PDA

View Full Version : Verlies helderheid.



jutter
16 augustus 2018, 22:50
Als ik mijn strat rechtstreeks in mijn vox prik heb ik een mooi rond en helder signaal, niets aan de hand. Maar doe ik mijn Carl Martin TOD ertussen dan heb ik verlies van helderheid. Vanmiddag een nieuw kabeltje gekocht voor tussen het pedaaltje en versterker maar het probleem blijft. Het pedaal is volgens de papieren true bypass. Pedaal ook op alleen een batterij aangesloten maar dat helpt niet. Wat zie ik over het hoofd?

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Plant
16 augustus 2018, 23:05
Kan aan mij liggen maar ik lees hier (https://carlmartin.com/wp-content/uploads/2013/12/manua_-tod_web.pdf):


Our Bypass switch button; which switches the TOD effect on or off, is an active buffered output so you don’t loose any signal in long cable runs across the stage! There is also a red LED which indicated whether the effect is on or off.

Da's geen true bypass toch? Tegenstrijdig dat je dan juist hoog verliest, maar ik kan geen schema vinden dus ik weet niet wat ze uitspoken.

Check eens of er in bypass geluid doorkomt als je helemaal geen voedingsspanning (adapter / batterij) aansluit?
Wel geluid: toch true bypass
Geen geluid: zeker geen true bypass.

jutter
16 augustus 2018, 23:13
Kan aan mij liggen maar ik lees hier (https://carlmartin.com/wp-content/uploads/2013/12/manua_-tod_web.pdf):



Da's geen true bypass toch? Tegenstrijdig dat je dan juist hoog verliest, maar ik kan geen schema vinden dus ik weet niet wat ze uitspoken.

Check eens of er in bypass geluid doorkomt als je helemaal geen voedingsspanning (adapter / batterij) aansluit?
Wel geluid: toch true bypass
Geen geluid: zeker geen true bypass.Ga ik morgen doen, bedankt. Kijken of we weer een stukje verder komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

jutter
17 augustus 2018, 11:12
Kan aan mij liggen maar ik lees hier (https://carlmartin.com/wp-content/uploads/2013/12/manua_-tod_web.pdf):



Da's geen true bypass toch? Tegenstrijdig dat je dan juist hoog verliest, maar ik kan geen schema vinden dus ik weet niet wat ze uitspoken.

Check eens of er in bypass geluid doorkomt als je helemaal geen voedingsspanning (adapter / batterij) aansluit?
Wel geluid: toch true bypass
Geen geluid: zeker geen true bypass.

Wel geluid, dus toch true bypass. Nu heb ik er een goedkoop fender chorus pedaal gebruikt die niet true bypass is en daar heb ik geen hoogte verlies bij. Rara...... ik snap er niets meer van!

Midwolda
17 augustus 2018, 11:31
Wel geluid, dus toch true bypass. Nu heb ik er een goedkoop fender chorus pedaal gebruikt die niet true bypass is en daar heb ik geen hoogte verlies bij. Rara...... ik snap er niets meer van!

En als je die CM en die chorus in serie voor de Vox zet?

jutter
17 augustus 2018, 11:46
En als je die CM en die chorus in serie voor de Vox zet?

Dan mis ik weer dat hoog.

D3nnis
17 augustus 2018, 12:04
Ff heel stom...kun je niet een jackplug nét iets verder in dat pedaal rossen? Heb het eens met een bas gehaf, dat ie zo beroerd klonk, bleek de jackplug nét niet helemaal in de socket te zitten.

jutter
17 augustus 2018, 12:57
Ik heb het! Maar het lijkt mij onmogelijk; ik heb JJ buizen als zowel voor,- als eindbuizen. Nu heb ik de originele 'crap' buizen er weer ingezet en probleem is opgelost. Ik snap er geen hol meer van!

D3nnis
17 augustus 2018, 13:04
Wow....hoe kom je op het idee om dat te proberen? Zou niet eens in mij opkomen.

jutter
17 augustus 2018, 13:06
Wow....hoe kom je op het idee om dat te proberen? Zou niet eens in mij opkomen.

Stom geluk Dennis, niks meer en niks minder.

