PDA

View Full Version : Muziekblad Gitarist; jullie mening?



oliver538
4 augustus 2003, 12:01
Hoi,

ik speel nu zo'n 8 jaar gitaar en ben, net als iedere forumgebruiker hier, ook geïnteresseerd in alles wat met gitaren, versterkers enzovoort te maken heeft.

Vroeger kocht ik 'Gitarist' wel eens als er wat leuks in stond, maar sinds een half jaar heb ik een abonnement op 'Gitarist'. En ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er in dat hele blad niet echt veel onderwerpen staan die me interesseren...

Ik ben eens benieuwd hoe jullie mede-forummers over dit blad denken.

Als ik kijk naar de 'Gitarist' van deze maand:

Ten eerste een interview met Jimmy Page. Is een beetje voor mijn tijd, maar vooruit, kan best leuk zijn. Maar zes pagina's vind ik nogal lang.

Dan een aantal testen van gitaren, pedaaltjes en versterkers. Niks mis mee, vooral zo houden. Ik zou het echter wel leuker vinden als ze wat meer gangbare gitaren testen.
Ik bedoel, dat een Godin van € 2200,- goed is, geloof ik graag. Mag je ook wel verwachten voor dat geld vind ik!
Ik zou zeggen, zet eens een Ibanez RG en een Jackson naast elkaar, en test ze op een standaard H&K ofzo. Dan kun je uitmaken wat de verschillen zijn. Heb je volgens mij veel meer aan!
Zelfde geldt voor de pedaaltjes: ik geloof best dat een delaypedaaltje van € 385,- het goed doet. Maar test eens een delay van Boss en Ibanez, en bepaal welke van de twee de beste koop is.

Of haal de elementen van een Ibanez RG eruit stop er Dimarzio's en Seymour Duncans in.

Of zet een Mexican en American Strat naast elkaar en bepaal of die American die hogere prijs echt waard is.

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan zo, maar ik denk dat mijn punt duidelijk is. Ik heb het gevoel dat 'Gitarist' niet echt weet wat er in gitaristenland speelt. Test eens vaker spullen die de gemiddelde gitarist ook echt wil kopen, ipv alle exclusieve merken de hemel in te prijzen.

Maarja, da's mijn mening...

hoofd
4 augustus 2003, 12:05
De grap van Gitarist is ook dat alles wat ze testen goed is, ze kraken nooit een produkt flink af. Heb hier ergens in een ouwe Gitarist nog een vergelijkend onderzoek over de bekendste klassieke gitaren van rond de 500 euro.
Conclusie: eigenlijk is elke gitaar wel goed, je moet gewoon kijken wat je smaak is :s (wat the fuck heb je daar nou aan?)

Harry
4 augustus 2003, 12:17
en zo'n interview van 6 pagina's kan leerzaam zijn. Ook van gitaristen van voor jouw tijd kun je iets leren. En al die dure spullen kom je ook in de Music Maker tegen. Ik lees die bladen af en toe wel, maar ik word er meestal niet veel wijzer van.

hoofd
4 augustus 2003, 12:34
Mja, zo'n interview is voor de liefhebbers. De verhalen en achter de muziek enzo zijn wel cool, persoonlijk leven van een artiest boeit me weinig, luister dan liever gewoon naar de muziek zelf. Die interviews met ouwe rotten moeten ze dan eigenlijk gewoon aan de Aloha overlaten.

Rubenios
4 augustus 2003, 13:18
als ik een nieuwe gitaar haal kijk ik toch echt niet naar de mening van zown blad of ie lekker speelt ofzow, dat is toch per persoon bverschillend?

Thomasvv
4 augustus 2003, 14:12
Het gaat ook vooral over constructie e.d. of een gitaar comfortabel speelt is idd vrij erg persoonlijk, maar niemand wordt vrolijk van een gitaar met uitstekende frets ofzo. Deze maand stond er in de gitarist een beschouweing van Dark Side of the Moon van Pink Floyd, en dat was erg leuk om te lezen. Zowel muzikaal als technisch gingen ze op het album in en dat was zeer leerzaam voor moi

Ibanez
5 augustus 2003, 15:01
Hoi,

ik speel nu zo'n 8 jaar gitaar en ben, net als iedere forumgebruiker hier, ook geïnteresseerd in alles wat met gitaren, versterkers enzovoort te maken heeft.

