PDA

View Full Version : Racksound



ateng
7 augustus 2018, 23:14
Heb een nieuw galmpje :) en heb een demo gemaakt van mijn rack.

Het mooiste is met koptelefoon luisteren ;)

https://youtu.be/HUexwafVEJU

showband
8 augustus 2018, 09:21
zelfs de posts zijn stereo ;) lezen in twee categorieen gniffel

ateng
8 augustus 2018, 10:40
Hahaha ja dacht bij t posten dat het meer hier in past want tis een demo video van mijn ('80) sounds :)
In het andere subforum wordt toch alleen maar geluld over technische dingen.

gitaarmike
11 augustus 2018, 10:26
Klinkt wel prima man, heb je nog een bijzondere reden dat je met zo'n koelkast unit speelt? :) :P
Deze sound kan je ook gewoon uit een amp+pedalboard of modeler halen

D3nnis
11 augustus 2018, 10:31
Deze sound kan je ook gewoon uit een amp+pedalboard of modeler halen

Nou....ik moet de eerste modeler, of het eerste trapdoosje, nog tegenkomen dat zo'n mooie reverbs, delays en shimmers maakt als eventide of lexicon 19" spul, maar voor sommigen misschien te hifi of zo.
Qua chorus ben ik het wel met je eens :)

Brad
11 augustus 2018, 12:16
Klinkt wel prima man, heb je nog een bijzondere reden dat je met zo'n koelkast unit speelt? :) :P
Deze sound kan je ook gewoon uit een amp+pedalboard of modeler halen

Ik moet er ook niet aan denken om zo een gevaarte mee te slepen elke keer. Dan liever een Boss MS-3 aangevuld met een paar pedalen in de effect-loop. Dan maar iets mindere kwaliteit.

D3nnis
11 augustus 2018, 12:27
Ik moet er ook niet aan denken om zo een gevaarte mee te slepen elke keer. Dan liever een Boss MS-3 aangevuld met een paar pedalen in de effect-loop. Dan maar iets mindere kwaliteit.Ligt eraan.
Als je er drie trappen mee af moet, vervolgens de trein/bus in, etc dan heb je een goed punt.
Als je het zoals ateng gewoon de vrachtwagen in rolt, dan boeit de draagbaarheid niks.
Zelf speel ik graag met twee 4x12's, en die gaan gewoon de aanhanger in, kost me weinig (extra) moeite
Onnodig: ja
Leuk: hell yeah :D

arjanb01
11 augustus 2018, 13:07
Ik hou van compact en simpel.
Als een rack installatie eenmaal ingesteld is met alle presets is het inderdaad plug & play.
Maar ik ben veel te lui om al dat voorwerk te moeten doen.
Voor mij gewoon een 1x12 combo, multi fx, in ears en gaan.
Binnen 10 minuutjes opgebouwd en gesound checked.

D3nnis
11 augustus 2018, 20:13
Maar een multi fx moet je ook instellen?

Als ik met mijn 19" setje speel is dat vergelijkbaar met hoe ik met een pedalboard speel.
Ik heb 4 presets die overeenkomen met 4 verschillende (preamp) sounds. Chorus en delay settings zitten in de preset opgeslagen.
De overige knoppen van mijn midi controller zetten phaser/chorus/wah/tremolo etc. aan en uit.
Daarmee speel ik zo'n 97%, aangevuld met wat specifieke presets.

arjanb01
11 augustus 2018, 20:28
Klopt. Maar het instellen van mijn boss gt6 is zo een eenvoudig dat ik zelf tijdens soundcheck nog aanpassen kan als ik dat wil. Grofweg gebruik ik ook 4 presets waarbij ik de crunch en lead uit de amp haal.

D3nnis
11 augustus 2018, 20:39
Vroegah, had ik een midi controller die alleen program changes deed, geen control changes. Wat erop neerkwam dat ik voor alles een aparte preset had. Was te doen, als de setlijst vantevoren bekend was. Mijn huidige bandje gebruikt de setlijst als leidraad, maar het is maar zelden dat de setlijst als zodanig gespeeld wordt, dan is een pedalboard achtige omgeving waarin je on the fly dingen aan en uit kunt stampen toch fijner.

ateng
12 augustus 2018, 13:30
Klinkt wel prima man, heb je nog een bijzondere reden dat je met zo'n koelkast unit speelt? :) :P
Deze sound kan je ook gewoon uit een amp+pedalboard of modeler halen

De 1 kan het halen uit een paar pedalen en ik haal het uit 19' fx zo simpel is dat ;)
Reden? Alles midi bestuurd, presets, kan fx apart aan en uit zetten in een preset door CC, detune uit een spx90 is niet uit een pedaal te krijgen, Lexicon reverb ook niet... moet ik door gaan :)
Mijn FX hangen aan een linemixer dus tast niks van je basissound dus tone blijft intact en tijdens optreden kan ik direct de wet/dry verhouding instellen zonder de parameters in te duiken. Al die dingen doe je niet met pedalen... het kan maar dan is je pedalboard 80x160 met allemaal pedalen en audio switcher. Geef mij dan liever een footcontroler en een volume pedaal om alles te bedienen dus zo je maar weer ieder zn ding ;)

ateng
12 augustus 2018, 13:42
Ik moet er ook niet aan denken om zo een gevaarte mee te slepen elke keer. Dan liever een Boss MS-3 aangevuld met een paar pedalen in de effect-loop. Dan maar iets mindere kwaliteit.
Dat is dus waar jij je prioriteit heb liggen... bij mij is kwaliteit en tone boven alles.
Dus jij wilt zeggen dat als de mogelijkheid er is dat je spullen wordt opgebouwd en je komt met je gitaar aan en je hoeft alleen in te pluggen dan speel jij liever met je Boss MS-3?

Zeg niet dat jij dat vindt hoor maar de meesten (hier) die de mogelijkheid niet hebben of alleen maar op hun slaapkamer spelen die vinden meestal dat het overdone is en hebben alleen maar kritiek. Er is altijd wel iets om opmerking te geven snap je... dat is met alles zo.
Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.

Kijk met hele kleine gigs dan gebruik ik gewoon een Vox versterker met een pedalboard en in extreme gevallen een iPad met Bias FX. Ook prima hoor en ik haal er bruikbare soundjes uit maar het gemak van mijn rack die heb ik dan niet.

ateng
12 augustus 2018, 13:48
Ik hou van compact en simpel.
Als een rack installatie eenmaal ingesteld is met alle presets is het inderdaad plug & play.
Maar ik ben veel te lui om al dat voorwerk te moeten doen.
Voor mij gewoon een 1x12 combo, multi fx, in ears en gaan.
Binnen 10 minuutjes opgebouwd en gesound checked.
Dat is een ander verhaal als je zegt lui te zijn en dan is een rack niets voor jou.
Binnen 10 seconden sta ik klaar... gitaar inpluggen en soundchecken maar ;)

Brad
12 augustus 2018, 14:04
Dat is dus waar jij je prioriteit heb liggen... bij mij is kwaliteit en tone boven alles.
Dus jij wilt zeggen dat als de mogelijkheid er is dat je spullen wordt opgebouwd en je komt met je gitaar aan en je hoeft alleen in te pluggen dan speel jij liever met je Boss MS-3?

Zeg niet dat jij dat vindt hoor maar de meesten (hier) die de mogelijkheid niet hebben of alleen maar op hun slaapkamer spelen die vinden meestal dat het overdone is en hebben alleen maar kritiek. Er is altijd wel iets om opmerking te geven snap je... dat is met alles zo.
Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.

Kijk met hele kleine gigs dan gebruik ik gewoon een Vox versterker met een pedalboard en in extreme gevallen een iPad met Bias FX. Ook prima hoor en ik haal er bruikbare soundjes uit maar het gemak van mijn rack die heb ik dan niet.

Ik begrijp dat roadies je spullen tillen bij optredens? Dat scheelt wel ja. Wanneer je zelf je spul moet sjouwen dan moet ik er niet aan denken om dat gevaarte de trap af te sjouwen bij elk optreden.

Bij alleen thuis spelen, wat ik eigenlijk nu doe, zou het eerder geen probleem zijn omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen. Maar ik vind dat dat (jaren 80) rackspul je basistoon teveel beïnvloed. Maar dat is persoonlijk. Ook thuis houd ik het graag wat compact en overzichtelijk. Een goede compacte programmeerbare basisprocessor die je toon intact laat (die ik gebruik doet dat gelukkig), aangevuld met wat pedalen daar geef ik de voorkeur aan.

ateng
12 augustus 2018, 14:52
Ik begrijp dat roadies je spullen tillen bij optredens? Dat scheelt wel ja. Wanneer je zelf je spul moet sjouwen dan moet ik er niet aan denken om dat gevaarte de trap af te sjouwen bij elk optreden.

Bij alleen thuis spelen, wat ik eigenlijk nu doe, zou het eerder geen probleem zijn omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen. Maar ik vind dat dat (jaren 80) rackspul je basistoon teveel beïnvloed. Maar dat is persoonlijk. Ook thuis houd ik het graag wat compact en overzichtelijk. Een goede compacte programmeerbare basisprocessor die je toon intact laat (die ik gebruik doet dat gelukkig), aangevuld met wat pedalen daar geef ik de voorkeur aan.

Ja de roadies zorgen ervoor dat ik alleen maar hoeft in te pluggen dus dat is wel fijn ja.
Wat heb je aan een rack vol met gear als je er niet mee op kan treden ;)
En wie zegt dat ik een jaren '80 als basissound heb? In een ander subforum ook al gezegd, ik had het eigenlijk "mijn '80 racksound demo".
De video geeft alleen een demo van de Lexicon reverb en wat '80 sounds maar mn basissound is straight Marshall sound met fx als toevoeging zoals iedereen dat doet. Mijn band heeft geen '80 sound nodig en alleen als ik in een Toto tribute band speel dan komen de detune en circular delay te voorschijn ;)
En tuurlijk geef je de voorkeur aan een compacte set met wat pedalen want ten 1e weet je niet beter (ga ervan uit dat je nooit met rackgear hebt gespeeld) en je speelt ook alleen maar thuis.

miyaru
12 augustus 2018, 15:49
Ja hoor Ateng, ieder zo zijn ding! Het grootste voordeel van een rack ten opzichte van een een multi fx vind ik dat de kwalititeit vaak veel hoger ligt, en je de verschillende componenten kan uitwisselen - en kan editten, waar nodig. Ook het gebruik van midi is te gek voor allerlij toepassingen. Ik ben ook een amateur thuisgitarist, maar heb vele jaren opgetreden als bassist - wat ik eigenlijk ben. Ik heb heel wat podia en gitaristen meegemaakt, en vele met grote racksystems. Ik heb bewondering voor mensen die hun rackmateriaal zorgvuldig kiezen - smaakvol en bruikbaar. En in mijn optiek is het zeker niet jaren 80! Het is maar wat je nodig hebt, en ik heb aan mijn 9 pedalen genoeg. Sommige hebben nog minder nodig zelfs...... Ik vind juist de diversiteit van gitaristen en hun spullen interessant. En als je van slepen met spullen houd kan je altijd nog bassist worden, ik had een 4 x 10" , een 1 x 15" , een losse flightcase met top en tuner en altijd twee bassen mee als ik moest optreden. In die tijd kon je nog als particulier met grijs kenteken rijden - en ik had ook een bestel auto. Overigen geen roadies dat was wel jammer LOL! Geniet lekker van je spullen, en laat anderen vinden wat ze willen - zoals al gezegd: ieder zijn ding!!!

ateng
12 augustus 2018, 16:19
En zo is dat! 😊

Brad
12 augustus 2018, 16:21
Ja de roadies zorgen ervoor dat ik alleen maar hoeft in te pluggen dus dat is wel fijn ja.
Wat heb je aan een rack vol met gear als je er niet mee op kan treden ;)
En wie zegt dat ik een jaren '80 als basissound heb? In een ander subforum ook al gezegd, ik had het eigenlijk "mijn '80 racksound demo".
De video geeft alleen een demo van de Lexicon reverb en wat '80 sounds maar mn basissound is straight Marshall sound met fx als toevoeging zoals iedereen dat doet. Mijn band heeft geen '80 sound nodig en alleen als ik in een Toto tribute band speel dan komen de detune en circular delay te voorschijn ;)
En tuurlijk geef je de voorkeur aan een compacte set met wat pedalen want ten 1e weet je niet beter (ga ervan uit dat je nooit met rackgear hebt gespeeld) en je speelt ook alleen maar thuis.

Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.
En die set waar ik mee speel mag dan compact zijn, de mogelijkheden zijn groot genoeg. Jij had het erover dat de kwaliteit van de sound voorop staat. Nou dat vind ik dus ook al lever ik voor de handzaamheid graag wat aan mogelijkheden in. Dat is dus precies de reden waarom ik de spullen gebruik die ik nu gebruik. Die floorprocessor die ik gebruik is naar mijn ervaring de enigste die de gitaartoon intact laat.

En als ik eerlijk ben dan hoor ik dat ook terug bij jouw demo. Best een mooie sound maar de gitaartoon is er in mindere mate.

Tabula Rasa
12 augustus 2018, 16:52
Whahhaaa, sorry voor deze off topic reactie, maar: whahhaaa..... Focking hilarisch.

Gepost met Tapaworst

arjanb01
12 augustus 2018, 19:03
Martin, neem Brad niet TE serieus, hij is al de grootste pispaal van dit forum😂
Ik heb zeer veel respect voor je toewijding en waardeer je inzet!
Zo opereer ik ook met mijn band. Lekker spelen en gaan met die banaan! 💪

Brum
12 augustus 2018, 19:21
Hé Brad, heb je die super overtuigende opname van die metalzone nog? Nou houden bijna alle pro's er naast wat amps en pedalen een rackje op na, inclusief Brad z'n helden, maar bijna alle rackgear verneukt je natuurlijke gitaartoon. Wakey, wakey, Brad, da's de bedoeling van alles wat elektrisch versterkt wordt jong!

miyaru
12 augustus 2018, 19:32
Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......

miyaru
12 augustus 2018, 19:34
En daarbij wil ik niet beweren dat ik alles beter weet dan jij Brad, of dat ik beter zou spelen - dat is subjectief, maar dit was overduidelijk niet een slimme discussie van je dat Rackgear je sound verkracht.......

D3nnis
12 augustus 2018, 19:49
Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.

Dit is wel quatsch.
En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.

ateng
12 augustus 2018, 20:00
Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.
En die set waar ik mee speel mag dan compact zijn, de mogelijkheden zijn groot genoeg. Jij had het erover dat de kwaliteit van de sound voorop staat. Nou dat vind ik dus ook al lever ik voor de handzaamheid graag wat aan mogelijkheden in. Dat is dus precies de reden waarom ik de spullen gebruik die ik nu gebruik. Die floorprocessor die ik gebruik is naar mijn ervaring de enigste die de gitaartoon intact laat.

En als ik eerlijk ben dan hoor ik dat ook terug bij jouw demo. Best een mooie sound maar de gitaartoon is er in mindere mate.

Wuhaha OMG! Meen je dat nou echt wat je hier nou roept? Jij hebt blijkbaar geen idee waarover je praat, met zulke lui ga ik niet eens in discussie laat staan uitleggen.

ateng
12 augustus 2018, 20:01
Martin, neem Brad niet TE serieus, hij is al de grootste pispaal van dit forum😂
Ik heb zeer veel respect voor je toewijding en waardeer je inzet!
Zo opereer ik ook met mijn band. Lekker spelen en gaan met die banaan! 💪
Vanaf nu ga ik hem echt niet series nemen nee.

Brad
12 augustus 2018, 20:12
Dit is wel quatsch.
En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.

Ik heb het eigenlijk niet zo zeer over de 19'' pre en poweramps, want zeker de exemplaren zonder midi klinken prima. Ik heb het dan meer over de (multi) effectprocessors. Veel van die dingen maakten je geluid dunner, sterieler en minder dynamisch. Dat merk je vooral wanneer je de effecten uit zet.

Ik ben overigens niet de enige die dat vind. Ik kwam toevallig bij de String laatst een oude Gitarist tegen met een interview met Eric Johnson. Die zei dat je door dat spul je natuurlijke gitaargeluid kwijt raakt en dat het daarom voor hem waardeloos was. Hij gebruikte in ieder geval in die tijd een reeks pedalen.

Ik begrijp precies wat hij bedoelt.

Brad
12 augustus 2018, 20:16
Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......

Nogmaals, we hebben het over de ME-5! niet de ME-50.. Jammer dat er een clip van een Poolse gitarist niet meer op Youtube staat, dan had je kunnen horen wat er met dat apparaat mogelijk is wanneer je hem goed afstelt.

Een Lexicon reverb is van studiokwaliteit. Prima om zang op te nemen bijvoorbeeld. Voor een elektrische gitaar gelden andere criteria. Een apparaat met een dubieus ontwerp kan gehoormatig in combinatie met een gitaar beter klinken dan een "hoogwaardig'' apparaat.

Het is niet voor niets dat gitaristen die schatrijk zijn en alles kunnen kopen deels met goedkope pedalen blijven werken.
Een goed voorbeeld is David Gilmour. Die bleef gewoon zijn Boss pedaal compressor gebruiken terwijl hij ook een dure "hoogwaardige" studio compressor had kunnen gebruiken of een boetiek pedaal.

ateng
12 augustus 2018, 20:18
Dit is wel quatsch.
En tóch zit er een kern in die ik begrijp; op 1 of andere manier klinken voor mij losse 19" pre en poweramps "anders" dan tops.
Natuurlijk zijn het andere amps, maar er is iets mee, voor mijn gevoel, een meer lineaire / hifi sound wellicht, maar (technisch) onderbouwen kan ik het niet.
Dat hangt ervan af wat voor pre-poweramp combi je maakt want in principe moet er geen verschil zijn alleen dat 19” losse units zijn. Als ik mijn JMP-1 rechtstreeks in mijn poweramp plugt en aan een 4x12 hangt hoor jij het verschil niet tussen een top of een pre-poweramp combi.
Denk ook dat in de jaren ‘80 een trend was om heel procest en wat jij noemt lineair/hifi te klinken. HH300 poweramp helpen daarbij om het erg ‘80 te laten klinken en dan hellemaal als er veel galm en delay gebruikt wordt. Men associeert rackgear dus met hoe ze toen klonken maar dat is een kwestie hoe je je gear instelt. Net als Brad kan je alles kut laten klinken 😜

ateng
12 augustus 2018, 20:25
Ik heb het eigenlijk niet zo zeer over de 19'' pre en poweramps, want zeker de exemplaren zonder midi klinken prima. Ik heb het dan meer over de (multi) effectprocessors. Veel van die dingen maakten je geluid dunner, sterieler en minder dynamisch. Dat merk je vooral wanneer je de effecten uit zet.

Ik ben overigens niet de enige die dat vind. Ik kwam toevallig bij de String laatst een oude Gitarist tegen met een interview met Eric Johnson. Die zei dat je door dat spul je natuurlijke gitaargeluid kwijt raakt en dat het daarom voor hem waardeloos was. Hij gebruikte in ieder geval in die tijd een reeks pedalen.

Ik begrijp precies wat hij bedoelt.
Gast ik ken genoeg pedalen die erg aan je tone zuigen dus waar heb je t over?! Eric Johnson haalt zn sound liever uit pedaaltjes en zo heb je Petrucci die het liever uit zn rack haalt dus ieder zn ding. Maar ga alsjeblieft niet praten alsof je er vesrtand van hebt.

Brad
12 augustus 2018, 20:29
Er zijn anders genoeg mensen die wel degelijk het verschil horen tussen de JMP-1 en de echte versterkertops die hij in één klap overbodig zou hebben gemaakt.

Brad
12 augustus 2018, 20:31
Gast ik ken genoeg pedalen die erg aan je tone zuigen dus waar heb je t over?! Eric Johnson haalt zn sound liever uit pedaaltjes en zo heb je Petrucci die het liever uit zn rack haalt dus ieder zn ding. Maar ga alsjeblieft niet praten alsof je er vesrtand van hebt.

En Eric had een goede reden om dat te doen. Dezelfde reden waarom ik van dat rack spul ben afgestapt. Je zult wel begrepen hebben dat Eric dat spul wel heeft uitgeprobeerd en is vervolgens tot dezelfde conclusie gekomen als ik.

Brum
12 augustus 2018, 20:31
En Tao, hoe denkt die d'r over?

Tabula Rasa
12 augustus 2018, 20:37
En Tao, hoe denkt die d'r over?
Lao Tao moet ff een verschoning aantrekken. Heeft zich bevuild door het lachen.

D3nnis
12 augustus 2018, 20:39
Ik heb het eigenlijk niet zo zeer over de 19'' pre en poweramps, want zeker de exemplaren zonder midi klinken prima.

Midi doet niks met je geluid, dus deze snap ik even niet.


Ik heb het dan meer over de (multi) effectprocessors. Veel van die dingen maakten je geluid dunner, sterieler en minder dynamisch. Dat merk je vooral wanneer je de effecten uit zet.

Hier kan ik mij iets bij voorstellen als je een 19" unit die een full line level wil zien tussen je gitaar en versterker in hangt als een effectpedaaltje, of met een mismatch tussen het apparaat en de fx loop van je amp.
Of als je het geluid gewoon niet mooi vind van een bepaalde unit.
Eerlijk gezegd, ook mijn eventide eclipse heb ik liever niet serieel in mijn signaalketen, dus die staat 100% wet, en de effecten worden parallel toegevoegd zeg maar.
Ateng doet dit ook (maar dan nog netter dan ik), en dan is het dunner etc totaal niet aan de orde, en kun je genieten van de geweldige kwaliteit van de 19" fx units


Dat hangt ervan af wat voor pre-poweramp combi je maakt want in principe moet er geen verschil zijn alleen dat 19” losse units zijn.

Dat zou ik idd verwachten, maar toch is het een gevoel wat ik nog steeds heb, ook met mijn huidige rack tov mijn tops.
Maar het zou heel goed aan de specifieke modellen kunnen liggen natuurlijk, daar heb je een punt.

Brad
12 augustus 2018, 20:43
Ik bedoel de pre amps die midi programmeerbaar zijn zoals de Marshall JMP-1. Iemand in Music maker heeft eens uitgelegd waarom de elektronica om die programmeerbaarheid mogelijk te maken in dergelijke pre-amps een negatieve invloed hebben op het geluid.

maxdb
12 augustus 2018, 20:54
ongelofelijk die B..., gelukkig kan ik er om lachen.

Brad
12 augustus 2018, 20:55
Dan lach je ook om Eric en vele anderen.

miyaru
12 augustus 2018, 21:16
Brad, wat precies doet MIDI met jouw geluid? Was het niet gewoon een besturings taal voor muzikale machines? Dus elke synth met MIDI klinkt ook nergens naar? En Mijn Ableton LIve Suite 10 opname software klinkt ook nergens naar omdat het MIDI heeft?

