PDA

View Full Version : Mike Soldano stopt er mee.



Brum
18 augustus 2018, 18:47
Vond het toch wel enigszins verrassend, Soldano Amps stopt er mee. Mike Soldano gaat met pensioen. Dacht da's het vermelden wel waard.

Remork1970
18 augustus 2018, 22:08
Nou, dan zullen soldanos wel duurder worden.

Remork sluiten.

arjanb01
18 augustus 2018, 22:17
Of niet, kan ook zijn dat de Soldano legacy voortgezet wordt door een Aziatische firma als Yamaha. Zou ik alleen maar toejuichen. Ze maken echt topspullen daar!

Erik de Perik
19 augustus 2018, 00:30
Nogal wat ja....... Michael Soldano was een van de eerste hotrodders van Fender amps. Waarschijnlijk ook de knutselaar aan Gary Moore's "completely stock' 1959 Marshall bijv.

mrweird
19 augustus 2018, 08:10
Of niet, kan ook zijn dat de Soldano legacy voortgezet wordt door een Aziatische firma als Yamaha. Zou ik alleen maar toejuichen. Ze maken echt topspullen daar!

Was het merk Jet City niet al gerelateerd? Design by Soldano of zo?

Agent_Smith
19 augustus 2018, 09:10
Dan zal Soldano ook wel door Fender worden ingelijfd. Zoals dat met bijna alle merken gebeurt.

D3nnis
19 augustus 2018, 09:27
Dan zal Soldano ook wel door Fender worden ingelijfd. Zoals dat met bijna alle merken gebeurt.Group buy anders?.:D

Han S
19 augustus 2018, 14:12
Ik heb wel eens een bekende bluesgitarist (nee, we noemen geen namen) in de studio gehad met een Soldano. Persoonlijk vond ik die versterker niet bijzonder en we hebben de CD opgenomen met de gitaar via een klein oefen basversterkertje met een 6 inch speakertje en een paar transistortjes er in. Die had precies het geluid dat hij zocht.

Dus van mij mag Mike wel stoppen.

D3nnis
19 augustus 2018, 14:30
Wat voor soldano was het Han?
Het verbaast me wat je zegt.
Alhoewel, misschien ook niet; mijn soldano is ook niet per se bijzonder qua sound, maar in de bandmix hoor je m altijd, luid en duidelijk.
Misschien zijn het wel meer live amps dan studiodingen of zo.

Brum
19 augustus 2018, 14:44
Ik heb wel eens een bekende bluesgitarist (nee, we noemen geen namen) in de studio gehad met een Soldano. Persoonlijk vond ik die versterker niet bijzonder en we hebben de CD opgenomen met de gitaar via een klein oefen basversterkertje met een 6 inch speakertje en een paar transistortjes er in. Die had precies het geluid dat hij zocht.

Dus van mij mag Mike wel stoppen.

Je hebt niet echt een idee wie Mike Soldano is en wat van invloed hij heeft gehad in versterkerland. De SLO staat in het rijtje legendarische versterkers zeg maar, dat idee. Dat er één gitarist was met toevallig een Soldano en hij haalde daar een kutgeluid uit doet daar weinig aan af. Ik vind het ook een beetje denigrerend over iemand met zo'n legendarische status. Verdient ie niet.

Als je 's een smaakvolle bluesgitarist wilt horen met een Soldano, luister 's naar Warren Haynes. Dan begrijp je hoe je een Soldano ook kunt laten klinken. Dit soort versterkers zijn over het algemeen weinig vergevingsgezind. Dus wat je erin stopt...

D3nnis
19 augustus 2018, 14:53
Mee eens Brum, maar opnemen is denk ik een wat andere tak van sport.
Ik heb ooit in een metalbandje gespeeld waarmee we in Zweden een demo hebben opgenomen.
Gitaren door een of andere 10 of 15W mini Laney, maar als je de opnamen terughoort, is het écht een lompe sound.