Vroeger kocht ik 'Gitarist' wel eens als er wat leuks in stond, maar sinds een half jaar heb ik een abonnement op 'Gitarist'. En ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er in dat hele blad niet echt veel onderwerpen staan die me interesseren...

Ik ben eens benieuwd hoe jullie mede-forummers over dit blad denken.

Als ik kijk naar de 'Gitarist' van deze maand:

Ten eerste een interview met Jimmy Page. Is een beetje voor mijn tijd, maar vooruit, kan best leuk zijn. Maar zes pagina's vind ik nogal lang.

Dan een aantal testen van gitaren, pedaaltjes en versterkers. Niks mis mee, vooral zo houden. Ik zou het echter wel leuker vinden als ze wat meer gangbare gitaren testen.
Ik bedoel, dat een Godin van € 2200,- goed is, geloof ik graag. Mag je ook wel verwachten voor dat geld vind ik!
Ik zou zeggen, zet eens een Ibanez RG en een Jackson naast elkaar, en test ze op een standaard H&K ofzo. Dan kun je uitmaken wat de verschillen zijn. Heb je volgens mij veel meer aan!
Zelfde geldt voor de pedaaltjes: ik geloof best dat een delaypedaaltje van € 385,- het goed doet. Maar test eens een delay van Boss en Ibanez, en bepaal welke van de twee de beste koop is.

Of haal de elementen van een Ibanez RG eruit stop er Dimarzio's en Seymour Duncans in.

Of zet een Mexican en American Strat naast elkaar en bepaal of die American die hogere prijs echt waard is.

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan zo, maar ik denk dat mijn punt duidelijk is. Ik heb het gevoel dat 'Gitarist' niet echt weet wat er in gitaristenland speelt. Test eens vaker spullen die de gemiddelde gitarist ook echt wil kopen, ipv alle exclusieve merken de hemel in te prijzen.

Maarja, da's mijn mening... Al die dingen die je noemt testen ze ook regelmatig. Het is waar dat ze veel dure producten testen maar zeker niet alleen. Het is echt geen elite-blad voor alleen gitaristen met veel geld. Ookal zijn er niet altijd dingen die mij boeien, vind ik het altijd interessant om te lezen over gitaristen of producten, daar leer je altijd van.

Hempo
5 augustus 2003, 18:40
Zijn er alternatieven dan op het gebied van gitaarblaadjes ?
volgens mij niet toch ?

Beezzzt
6 augustus 2003, 15:48
Zijn er alternatieven dan op het gebied van gitaarblaadjes ?
volgens mij niet toch ?

gitaarnet.nl/forum is het beste alternatief :P :P :P (, op voorwaarde natuurlijk dat ze de topics niet verpesten door elkaar een beetje goedkoop te liggen te beschimpen. :evil: )

SchaapOpJeHoofd
6 augustus 2003, 16:58
Ik ben meer een fan van de engelse bladen. Guitar player, Total Guitar, Guitar One, etc. Meer tabs,backingtracks op cd, maar helaas ook een stuk duurder.
De teksten in de Gitarist vind ik vaak slecht geschreven en dan heb ik het nog niet eens over de taalfouten.

Thomasvv
6 augustus 2003, 18:27
gitaarplus, music maker (niet alleen gitaar)

Ook een goeie (of wastie al genoemd?) Gitarre&Bass, wel duits maar verder goed blad

Wicked Willy
7 augustus 2003, 17:32
Ik ben ook niet zo kapot van Gitarist. Soms koop ik um weleens maar dan moet er wel iets leuks in staan: een goed interview, een special en wat leuke tests.
Verder lees ik liever de musicmaker, meer inhoud, meer variatie.

