PDA

View Full Version : Soms heb je een mazzeltje!



JV73
28 augustus 2018, 17:38
Gisteren keek tijdens de lunch op mp en zag een Squier hot rails deluxe te koop voor €50.
Ik reageerde gelijk en dacht wel dat het niet veel soeps zal zijn. Het was vlakbij dus het proberen waard.
Daar aangekomen schrok ik wel: snaren gebroken, input stoorde en het ergste de brug stond echt diagonaal.
Voor €50 euro kon ik mij geen buil vallen, dus naam hem maar mee. Kon hem altijd weer verkopen voor €50 .
Thuis gekomen : input losgehaald en dat lipje iets dichtgeknepen, toets in de citroenolie en snaren erop. Alleen de brug stond nog schuin. Toch achterkant ff opengemaakt, er zaten 2 veren. Ff iemand gebeld of die nog een veer had en die erbij geplaatst. Voila ! Een nieuwe gitaar zonder brom en strak afgesteld. Enig minpuntje : brug hot rail element is aan de zijkant kapot zodat ik de koperen winding kan zien. Maar heeft geen effect op geluid en geeft geen storing.
Iemand ook zoiets meegemaakt?
Deel het met ons.

MarkS
28 augustus 2018, 21:45
Inhoudelijk niets te melden, maar voor 5 tientjes en een beetje TLC helemaal goed toch? Zolang de winding intact is.. no problem!