spot gefixt.
Ben ook bij de String geweest, en bij The Guitarbar; beide ook erg relaxed, maar voorraad van TFOA is gewoon waanzinnig.

Tabula Rasa
7 september 2018, 13:08
Damn Tuup! Wat een schoonheid.

telerocker
7 september 2018, 13:13
Een beauty en instant rockab.. met die Bigsby.

Kim Wilson
7 september 2018, 13:39
Wat een bak! Ik hou van de wat kleinere merken, en Guild is zeker in deze categorie één van mijn favorieten. En dan ook nog in een mooie dikke 135-uitvoering in een hele mooie kleur! Gefeliciteerd!

almarvk
7 september 2018, 13:40
Komt van TFOA.
Fijne zaak moet ik zeggen, ze geven je echt de ruimte om dingen uit te proberen zoals jij dat wil.
Wat ze online over zichzelf beweren klopt wel, er werken uitsluitend aficionado, zo lijkt het.
Had tijdens het uitproberen wat wensen & opmerkingen, en daar zijn ze meteen mee aan de slag gegaan.
Bijvoorbeeld de flatwounds op die III die ik probeerde vervangen voor roundwounds, halscurve ook wat bijgesteld.
Intonatie van deze II liet wat te wensen over vond ik, werd ook on the spot gefixt.
Ben ook bij de String geweest, en bij The Guitarbar; beide ook erg relaxed, maar voorraad van TFOA is gewoon waanzinnig.

Super gave winkel inderdaad. M'n ouders wonen er tegenover, altijd handig om bij een verjaardag even weg te sneaken. Maar ook qua sfeer enzo is het gewoon erg fijn. Je kan er echt de tijd voor nemen.

Blend
7 september 2018, 13:41
Wat een vet ding. Guild is een beetje ondergewaardeerd, maar oh zo gaaf merk.

Gezien de leeftijd; aan wat voor (hoofd)prijs moeten we dan denken?

Ondergewaardeerd vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Genoeg artiesten die Guild gitaren gebruiken, toch? Ik heb een paar jaar een recente Guild akoestische gitaar gehad, fantastisch instrument!

Het logo en headstock is schitterend.

Tupelo
7 september 2018, 13:50
Ik weet alleen niet of de vergelijking ES135 opgaat.
ES135 heeft een centerblock geloof ik, zoek je dat ? dan moet je voor een III of IV gaan.
De II is meer fully hollow.
Er zit wel wat versteviging onder het bovenblad, maar dat is alleen tot onder de pups, niet erg dik, en er zit ruimte onder tussen de achterzijde.
III had ook nog wel de acoustische vibe, alleen iets minder.
Met de IV zit je bodywise echt ES335.
Mocht je een jaren '60 IV zoeken ?
Kost 1/3 van wat mensen voor een ES335 vragen; vergelijkbare mojo.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Kim Wilson
7 september 2018, 13:59
Ja, dat klopt. Ik doelde meer op de vorm. Een ES135 is semi-hollow idd. Heeft deze ook zo'n mooie dikke kast?

De zanger/gitarist van de Paladins heeft ook zo'n dikke Guild. Daar komt mijn liefde voor het merk mede vandaan. En dat het geen standaard Gibson (of kopie) is, maar bijvoorbeeld een afwijkende scale, dat vind ik mooi.

Tupelo
7 september 2018, 13:59
Scale lenght is trouwens wel 24 3/4.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Tupelo
7 september 2018, 14:06
Ja, dat eigens spreekt me ook aan.
En veel artiesten waar ik van houd spelen Guild; Mick Harvey, Feist, Phil Wandscher bijvoorbeeld.
Trekt wel je aandacht in die richting.
Toch, 't is puur 'de klik' die 't 'm deed.
Body is niet zo heel erg dik.
Best comfortabel.
Ter vergelijking mijn Hofner.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180907/f8bd1072a9d7323d715153df4472337f.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Pepe
7 september 2018, 16:53
Je ziet dat er eigenlijk een B7 Bigsby op moet maar zolang je niet te hard aanslaat kom je er wel mee weg denk ik.
Maar goed, mocht je brug gaan wandelen of je snaren verschuiven dan weet je waardoor dat komt.
De B3 is meer een drop on voor dikke hollows waar de hoek groter is maar ik snap dat een B7 tricky installeren is wanneer de schroefjes enkel een dun bovenblad hebben om grip te maken.

denis.hermans
7 september 2018, 16:56
Gefeliciteerd. Ik heb zelf verschillende Guild gitaren. Reissues dan wel maar dat vind ik echt ook al topgitaren. Ik kan me voorstellen dat dit voor de originals nog meer geldt !!