marc_o
7 augustus 2003, 21:42
Ik ben ook abbonnee, en ik vind het toch altijd weer leuk om het te lezen, natuurlijk zeiken ze produkten niet helemaal af, dat kost namelijk adverteerders, maar ze testen ook goedkope spullen toch, in de editie van deze maand staan ook gitaartjes van rond de 450 euro, en jouw stelling kun je ook omdraaien.
Ik behoor zelf bij de groep die wel de dure gitaren besproken wil zien, hoef niet op een eurootje of wat te kijken en die goedkope dingen interesseren me niet, kortom, je maakt nu niet zomaar een blad wat iedereen leuk vindt.
Fachblatt en Gitarre und Bass uit Duitsland zijn inderdaad betere bladen, dat geef ik direct toe, ze hebben bij iedere test ook wat vergelijkbare gitaren met plussen en minnen, dat doet ook de Guitar Player, maar die staat wel zo vol met advertenties, dat het ook weer niet helemaal je van het is.
In de gitarist vind ik eigenlijk de 2e handssectie het leukst.

marc_o
7 augustus 2003, 21:43
Ik ben ook abbonnee, en ik vind het toch altijd weer leuk om het te lezen, natuurlijk zeiken ze produkten niet helemaal af, dat kost namelijk adverteerders, maar ze testen ook goedkope spullen toch, in de editie van deze maand staan ook gitaartjes van rond de 450 euro, en jouw stelling kun je ook omdraaien.
Ik behoor zelf bij de groep die wel de dure gitaren besproken wil zien, hoef niet op een eurootje of wat te kijken en die goedkope dingen interesseren me niet, kortom, je maakt nu niet zomaar een blad wat iedereen leuk vindt.
Fachblatt en Gitarre und Bass uit Duitsland zijn inderdaad betere bladen, dat geef ik direct toe, ze hebben bij iedere test ook wat vergelijkbare gitaren met plussen en minnen, dat doet ook de Guitar Player, maar die staat wel zo vol met advertenties, dat het ook weer niet helemaal je van het is.
In de gitarist vind ik eigenlijk de 2e handssectie het leukst.

vulvasonic
12 augustus 2003, 11:30
De grap van Gitarist is ook dat alles wat ze testen goed is, ze kraken nooit een produkt flink af. Heb hier ergens in een ouwe Gitarist nog een vergelijkend onderzoek over de bekendste klassieke gitaren van rond de 500 euro.
Conclusie: eigenlijk is elke gitaar wel goed, je moet gewoon kijken wat je smaak is :s (wat the fuck heb je daar nou aan?)

Die kritiek hebben de makers van De Gitarist vaker gekregen, maar het antwoord op deze prangende vraag (waarom vinden ze alles goed en kraken ze nooit iets af) is gelegen in het feit dat ze nu eenmaal niet alles kunnen testen en zich daarom liever concentreren op producten die volgens hen de moeite waard zijn, in iedere prijsklasse. Ik vind dat juist wel een prettig idee. :speed:

hoofd
12 augustus 2003, 11:35
Hey Vulva, ook weer terug....

Ik zou het juist wat leuker vinden als ze 's wat kritischer waren, en juist wel ook de mindere produkten uitproberen om de lezers min of meer te waarschuwen voor die produkten. Dat vind ik wel een beetje de taak van zo'n blad, bij alleen maar positieve recensies verliezen ze in mijn ogen hun geloofwaardigheid. Natuurlijk kunnen ze niet alles testen, maar om dan alleen de goede dingen eruit te pikken (begrijp ik het nou goed, testen ze pas iets als ze weten dat het wel goed zit?)...

Strat
12 augustus 2003, 11:55
Hey Vulva, ook weer terug....

Ik zou het juist wat leuker vinden als ze 's wat kritischer waren, en juist wel ook de mindere produkten uitproberen om de lezers min of meer te waarschuwen voor die produkten. Dat vind ik wel een beetje de taak van zo'n blad, bij alleen maar positieve recensies verliezen ze in mijn ogen hun geloofwaardigheid. Natuurlijk kunnen ze niet alles testen, maar om dan alleen de goede dingen eruit te pikken (begrijp ik het nou goed, testen ze pas iets als ze weten dat het wel goed zit?)...