Brad
12 augustus 2018, 21:21
Zoals ik al zei, de elektronica om die besturing mogelijk te maken heeft invloed op het geluid. Het gaat ook niet om midi, sorry dat ik die indruk heb gewekt maar om de programmeerbaarheid. Wel is het zo dat die programmeerbare pre-amps ook allemaal uitgerust waren met midi.

Brad
12 augustus 2018, 21:23
Brad waag je niet op glad ijs - je gaat uitglijden - en dan zeg ik het vriendelijk........ Je will toch niet beweren dat jouw boss me50 beter klinkt dan bijvoorbeeld een Lexicon Reverb? Toe nou jongen, doe het jezelf niet aan......

Overigens, ik kwam toevallig een recente recensie tegen van de Boss ME-5. Opvallen zijn deze bevindingen van de gebruiker.


This was their first and last analog multi-effects - some others like the great GT-5 would keep analog distortions and overdrives, but the other effects all became digital.

It's' very different from the sort of sterile sounding multi-effects that are being sold these days.

D3nnis
12 augustus 2018, 21:28
Zoals ik al zei, de elektronica om die besturing mogelijk te maken heeft invloed op het geluid.

Ik heb dit soort verhalen wel vaker gehoord.
Maar geen idee waarom dat zou zijn.
Als je eoa tiptoets multi fx hebt, heb je toch eenzelfde soort omzetting van data nodig om uiteindelijk analoog de "potmeterstanden" te bewerkstelligen? Of dat protocol dan midi is of eoa tiptoets lijkt me niks uitmaken?

Brad
12 augustus 2018, 21:32
Ik kom het artikel wel weer tegen want het blad waar dat in staat heb ik dacht ik nog. Gehoormatig kan ik het alleen maar beamen.

miyaru
12 augustus 2018, 21:34
Laat ik het er voor mezelf op houden dat ik weet waar ik het over heb, bij jou twijfel ik eraan Brad...... Je kan zeggen dat digitale effecten anders klinken dan analoge exemplaren, ik heb ook voornamelijk analoge effecten en een klasse A buizenverterker. Maar klinkt het beter dan Ateng zijn rack? Dat durf ik ook te betwijfelen....... Ik heb ook een digitaal multi effect een Lexicon MPX-1 die voornamelijk voor studio doeleinden wordt gebruikt, en die galmpjes klinken zeker mooier als mijn Holy Grail pedaaltje! Ik heb geen rack voor mijn spullen, dus als ik buitenshuis wil spelen gaat gewoon de Holy Grail mee. Je denkt dat alle recensies de waarheid bevatten, maar het is ook maar iemands mening Brad. Eén van mijn fijnste pedaaltjes is een digitale een Digitech Ventura Vibe - niets mis mee, niets dun of akelig, dat is mijn recensie. Probeer is niet alles beter te weten, maar probeer ook wat te leren over wat er hier rond gaat op het forum. Ik val je niet aan, niet af en ik ken je persoonlijk niet. Ik lees vaak topics waar je alles beter weet dan de rest van de wereld - dat valt me dan op zeg maar...........

Brad
12 augustus 2018, 21:40
Ik deel mijn meningen en bevindingen niets meer en niets minder. Ik heb er ook geen moeite mee wanneer anderen een andere mening zijn toegedaan. Om even bij dit topic te blijven, ik zeg ook niet dat ik gelijk heb. Ik zeg wel dat ik voor mijzelf gelijk heb en wanneer mensen zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb dan moet ik dat weerleggen, want ik heb zowel met rackspul als met analoge pedalen gewerkt.

Ja en ik vind dat Ateng zij Rack en dan vooral de cleane geluiden tamelijk steriel en elektronisch klinken. Dat mag ik toch wel zeggen zonder zijn sound af te breken?

Cageman
12 augustus 2018, 21:42
Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.

Supernice. Helaas iets te lang voor een sig.

miyaru
12 augustus 2018, 21:47
Brad, je hebt helemaal gelijk, ieder zijn mening........

miyaru
12 augustus 2018, 21:48
And goddamned go to bed everybody, it's late already!!!!:crazyhappy:

Erik de Perik
12 augustus 2018, 22:25
Ik heb best lang op een rack gespeeld en iedereen vond dat ik een hele dikke toon had..... m'n set was niet helemaal standaard. Eerste helft daarvan speelde ik met een analoge buizen preamp en de tweede met een Hughes & Kettner Access buizen midi preamp.

Ik denk dat we Brad's commentaar pas in perspectief kunnen zien als we ook luisteren naar zijn sounds. (https://soundcloud.com/brad-524926423)

ateng
12 augustus 2018, 22:34
Ik deel mijn meningen en bevindingen niets meer en niets minder. Ik heb er ook geen moeite mee wanneer anderen een andere mening zijn toegedaan. Om even bij dit topic te blijven, ik zeg ook niet dat ik gelijk heb. Ik zeg wel dat ik voor mijzelf gelijk heb en wanneer mensen zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb dan moet ik dat weerleggen, want ik heb zowel met rackspul als met analoge pedalen gewerkt.

Ja en ik vind dat Ateng zij Rack en dan vooral de cleane geluiden tamelijk steriel en elektronisch klinken. Dat mag ik toch wel zeggen zonder zijn sound af te breken?

Maar je weet ook niet waar je het over t hebt gast en dat is m nou juist! Je lult over wat "Eric" zegt, leest ergens dat midi of programmeerbaar invloed heeft op je sound...Jezus Brad! Als jij op het HRI forum dit zou posten allemaal werd je helemaal vierkant uitgelachen.

En nogmaals wijsneus... jij weet niet hoe mijn basic clean klinkt, alleen wat je op de video hoort en die is zekers procest om een '80 Landau sound te krijgen maar dat is niet mijn cleansound.

In even voor de goede orde... je hebt voor jezelf ook niet gelijk.

ateng
12 augustus 2018, 22:47
Jongens, over smaak valt niet te twisten... toch?
Zoals ik al zei ieder zo zn ding dus als je niet van rack sound houd dan is dat pas een mening... Brad.
Maar als je domweg mee lult omdat iemand dat zegt in een interview en je kan het zelf niet onderbouwen dan is dat geen bevinding... dan ben je een kneusje.

Weet niet of je sommige versterkers van Engl of Hughes&Kettner kent maar daar kan je dus een module installeren zodat je je versterker kan programmeren en mee kan laten lopen met je fx via midi. Denk je nou echt dat het invloed heeft op je sound... Brad? Ik heb zo.n versterker geprobeerd en geloof me je hoort geen verschil... want er verandert niks aan je toon.

ateng
12 augustus 2018, 22:57
Dan lach je ook om Eric en vele anderen.
Ik lach hier om jou.
Eric heeft naast zijn Echoplex 2x een 19" MXR Digital Time Delay in zn rack hangen samen met een 19" MXR Falnger/Doubler! Pedalen aangesloten via een audio switcher en alles bestuurd via een Voodoolab GCX... oeeeh zal het ook invloed hebben op zn sound?

https://nl.pinterest.com/offsite/?token=808-762&url=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fec%2F a8%2Fcb%2Feca8cb4e18b22d7b63a5a49ac2f4e89e.jpg&pin=355080751847715650&client_tracking_params=CwABAAAADDE4MTU1Mjg0MjUzOAA

Brad
12 augustus 2018, 22:59
Als je goed gelezen hebt dan zie je dat ik zeg dat het niet om de midi functie an sich gaat maar om de elektronica die ervoor zorgt dat hij programmeerbaar wordt. Die verandering van parameterwaarden die treden namelijk niet vanzelf op.

En het is andersom. Ik constateer uit ervaring dat bepaalde rackapparatuur iets met je gitaargeluid doet. Vervolgens zie ik dat meer mensen dat opvalt en dat er mensen zijn die daar een verklaring voor hebben. Ik laat mij dus niet beinvloeden door Eric Johnson maar constateer dat iemand met een erg mooie sound dezelfde ervaring heeft.

Dus nee, domweg meelullen met anderen dat zit in niet in mij, dat laat ik aan anderen over.

Brad
12 augustus 2018, 23:02
Ik lach hier om jou.
Eric heeft naast zijn Echoplex 2x een 19" MXR Digital Time Delay in zn rack hangen samen met een 19" MXR Falnger/Doubler! Pedalen aangesloten via een audio switcher en alles bestuurd via een Voodoolab GCX... oeeeh zal het ook invloed hebben op zn sound?

https://nl.pinterest.com/offsite/?token=808-762&url=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fec%2F a8%2Fcb%2Feca8cb4e18b22d7b63a5a49ac2f4e89e.jpg&pin=355080751847715650&client_tracking_params=CwABAAAADDE4MTU1Mjg0MjUzOAA

Dan is hij tot op zekere hoogte bijgedraaid. Dat kan.

Brad
12 augustus 2018, 23:12
En nogmaals wijsneus... jij weet niet hoe mijn basic clean klinkt, alleen wat je op de video hoort en die is zekers procest om een '80 Landau sound te krijgen maar dat is niet mijn cleansound.




In even voor de goede orde... je hebt voor jezelf ook niet gelijk.

Of iemand voor zichzelf gelijk heeft dat maken mensen gelukkig zelf uit. Maar hoe dan ook dat cleane geluid aan het begin vind ik ook al aardig elektronisch klinken en met die sound met dat modulatie effect is dat helemaal erg.

ateng
12 augustus 2018, 23:18
Als je goed gelezen hebt dan zie je dat ik zeg dat het niet om de midi functie an sich gaat maar om de elektronica die ervoor zorgt dat hij programmeerbaar wordt. Die verandering van parameterwaarden die treden namelijk niet vanzelf op.

En het is andersom. Ik constateer uit ervaring dat bepaalde rackapparatuur iets met je gitaargeluid doet. Vervolgens zie ik dat meer mensen dat opvalt en dat er mensen zijn die daar een verklaring voor hebben. Ik laat mij dus niet beinvloeden door Eric Johnson maar constateer dat iemand met een erg mooie sound dezelfde ervaring heeft.

Dus nee, domweg meelullen met anderen dat zit in niet in mij, dat laat ik aan anderen over..

Het midi besturen van parameters/potmeters zoals een Soldano X99 of Engl E-580 doet niks anders dan de waarden veranderen dat kan je zelf toch ook wel bedenken? Of je het nou met de hand mechanisch bedient of dat het midi wordt bestuurd heeft toch niks met je analoge sound te maken?
En gast jij constateert helemaal niks jij leest wat anderen constateren en dan denk jij het te weten?

ateng
12 augustus 2018, 23:21
Of iemand voor zichzelf gelijk heeft dat maken mensen gelukkig zelf uit. Maar hoe dan ook dat cleane geluid aan het begin vind ik ook al aardig elektronisch klinken en met die sound met dat modulatie effect is dat helemaal erg.

Nogmaals mr. beterweter, het cleansound op de video is niet mijn basic cleansound. Aan t begin hoor je een flink gecompressed en ge EQed clean en daarna telkens toevoegingen van fx.

Brad
12 augustus 2018, 23:22
Ik heb wel uit ervaring geconstateerd dat de rack apparatuur waar ik mee heb gepeeld en de rackapparatuur die ik uitgebreid heb uitgeprobeerd iets met je gitaargeluid doet. Ik ben daarom ook bewust op pedalen en op de analoge ME-5 overgestapt die om de één of andere reden je basissound redelijk ongeschonden laat.

ateng
12 augustus 2018, 23:24
Ik heb wel uit ervaring geconstateerd dat de rack apparatuur waar ik mee heb gepeeld en de rackapparatuur die ik uitgebreid heb uitgeprobeerd iets met je gitaargeluid doet. Ik ben daarom ook bewust op pedalen en op de analoge ME-5 overgestapt die om de één of andere reden je basissound redelijk ongeschonden laat.