Duhsjaak
7 september 2018, 17:31
Tuup!!! Wat een held ben je.
Gefeliciteerd!
Het staat mij bij dat de pole schroefjes van de halspup naar de hals wijzen en van de brug pup mnaar de brug.
Maar 68/69? ‘t Wordt steeds langer geleden.
@pepe
De man heeft al drie benen, dan ook nog een op de kam? Nee, ik vermoed dat hier de grens is waar de veggies het been stijf moeten houden.

@tuup gewoon weer. Wedden dat je Bigsby fan wordt?
Laat tzt even weten of je de jouwe ook gwoon wil. Ik zou niet weten waarom niet. Maar misschien denk jij daar anders over.

Prachtserie psychedelische gitaren en bassen (de II bas is een beauty) die je broekspijpen laat wapperen op het podium.

Kick out the jams Tuup!
Vriendelijke groet, Gus

RUIS
7 september 2018, 17:38
Erg mooie gitaar, veel plezier ermee!

Tupelo
7 september 2018, 17:42
Je ziet dat er eigenlijk een B7 Bigsby op moet maar zolang je niet te hard aanslaat kom je er wel mee weg denk ik.
Maar goed, mocht je brug gaan wandelen of je snaren verschuiven dan weet je waardoor dat komt.
De B3 is meer een drop on voor dikke hollows waar de hoek groter is maar ik snap dat een B7 tricky installeren is wanneer de schroefjes enkel een dun bovenblad hebben om grip te maken.Thx Pepe !!
Dat verklaart.
Heb gevraagd om de intonatie na te kijken om uit te sluiten dat het fretwerk was, en afwijking was idd verschuiving van de brug.
Ik ben juist erg subtiel geworden met mijn aanslag de laatste jaren.
Ik houd van veel weerstand, speel met de ronde kant van mijn plectrum, maar hakken doe ik niet.


Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

deefke666
7 september 2018, 17:45
Congratz met jouw nieuwe aanwinst.
Dat is echt wel een mojo bak zeg.
Echt een looker.

Veel plezier ermee.

Tupelo
7 september 2018, 17:49
@tuup gewoon weer. Wedden dat je Bigsby fan wordt?
Laat tzt even weten of je de jouwe ook gwoon wil. Ik zou niet weten waarom niet. Maar misschien denk jij daar anders over.

Redelijk vanzelf Gus.
Andere Bigsby sure, komt goed.
Tzt vanzelf plannetjes mee, ik zal 'm recht doen.


Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Rinze
7 september 2018, 17:58
Prachtig Tuup! Geile bak!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Pepe
7 september 2018, 17:59
Thx Pepe !!
Dat verklaart.
Heb gevraagd om de intonatie na te kijken om uit te sluiten dat het fretwerk was, en afwijking was idd verschuiving van de brug.
Ik ben juist erg subtiel geworden met mijn aanslag de laatste jaren.
Ik houd van veel weerstand, speel met de ronde kant van mijn plectrum, maar hakken doe ik niet.


Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Ja ach.... ik kocht een oude Gretsch waarvan de eigenaar vertelde dat ie hem aan een beroemde Amerikaanse zangeres had verkocht maar dat ze hem de volgende dag terugbracht met de opmerking dat de brug niet bleef zitten tijdens het concert. Hij was zo kwaad om zoveel onbenul dat ie hem ter plekke terugkocht met de woorden, koop jij maar een Japanner.
Je snapt, dat zette de toon gelijk maar op de een of andere manier kreeg ik het vertrouwen.
Moest wel iets voorspelen in Chet Atkins style herinner ik mij (de muur hing vol met foto's van hem en Chet)

Maar goed, de brug zette ik vast met een druppeltje bison kit maar tegenwoordig hanteer ik een andere methode.


https://i.pinimg.com/originals/69/41/bc/6941bcdf9d86980d958e628e8ccc2eb2.jpg

Tupelo
7 september 2018, 18:00
Die wandelende brug had mijn Hofner ook last van.
Die heeft geen trem, maar ik wou nog weleens met de tailpiece spelen voor wat effect.
Heeft mijn luthier zo opgelost:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180907/558ed6e3d9d44968d7d57ebd6b622481.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Tupelo
7 september 2018, 18:01
Ah kijk.
Zelfde oplossing.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Tupelo
7 september 2018, 18:03
Het staat mij bij dat de pole schroefjes van de halspup naar de hals wijzen en van de brug pup mnaar de brug.
Maar 68/69? ‘t Wordt steeds langer geleden.
68/69 mag niet uitmaken Gus, scherp van je !! Laat het maar ff zo.