Als dat laatste waar is dan hoef je ook niet meer te testen :-D

Ik denk dat het ook te maken heeft met advertentieverkoop. Als ze te kritisch worden dan verkopen ze geen advertenties meer... Dat zie je bij veel bladen.

oliver538
12 augustus 2003, 12:24
Met andere woorden;

de importeur die de leukste snoepreisjes en/of duurste relatiegeschenken voor de journalisten verzorgt, krijgt de beste recensie...

Zo werkt het idd wel vaker, heb ik het idee. T gaat uiteindelijk toch allemaal om geld.

Maar, als je nu een supergoed product levert, maar dan zonder al die 'marketing'.
Of, als je juist grote rotzooi produceert, en juist al je geld uitgeeft aan de marketingcampagnes.

Welk product zou men dan eerder testen, en als men zealletwee zou testen, welke zou dan beter zijn??

Sander
12 augustus 2003, 13:55
Ik ben zelf toch ook meer fan van de Engelse bladen ja. Vooral Total Guitar koop ik regelmatig. Die Engelse humor is best leuk bij het reviewen van gear. Ze reviewen vaak ook wel goedkopere dingen en geven ook altijd de slechte punten aan van iets wat ze reviewen. Ik vind Gitarist maar zo'n dun blad, op zich wel interessante artikelen af en toe, maar ik lees toch liever de engelse concurrenten.

jimbo
14 augustus 2003, 19:37
ik ben 6 jaar lid geweest en heb het vorige week
opgezegt wat een bagger blad is dat geworden zeg

art|saves
15 augustus 2003, 14:53
Ik ben nog steeds lid, maar laatst heb ik ze op iets betrapt wat een beetje nep is. Ik zocht naast de review die uit de gitarist hebben kunnen lezen nog een review van dezelfde gitaar. Na een tijdje het had ik op internet een review gevonden van een ander gitaarblad. Toen ik het las leekt het wel heel erg op die van de gitarist. Later heb ik de twee teksten vergeleken en bleek dat beide exact het zelfde waren. De vraag is wie nu de tekst heeft geschreven ik blijf het vreemd vinden.

Mitch
15 augustus 2003, 17:15
Zeker die laatste Gitarist vond ik juist erg goed :)
Jimmy Page is echt een voorbeeld, dus die 6 pagina's zijn mij niet opgevallen als 'overdone'.
Paskal Jakobsen vind ik een erg goeie muzikant (= zanger + gitarist), die gozer van Live speelt ook lekker naar mijn idee: ik viel dit keer met mijn neus in de boter.
De Godin LG Signature kost geen E2200; er staat geen Gibson op de kop hoor.... was juist blij dat een nog steeds ondergewaardeerd merk als dit juist in de belangstelling komt.

Goedkope rommel reviewen ze trouwens ook gewoon.

Wat wel lichtelijk irritant is, is dat ze inderdaad niet echt duidelijk kritisch durven zijn. Wat dat betreft zijn ze een beetje de Moto73 van gitaarland (ieder motor is op zijn minst leuk maar meestal geweldig...)
KicXtart kwam daar leuk tegenin met lekkere kritische artikelen en die zijn toch ook groot geworden. Zou toch in gitarenland ook moeten kunnen denk je... Zal wel een te kleine oplage worden ben ik bang :(

piezo
17 augustus 2003, 11:24
Ik ben nog steeds lid, maar laatst heb ik ze op iets betrapt wat een beetje nep is. Ik zocht naast de review die uit de gitarist hebben kunnen lezen nog een review van dezelfde gitaar. Na een tijdje het had ik op internet een review gevonden van een ander gitaarblad. Toen ik het las leekt het wel heel erg op die van de gitarist. Later heb ik de twee teksten vergeleken en bleek dat beide exact het zelfde waren. De vraag is wie nu de tekst heeft geschreven ik blijf het vreemd vinden.