Hahaha sorry hoor maar als je rackgear iets met je geluid doet dan ligt het waarschijnlijk (of ik weet wel zeker) aan je zelf dude!
Ken gasten die Vox een ruk versterker vinden en overgestapt zijn naar een Marshall omdat ze geen redelijk heavy rhythm uit een AC30 kunnen halen ;)

Brad
12 augustus 2018, 23:25
Of jij hoort het niet dat kan ook. Maar hoe dan ook, als jouw bevindingen anders zijn dan is dat prima.

miyaru
12 augustus 2018, 23:49
Brad, Brad, Brad.........

ateng
12 augustus 2018, 23:58
Of jij hoort het niet dat kan ook. Maar hoe dan ook, als jouw bevindingen anders zijn dan is dat prima.
Hahahaha je geeft het niet op he!
Ik hoor het niet... hmmm denk dat mijn gehoor beter is dan die van jou als ik al je post leest.
Ik ben een tone freak en probeer zoveel mogelijk tonesuck te vermijden en dat is waarom ik mn fx aan een linemixer heb hangen en mijn pedalen aan een audioswitcher. Wil niet draadloos spelen om ook signaalverlies te vermijden dus ik vertrouw meer op mn gehoor dan jouw bevindingen ;)
Speel nu 18 jaar met mn rack en door vele optredens en studio werk kom je erachter wat wel werkt en wat niet. Advies en tips opvolgen (zou je ook moeten doen Brad) van pro's op het HRI forum en zo word je wat wijzer op het gebied van signal chains.

Hoe is het met de optredens Brad 

Brad
13 augustus 2018, 00:31
Die rackeffecten parallel toevoegen dat kan inderdaad. Maar zoals ik al zei heb ik geen trek in dat gedoe. Ik heb een eenvoudiger manier gevonden om te horen wat ik wil horen.

En optredens die heb ik in het verleden veel gedaan, maar daar heb ik nu geen trek meer in.

showband
13 augustus 2018, 08:29
Brad meestal hou ik mij buiten jouw gezever.
Maar of een ding al dan niet MiDi gestuurt is hoor je niet.
Jouw boss apparaat zit overigens ook midi op.

Het gaat er om of de circuits (relais / vca's / afscherming e.d.) netjes geimplementeert zijn
Maar een EHX pedaal kan een enorme sonesuck zijn zonder ooit midi gezien te hebben....
En een amp met servomotoren op de potmeters zal het signaal niet eens de computer van raken.

De meeste duurdere Midi gestuurde apparaten vanaf de GP8 gebruiken VCA's als potmeters in analoge schakelingen.
Daar hoor je nul komma nul verschil met een apparaat zonder midi sturing.

Dank U voor de aandacht.

D3nnis
13 augustus 2018, 08:31
En een amp met servomotoren op de potmeters zal het signaal niet eens de computer van raken.


Alleen al vanwege die potmeters moet ik nog ooit een yamaha dg1000 hebben :D

arjanb01
13 augustus 2018, 08:36
Brad, ga achter de wijven aan ipv hier je gelijk te halen.
Midi switching heeft nul komma nul invloed op je sound.
Martin, laat je niet op de kast jagen. Brad is een voorbeeld van iemand die als muzikant 0 komma 0 gepresteerd heeft maar overal verstand van schijnt te hebben.
Irritante vent.

ateng
13 augustus 2018, 08:37
Alleen al vanwege die potmeters moet ik nog ooit een yamaha dg1000 hebben :D

Wow Yamaha DG1000 heb ik ook nog ooit gehad en om eerlijk te zijn... ook vanwege de gestuurde potmeters hahaha!!

ateng
13 augustus 2018, 08:43
Brad, ga achter de wijven aan ipv hier je gelijk te halen.
Midi switching heeft nul komma nul invloed op je sound.
Martin, laat je niet op de kast jagen. Brad is een voorbeeld van iemand die als muzikant 0 komma 0 gepresteerd heeft maar overal verstand van schijnt te hebben.
Irritante vent.
Tja altijd t proberen waard om zo'n iemand... neh laat maar zitten zonde van mn tijd!

ateng
13 augustus 2018, 08:48
Die rackeffecten parallel toevoegen dat kan inderdaad. Maar zoals ik al zei heb ik geen trek in dat gedoe. Ik heb een eenvoudiger manier gevonden om te horen wat ik wil horen.

En optredens die heb ik in het verleden veel gedaan, maar daar heb ik nu geen trek meer in.


Jij hebt geen trek in dat gedoe omdat je er de ballen geen verstand van hebt gast! Zelfs met een ME-5 haal je waarschijnlijk nog een plat digitale geluid uit dus ga nou niet wijs lopen doen hier!

Rinze
13 augustus 2018, 10:08
Brad is het type man dat meer verstand heeft van menstruatie dan dat vrouwen hebben.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

miyaru
13 augustus 2018, 10:25
Tja ik zie net een foto van de achterkant van een ME-5, en inderdaad: MIDI...... En ik ben er net achter dat mijn Looper/Switcher ook MIDI heeft, zal hem gauw verkopen!:crazyhappy:

ateng
13 augustus 2018, 11:06
En Brad is overgestapt naar een ME-5 omdat rackgear iets met je geluid doet... WUAHAHA gast ik heb in het verleden een ME-5 voor een gitarist helpen editen en jij vertelt mij dat een ME-5 niks met je geluid doet?!! Als je de ME-5 tussen het signaal pad er uit haalt dan is je sound weer helder dus gast lul niet zo.

Brad
13 augustus 2018, 11:38
Dan zou je toch zeggen dat je opgemerkt moet hebben dat wanneer bij de ME-5 alle effecten uit staan het vrijwel net zo klinkt als wanneer je de gitaar rechtstreeks inplugt. Het blijft net zo natuurlijk klinken. Doe dat eens met een SPX die jij dacht ik in je rack hebt zitten. De invloed die dat op je geluid heeft is vreselijk.

Brad
13 augustus 2018, 11:47
Brad meestal hou ik mij buiten jouw gezever.
Maar of een ding al dan niet MiDi gestuurt is hoor je niet.
Jouw boss apparaat zit overigens ook midi op.

Het gaat er om of de circuits (relais / vca's / afscherming e.d.) netjes geimplementeert zijn
Maar een EHX pedaal kan een enorme sonesuck zijn zonder ooit midi gezien te hebben....
En een amp met servomotoren op de potmeters zal het signaal niet eens de computer van raken.

De meeste duurdere Midi gestuurde apparaten vanaf de GP8 gebruiken VCA's als potmeters in analoge schakelingen.
Daar hoor je nul komma nul verschil met een apparaat zonder midi sturing.

Dank U voor de aandacht.

Ik heb toch al uitgelegd dat het niet zozeer om dat midi ging maar om de mogelijkheid tot programmeren. En als ik het mij goed herinner zijn het inderdaad die VCA's die de boosdoeners zijn. Hoe dan ook, die GP-8 waar ik een paar jaar mee heb gewerkt louter voor de handigheid is dus een schoolvoorbeeld van een apparaat die je basistoon behoorlijk verziekt. Ik weet niet of je nog iemand kent die zo een ding heeft liggen. Maar luister dan gewoon eens goed naar het verschil met de GP-8 aangesloten met alle effecten uit en wanneer je rechtstreeks inplugt.

En inderdaad met een amp met servomotoren op de potmeters daar ligt het anders mee. Maar daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over een pre amp als de Marshall JMP-1 die dus wel met VCA's werkt.

Marshall claimde in advertenties dat "the only thing digital about the JMP-1 is control" en dat de toon net zo zou zijn als de gewone versterkertops. Helaas is dat toch echt niet zo. Het is ook niet voor niets dat die programmeerbare pre amps door puristen met goede oren bestempeld werden als "dure fuzzboxen waar toevallig een paar buizen in zitten".

ateng
13 augustus 2018, 12:37
Dan zou je toch zeggen dat je opgemerkt moet hebben dat wanneer bij de ME-5 alle effecten uit staan het vrijwel net zo klinkt als wanneer je de gitaar rechtstreeks inplugt. Het blijft net zo natuurlijk klinken. Doe dat eens met een SPX die jij dacht ik in je rack hebt zitten. De invloed die dat op je geluid heeft is vreselijk.

Nee helaas niet opgemerkt wijsneus en daarom heb ik mn SPX90 aan een linemixer hangen en niet in serie zoals je dat doet met je ME-5... beetje tegenstrijdig he Brad;)

Brad
13 augustus 2018, 12:40
Dat heb je niet opgemerkt? In tegenstelling tot mij en velen met mij die juist om die reden dat oude apparaat, de ME-5 trouw blijven?

En de effecten van de SPX parallel toevoegen geeft inderdaad een beter resultaat, maar vindt je niet dat die line-mixer ook wat met je sound doet?

ateng
13 augustus 2018, 12:53
Ik heb toch al uitgelegd dat het niet zozeer om dat midi ging maar om de mogelijkheid tot programmeren. En als ik het mij goed herinner zijn het inderdaad die VCA's die de boosdoeners zijn. Hoe dan ook, die GP-8 waar ik een paar jaar mee heb gewerkt louter voor de handigheid is dus een schoolvoorbeeld van een apparaat die je basistoon behoorlijk verziekt. Ik weet niet of je nog iemand kent die zo een ding heeft liggen. Maar luister dan gewoon eens goed naar het verschil met de GP-8 aangesloten met alle effecten uit en wanneer je rechtstreeks inplugt.

En inderdaad met een amp met servomotoren op de potmeters daar ligt het anders mee. Maar daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over een pre amp als de Marshall JMP-1 die dus wel met VCA's werkt.

Marshall claimde in advertenties dat "the only thing digital about the JMP-1 is control" en dat de toon net zo zou zijn als de gewone versterkertops. Helaas is dat toch echt niet zo. Het is ook niet voor niets dat die programmeerbare pre amps door puristen met goede oren bestempeld werden als "dure fuzzboxen waar toevallig een paar buizen in zitten".

OMG Brad jij bent me er eentje zeg maar ga vooral zo door des te meer leden je een irritant ventje vinden... jemig man!
En nu ligt het opeens anders met servomotoren? Geen 1 van die dingen zoals programmeerbaarheid, vca, switch en noem maar op hebben geen invloed op je toon. En nog iets al zou het wel zo zijn wat is je punt? Hoe weet je dat het zonder va potmeter of programmeerbaarheid beter klinkt? De JMP-1 klinkt zoals het klinkt, strakke drive sound zoals een Marshall klinkt en als jij het niet mooi vindt dan is dat aan jou maar nu niet alweer mee lullen wat anderen zeggen. Kan jij het onderbouwen dat de toon van de JMP-1 niet als een gewone versterker is? Heb je het getest en hoe? Man ooh man Brad!

Brad
13 augustus 2018, 12:58
Ja dat kan ik onderbouwen want toen de JMP-1 uitkwam heb ik hem zeer uitgebreid getest en kon niet anders concluderen dat hij wat mij betreft het geld niet waard was. Om nou te zeggen dat het slechts een dure fuzzbox is waar toevallig een paar buizen in zitten gaat te ver, maar wat Marshall beloofde in advertenties, nee dat maakt dat apparaat niet waar.

ateng
13 augustus 2018, 13:05
Dat heb je niet opgemerkt? In tegenstelling tot mij en velen met mij die juist om die reden dat oude apparaat, de ME-5 trouw blijven?