Pepe
7 september 2018, 18:05
Ah kijk.
Zelfde oplossing.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Bij jou enorm netjes, dat typeert gelijk onze karakters ha!

Maar goed, ik ben dan weer iemand die die 2 bruggen gelijk gaat swappen voor wetenschappelijke purposes.

Tupelo
7 september 2018, 18:12
Ik laat dat soort dingen doen he, als ik 't zelf zou doen zou 't er verschrikkelijker uitzien dan bij jou. :D

Pepe
7 september 2018, 18:14
Wat is die Hofner toch fijn gemaakt, zie je aan alles.
Wat is dat bovenblad? Fichten? Iets van den dennesoort lijkt me.

Plant
7 september 2018, 18:15
Een beauty hoor :) Congratz!

Tupelo
7 september 2018, 18:26
Wat is die Hofner toch fijn gemaakt, zie je aan alles.
Wat is dat bovenblad? Fichten? Iets van den dennesoort lijkt me.
Spruce top. :sssh:

Pepe
7 september 2018, 23:44
for a minute klonk het zeer gedegen & bekwaam vond ik zelf.
maar naald.. .close enough for rock'n roll

Tupelo
8 september 2018, 00:51
Fichten is Duits toch ?
Nou ja...
Toch bijzondere klankeigenschappen.
Merk dat iedere keer wanneer ik acoustische gitaren uitprobeer.
Ga ik blind op mahogany, ceder of spruce top, zal ik vrijwel altijd naar spruce neigen.
Ik houd van hoog.
Spruce heeft dat, beter dan maple, maple heeft het ook maar wil nog weleens schreeuwerig zijn.
Ben ook best benieuwd hoe sparren het zou doen electrisch op een full body, of op een bescheidener formaat klankkast hollow of semi hollow body.
Geloof dat Eastman iets dergelijks heeft.
Ik speel vanalles op die Hofner eigenlijk, behalve R&R.
Beetje bluesen gaat nog, maar dat is al buiten de comfortzone.
Erger me groen en geel wanneer andere mensen erop spelen en ze beginnen snaren te benden.
Het kan, maar 't is klote met dat type brug en die fretdraad zadeltjes (die overigens geweldig handig zijn).
Maar 't is een mooi apparaat.
In de categorie ondergewaardeerd meer ranked dan Guild is, denk ik.
Zit zoveel rommel tussen die oude Hofners, maar ook mooi spul.
Ik vermoed zelf dat die eind '70 misschien zelfs begin '80 is, mijn luthier gokt dat 'ie weleens ouder zou kunnen zijn.
Eigenlijk de real deal van wat nu als HCT verkocht wordt.
Had ergens meer dan 20 jaar bij iemand op zolder gelegen.

bat
8 september 2018, 10:20
fichten = spruce = sparrenhout.

Mooie bak, trouwens.

gitaarmike
8 september 2018, 10:59
kek apparaat, congratz !

Tupelo
8 september 2018, 15:33
Dank u !!!!

maxdb
8 september 2018, 17:49
Gaaf hoor zo'n Bigsby! Met een hollowbody gitaar heb ik niks, maar ik vind het erg leuk te lezen dat je er zo blij mee bent. Have fun!

Bartrock
9 september 2018, 09:13
Duidelijk is dat ik je (wat laat,sorry) feliciteren mag,dus bij deze!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Tupelo
12 september 2018, 15:24
Zo wittebroodsweken voorbij.
Inmiddels toch tegen wat rammeltjes aangelopen die ik er zelf niet uit weet te krijgen.
Besloten voor een refret te gaan.
Wordt die nog fijner door.

:mmmm:

Geloof dat 3/4 van mijn gitaren tegen een refret aanzit & ik moet ergens beginnen. :D

Brad
12 september 2018, 15:27
Ik zou er extra vette Jumbo frets op laten zetten, dat speelt toch erg lekker hoor.

