PDA

View Full Version : HNAD Marshall Silver Jubilee Mini



Rafke Pafke
31 augustus 2018, 09:20
Sinds gisteren in het bezit van een Marshall Silver Jubilee Mini head.
In feite had ik eerder deze week een Marshall Origin 50 gekocht, maar die viel me erg tegen. Gelukkig in de Musicstore zonder enkel probleem kunnen inruilen voor de Jubilee

De Jubilee raakte wel onmiddellijk de juiste snaar. Eigenlijk instant het geluid dat je verwacht van die naam. Morgen gaat die mee het podium op. Benieuwd hoe dat gaat meevallen. Naar luidheid maak ik me geen zorgen, heb hem enkel in de 5 watt modus getest en dat kon al loeihard. En gezien ik mijn 100 watters eigenlijk nooit voorbij 2 kan zetten zonder commentaar van de geluidsmixers is deze 20 watter waarschijnlijk nog beter in mijn situatie ook.

Ik zal wat meer van mijn bevindingen posten na het weekend.

http://i848.photobucket.com/albums/ab50/judgecradle/Marshall_zpsymlw5jgp.jpg (http://s848.photobucket.com/user/judgecradle/media/Marshall_zpsymlw5jgp.jpg.html)

ACSlater
31 augustus 2018, 15:38
Gaaf ding! Heb een tijdje terug ook op eentje gespeeld en dat viel niet tegen. Mijn ouwe 50 watter klonk wel beter maar dat kan ook aan de nieuwe en andere speakers liggen waar hij op aangesloten was. De mijne klinkt met een closed back Vintage30 cab echt hemels.

arjanb01
31 augustus 2018, 15:45
Mooi topje! Serieus GAS opwekkend. Zeer smaakvol ziet de top er ook uit.
Misschien eens een keer halen en dan aansluiten op de V30 speaker van mn Engl thunder.

Fabrieksinstellingen
31 augustus 2018, 15:50
Geweldig spul, veel plezier ervan.

MarkS
31 augustus 2018, 16:13
Mooi ding man! Congrats!

Sjtevel
31 augustus 2018, 16:57
Had je die origin niet eerst getest voordat je er mee naar huis reed?

Rafke Pafke
31 augustus 2018, 20:24
Had je die origin niet eerst getest voordat je er mee naar huis reed?

Ja, toch wel. Maar niet in ideale omstandigheden. Vrouw en kleine kinderen waren mee. En die kleintjes bleven natuurlijk nergens van af. Waardoor ik meer met hen bezig was dan met de amp. Bovendien ook weinig tijd want een paar uur later moest ik al het podium op. Nog maar eens het bewijs dat haast en spoed zelden goed zijn 🙂

Rafke Pafke
31 augustus 2018, 20:25
Voor de duidelijkheid: de kinderen zaten dus niet in de testruimte met mij, maar ik zag ze bezig door het raam 😀

Sjtevel
31 augustus 2018, 20:59
Naja, ken beuren. Een wijze les voor volgende keer.

telerocker
1 september 2018, 03:49
Mooi hoor, GAS-opwekkend. Have fun!

Rafke Pafke
2 september 2018, 10:00
Wauw, heerlijke amp! Gisteren voor het eerst mee op het podium en het klonk te gek. We deelden gisteren het podium met 3 andere band, in een top 100 concept. Wat wil zeggen dat de versterkers van alle bands op het podium staan en er om de 4 a 5 nummers een andere band het podium op stapt. Twee keer heeft iemand uit het publiek (die ik niet kende) gezegd dat ik het best geluid van de avond had. Zegt genoeg denk ik.

deefke666
2 september 2018, 10:06
Tof dat je uiteindelijk nog jouw ding gevonden hebt :)
In ieder geval congratulations met jouw nieuwe aanwinst.
Ga je deze dan als main amp gebruiken of gaat het de backup worden?

D3nnis
2 september 2018, 10:19
Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

miyaru
2 september 2018, 10:40
Top man, gefeliciteerd ermee - ennuh, veel plezier natuurlijk!!!!

Rafke Pafke
2 september 2018, 11:00
Tof dat je uiteindelijk nog jouw ding gevonden hebt :)
In ieder geval congratulations met jouw nieuwe aanwinst.
Ga je deze dan als main amp gebruiken of gaat het de backup worden?

De DSL gaat de back up worden. Altijd tevreden van geweest maar momenteel ben ik verliefd op de sound van de Jubilee 😀

deefke666
2 september 2018, 11:30
De DSL gaat de back up worden. Altijd tevreden van geweest maar momenteel ben ik verliefd op de sound van de Jubilee ��

Dat klinkt als een happy Rafke :ok:
Veel plezier ermee.

Rafke Pafke
3 september 2018, 10:45
Dat klinkt als een happy Rafke :ok:
Veel plezier ermee.

Heel happy ja! En ik moet zeggen dat ik denk dat mijn 100 watt DSL wellicht overkill was voor de podia waar wij met onze band spelen. Meestal kon ik de master van die amp niet voorbij 2 draaien of ik kreeg al kwade blikken van de geluidstechnieker. De silver jubilee heb ik zaterdag behoorlijk goed kunnen opdraaien waardoor hij lekker begon te ronken. En toch hield hij zich staande tussen andere 100 watt Diezel en Marshall heads.