Een deel van de artikelen ZIJN ook gewoon vertaalde uit een Brits blad, daar hebben ze trouwens nooit een geheim van gemaakt. Daarmee wordt de prijs laag gehouden.
En wat de tests betreft, die vallen inderdaad in de categorie "alle auto's zijn goed, alleen van sommige is de asbak wat klein"

Een leuk blad om te lezen, niet om te kopen.

renier
18 augustus 2003, 13:56
gitarist is inderdaad vreselijk bagger de laatste tijd.

effectenpedalen van 500 euro testen; wie koopt er nou in godsnaam zoiets?..

en van mij mogen ze de interviews van 12 pagina's en de reviews van gitaren uit 1960 ook wel weglaten.

mijn voorstellen:

-zet eens de standaard opties voor de gitarist naast elkaar: strat, paul, superstrat.

- vergelijk 3 les paul /strat klonen met elkaar:hoe haal je het meeste les paul gevoel per euro?


- eigenlijk is mijn tip: koop een autoweek, en kijk heel goed naar hun concept!

Dirk_Hendrik
18 augustus 2003, 14:38
effectenpedalen van 500 euro testen; wie koopt er nou in godsnaam zoiets?..


Sash



en van mij mogen ze de interviews van 12 pagina's en de reviews van gitaren uit 1960 ook wel weglaten.


Bekend verhaal en erg mee eens. Jammergenoeg is Nicky Moeken, de hoofdredacteur, nogal gek van oud hout en uitgekauwde al 100 keer besproken modellen.




-zet eens de standaard opties voor de gitarist naast elkaar: strat, paul, superstrat.
- vergelijk 3 les paul /strat klonen met elkaar:hoe haal je het meeste les paul gevoel per euro?


Hmm, jouw voorkeur. Het zou voor mij een extra reden zijn om een abbonement op te zeggen. Weer diezelfde (IMHO) uitgekauwde modelletjes.




- eigenlijk is mijn tip: koop een autoweek, en kijk heel goed naar hun concept!
mee eens. :wink:

Dirk_Hendrik
18 augustus 2003, 14:41
Nog maar een postje dan;

Enkele jaren geleden deed Gitarist een Lezersenquete. Eén van de dingen die daaruit kwam was dat minder dan 2% van de lezers zich interesseerde voor Britpop. Enkele maanden later kwam Gitarist dus met een Britpopspecial...... http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gifhttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gifhttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gifhttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

PeArLjAm
19 augustus 2003, 19:59
Zeker die laatste Gitarist vond ik juist erg goed :)
Jimmy Page is echt een voorbeeld, dus die 6 pagina's zijn mij niet opgevallen als 'overdone'.
Paskal Jakobsen vind ik een erg goeie muzikant (= zanger + gitarist), die gozer van Live speelt ook lekker naar mijn idee: ik viel dit keer met mijn neus in de boter.
De Godin LG Signature kost geen E2200; er staat geen Gibson op de kop hoor.... was juist blij dat een nog steeds ondergewaardeerd merk als dit juist in de belangstelling komt.

Goedkope rommel reviewen ze trouwens ook gewoon.

Wat wel lichtelijk irritant is, is dat ze inderdaad niet echt duidelijk kritisch durven zijn. Wat dat betreft zijn ze een beetje de Moto73 van gitaarland (ieder motor is op zijn minst leuk maar meestal geweldig...)
KicXtart kwam daar leuk tegenin met lekkere kritische artikelen en die zijn toch ook groot geworden. Zou toch in gitarenland ook moeten kunnen denk je... Zal wel een te kleine oplage worden ben ik bang :(

Klopt deze gitarist was inderdaad een leuk nummer, stonden leuke artikeltjes in. OOk nog een stukje over t-rex, een 'boutique' pedalenmerk en volgens mij nog een luek stukje over pedalen. Voordat ik het vliegtuig instapte 2 weken geleden dacht ik, even kijken of ze nog leuke blaadjes hebben. Meestal reken ik daar de gitarist niet echt bij maargoed dit keer was ie de moeite waard. Dat is elke keer maar afwachten daarom koop ik hem maar heel af en toe, gewoon weg omdat er maar heel af en toe iets leuks in staat. Vooral voor de gitarist die al wat meer weet enzo staat er niet veel nieuws in. Wat iemand hierboven zei is waar, op dit forum lees je meer en ben je meer op de hoogte denk ik.