Brum
19 augustus 2018, 14:59
Eens hoor. Je kunt soms tegen hele verrassende dingen aanlopen in de studio. Een JCM800 is ook niet perse mijn favoriete versterker, maar doet het vooral in combinatie met veel andere versterkers heel erg goed met opnemen. Maar dat Mike Soldano dan maar mag stoppen, omdat er één gitarist was die er geen vriendjes mee kon worden in de studio, vind ik wat denigrerend. Zegt misschien wel meer over die gitarist, of misschien wel over Han. Wie weet. Mike Soldano is te belangrijk geweest en de SLO is zo ongeveer legendarisch.

D3nnis
19 augustus 2018, 15:02
Ik zit net te denken, m'n Soldano is de enige versterker die ik ooit heb (gehad) waarvan nog nooit iets naar de kloten is geweest :D

Brum
19 augustus 2018, 15:05
Hehe, de laatste keer dat ik in de studio zat hadden we een SLO te leen. Vloog bij aanzetten al een zekering uit, waardoor het feestje niet doorging wat betreft de SLO.:D

Han S
19 augustus 2018, 15:45
Ik weet niet welk type versterker dat was, maar hij zocht naar het geluid van Peter Green en dat kreeg hij niet voor elkaar. En we gingen een nummer opnemen met een scratch gitaarpartij, dus klein kutversterkertje in een andere ruimte met een microfoon er voor en verdomd, dat was het geluid dat hij zocht.

Maar of dat nou de Peter Green sound was? Geen idee, maar hij is wel een hardstikke goede gitarist en geluid zit niet alleen in de gitaar en de versterker.

Fusion
19 augustus 2018, 15:51
Ik dacht dat Soldano helemaal metal shizzle was.... blijkbaar niet.

D3nnis
19 augustus 2018, 15:56
Nou, ik ben zelf behoorlijk goed bekend met de SLO, Decatone, Avenger en HotRod 50+, en als ik een peter green geluid zou zoeken, zou ik deze versterkers in ieder geval allemaal thuis laten.
Of dat ligt aan het feit dat ik te weinig van peter green ken of niet, laat ik in het midden.

arjanb01
19 augustus 2018, 15:59
Volgens mij haal je wel een green/Moore blues geluid toch? Beetje beschaafd met de gain knop omgaan 😉
Is wel de meest veelzijdige amp, die hotrod.

D3nnis
19 augustus 2018, 16:08
Mwah, wat ik van peter green ken is veel "scherper" of zo.
Edit: eerder "vox-achtig" dan een marshall achtige clean, als dat hout snijd...



Is wel de meest veelzijdige amp, die hotrod.

Als je het mij vraagt de Decatone.

arjanb01
19 augustus 2018, 16:38
Volgens mij heeft Gary Moore eind jaren 80 begin 90 over soldano’s gespeeld. Staan wel wat filmpjes op YT over, volgens mij inderdaad de SLO.
Haalde hij toch met zn les Paul een overtuigende blues sound uit.

tmms
19 augustus 2018, 16:44
Dit is toch ook Soldano?

https://www.youtube.com/watch?v=OtM5xHZZiM4

Brum
19 augustus 2018, 16:52
Twee Marshall Super Leads.

tmms
19 augustus 2018, 16:54
Ja? Wat ja een rare klank.

D3nnis
19 augustus 2018, 17:03
Volgens mij heeft Gary Moore eind jaren 80 begin 90 over soldano’s gespeeld. Staan wel wat filmpjes op YT over, volgens mij inderdaad de SLO.
Haalde hij toch met zn les Paul een overtuigende blues sound uit.Klopt, kan ook goed, maar Peter Green klinkt toch veel feller/snerpender dan gary moore? Of ken ik alleen de verkeerde dingen?

Overigens, gary moore speelde wel met erg veel gain vind ik. Meer dan zijn muziekstijl, én zijn skills vereisen als je het mij vraagt.