En de effecten van de SPX parallel toevoegen geeft inderdaad een beter resultaat, maar vindt je niet dat die line-mixer ook wat met je sound doet?

Hahaha en "velen" yeah right Brad. En nog velen die 19" fx gebruiken naast hun versterker omdat ze overtuigd zijn dat er geen betere reverb zijn dan de PCM's, geen beter klinkende detune zijn dan een SPX90 of H3000.
Het gaat uiteindelijk hoe je alles aansluit zolang je uiteindelijke signaal niet of nauwelijks signaalverlies lijdt. Of het nou pedalen of 19" fx zijn ieder zo z'n ding maar ga nou niet de wijsneus uithangen dat rackgear wat aan je tone doet en daarom bent over gestapt. Een pedalboard of een multi fx floorprocessor doet ook wat aan je tone dus wat lul je nou dus doe niet als of ze beter zijn dan 19" fx.

Brad
13 augustus 2018, 13:08
O ja die floorprocessors zijn gewoon gebaseerd op die rackprocessors. De ME-5 is dan ook een uitzondering, een witte raaf. En waarom de ME-5 dan zo anders is zal me verder een zorg wezen.

Ik zou overigens eens de recensies van de ME-5 gaan lezen die op internet staan. Dan kun je zien dat er meer mensen zijn die zo over dat apparaat denken.

Overigens als ik eerlijk ben dan vind ik de reverbs op je clip wel erg transparant klinken maar niet erg natuurlijk.

En een pedalboard doet zeker wel wat met je geluid maar laat je geluid op belangrijke punten intact.

ateng
13 augustus 2018, 13:10
Ja dat kan ik onderbouwen want toen de JMP-1 uitkwam heb ik hem zeer uitgebreid getest en kon niet anders concluderen dat hij wat mij betreft het geld niet waard was. Om nou te zeggen dat het slechts een dure fuzzbox is waar toevallig een paar buizen in zitten gaat te ver, maar wat Marshall beloofde in advertenties, nee dat maakt dat apparaat niet waar.

Aaaaaah! Het was je geld niet waard omdat je de sound niet mooi vindt! Dat is wat anders dan wat jij beweerd gast!Weet niet wat voor eindtrap je gebruikt heb maar je kan elk preamp ruk laten klinken! Ik kan een Triaxis ook zo laten klinken dat het niet als een Mark IV of een ander Mesa versterker laten klinken en toch beweren ze als een Mark versterker klinken.
Jij beweert dat de programmeerbaarheid ten koste gaat van de tone, hoe klinkt het zonder de digital control dan? dus hoe kan jij een vergelijking maken? Beetje dom lullen zo Brad!

ateng
13 augustus 2018, 13:12
O ja die floorprocessors zijn gewoon gebaseerd op die rackprocessors. De ME-5 is dan ook een uitzondering, een witte raaf. En waarom de ME-5 dan zo anders is zal me verder een zorg wezen.

Ik zou overigens eens de recensies van de ME-5 gaan lezen die op internet staan. Dan kun je zien dat er meer mensen zijn die zo over dat apparaat denken.

Beter is dat jij een keer een audio sample maakt of nog beter... een video met een vergelijking en uitleg ;)

Als jij mij kan overtuigen dat het zo is dan hou ik me stil.
Kan jij mij overtuigen dat jouw sound beter is dan een rackgear dan ben jij my man!

showband
13 augustus 2018, 13:12
Dan zou je toch zeggen dat je opgemerkt moet hebben dat wanneer bij de ME-5 alle effecten uit staan het vrijwel net zo klinkt als wanneer je de gitaar rechtstreeks inplugt. Het blijft net zo natuurlijk klinken. Doe dat eens met een SPX die jij dacht ik in je rack hebt zitten. De invloed die dat op je geluid heeft is vreselijk.

die ME-5 converteert jouw gitaar naar digitaal en na processing weer naar analoog.

dat signaal gaat, of die nu uitstaat of niet, eerst door een 18-bit ADC
Dan door een processor en daarna weer door 20-bit DAC allemaal op 44.1 kHz

als je daarna gaat mieren over de invloed van rackmonts op je kale geluid dan zit er wat bij je los

Brad
13 augustus 2018, 13:21
Ik zou gewoon eens je oren gebruiken. Ik zeg al, het zal mij een biet wezen waarom de ME-5 je signaal niet aantast. Waar het om gaat is dát hij, naar mijn beleving en anderen met mij, je signaal niet aantast.

ateng
13 augustus 2018, 13:22
O ja die floorprocessors zijn gewoon gebaseerd op die rackprocessors. De ME-5 is dan ook een uitzondering, een witte raaf. En waarom de ME-5 dan zo anders is zal me verder een zorg wezen.

Ik zou overigens eens de recensies van de ME-5 gaan lezen die op internet staan. Dan kun je zien dat er meer mensen zijn die zo over dat apparaat denken.

Overigens als ik eerlijk ben dan vind ik de reverbs op je clip wel erg transparant klinken maar niet erg natuurlijk.


Whahaha omdat de floorprocessor gebaseerd is op de 19" unit gaan ze daarom wat aan je tone doet! Wuhahahahaha OMG Brad!!! Geloof je dat nou echt?
Dus al die studio's die een PCM, DBX , een EMT gebruiken zijn dus eigenlijk stupid want het zijn allemaal 19" fx en nog digitaal ook nog!

ateng
13 augustus 2018, 13:25
Ik zou gewoon eens je oren gebruiken. Ik zeg al, het zal mij een biet wezen waarom de ME-5 je signaal niet aantast. Waar het om gaat is dát hij naar mijn beleving en anderen met mij je signaal niet aantast.

Jou beleving is gebasseerd op 0 komma 0 muzikaliteit, 0 komma 0 kennis en 0 komma 0 ervaring.
Maak nou maar een demo van jou ME-5 en proof me wrong gast!

Brad
13 augustus 2018, 13:27
Aaaaaah! Het was je geld niet waard omdat je de sound niet mooi vindt! Dat is wat anders dan wat jij beweerd gast!Weet niet wat voor eindtrap je gebruikt heb maar je kan elk preamp ruk laten klinken! Ik kan een Triaxis ook zo laten klinken dat het niet als een Mark IV of een ander Mesa versterker laten klinken en toch beweren ze als een Mark versterker klinken.
Jij beweert dat de programmeerbaarheid ten koste gaat van de tone, hoe klinkt het zonder de digital control dan? dus hoe kan jij een vergelijking maken? Beetje dom lullen zo Brad!

Een Mesa boogie eindtrap was dat. Wat mij stoorde aan die JMP-1 is dat er een kunstmatige flavour aan het geluid zat in tegenstelling tot een gewone Marshall buizentop.

ateng
13 augustus 2018, 13:27
Wuhahaha kan er nog steeds niet bij!!
Omdat de floorprocessor gebaseerd is op de 19" heeft ie daarom ook last van dat het wat met je tone doet.

ateng
13 augustus 2018, 13:29
Een Mesa boogie eindtrap was dat. Wat mij stoorde aan die JMP-1 is dat er een kunstmatige flavour aan het geluid zat in tegenstelling tot een gewone Marshall buizentop.
En hoe denk je een Marshall sound te krijgen dan met een Mesa eindtrap met 6L6 buizen erin?

Brad
13 augustus 2018, 13:32
En hoe denk je een Marshall sound te krijgen dan met een Mesa eindtrap met 6L6 buizen erin?

Ik dacht toch wel dat je wel begrijpt dat het niet zozeer om de specifieke Marshall sound gaat maar of de toon natuurlijk blijft klinken. En dat is dus niet zo, er zit een kunstmatige flavour in.

In tegenstelling tot wat jij hierboven beweerd heb ik zeer veel ervaring en ben behoorlijk muzikaal.

ateng
13 augustus 2018, 13:39
Ik dacht toch wel dat je wel begrijpt dat het niet zozeer om de specifieke Marshall sound gaat maar of de toon natuurlijk blijft klinken. En dat is dus niet zo, er zit een kunstmatige flavour in.

In tegenstelling tot wat jij hierboven beweerd heb ik zeer veel ervaring en ben behoorlijk muzikaal.

Je begrijpt toch wel dat je beweerde dat het niet waar was wat Marshall adverteert en dat is dat de JMP-1 net zo klinkt als een gewone Marshall versterker. Je hebt het uitgebreid getest en klinkt het niet zoals je t verwacht met een Mesa eindtrap en roep je dat door de programmeerbaarheid wat aan de tone doet. Jemig Brad je weet echt niet wat je hier roept om je gelijk te halen! Jij haalt er een kunstmatige flavour uit en ik niet dus tja...

ateng
13 augustus 2018, 13:43
die ME-5 converteert jouw gitaar naar digitaal en na processing weer naar analoog.

dat signaal gaat, of die nu uitstaat of niet, eerst door een 18-bit ADC
Dan door een processor en daarna weer door 20-bit DAC allemaal op 44.1 kHz

als je daarna gaat mieren over de invloed van rackmonts op je kale geluid dan zit er wat bij je los

Maakt niet uit wat of hoe je het uitlegt Brad is immuun voor advies.

Brad
13 augustus 2018, 13:46
Ik zou zeggen blijf er lekker mee door spelen als jij het wel lekker vindt klinken. Maar als je een dergelijke clip post dan heb je kans dat er ook mensen reageren die de geluiden niet zo mooi vinden en dat kenbaar maken en uitleggen waarom. Daar is toch weinig mis mee. Of ben je alleen uit op complimenten?

ateng
13 augustus 2018, 13:59
Ik zou zeggen blijf er lekker mee door spelen als jij het wel lekker vindt klinken. Maar als je een dergelijke clip post dan heb je kans dat er ook mensen reageren die de geluiden niet zo mooi vinden en dat kenbaar maken en uitleggen waarom. Daar is toch weinig mis mee. Of ben je alleen uit op complimenten?

Er is wel wat mis als je zegt dat 19" wat aan je tone doet tot in tegenstelling van pedalen en jouw ME-5.
En helemaal als je beweert dat de floorprocessor die gebaseerd zijn op de 19" unit dat daarom ook hebben... koekoek!!
Mensen die hier mijn sound niet mooi vinden vanwege mijn '80 sound heb ik totaal geen problemen mee... kwestie van smaak dude.

Maar ga niet doen als of de JMP-1 zo kunstmatig klinkt omdat je er niet mee om kan gaan of dat je totaal geen muzikale oren hebt.
Hier hoe een JMP-1 klinkt met een Marshall eindtrap ;)

https://www.youtube.com/watch?v=1Kqh6A4I9eY

ateng
13 augustus 2018, 14:01
En Brad ff serieus... valt het jou niet op dat wat je ook post hier op forum dat de meesten jou niet serieus nemen en jou maar een etterbak vindt? Heb je dan niet zoiets van "kan maar beter heel wijs mijn mond dicht houden"?

Brad
13 augustus 2018, 14:03
Niet slecht die sound maar er zit toch iets in het geluid wat snerpend en kunstmatig aandoet. Nee, dan liever een goede analoge overdrive uit een pedaal of de analoge overdrive uit de ME-5 aangesloten op een goede versterker die in zijn totaliteit nog minder weegt dan een buizen eindtrap in 19" formaat.

ateng
13 augustus 2018, 14:04
Niet slecht maar er zit toch iets in het geluid wat snerpend en kunstmatig aandoet.