renier
20 augustus 2003, 13:21
Zeker die laatste Gitarist vond ik juist erg goed :)
De Godin LG Signature kost geen E2200; (

nee, inderdaad. hij kost E2186,- , scheelt je toch weer mooi 14 euro, kun je er nog een ettje snaren bijkopen.. :-?


gequote uit de gitarist van augustus.

nog een irritatie: die suffe puntentelling van hun reviews: alle producten komen op 4/5 uit. Zoals die belabberde review van de vintage vrs 100 en 110. dit zijn dus PRS klonen met een prachtige afwerking, maar meneer de rececent vond de halsdikte niet naar zijn smaak, dus daar miert hij de hele tijd over, even volledig voorbijgegaan aan het feit dat de gitaar maar 1/8 kost van het echte werk. voor mij persoonlijk zou het jusit fijn zijn om een vintage type gitaar met een smallere hals te hebben.

ne, gitarist is echt een baggerblad. helaas is er geen andere nederlandse... en die engelse bladen zijn echt VEEL te duur..

Trocar
20 augustus 2003, 16:11
Ik dan ook nog even:

Is het normaal dat het zomernummer echt compleet ruk is?
Of waren er twee uitgaven?

Ik weet meer over Pink Floyd dan de gemiddelde fan, maar een gitaar recentie heb ik in dat 'extra dikke zomernummer' niet gezien.

Zal wel met komkommertijd te maken hebben.

Verder vind ik het een leuk blad om in de trein ofzo te lezen, maar ik krijg steeds meer het idee dat het elke keer gewoon meer van hetzelfde is, steeds wat minder interessant. Die engelse bladen vind ik idd net wat te duur, anders kocht ik uitsluitend die nog.

Nicci
24 augustus 2003, 13:29
ik blader die gitaarbladen wel door, maar inderdaad: er staat bijster weinig interesants in. en wat interesant is, lees ik in de winkel wel :-D

wat ik wel een redelijk blad vind is guitar techniques. vooral veel muziek. in tab en notenschrift. staan ook van die leuke oefeningen in die me 'dwingen' weer eens wat anders te proberen . . . .

Texter
24 augustus 2003, 15:08
Het is een beetje een suf blad... :-?

thijsov
24 augustus 2003, 16:22
en oor, is dat beter?

GuitarMaster
24 augustus 2003, 17:07
Dat is toch geen gitaarblad.... :-?

Nicci
24 augustus 2003, 18:04
nee, oor is geen gitaarblad.
en oor is geen goed blad. dat ook niet.

thijsov
24 augustus 2003, 20:17
ik weet dat het geen gitaarblad is, maar ik lees het soms en ik wou jullie mening weten. maar als ik een nieuw topic open krijg ik weer gezeik

Nicci
24 augustus 2003, 20:43
het is een paar jaar geleden dat ik het blad gelezen heb, maar Oor is geen muziekblad. Hooguit een blad over popcultuur. Ik had genoeg van dat blad na het zoveelste interview over de teksten en niet de muziek en de zoveelste rescensie die werkelijk nergens over ging. Ik kreeg sterk de indruk dat iedere willekeurig muziekliefhebber daar de rescensie's mocht schrijven. en muziekliefhebbers dat zijn we bijna allemaal, maar een goede rescensie schrijven vereist toch enig verstand van zaken.

FNaRK
24 augustus 2003, 21:10
+1

RIES
3 september 2003, 22:15
Gitaris vind ik weinig aan!

Ben net als meerdere hier een groot fan van de engelse bladen, staan leuke uitprobeersels in techniek etc voor elk wat wils.