Brum
19 augustus 2018, 17:22
Ja? Wat ja een rare klank.

Het waren er drie zelfs, doorgelust. Heb het net nog even opgezocht. Z'n Mosrites zullen ook wel behoorlijke invloed hebben gehad op z'n geluid.

Thiez
19 augustus 2018, 22:16
Soldanos vind ik persoonlik nog steeds een van de mooist gebouwde amps. Layout heb ik het dan over. Soldano bouwde geloof ik ook raceautos ofzo meen ik ooit gelezen te hebben, daar heeft hij veel technieken en zijn lay-out kwaliteiten vandaan gehaald.

Sound? Een heel eigen sound. Ik vind de clean en crunch sounds van soldano heel zeker bleus waardig, of het nu de hotrod, decatone of slo (nooit een echte gespeeld, zie onderstaande) is.

Zelf net mijn slo clone klaar. Nooit een echte slo gespeeld maar ik vind het drive kanaal wat tegenvallen. Te veel bass. Clean en crunch zijn heerlijk, crunch is redelijk marshally sounding. Drive ga ik wat bass uithalen nog. Maar ik snap waar de sound bekend om is, vloeiende lead sounds.

Maar ik geloof dat de slo productie stopt, maar de 'hardlopers' geproduceerd blijven worden.

MarkS
19 augustus 2018, 22:29
Ongetwijfeld different ballpark dan een Avenger of SLO, maar ik had ooit een USA Series II pre amp in mijn rack, werd er niet warm of koud van.

arjanb01
20 augustus 2018, 08:00
Klopt, kan ook goed, maar Peter Green klinkt toch veel feller/snerpender dan gary moore? Of ken ik alleen de verkeerde dingen?

Overigens, gary moore speelde wel met erg veel gain vind ik. Meer dan zijn muziekstijl, én zijn skills vereisen als je het mij vraagt.

Peter Greenes geluid was veel cleaner, opener, minder gain, puur buizen oversturing van de eind trap.
Gary Moores geluid was inderdaad veel meer gecompromitteerd, meer gain vanuit preamp van amp en ik vermoed zelfs dat hij die sound uit een pedaal haalde, waarbij zn amps crunchy afgesteld waren. Zal genoeg op internet over staan.

Misery Signals
24 januari 2019, 14:32
Laatste amps in stock voor 6600 Euro, slik...

https://www.station-musicshop.de/epages/64398533.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/64398533/Products/6596

Een goed afgestelde 6150/6505 komt toch wel redelijk in de buurt van een SLO hoor. Maar een amp als een Soldano SLO zal niet snel meer gemaakt worden, vrees ik.
Veel te duur, er bestaat gewoon geen markt voor.
Zo'n bouwkwaliteit gaat custom shop worden, en dan nog...

MS

Rinze
24 januari 2019, 14:50
Volgens mij las ik op fb dat Mike Soldano en overeenkomst heeft gesloten met een of ander amp-bedrijf dat de boel voort gaat zetten?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

arjanb01
24 januari 2019, 15:08
Azië? Dan gaat ie betaalbaarste worden hoop ik😉

Rinze
24 januari 2019, 19:52
https://www.facebook.com/128111440039/posts/10156903803755040/

Californië dus, blijft prijzig denk ik.

Orpheo
2 februari 2019, 13:46
Boutique amps Ken ik wel. 't bedrijf. Heeft Fano ooit overgenomen toen 't ook (nog) gitaren deed. Prima spul en uiteindelijk voordeliger omdat ze veel groter zijn dan al die kleintjes. Goeie zet van soldano.

Tough
3 februari 2020, 18:43
Van alle versterkers die ik heb (gehad) laat de SLO mij niet los. Zowel clean, crunch als high-gain vloeibaar goud..
Ik voel me er altijd zeker mee tijdens een optreden!