PDA

View Full Version : Klein beetje Keith Richards nadoen



Braddie
24 augustus 2018, 23:33
https://www.youtube.com/watch?v=P_Kx9VCH2Qc

Heb het laatste jaar steeds vaker de neiging om gitaarsolo's te spelen zoals Keith Richards ze sinds pakweg 1994 ook speelt (Veel Chuck Berry riffs, simpele motiefjes en een lick zoals die op 0:27 waarvan ik niet weet waar de oorsprong van is)

De meeste vinden de Keith zoals 'ie is gaan spelen in de "Arthritis jaren" zoals ik het noem verschrikkelijk, maar ik ben daar toch echt wel fan van, hij moet het nu veel meer hebben van phrasering en simpele licks ter opvulling dan van snelle licks zoals 'ie ze tijdens de Steel Wheels tour nog speelde.

Nou goed, anyway, hier even een minuutje improviseren op She's So Cold. :strat:

Braddie
27 augustus 2018, 22:04
Niemand wat feedback?

guitarkid2
28 augustus 2018, 00:10
Best lekker maar ik mis wat "bite"
Je moet die gitaar wat meer op zijn lazer geven imo Maja smaak he ?

Midwolda
28 augustus 2018, 06:19
Gaat lekker toch? :gitarist:

Die Keith-riffjes luisteren altijd wel lekker makkelijk weg. Inderdaad die plectrum dieper in de snaren duwen, timing iets meer "off" en dan blijven gaan. Valt me altijd weer op dat dit werk er makkelijker uitziet dan dat het eigenlijk is...

arnoldtims
1 september 2018, 10:40
Ben hier niet erg actief meer maar ondertussen heb je heel wat groei doorgemaakt Braddie, klinkt best goed.

Brad
16 september 2018, 03:58
Klinkt lekker Braddie en het komt goed in de buurt van Keith en de sound is ok. Ik zou zeggen doorgaan met die licks en riffs. Een lekker groot repertoire van licks en riffs opbouwen in die stijl als basis en daar natuurlijk spontaan variaties op maken en je eigen persoonlijke draai eraan geven.

Ik moet me daar ook maar weer eens in gaan verdiepen, die typische rock'n roll licks.

Braddie
12 oktober 2018, 13:06
Dank jullie wel, excuses voor de late reactie.
Die riffs van Keith vind ik erg fijn om te spelen, vooral omdat het redelijk simpele licks zijn die je toch eigenlijk overal wel tussen kan plakken.

:D