Tupelo
12 september 2018, 15:45
Toevallig net overlegd met mijn luthier.
Stuurde ik ook op aan, maar raadt hij af.
Niet geschikt voor dit type gitaar.
Gaat medium jumbo voor akoustisch op.
Fretdraad nu is gesleten tot zeg 0.7mm, komt nu +/- 1.1 op, win ik 0.4 mee, en dat is significant.

jasses
15 september 2018, 15:46
Proficiat! De starfires trekken me ook erg aan, maar nog geen gevonden waar ik echt mee klikte (waren allemaal van de nieuwe reeks of dearmonds, misschien moet ik me ook eens aan het echte spul wagen)

Tupelo
15 september 2018, 15:57
Guitarbar in Antwerpen heeft een mooie hangen.
Zij zeggen III.
Ik zeg II.
Hapert wel e.e.a. aan.
Is eigenlijk een '70's casco, met nieuwe tuners (gotoh), nieuwe pups (vermoed ik), refret (zit 'ie nog dik in) & heel erg netjes gerepareerde neckcrack.
Opnieuw gelakt ook.
Dus ff de pups & electronica voor lief genomen; eigenlijk koop je een compleet gereviseerde 70's SFII (nogmaals in mijn beleving, zij zeggen III, maar dat rijmt niet in mijn beleving, geen Bigsby namelijk & onvoldoende centerblock).
Klinkt te gek.
Die van mij klinkt beter vanzelfsprekend, maar voor de centen - als je een player zoekt en verzamelwaarde echt helemaal geen rol speelt, best aan te raden.

Tupelo
15 september 2018, 16:12
Oudjes lijken nog resonanter te zijn, iets meer te ademen, en de pups lijken minder 'hot' te zijn dan de Newark reeks.
Voor mij significant.
Als je afgehaakt bent op die Newark reeks en niet the full lot wil uitgeven voor een oude originele, dan zou ik zeker ff gaan kijken daar..

Orpheo
15 september 2018, 23:38
De pickups van de Newark serie zijn replicas van oudjes, tot draad, windingen en constructie aan toe. Alleen de magneten zijn nog te sterk. Logisch. Wat jij hebt heeft 40 jaar de tijd gehad om milder te worden.

denis.hermans
16 september 2018, 21:06
Fijn om dit te weten. Ik vind de ganse Newark reeks echte topgitaren ! Pickups zijn erg goed -en dus blijkbaar exacte replica's van het origineel, maar ook de de bouw van de gitaren is met veel respect voor het origineel gebeurd. Heb al een aantal keren de vergelijking kunnen maken.

Tupelo
16 september 2018, 22:52
Orph weet vast meer over de pups dan ik, toch las ergens dat er in design wel een verschil is tussen de oude en de nieuwe pups.
Tussen de '60' & 70's & 80's pups zit sowieso verschil.
Die Newarks zouden in design een iets andere output hebben, en ze hebben ze meer ruisvrij gemaakt.

Orpheo
17 september 2018, 14:56
Ja, wax potten... Maar verder, geen technisch verschil. Heb honderden van die dingen door m'n handen laten gaan en tig oudjes. Really... Die LB1's zijn ontzettend historisch correct

Duhsjaak
18 september 2018, 17:33
De oude Guild hadden pups met (mas y menos) dezelfde ohms capaciteit.
Ik heb een jaar of twee terug voor de gein nog een gitaar uitgevoerd met pups met identieke capaciteit. Als je wat goochelt met de afstand tot de snaren heb je in no time een authentiek geluid.

Het doet meer voor je geluid dan je oppervlakkig zou denken, gewend als we zijn aan brugpups die hotter zijn.

Maar je ziet Tuup wat je oprakelt aan emo als je een gitaar (echte dus) koopt in plaats van een kiloknaller......
Ik ben super benieuwd hoe ie je op den duur gaat bevallen.
Vriendelijke groet, Gus

Harry
21 september 2018, 23:51
Mooie gitaar!! Ik ben nog steeds erg blij met de DeArmondversie van dit type.

lcvanderhelm
22 september 2018, 11:17
Een element heeft een Ohmse en een Induktieve weerstand maar lees nu over ohms capaciteit?
Vertel verder,ik ben benieuwd.

Plant
22 september 2018, 11:26
Ik dacht dat de fluxcondensator alleen voor tijdreizen werd ingezet, toepassing in een element is ook voor mij nieuw ;)

Pepe
22 september 2018, 11:29
Origineel wordt de flux pas in 23nog wat uitgevonden maar is door tijdreizen eerder naar ons toegekomen en wat doen we er mee?
Gitaar pickupjes maken.
Ik oordeel daar niet over, ik constateer slechts.

beruk
22 september 2018, 16:38
Lekkere gitaar hoor, jammer dat Charles Bradley niet meer onder ons is. Met zo'n gitaar heb ik een soort (neo) soul associatie, klopt dat?