Hahaha dus je hebt echt wat aan je oren! Dan is alles mij nu duidelijk geworden!
De mazzel Brad.

arjanb01
13 augustus 2018, 14:06
Nogmaals, Martin, er zijn een aantal members hier, waaronder Brad, die nul komma nul wat gepresteerd hebben als gitarist.
Wij weten wel beter, doen allebei zeer regelmatig gigs en wat kan ons Brad schelen.
Sta er boven, Martin.
Je hebt prima gear waarmee jij uit de voeten kan en waar jij en je bandje zich lekker bij voelen. Prima toch?
Nu ga ik lekker ff oefenen thuis. 👌

Brad
13 augustus 2018, 14:15
Hahaha dus je hebt echt wat aan je oren! Dan is alles mij nu duidelijk geworden!
De mazzel Brad.

Luister eens goed naar die solo en dat snerpende karakter.

Tabula Rasa
13 augustus 2018, 14:43
Don't feed the trolls riep iemand ooit.

ateng
13 augustus 2018, 14:52
Niet slecht die sound maar er zit toch iets in het geluid wat snerpend en kunstmatig aandoet. Nee, dan liever een goede analoge overdrive uit een pedaal of de analoge overdrive uit de ME-5 aangesloten op een goede versterker die in zijn totaliteit nog minder weegt dan een buizen eindtrap in 19" formaat.

Wuhahahaha jij mag dromen dat je uit je ME-5 zo'n (Marshall) overdrive kan halen net als in de video! Hahaha wat een lachertje ben je toch Brad.

D3nnis
13 augustus 2018, 16:24
Zonder olie op het vuur te willen gooien...als ik mijn Eventide Eclipse 100% serieel in mijn chain opneem, en dan rekening houdend met de correcte levels en zo.....dan klinkt het écht minder dan gitaar in preamp in poweramp.
Hoe dat met bv lexicons is weet ik niet, maar dit soort apparaten wil je voor gitaar echt alleen de effecten laten processen en die toevoegen aan je sound, ipv alles door dat ding laten lopen.
Ik weet niet of hier jullie onderlinge onbegrip mede vandaan komt, maar een Eclipse kost tegenwoordig nieuw ook dik 2k, en die suckt gewoon toon. Echt.

arjanb01
13 augustus 2018, 16:37
En als je dat soort units nou parallel in de fx loop aansluit ipv serieel?
I.m.o. heb je dan het minste last van geluidsverlies van je oorspronkelijke amp signaal als je gebruik maakt van reverbs, chorussen en delays en je drive sounds uit de versterker haalt.
Zo heb ik het ook altijd geleerd van mijn gitaar leraar en werkt voor mijn setup prima. Wel is het zo dat in dit geval mn boss gt6 vrij ‘donker’ kleurt dus draai ik meer hoog in mn amp waardoor je dat neutraliseert.
Ik denk ik gooi er ff een opbouwende post in 😉

D3nnis
13 augustus 2018, 16:51
En als je dat soort units nou parallel in de fx loop aansluit ipv serieel?


Dat is idd wat ik doe, de eclipse doet 100% wet, en die mix ik bij naargelang wat ik nodig heb.
Ateng ook zo te zien.

Maar ik bedoel te zeggen, dat we ook niet hoeven te doen alsof die 19" units heilig zijn.
Al vind ik de effectkwaliteit vaak wel erg goed. Ik heb van eventide ook de pitchfactor en timefactor pedalen gehad. Ook als ik dezelfde algoritmes gebruik in de eclipse als die in de factor pedalen, dan klinkt de eclipse íetsje mooier/dieper/weet ik hoe uit te leggen. Met koptelefoon beluisterd, overigens.
In een blinde test in een band zal ik bij 99,5% van de sounds het verschil niet horen denk ik, maar er is wel degelijk een verschil.

Brad
13 augustus 2018, 16:56
Zonder olie op het vuur te willen gooien...als ik mijn Eventide Eclipse 100% serieel in mijn chain opneem, en dan rekening houdend met de correcte levels en zo.....dan klinkt het écht minder dan gitaar in preamp in poweramp.
Hoe dat met bv lexicons is weet ik niet, maar dit soort apparaten wil je voor gitaar echt alleen de effecten laten processen en die toevoegen aan je sound, ipv alles door dat ding laten lopen.
Ik weet niet of hier jullie onderlinge onbegrip mede vandaan komt, maar een Eclipse kost tegenwoordig nieuw ook dik 2k, en die suckt gewoon toon. Echt.

Spot on Dennis, precies wat ik ook ervaar met die apparaten.


Wuhahahaha jij mag dromen dat je uit je ME-5 zo'n (Marshall) overdrive kan halen net als in de video! Hahaha wat een lachertje ben je toch Brad.
Zelfs een veel mooier overdrive geluid dan in die video.

ateng
13 augustus 2018, 17:11
Denk je nou dat men dat niet wist kneusje?! Waar het hier om gaat dat je juist doet als of 19” fx wat aan je sound doet en pedalen/compacte multifx minder en dat is dus dikke bullshit!!

ateng
13 augustus 2018, 17:15
Zelfs een veel mooier overdrive geluid dan in die video.

Brad post dan een video want je hebt nu echt een grote mond hiero!!
Weet je je bent net als sommige leden vroeger, op t forum de wijsneus uithangen maar kom je ze tegen op een meeting en dan zijn het zo’n kneusjes en kunnen amper een belabberd blueslickje spelen. De hele meeting houden ze hun bek en zie je niks meer van terug hoe ze zich gedragen op de forum.

Brad
13 augustus 2018, 17:17
Misschien is het een idee om eens te stoppen met die namecalling? Dat doen ze op een voetbaltribune ook en is niet zo netjes. Maar wanneer je dat spul serieel gebruikt verpest het wel degelijk je toon en dat doen een heleboel pedalen niet.
En niet iedereen heeft trek om met een line mixer te werken terwijl er eenvoudiger oplossingen die vanuit het gehoor van de purist ook nog een beter klankresultaat opleveren.

Brad
13 augustus 2018, 17:23
Brad post dan een video want je hebt nu echt een grote mond hiero!!
Weet je je bent net als sommige leden vroeger, op t forum de wijsneus uithangen maar kom je ze tegen op een meeting en dan zijn het zo’n kneusjes en kunnen amper een belabberd blueslickje spelen. De hele meeting houden ze hun bek en zie je niks meer van terug hoe ze zich gedragen op de forum.

Zo dat is stoere taal. Nou kan ik veel meer dan slechts een belabberd blueslickje spelen. Maar stel dat het ook werkelijk zo is wat je over die mensen zegt, dus dat het hele beperkte gitaristen zijn. Mogen die mensen daarom geen mening hebben over bepaalde apparatuur?

arjanb01
13 augustus 2018, 17:25
Gewoon een soundclip posten Brad, dan lullen we nergens meer over en wie weet verover je de harten van ons! Zet hem op💪

Brum
13 augustus 2018, 17:34
Daarnaast is Brad de Don Juan van het forum he, vergeet dat niet. Z'n eigen woorden he, dus dat nemen we maar aan. Er is niet zo heel veel wat Brad niet kan eigenlijk, of niet weet. Helemaal te Tao die jongen en de wijven voor het kiezen. Waarom ie eigenlijk nooit ver gekomen is, dat moet haast wel een eigen keuze zijn, want iemand die zo talentvol is...

Ergens staat hier nog een 'schitterende' opname van Brad. Ik zou zeggen, maak je niet te druk Ateng.;)

Ah wacht!

https://soundcloud.com/brad-524926423/example-metal-zone-2

Fluwelen techniek, schitterend geluid, helemaal spot-on!

Brad is niet het type man dat meer verstand heeft van menstruatie dan dat vrouwen hebben, hij menstrueert er zelf op los man...

Brad
13 augustus 2018, 17:38
Gewoon een soundclip posten Brad, dan lullen we nergens meer over en wie weet verover je de harten van ons! Zet hem op��

Ik weet niet of ik daar wel energie in wil steken. Maar luister eens hier naar. Ik zou het wat ronder afstellen maar het geeft een idee.


https://www.youtube.com/watch?v=Y1iouqoUZDg

ateng
13 augustus 2018, 17:40
Zonder olie op het vuur te willen gooien...als ik mijn Eventide Eclipse 100% serieel in mijn chain opneem, en dan rekening houdend met de correcte levels en zo.....dan klinkt het écht minder dan gitaar in preamp in poweramp.
Hoe dat met bv lexicons is weet ik niet, maar dit soort apparaten wil je voor gitaar echt alleen de effecten laten processen en die toevoegen aan je sound, ipv alles door dat ding laten lopen.
Ik weet niet of hier jullie onderlinge onbegrip mede vandaan komt, maar een Eclipse kost tegenwoordig nieuw ook dik 2k, en die suckt gewoon toon. Echt.

Maar die dingen werden ook niet gemaakt om serieel aan te sluiten Dennis. In de studio werden ze via aux aangesloten alleen bepaalde fx zoals modulaties via inserts. Zo gaat dat ook live bij de FOH, alles via aux. Wij als gitaristen doen het eigenlijk verkeerd want 19” units willen lijnlevel zien snap je. Je zou dus het signaal van je microfoon (voor de speaker) door moeten linken naar een microfoon preamp en weer door je rack voeden... eigenlijk dus een wet/dry systeem zoals Landau en Lukather dat ook deden.
Maar om terug te komen, tuurlijk krijg je altijd wel wat tonesuck zelfs bij de duurste apparaat en daarom zijn er linemixers en fx loop om je signaal intact te houden. Maar er zijn nou eenmaal 19” fx die niet te verslaan zijn met een pedaal of wat dan ook zoals de Eventide H3000, Lexicon PCM70 series en de Tr Stereo Chorus.

arjanb01
13 augustus 2018, 17:42
Post je weer iets van een ander. Gemiste kans, Brad. Je had DE kans alle critici de mond te snoeren. Jammer...laat gewoon de snaren spreken ipv nutteloos te posten, vent💪

Brad
13 augustus 2018, 17:44
Goed laat ik maar de snaren spreken dan.

En hier is een opname met een solo van mijzelf. Hier gebruik ik overigens de distortion van de ME-5 in plaats van de overdrive. Ja ik kan wel wat meer dan een blueslickje spelen.

https://soundcloud.com/brad-524926423/gitaarsolowav

D3nnis
13 augustus 2018, 17:50
Maar die dingen werden ook niet gemaakt om serieel aan te sluiten Dennis. In de studio werden ze via aux aangesloten alleen bepaalde fx zoals modulaties via inserts. Zo gaat dat ook live bij de FOH, alles via aux. Wij als gitaristen doen het eigenlijk verkeerd want 19” units willen lijnlevel zien snap je.

Weet ik :D
Maar ik kan me voorstellen dat als je door onwetendheid/geen zin in extra spullen gewoon een studio fx unit in je chain pleurt (waar ie niet voor bedoeld is), je teleurgesteld wordt.
Kan die unit verder weinig aan doen natuurlijk.
Beetje vergelijkbaar qua situatie als "mijn €10.000,- ,gitaar klinkt kut als ik m in de microfoon in van mijn hifi versterker prik"

Midwolda
13 augustus 2018, 18:00
Goed laat ik maar de snaren spreken dan.

En hier is een opname met een solo van mijzelf. Hier gebruik ik overigens de distortion van de ME-5 in plaats van de overdrive. Ja ik kan wel wat meer dan een blueslickje spelen.

https://soundcloud.com/brad-524926423/gitaarsolowav

Brad, ik heb het je nog zo gezegd, struikel nou niet over dat ding met die zes draden als de babyfoon nog aanstaat... :roll:

Erik de Perik
13 augustus 2018, 18:08
Hij heeft iedereen wel stil gekregen.