Is nog goed voor je taal ook!!!

alhambra
4 september 2003, 09:29
Het enige blad wat ik wel is koop is de gitarre&basse is idd een heel behoorlijk blad en wel 3 keer zo dik als de gitarist, engelse bladen heb ik welis gekocht (afhankelijk van de cd/tabs) maar zijn toch wel erg duur. Het valt me sowieso steeds op hoe blad je bij de duitsers krijgt voor je geld en dan heb ik het niet alleen over de G&B.
Maar ook in dit blad vind ik de reviews nu niet echt super en objectief en ook ik mis de echte vergelijkende testen en idd zoiets als hoe maak ik mijn gitaar beter/ wat is het effect van de verschillende elementen enz enz.

Het lijkt er idd op dat bijna alle bladen bang zijn geen spullen meer aangeleverd te krijgen als ze is een keer iets niet goed vinden, beetje jammer om niet te zeggen erg z van de importeurs/producenten van deze producten als dat zo is. Ze zouden juist dat soort reviews moeten zien als positieve kritiek en er wat mee moeten doen.


Tijd voor een echt objectief blad dus en wat willen we dan in zo'n blad ????

Stukje techniek (elementen/zelf knutselen aan je gitaar enz enz)
Tabs (met cd)
Interviews en dan vooral gericht op de gitaar/het spel en de spullen van de muzikant, als ik jullie berichten zo lees.
Test van vooral gangbare producten maar toch ook wel van " andere merken" en dan wel echte tests dus.
Wat ook wel is leuk zou zijn is een onderwerp over onbekende (oude merken) en wat daar nu de toppers onder zijn, denk hierbij aan oude vergane japanse merken, daar zie je er toch vaak best veel van op b.v. marktplaats maar geen hond weet of het wat is.

Enz enz.

Probleem voor een NL blad is natuurlijk wel dat de afzet markt wel erg klein is, misschien moeten ze gewoon hun blad in het engels maken.

The Mule
5 september 2003, 08:41
De GitaarPlus is een veel leuker en beter Nederlands gitaarblad, iets minder glossy, maar wel wat objectiever. En dat stukje van Jan Akkerman is elke keer weer erg geinig...

Het Engelse (GB) blad Guitar is mijn favoriet, die koop ik het meeste, en verder zijn de Guitar Player en Bass Player (USA) wel regelmatige aankopen.

Frankiefrank2
5 september 2003, 08:54
Ik koop hem soms.
Of gitaar plus.

piezo
6 september 2003, 09:14
Tijd voor een echt objectief blad dus en wat willen we dan in zo'n blad ????

Stukje techniek (elementen/zelf knutselen aan je gitaar enz enz)
Tabs (met cd)
Interviews en dan vooral gericht op de gitaar/het spel en de spullen van de muzikant, als ik jullie berichten zo lees.
Test van vooral gangbare producten maar toch ook wel van " andere merken" en dan wel echte tests dus.
Wat ook wel is leuk zou zijn is een onderwerp over onbekende (oude merken) en wat daar nu de toppers onder zijn, denk hierbij aan oude vergane japanse merken, daar zie je er toch vaak best veel van op b.v. marktplaats maar geen hond weet of het wat is.

Enz enz.

Probleem voor een NL blad is natuurlijk wel dat de afzet markt wel erg klein is, misschien moeten ze gewoon hun blad in het engels maken.

En wat let jou (en ons) om zo'n magazine te gaan maken??
Een internetmagazine dan natuurlijk. Geen burelen nodig, gegarandeerd wereldwijde distributie en middels dit forum een rechtstreekse "ingezonden lezersbrieven" rubriek, advertentiepagina's e.d. Iedere forumgebruiker kan artikelen schrijven voor het magazine. Bijna alle informatie die in die bladen staat komt op dit forum al voorbij, alleen de interviews met muzikanten nog niet. En die kunnen we via E-mail doen.
Er hoeft alleen nog maar een deeltijd redacteur aangezocht te worden, die dan natuurlijk niet betaald moet worden uit de reclame-inkomsten.

Mitch
7 september 2003, 11:51
Zeker die laatste Gitarist vond ik juist erg goed :)
De Godin LG Signature kost geen E2200; (

nee, inderdaad. hij kost E2186,- , scheelt je toch weer mooi 14 euro, kun je er nog een ettje snaren bijkopen.. :-?
gequote uit de gitarist van augustus.
.