Tupelo
22 september 2018, 17:03
Klopt wel een beetje.
Voor vele stijlen inzetbaar, maar (neo) soul, yes ook wel.
Bebop..
Dreampop...
Je hoeft er gewoon weinig op te werken.
Kan wel natuurlijk.
Akoestische karakter zorgt voor sustain, fijn open snaren erin houden, en 't gaat vanzelf.

beruk
22 september 2018, 17:08
fijn als een gitaar zo breed inzetbaar is.

Tupelo
22 september 2018, 17:19
Nou... veel kan je ook vergeten hoor. :D

Pepe
22 september 2018, 18:23
Dit soort gitaren grossieren in roots maar then again, gooi er een Rat achter en je zal niet de eerste zijn die er mee door Seattle fietst.
Speelde die knaap van de Psychodelic Furs niet op zo'n Guild?
Onze Hans Moust is natuurlijk DE Guild autoriteit en volgens mij woont ie zelfs bij je in de buurt. Niet dat je daar iets aan hebt als je gitaar in orde is :D

Brum
24 september 2018, 11:08
Redelijk in de buurt ja. Komt hier uit Breda. Leuk adresje voor niet te vinden knopjes en elementen en zo.

Tupelo
3 oktober 2018, 18:51
Zo, hij is terug.
Refret gehad, kennelijk zat de top van de headstock wat los die is gelijmd, en de brug is bijgevijld tot de radius en afgetekend voor wanneer die gaat wandelen.
Moi zijn werkweek zit er weer op, hoef pas zondag/maandagnacht weer.
Aldus...

:jam:

Duhsjaak
3 oktober 2018, 19:09
gloof niet dat er ooit zo eenstemmig over een gitaar is gepraat hier. Een feel good gitaar, daar is iedereen het wel mee eens.

Veel plezier dus!
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
3 oktober 2018, 19:58
Sommige hebben een gun factor waar anderen polariseren.
Geen idee waar dat aan ligt... nouja, een beetje dan
je duidelijk ergens voor uitspreken zonder bedillerig en betweterig over te komen
niet zeiken en je eigen ding doen
Marianne Thieme droeg op prinsjesdag een vegan vleesjurk
Ik dacht, ze zou een goede Guild X-500 blonde zijn
maar als iemand zou zeggen, nee hoor, eerder een peanut brown 2 pickup Dano
ook goed
either way zou ik zou het er op kunnen

https://i.pinimg.com/originals/ca/f0/67/caf0679b1790c9af5c32452342f54a8c.png

Brum
4 oktober 2018, 10:09
Helaas, daar gaat geen vlees in.

Fusion
4 oktober 2018, 10:11
Wat een teringlelijke rukgitaar. Ik krijg er bad vibes over.















Anyway, als jij m mooi vindt ;) :D gefeli!

Duhsjaak
4 oktober 2018, 10:23
Helaas, daar gaat geen vlees in.

De vegetarische slager wel de nodige tijd.
Dus ik denk dat je nog kans maakt Brum. Behalve als je eerst dooie dingen in je mond stopt en haar dan wil zoenen. Daar trapt ze niet in.
Het leven wordt gedifferencieerder. De een vind alcohol maar niks, de ander beesten. 't Is maar of je t er voor over hebt.

Maar erover denken kan nooit kwaad toch?
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
25 september 2019, 16:35
Sta ervan versteld hoe acoustisch deze gitaar eigenlijk is.
Anyhoe.
Gisteren na een paar uurtjes spelen hoorde ik BANG; whoppa halve noot naar beneden.
Nu schanierde de pook van mijn bigsby best stroef.
Dat is nu voorbij; gaat soepel ineens.
Intonatie is overeind gebleven.

maxdb
25 september 2019, 18:38
Zou de veer niet goed gezeten hebben?

Tupelo
25 september 2019, 19:14
Vermoed het, voelt natuurlijker zo dan het deed.
Snaarspanning lijkt wat afgenomen te zijn, en ik mis wat twang.
Maar het beweegt minder geforceerd.
Dus ik denk het.
Misschien heeft de vorige eigenaar iets gefixeerd met een splinter o.i.d. die eruit geschoten is.

Fobo
25 september 2019, 19:46
Wat mij betreft: Bigsby sucks, maar los daarvan: prachtige gitaar. Ben benieuwd naar het geluid.
Veel plezier ermee!