Midwolda
17 augustus 2018, 13:18
Er zitten vast nog restjes groene tape op die ouwe buisjes...

jutter
17 augustus 2018, 13:27
[QUOTE=Midwolda;3383369]Begrijp ik ff niet. Vertel!

jan7
17 augustus 2018, 22:33
Check eens of er in bypass geluid doorkomt als je helemaal geen voedingsspanning (adapter / batterij) aansluit?
Wel geluid: toch true bypass
(Half assed) Hardwire bypass geeft geluid zonder voedingsspanning en is toch geen true bypass.

telerocker
18 augustus 2018, 00:27
Ik heb het! Maar het lijkt mij onmogelijk; ik heb JJ buizen als zowel voor,- als eindbuizen. Nu heb ik de originele 'crap' buizen er weer ingezet en probleem is opgelost. Ik snap er geen hol meer van!

Grappig dat je daarmee bent gaan experimenteren terwijl je je probleem zocht in het pedaal. Maar ik herken wel je probleem. Ik heb eens zowel de preamp- als de eindbuizen van Orange RV MKI 50 head door een tech laten vervangen. Later bleek dat hij uitsluitend JJ's had gebruikt. Voor de eindbuizen geen punt, maar in de preamp bleek de JJ ECC803S op bepaalde posities alle sprankeling op te vreten. Kortom, een muffe sound met te weinig bite. Daarna de top naar RRAmplifiers gebracht en die heeft per positie de ideale preampbuis (een mix van merken) gemonteerd en ook de bias perfect afgeregeld. Het is een verschil van dag en nacht. En dat heeft uiteraard een flinke invloed op hoe je pedalen over de amp in kwestie klinken.

Plant
18 augustus 2018, 02:03
... En dat heeft uiteraard een flinke invloed op hoe je pedalen over de amp in kwestie klinken.

Ja, maar we hebben het over een pedaal in bypass :???: En naar zeggen zelfs true bypass :???: :???:
Mooi dat het probleem is opgelost, maar er blijft iets knagen.

D3nnis
18 augustus 2018, 08:03
Voor de eindbuizen geen punt, maar in de preamp bleek de JJ ECC803S op bepaalde posities alle sprankeling op te vreten. Kortom, een muffe sound met te weinig bite.

Maar dat had je dan bij geen pedaalgebruik, én bij wel pedaalgebruik, neem ik aan?

Ik houd trouwens wel van JJ buizen, alhoewel ik dit bewuste type nooit gebruikt heb. Heb nu preampbuizen van TAD in een preamp zitten, en het is helemaal niks.

telerocker
18 augustus 2018, 13:12
Maar dat had je dan bij geen pedaalgebruik, én bij wel pedaalgebruik, neem ik aan?

Ik houd trouwens wel van JJ buizen, alhoewel ik dit bewuste type nooit gebruikt heb. Heb nu preampbuizen van TAD in een preamp zitten, en het is helemaal niks.

Ik hou ook van JJ's hoor. Het kwartet 6V6S in mijn Orange is een prima set. Bij pedaalgebruik in de oude situatie werd het al snel te dik en te wollig. Ik was de attack in het laag een eind kwijt als ik de Suhr Riot met de gain op 10-11 uur bijtrapte (gain Orange op 12 uur). Dan ga je experimenteren met minder ampgain en meer pedaalgain en andersom, maar echt fris werd het niet. In het begin dacht ik dat de nieuwe buizen nog moesten inlopen en dat het zou bijtrekken, maar het bleef een zompige bak tov van mijn vorige tubeset. Nu hebben mijn cabs nogal flink wat bottom en de Orange bezit veel midlaag, dus dat hielp ook niet mee.

D3nnis
18 augustus 2018, 13:17
Orange...maken toch ook leuk spul. Zo'n rockerverb mk3 wil ik nog wel hebben.

Trouwens, ik kende dat type JJ buis niet waar je nu een niet zo'n beste ervaring mee had, maar als ik hem opzoek lijkt ie ook juist ontworpen te zijn voor minder hoog?

telerocker
18 augustus 2018, 13:29
Orange...maken toch ook leuk spul. Zo'n rockerverb mk3 wil ik nog wel hebben.

Trouwens, ik kende dat type JJ buis niet waar je nu een niet zo'n beste ervaring mee had, maar als ik hem opzoek lijkt ie ook juist ontworpen te zijn voor minder hoog?

Ik vrees dat ik daar achter gekomen ben. Ik zeg zeker niet dat het een slechte preampbuis is. Ik denk dat ie het prima doet in een Hotrod de Luxe.

Plant
18 augustus 2018, 17:51
[QUOTE=Midwolda;3383369]Begrijp ik ff niet. Vertel!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156499-Jimies-Groene-tape