Ja fijne jongen, maar de iets normalere versie met AA blad i.p.v. AAA kost 1601 euri, daar ging het me om.

Phyrexian
9 september 2003, 18:03
Gitarist is in België uiteraard ook verkrijgbaar. Eerlijk gezegd vind ik er niks aan. Grotendeels komt dat omdat alles zo 'vaag' geschreven lijkt. Je hoort er uiteindelijk geen echte meningen in terug. De layout vind ik ook meer dan vreselijk, zo'n slechte layout is gewoon niet te lezen (komt misschien omdat ik grafisch ontwerper ben van beroep en vormgeving van een blad wel belangrijk vind, maar misschien zijn jullie er minder gevoelig voor? (wat ik zeker begrijp)).

Ik lees héél graag GuitarWorld. Dat is een Amerikaans blad. Er staat véél te véél reclame in maar dat geldt wel voor meer gitaarbladen. De inhoud boeit me mateloos omdat het qua stories nogal vaak over metal en rockbands gaat; de teksten en interviews zijn héél boeiend en vlot geschreven. Héél interessant om die verhalen achter de bands te lezen. Enkele gekende gitaristen als Zakk Wylde, Kerry King, Petrucci, ... hebben er maandelijks columns met uitleg over riffs en leuke lessen. Volgens mij héél boeiend. Het is ook een duurder blad (8,5 euro hier). De layout is ook prachtig. Check it out I'd say.
De reviews zijn wel nogal éénzijdig, alles wordt nogal goed gereviewed. Ook hier komt dat waarschijnlijk door de adverteerders.

Kitaarhiero
9 september 2003, 21:19
Ik vind van Guitarworld zo irritant dat ze de interviews altijd 'Verknippen'. Als een interview meer dan 4 pagina's in beslag neemt staat er opeens na een onafgemaakte zin: Read more on page 93.
Het originele interview is dan op pagina 23... hmmm.... en zo zijn er dan 4 of 5. Lekker makkelijk lezen.

Nee, Total Guitar vind ik eigenlijk wel de beste, ondanks af en toe de hypocrisie die het blad soms heeft (de ene maand kraken ze een band af die ze de maand daarop zeer enthousiast interviewen en tabs van geven), en het gezeur over het verdwijnen van de gitaarsolo...
Terwijl ze toch veel punk en nu-metal tabben.
Maar per issue gezien is de inhoud erg goed.

Phyrexian
10 september 2003, 09:41
Ik vind van Guitarworld zo irritant dat ze de interviews altijd 'Verknippen'. Als een interview meer dan 4 pagina's in beslag neemt staat er opeens na een onafgemaakte zin: Read more on page 93.
Het originele interview is dan op pagina 23... hmmm.... en zo zijn er dan 4 of 5. Lekker makkelijk lezen.

Nee, Total Guitar vind ik eigenlijk wel de beste, ondanks af en toe de hypocrisie die het blad soms heeft (de ene maand kraken ze een band af die ze de maand daarop zeer enthousiast interviewen en tabs van geven), en het gezeur over het verdwijnen van de gitaarsolo...
Terwijl ze toch veel punk en nu-metal tabben.
Maar per issue gezien is de inhoud erg goed.

Yeah, dat 'geknip' van gitaarworld is idd minder leuk... ik ga die totalguitar ook eens checken.

telecastermaster
10 september 2003, 10:58
Nee, Total Guitar vind ik eigenlijk wel de beste, ondanks af en toe de hypocrisie die het blad soms heeft (de ene maand kraken ze een band af die ze de maand daarop zeer enthousiast interviewen en tabs van geven)

Ja Engelse pers :-? :???:

telecastermaster
10 september 2003, 10:59
Nee, Total Guitar vind ik eigenlijk wel de beste, ondanks af en toe de hypocrisie die het blad soms heeft (de ene maand kraken ze een band af die ze de maand daarop zeer enthousiast interviewen en tabs van geven)

Ja Engelse pers :-? :???: