PDA

View Full Version : Dubieuze koper of niet?



telerocker
29 augustus 2018, 02:07
Ik heb twee amps op MP staan. Daarop ontvang ik een sms-je met een mailadres van ene Mrs Amira Burns of ik wil mailen. Ze heeft interesse in de amp. Welke?, vraag ik. Mailtje terug: de items die je te koop hebt staan. Kortom, ze wil nu beide amps kopen. Ze wil ze per transporter ophalen. Ondertekend door Mrs Amira Burns, Navy Officier in Portsmouth UK. Ik google of ik die naam in relatie tot de Navy of Portsmouth tegenkom. Niet dus. Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt. Ik zit niet te wachten op een pak geld dat straks vals blijkt te zijn. Of zoiets. Of maak ik me onterecht zorgen?

Erik de Perik
29 augustus 2018, 02:08
Gegarandeerd fake.

telerocker
29 augustus 2018, 02:13
Ja dat gevoel heb ik ook. Ik heb nog een mailtje gestuurd met de vraag of Mrs Amira Burns een verified address en phonenumber bezit, maar ik voel weinig voor dit traject.

deefke666
29 augustus 2018, 06:35
Bij zoiets gaan bij mij ook alle alarmbelletjes rinkelen.
Ik zou dit gewoon laten voor wat het is.

Thiez
29 augustus 2018, 07:20
Het gebeurd heel erg op marktplaats de laatste tijd. Mensen die je inderdaad benaderen voor 'het item'. Daarna vragen ze om naar oekraine ofzo te kunnen verzenden. Vriend van mij heeft zijn friedman te koop staan en heeft al 3 van dit soort berichten ontvangen.
Andere taktiek is om aan te geven dat ze moeilijk zitten met betalen, en of je even de code van je raboreader door wilt sturen, dan lukt het wel.

deefke666
29 augustus 2018, 07:44
Misschien heb ik er geluk in gehad maar ik heb al best veel verkocht en aangekocht via tweedehands sites en daar is (tot nu toe) nog niets mee verkeerd gegaan, ik heb er zelfs een paar toffe vriendschappen aan overgehouden. Van anderen die ik ken en ook de site gebruiken (tweedehands.be) heb ik ook nog weinig of geen slechte ervaringen gehad.
Het lijkt zich wat te concentreren op marktplaats.nl.

Ik probeer altijd wel om face to face af te spreken en dan is het natuurlijk veel moeilijker om iemand op te lichten. Iets verzenden doe ik enkel nadat het geld op mijn rekening staat, en als ik zelf iets aankoop dat verzonden moet worden neem ik 150 euro als maximum bedrag en zorg ik ervoor dat er eerst telefonisch contact is geweest, 100% veilig is het nooit maar het helpt toch wel wat.

Tot nu toe dus enkel goede ervaringen hier.
Gezond verstand gebruiken is "the key" denk ik.

Fabrieksinstellingen
29 augustus 2018, 08:45
Meestal krijg je wel een mailtje van marktplaats dat er iets niet pluis is in zulke gevallen.
Maar ze kunnen niet alles in de gaten houden natuurlijk.

showband
29 augustus 2018, 09:35
stuur een mailtje dat je "binnenkort voor zaken misschien in de buurt moet zijn" en stel voor in dat geval even langs te komen...

Dan haken ze meestal gelijk af ;)

Fusion
29 augustus 2018, 09:46
Klinkt fake als een plastic tiet

MarkS
29 augustus 2018, 10:32
Zag mejuffrouw Schuurman gister in haar trouwjurk. 2 prachtige fake items... zag er verdomd lekker uit.

Klinkt fake als een plastic tiet

telerocker
30 augustus 2018, 00:28
Zag mejuffrouw Schuurman gister in haar trouwjurk. 2 prachtige fake items... zag er verdomd lekker uit.

Katja of Birgit? :D

telerocker
30 augustus 2018, 00:29
Niks meer gehoord van mrs Burns. Ze zal na mijn laatste mailtje wel uitgevaren zijn....

the sure thing
30 augustus 2018, 16:24
Bij interesse in een amp mail/sms ik altijd dat ik recent de flux capacitor heb vervangen en of dat een probleem is. Als je dan reactie krijgt weet je dat ze geen verstand van zaken hebben en het dus fake is 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

deefke666
30 augustus 2018, 16:29
Bij interesse in een amp mail/sms ik altijd dat ik recent de flux capacitor heb vervangen en of dat een probleem is. Als je dan reactie krijgt weet je dat ze geen verstand van zaken hebben en het dus fake is ��


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:seriousf::seriousf::seriousf:

Erik de Perik
30 augustus 2018, 16:34
Niks meer gehoord van mrs Burns. Ze zal na mijn laatste mailtje wel uitgevaren zijn....

Aan boord van de HMS Western Union.

telerocker
30 augustus 2018, 16:54
Aan boord van de HMS Western Union.

Zoiets ja.

twoerd
11 september 2018, 09:35
Benieuwd hoe ze dan precies gaan proberen om je op te lichten. Ik heb ooit luidsprekers verkocht aan iemand in Polen. Ze waren groot, duur (nou ja, ik vroeg er 1500 voor, ze waren al wat ouder), en "audiofiel" oftewel je wil ze niet via pakketpost versturen. Die jongen ging regelen dat er een vrachtwagenchauffeur langs mijn huis zou rijden om ze op te halen. Ik zeg joh ik vind het best, maar eerst wil ik het geld op mijn rekening. Zo gezegd zo gedaan. Hij nam hier wel een risico mee vind ik.

almarvk
11 september 2018, 09:41
Dan heb je ook wel precies het juiste volk te maken. Audiofielen / hi-fi nerds zijn knettergek en betalen overal minimaal 10x teveel voor. Draai dan wel even je kabels om voor het beste effect.

Kim Wilson
11 september 2018, 09:44
'The item' is wel een dikke hint als het gaat om herkennen van oplichters. Ze vragen altijd naar de conditie van het item, ze benoemen nooit specifiek het ding wat je verkoopt. 'The item' in combinatie met iemand sturen voor transport is een grote no-go.

Fusion
11 september 2018, 09:53
En het zijn ook vaak 'vrouwen'

alterman
11 september 2018, 15:28
Aan boord van de HMS Western Union.

Ja. Of paypal. Halen ze het geld weer terug als je geleverd hebt.
Eenzelfde aanbod onlangs nog gehad toen ik een digbeet tante even hielp iets van enige waarde te verkopen.

Nog een herkeningspunt. Ze bieden altijd meteen je vraagprijs zonder ook maar enig voorbehoud of prijsonderhandeling.

Erik de Perik
11 september 2018, 17:53
Afgelopen zondag een PA te koop gezet en een paar uurtjes later al een mail in het Frans of ik even alles goed in wilde vullen, dan kon het verstuurd worden. Het was een 'vrouw' en ze repte met geen woord over de prijs, die was ok natuurlijk :seriousf:

Fusion
11 september 2018, 18:11
Afgelopen zondag een PA te koop gezet en een paar uurtjes later al een mail in het Frans of ik even alles goed in wilde vullen, dan kon het verstuurd worden. Het was een 'vrouw' en ze repte met geen woord over de prijs, die was ok natuurlijk :seriousf:
Oeh-la-laaaaaah Erik! Spannend.

Erik de Perik
11 september 2018, 18:40
Oeh-la-laaaaaah Erik! Spannend.

Quelque chose zegt me dat er een odeur aan zit ;)

Fusion
11 september 2018, 18:50
C'est dommage. Omelet du domage huh huh huh (spreek uit uh uh uh)

Erik de Perik
11 september 2018, 19:11
Waar zou het woord "dubieus" eigenlijk vandaan komen?

Brad
11 september 2018, 19:20
Niks meer gehoord van mrs Burns. Ze zal na mijn laatste mailtje wel uitgevaren zijn....

En toch nog wat gehoord?

telerocker
11 september 2018, 23:15
En toch nog wat gehoord?

Nee, ze is uitgevaren, vermoed ik.

twoerd
12 september 2018, 09:31
Dan heb je ook wel precies het juiste volk te maken. Audiofielen / hi-fi nerds zijn knettergek en betalen overal minimaal 10x teveel voor. Draai dan wel even je kabels om voor het beste effect.

Ik was ook een tijdje audiofiel, op budgetniveau. Op een gegeven moment alles wat duur was weggegaan. Op Marktplaats voor 4 tientjes van die vintage luidsprekers gekocht, merk Acoustic Research, ik denk ouder dan ik zelf, nog met van die echt grote woofers. Vind ze nog steeds supermooi klinken, het laag loopt veel mooier door dan bij moderne luidsprekers die compacter zijn gebouwd. Je hoort de laagste tonen van de basgitaren gewoon echt. Maar ja eigenlijk is dat dan dus ook audiofiel, maar dan zonder naar status en poen en gouden aansluitingen te kijken.

MarkS
12 september 2018, 09:42
Acoustic Research profileerde zich destijds ook als high end, en nieuwprijzen waren ook fors. Je hebt dus een goede koop gedaan.