Het is nog vroeg om het definitief te zeggen en mogelijk duiken er in de toekomst wel nog problemen op. Maar op dit moment ben ik heel blij van die overstap van 100 watt naar 20 watt.

guitarkid2
3 september 2018, 12:07
Ff een vraag
Wat voor speakers gebruik je ?

MarkS
3 september 2018, 12:19
Ik ook een vraag, hoe klinkt ie thuis op laag volume?
Heb nu een JVM410H, klinkt thuis op laag volume prima, maar qua opties eigenlijk compleet overkill.

Rafke Pafke
3 september 2018, 13:55
Ff een vraag
Wat voor speakers gebruik je ?

Ik heb die tot nu toe enkel over een 4x12 Marshall cab met V30's gebruikt.

Rafke Pafke
3 september 2018, 13:57
Ik ook een vraag, hoe klinkt ie thuis op laag volume?
Heb nu een JVM410H, klinkt thuis op laag volume prima, maar qua opties eigenlijk compleet overkill.

Ik heb de amp nog niet thuis op laag volume getest. Wel in de winkel door een 2x12 cab op de 5 watt stand. Klonk ook meer dan behoorlijk vond ik. Als hij wat harder kan wordt het warmer en zit die brul er meer in natuurlijk.

Momenteel heb ik thuis geen cab. Dus ben wel van plan binnenkort een 1x12 cabje aan te schaffen om er thuis ook over te kunnen spelen.

NLF
4 september 2018, 09:56
Hij lijkt me supervet. 20 watt dus blijkbaar voldoende in band? Genoeg punch en genoeg bas?

Mijn 2061x gaat (als ik 'm helemaal open draai) net zo hard als mijn 100 watt superlead op 2. Dat zijn non master volume amps dus dan ben je nog minder flexibel met geluidsmixers die vinden dat het zachter moet (maar ik speel niet meer live, dus verder geen probleem).

Misschien moet ik ook maar een keer zo'n jubilee zoeken :crazyhappy:

Rafke Pafke
4 september 2018, 10:12
Hij lijkt me supervet. 20 watt dus blijkbaar voldoende in band? Genoeg punch en genoeg bas?

Mijn 2061x gaat (als ik 'm helemaal open draai) net zo hard als mijn 100 watt superlead op 2. Dat zijn non master volume amps dus dan ben je nog minder flexibel met geluidsmixers die vinden dat het zachter moet (maar ik speel niet meer live, dus verder geen probleem).

Misschien moet ik ook maar een keer zo'n jubilee zoeken :crazyhappy:

Gisteren mee gerepeteerd, en ik moet zeggen, zoals wij repeteren is het net voldoende. Maar we spelen op repetitie dan ook loeihard. Maar ik kwam er heel goed door. Live wordt het altijd uitversterkt dus daar is géén probleem.

Speeddemon
6 september 2018, 23:03
Congrats! Staat ook nog bij mij op een sluimerend GAS-lijstje...
Waar ik benieuwd naar ben; kun je clean ook echt clean krijgen, als je lead sound nog steeds medium/high gain is? Of is dan het 'cleane' geluid al niet clean meer?

Rafke Pafke
10 september 2018, 14:23
Congrats! Staat ook nog bij mij op een sluimerend GAS-lijstje...
Waar ik benieuwd naar ben; kun je clean ook echt clean krijgen, als je lead sound nog steeds medium/high gain is? Of is dan het 'cleane' geluid al niet clean meer?

Neen, echt heel clean krijg je die niet al je op stevig volume speelt. Door de volumeknop van je gitaar dicht te draaien wordt hij inderdaad wel een heel stuk cleaner. Maar er blijft toch wel een randje aanzitten. Persoonlijk hou ik daar net van. Maar ik kan me voorstellen dat dit in sommige gevallen niet echt past bij de muziek die je wil brengen.

xmichielx
11 september 2018, 12:42
Klinkt als een toffe kleine amp! Maar vond je hem voor band repetities wel hard genoeg dus?
In een wat meer hard rock/metal band zou die het kunnen uithouden met een andere gitarist die een orange rockerverb 50 heeft of marshall jcm 800?
Ik zou het liefst zien dat je de 20 watt ook naar 50 watt zou kunnen brengen (daar die 2 EL34's heeft) zodat je nog meer volume en headroom kan krijgen maar wellicht dat 20 watt al dit voldoende brengt op band niveau?

Rafke Pafke
13 september 2018, 09:45
Klinkt als een toffe kleine amp! Maar vond je hem voor band repetities wel hard genoeg dus?
In een wat meer hard rock/metal band zou die het kunnen uithouden met een andere gitarist die een orange rockerverb 50 heeft of marshall jcm 800?
Ik zou het liefst zien dat je de 20 watt ook naar 50 watt zou kunnen brengen (daar die 2 EL34's heeft) zodat je nog meer volume en headroom kan krijgen maar wellicht dat 20 watt al dit voldoende brengt op band niveau?

In onze band lukt het op repetitie inderdaad met die 20 watt. Maar ik kan me voorstellen als de andere gitarist in jouw band een JCM800 heeft, dat het dan wel moeilijk wordt. Bij ons heeft de andere gitarist een Fender Hotrod combo.