Brad
13 augustus 2018, 18:19
Daarnaast is Brad de Don Juan van het forum he, vergeet dat niet. Z'n eigen woorden he, dus dat nemen we maar aan. Er is niet zo heel veel wat Brad niet kan eigenlijk, of niet weet. Helemaal te Tao die jongen en de wijven voor het kiezen. Waarom ie eigenlijk nooit ver gekomen is, dat moet haast wel een eigen keuze zijn, want iemand die zo talentvol is...

Ergens staat hier nog een 'schitterende' opname van Brad. Ik zou zeggen, maak je niet te druk Ateng.;)

Ah wacht!



Heb je de opname van post 116 ook nog even beluisterd gozer?

ateng
13 augustus 2018, 18:27
Goed laat ik maar de snaren spreken dan.

En hier is een opname met een solo van mijzelf. Hier gebruik ik overigens de distortion van de ME-5 in plaats van de overdrive. Ja ik kan wel wat meer dan een blueslickje spelen.

https://soundcloud.com/brad-524926423/gitaarsolowav

Hahahaha en hier val je dan door de mand!
Jij roept dat een JMP-1 kunstmatig flavour heeft... je leadtone uit je ME-5 klinkt als of je direct recording hebt gedaan met andere woorden geen warmte, geen tone en als je over kunstmatig wilt praten... dit is nou een voorbeeld van kunstmatig soundje!!! Heeft niks met smaak te maken want ik luister naar de vorm van overdrive en de karakter daarvan.
En je noemt dit beter dan de JMP-1 video??? Wuhahahahaha Brad je bent echt zo zielig en nu snap ik waarom je niks hebt gepresteerd in de muziek. Je spel is net zo als je sound... geen beleving dus had nou maar gewoon wat simplele blueslicks gespeeld met beleving en tone. Tip, als je snel wilt spelen zorg er eerst voor dat je het clean ook zo kan spelen. Oefen het dat je het netjes kan spelen zonder dat het een brei wordt. Je probeert nu indruk te maken door heel snel door je scale te spelen maar heeft alleen impact als je het ook gedefinieert kan spelen. No thanks 😉

Brum
13 augustus 2018, 18:28
Heb je de opname van post 116 ook nog even beluisterd gozer?

Ja, 'gozer'. En die was niet best. Maar jij hebt andere oortjes dan anderen en ook een iets wat vreemd zelfbeeld.

arjanb01
13 augustus 2018, 18:30
Hij heeft de mensen wel stil gekregen.... van teleurstelling.
Dat Marshall filmpje klonk wat agressiever, erg trebly maar in een bandmix kan het prima door de mix heen gaan.
Standalone klinkt de lead sound van Brad inderdaad ronder en voller. Maar totaal onbruikbaar in een band. Klinkt als een vliegen in een puntzak (gejat van J. Akkerman 😉). Erg gemoffeld.

Brad
13 augustus 2018, 18:31
Ja het komt hard aan om zo een koude douche over je heen te krijgen. Zoals Erik de Perik al zei. Het werd even stil...... Er was even een time out nodig om hier een snedig antwoord op te verzinnen.

Brum
13 augustus 2018, 18:32
Ik geloof dat ik dit geen tweede keer meer mag draaien hier thuis, gezien de blikken naast me...:makeup: Ik heb liever een goed gespeelde blueslick eigenlijk, dan iemand die zichzelf over galoppeert.

Brum
13 augustus 2018, 18:34
Ja het komt hard aan om zo een koude douche over je heen te krijgen. Zoals Erik de Perik al zei. Het werd even stil...... Er was even een time out nodig om hier een snedig antwoord op te verzinnen.

Nou 'gozer', misschien moet je 's op de klok kijken. De meeste mensen hebben een leven, gezinnetje en zo. Etenstijd dus. Maar je hoort serieus niet dat Ateng zijn spel en geluid, al is dat smaakgebonden, behoorlijk meer voorstelt dan wat je hier laat horen? Ik weet niet of ik moet lachen, of dat het eigenlijk echt triest is en niet meer om te lachen.

ateng
13 augustus 2018, 18:35
Heb het met koptelefoon geluisterd he dus dan hoor je alles duidelijk. Ronder of voller is een smaak kwestie maar je hoort vergeleken met de gitaarpartij in backingtrack hoe kunstmatig het klinkt.
Juist omdat je soleert naast een goed opgenomen gitaarpartij valt het zo erg op.

Brad
13 augustus 2018, 18:38
Ik geloof dat ik dit geen tweede keer meer mag draaien hier thuis, gezien de blikken naast me...:makeup: Ik heb liever een goed gespeelde blueslick eigenlijk, dan iemand die zichzelf over galoppeert.

Ja zulke snelle licks zijn niet makkelijk te volgen. Dan kun je beter naar Hank Marvin luisteren of de Havenzangers. Niets mis mee overigens.

ateng
13 augustus 2018, 18:40
Ja het komt hard aan om zo een koude douche over je heen te krijgen. Zoals Erik de Perik al zei. Het werd even stil...... Er was even een time out nodig om hier een snedig antwoord op te verzinnen.

Ik had een timeout nodig omdat ik hier dubbel ligt Brad! Mijn God joh waar heb je je oren zitten! En je vind je ME-5 overdrive/distortion beter dan een JMP-1 omdat die kunstmatig flavour heeft? Pffffff en jij vind dat je muzikale oren hebt...

ateng
13 augustus 2018, 18:41
Ja zulke snelle licks zijn niet makkelijk te volgen. Dan kun je beter naar Hank Marvin luisteren of de Havenzangers. Niets mis mee overigens.


Meen je dat nou echt?!!! Ik sta hier echt versteld van hoe je je zelf geweldig vindt... niet makkelijk te volgen... wuhahahaha!!! Lig hier echt dubbel!
Als je wilt schredden doe het dan ook goed maar wees geen wannabe Lukather of Petrucci.

Brad
13 augustus 2018, 18:44
Nou 'gozer', misschien moet je 's op de klok kijken. De meeste mensen hebben een leven, gezinnetje en zo. Etenstijd dus. Maar je hoort serieus niet dat Ateng zijn spel en geluid, al is dat smaakgebonden, behoorlijk meer voorstelt dan wat je hier laat horen? Ik weet niet of ik moet lachen, of dat het eigenlijk echt triest is en niet meer om te lachen.

Ja, toevallig een paar minuten nadat ik de soundclip heb gepost moest er door meerdere personen gegeten worden. En wat je zegt, het is smaak gebonden.
Ik ben nu eigenlijk echt benieuwd naar jou mooie met gevoel gespeelde flitsende solo's en ook naar die van Arjan. Kom op jongens laat horen hoe het wel moet.:cooler:

Midwolda
13 augustus 2018, 18:45
Klassiekertje weer...

Forum: "Er is een spookrijder gesignaleerd. Houdt rechts, haal niet in, en waarschuw met lichtsignalen."

Brad: "Een spookrijder? Ik zie er wel honderd!"

https://www.motor-forum.nl/global/smileys/worshippy.gif

Brum
13 augustus 2018, 18:45
Brad, ik zeg het maar één keertje en ga er daarna niet verder op in. Het is een hoop losstaande noten, raken kant noch wal en je frasering is zo vals als een kraai. Ik ben niet zo van het pikkie leggen, maar ik durf te zeggen dat ik dat beter doe en ik ben absoluut geen top gitarist. Weet je wat de kracht van een goeie muzikant is Brad? Dat je je tekortkomingen kent, zodat de dingen die je wel goed kan nog beter tot uiting komen. Dat luistert een stuk prettiger.

Brad
13 augustus 2018, 18:46
Meen je dat nou echt?!!! Ik sta hier echt versteld van hoe je je zelf geweldig vindt... niet makkelijk te volgen... wuhahahaha!!! Lig hier echt dubbel!
Als je wilt schredden doe het dan ook goed maar wees geen wannabe Lukather of Petrucci.

Dat het af en toe wat ruig klinkt, dat doe ik bewust. Ook bij rustiger passages laat ik bewust een andere snaar meeklinken voor een wat ruiger effect, maar dat moet je wel kunnen horen.

Brum
13 augustus 2018, 18:47
Klassiekertje weer...

Forum: "Er is een spookrijder gesignaleerd. Houdt rechts, haal niet in, en waarschuw met lichtsignalen."

Brad: "Een spookrijder? Ik zie er wel honderd!"

https://www.motor-forum.nl/global/smileys/worshippy.gif

:seriousf:

Brad
13 augustus 2018, 18:50
Brad, ik zeg het maar één keertje en ga er daarna niet verder op in. Het is een hoop losstaande noten, raken kant noch wal en je frasering is zo vals als een kraai. Ik ben niet zo van het pikkie leggen, maar ik durf te zeggen dat ik dat beter doe en ik ben absoluut geen top gitarist. Weet je wat de kracht van een goeie muzikant is Brad? Dat je je tekortkomingen kent, zodat de dingen die je wel goed kan nog beter tot uiting komen. Dat luistert een stuk prettiger.

Nee joh, al die noten zitten prima binnen de scale die bij deze track van toepassing is. Maar ik zeg al, laat eens horen hoe het wel moet joh. Of Arjan en Midwolda, laat horen die solo's. Ik ben nu echt benieuwd hoe het volgens jullie wel moet.

ateng
13 augustus 2018, 18:51
Ja, toevallig een paar minuten nadat ik de soundclip heb gepost moest er door meerdere personen gegeten worden. En wat je zegt, het is smaak gebonden.
Ik ben nu eigenlijk echt benieuwd naar jou mooie met gevoel gespeelde flitsende solo's en ook naar die van Arjan. Kom op jongens laat horen hoe het wel moet.:cooler:
Ze hoeven zich niet te bewijzen want die hebben hier geen grote mond en het zijn geen wijsneuzen zoals jij dat de hele tijd doet. Daarom als je denkt alles beter te weten laat het dan zien. Jij hebt een poging gewaagd en is goed door de mand gevallen met je wijze praatjes.

D3nnis
13 augustus 2018, 18:51
Weet je wat de kracht van een goeie muzikant is Brad? Dat je je tekortkomingen kent, zodat de dingen die je wel goed kan nog beter tot uiting komen.

Daarom neem ik nooit op. Ik kan er echt geen ruk van, en dat hoef ik niet ook nog terug te horen :D

arjanb01
13 augustus 2018, 18:54
De beste muzikanten/gitaristen zijn zelfs vaak introvert en bescheiden.
Na nog een keer luisteren van de Brad sound past alleen 1 geluid....zwijgen. 🙉

Brad
13 augustus 2018, 18:57
Ik had een timeout nodig omdat ik hier dubbel ligt Brad! Mijn God joh waar heb je je oren zitten! En je vind je ME-5 overdrive/distortion beter dan een JMP-1 omdat die kunstmatig flavour heeft? Pffffff en jij vind dat je muzikale oren hebt...
O je was even weg omdat je dubbel lag? Ha ha ha ha. Nu lig ik dubbel. Ja het is lastig toegeven dat die soundclip je een aardig koude douche bezorgde.

ateng
13 augustus 2018, 18:58
Nee joh, al die noten zitten prima binnen de scale die bij deze track van toepassing is. Maar ik zeg al, laat eens horen hoe het wel moet joh. Of Arjan en Midwolda, laat horen die solo's. Ik ben nu echt benieuwd hoe het volgens jullie wel moet.

Je moet niks dude maar luister ff goed naar 0:54 en 2:10 tis raggen en hopen dat het goed gaat klinken, geen enkele techniek en geen enkele opbouw. En probeer niet te hangen in een vakje maar speel over het hele hals want zoals ik al zei je kent een bluesscale en je blijft ook daar spelen.

ateng
13 augustus 2018, 19:01
O je was even weg omdat je dubbel lag? Ha ha ha ha. Nu lig ik dubbel. Ja het is lastig toegeven dat die soundclip je een aardig koude douche bezorgde.

Hahaha toe ff Brad ga nou niet wijs lopen doen! Een leerling van mij die 16 is speel meer tatsy dan jij ooit zal worden!
Wat een air heb jij zeg en dat is nou jou grote valkuil gast!

Brum
13 augustus 2018, 19:01
Nee joh, al die noten zitten prima binnen de scale die bij deze track van toepassing is. Maar ik zeg al, laat eens horen hoe het wel moet joh. Of Arjan en Midwolda, laat horen die solo's. Ik ben nu echt benieuwd hoe het volgens jullie wel moet.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik een poging doe... Maar vooruit. Je denkt alleen in scales, maar je luistert niet. Scales er uit poepen maakt nog geen lekkere lead partij en nogmaals, je frasering is verschrikkelijk.

Ik hoef me overigens niet te bewijzen, voel me er ook niet tot toe geroepen. Maar ik heb hier al het e.e.a. gepost hoor, maar dan wel in bandverband. Dat weet je vast nog wel Brad, je wilde nog even schoppen en zo en haalde toch maar snel een aantal posts weg. Die keer. Zoals je toen wel vaker deed, eerst een lompe post en dan snel weghalen, of aanpassen en net doen of er niets gebeurd was. Daar heb je zelfs voor op je flikker gehad hier, weet je nog?

Brum
13 augustus 2018, 19:03
Daarom neem ik nooit op. Ik kan er echt geen ruk van, en dat hoef ik niet ook nog terug te horen :D

Zonder gein, jij hebt toch al 's iets gepost van je bandje? Dat was toch niet zo verkeerd toch?

D3nnis
13 augustus 2018, 19:05
Zonder gein, jij hebt toch al 's iets gepost van je bandje? Dat was toch niet zo verkeerd toch?Volgens mij niet hoor, bij mijn weten.
Ik zit niet op kritiek te wachten, ik ken mijn zwaktes :)


Maar, ff zijsprongetje nu het toch over sound gaat....hebben jullie dat ook weleens, dat je een sound mooi vind om te horen, maar je er om zelf mee te spelen niks mee kunt?

Brad
13 augustus 2018, 19:06
Je moet niks dude maar luister ff goed naar 0:54 en 2:10 tis raggen en hopen dat het goed gaat klinken, geen enkele techniek en geen enkele opbouw. En probeer niet te hangen in een vakje maar speel over het hele hals want zoals ik al zei je kent een bluesscale en je blijft ook daar spelen.

Hier val jij duidelijk door de mand. Ik gebruik hier niet slechts de bluesscale maar een volle scale van zeven noten. En als je goed luistert dan hoor je dat ik wel degelijk over de hele hals speel.

Midwolda
13 augustus 2018, 19:08
Daarom neem ik nooit op. Ik kan er echt geen ruk van, en dat hoef ik niet ook nog terug te horen :D

Same here. Ik speel nauwelijks, heb geen verstand van theorie, en vind opnemen echt niks aan.
Maar ik heb wel goede oren en heel veel muziek gehoord, en herken dus ook wat rommel is.

Brad
13 augustus 2018, 19:11
Hahaha toe ff Brad ga nou niet wijs lopen doen! Een leerling van mij die 16 is speel meer tatsy dan jij ooit zal worden!
Wat een air heb jij zeg en dat is nou jou grote valkuil gast!

Nou bij de laatste opnamen die gemaakt heb in bandverband in een demo studio kregen de mensen kippenvel toen ik een solo speelde, zo mooi vonden ze het. Nee joh, mij praat je niets aan.

Maar heb jij niet door dat jij een enorme air hebt? Zomaar van iemand beweren dat hij niet muzikaal is en geen goed gehoor heeft. Daarmee impliceer je automatisch dat jij dat blijkbaar wel hebt.

arjanb01
13 augustus 2018, 19:12
Ik neem nooit op omdat ik simpelweg de apparatuur niet heb.
Wil je me horen, zou je me live moeten zien 😉

Brum
13 augustus 2018, 19:16
Nou bij de laatste opnamen die gemaakt heb in bandverband in een demo studio kregen de mensen kippenvel toen ik een solo speelde, zo mooi vonden ze het. Nee joh, mij praat je niets aan.

Maar heb jij niet door dat jij een enorme air hebt? Zomaar van iemand beweren dat hij niet muzikaal is en geen goed gehoor heeft. Daarmee impliceer je automatisch dat jij dat blijkbaar wel hebt.

Ik kreeg ook kippenvel ja, dat wel. Maar ik denk niet zoals jij bedoelt... Echt Brad, je hebt een brad voor je kop van hier tot en met man. Ik weet niet of je eigendunk op het narcistische af is, of dat je eigenlijk alleen maar heel onzeker bent en daarom op een forum dit soort dingen spuit.

Ik ben dan overigens wel weer oprecht benieuwd naar die opname van jou en je bandje, ooit.

@Dennis: Serieus niet? Ik dacht echt dat jij ooit iets gepost had... Niet dus.:chicken:

Brad
13 augustus 2018, 19:20
Ik kreeg ook kippenvel ja, dat wel. Maar ik denk niet zoals jij bedoelt... Echt Brad, je hebt een brad voor je kop van hier tot en met man. Ik weet niet of je eigendunk op het narcistische af is, of dat je eigenlijk alleen maar heel onzeker bent en daarom op een forum dit soort dingen spuit.

Ik ben dan overigens wel weer oprecht benieuwd naar die opname van jou en je bandje, ooit.

Nee hoor, ik vertel louter wat ik ervaren heb als het gaat om de reacties van mensen op mijn gitaarspel. En dan heb ik het niet over de piemelmeters hier maar over mensen die onbevooroordeeld en objectief zijn.

Brum
13 augustus 2018, 19:22
Dacht dat je net nog piemeltje wilde meten met mij, Arjan en Midwolda en al ver overtuigd was dat jouw piemeltje groter was dan die van Ateng. Maar dat zag ik verkeerd dus?

Brad
13 augustus 2018, 19:34
Nou wanneer je dan zo kritisch bent op iemand zijn mening en erop aandringt een geluidsclip te posten, post zelf dan ook eens wat zou ik zeggen om je kritiek kracht bij te zetten.

ateng
13 augustus 2018, 19:42
Nou bij de laatste opnamen die gemaakt heb in bandverband in een demo studio kregen de mensen kippenvel toen ik een solo speelde, zo mooi vonden ze het. Nee joh, mij praat je niets aan.

Maar heb jij niet door dat jij een enorme air hebt? Zomaar van iemand beweren dat hij niet muzikaal is en geen goed gehoor heeft. Daarmee impliceer je automatisch dat jij dat blijkbaar wel hebt.
Ik een air... ik loop hier niet de wijsneus ui te hangen en doen als of ik alles beter weet. Dingen roepen en niet eens kunnen bewijzen of überhaupt mij en menige hier kunnen overtuigen met je ME-5.
Damn Brad! Als je je leadsound geen kunstmatig flavour heeft dan heb je inderdaad geen goed gehoor! Je hoort het verschil toch wel van de backingrack zelf en jouw eigen gitaarsound?! Zelfs dat hoor je niet eens dus kan ik ook begrijpen dat je totaal geen oor hebt voor sounds.

ateng
13 augustus 2018, 19:45
Nou wanneer je dan zo kritisch bent op iemand zijn mening en erop aandringt een geluidsclip te posten, post zelf dan ook eens wat zou ik zeggen om je kritiek kracht bij te zetten.

Maar Brum mag toch wel kritiek geven? Het verschil met jou is dat je dingen gaat roepen wat totaal niet kloppen. Je probeert je gelijk te halen door hier de wijsneus uit te hangen en dan krijg je natuurlijk reactie terug dat je het maar moet bewijzen als je t beter weet.

Erik de Perik
13 augustus 2018, 19:46
Misschien moet je aan Idols meedoen, daar zie je wel meer lui van jouw kaliber.

Brum
13 augustus 2018, 19:47
Brad jongen, je hebt helemaal gelijk. Zo niet, dan doe je het er om.

Brad
13 augustus 2018, 19:48
Het gaat om de manier van kritiek geven, en verder heb ik grote twijfels betreffende de oprechtheid van die kritiek.

ateng
13 augustus 2018, 19:53
Hier val jij duidelijk door de mand. Ik gebruik hier niet slechts de bluesscale maar een volle scale van zeven noten. En als je goed luistert dan hoor je dat ik wel degelijk over de hele hals speel.

Hahaha gast denk je dat een bluesscale uit alleen maar zoveel noten bestaat en omdat jij zeven noten speelt is het geen bluesscale? En ik luister heel goed Brad maar je speelt de snelle stukken niet over de hele hals, mij hou je niet voor de gek dude!

Brad
13 augustus 2018, 19:58
Ja, de basis bluesscale bestaat uit de pentatonische ladder aangevuld met de blue note. En bij blues kun je zeker ook andere ladders gebruiken zoals dorisch en mixolydisch maar dat maken het nog geen typische bluesscales.
Het zijn in principe kerktoonladders.

ateng
13 augustus 2018, 19:59
Het gaat om de manier van kritiek geven, en verder heb ik grote twijfels betreffende de oprechtheid van die kritiek.

Het gaat ook om je houding hier want zo maak je geen vrienden maar dat heb je waarschijnlijk al gemerkt... toch?

Brad
13 augustus 2018, 20:01
Ik verkondig mijn mening zoals iedereen hier en heb dat in dit topic gedaan zonder krachttermen of echt op de man te spelen.

Rinze
13 augustus 2018, 20:02
Hihihihihi

ateng
13 augustus 2018, 20:03
Ja, de basis bluesscale bestaat uit de pentatonische ladder aangevuld met de blue note. En bij blues kun je zeker ook andere ladders gebruiken zoals dorisch en mixolydisch maar dat maken het nog geen typische bluesscales.
Het zijn in principe kerktoonladders.

Kom niet met termen aan dude want doe alles op gehoor ;)
Waar het mij om gaat is dat je alles in die scale ragt zonder enige beleving en "tone". Maar hey als je jezelf geweldig vindt blijf maar zo denken en je zal niet verder komen dan je slaapkamer.

Brad
13 augustus 2018, 20:07
Daar denken ik en andere mensen anders over, maar jij mag je mening hebben. Maar dat of je het in de muziek maakt hangt niet alleen van je talent af. Overal ter wereld spelen er mensen op straat die de bekende jongens van hun sokken blazen.

ateng
13 augustus 2018, 20:09
Daar denken ik en andere mensen anders over, maar jij mag je mening hebben. Maar dat of je het in de muziek maakt hangt niet alleen van je talent af. Overal ter wereld spelen er mensen op straat die de bekende jongens van hun sokken blazen.
Nee het gaat om hoe je bent als persoon en dat bedoel ik Brad, hoe jij hier de wijsneus uithangt zal je niet ver komen.
En nee het is geen mening maar een feit dat je je snelle stukken slordig speelt.

Brad
13 augustus 2018, 20:12
Dat zeg jij, ik vind van niet, ik vind het verzorgd genoeg. En wat is een wijsneus. Je ziet dat mensen al een oordeel hebben over de ME-5 zonder dat ding te hebben gehoord.

ateng
13 augustus 2018, 20:13
Daar denken ik en andere mensen anders over, maar jij mag je mening hebben.

Wuhahaha tis net Idols!!
Jury:"waarom sta je hier"
Brad:"omdat op een verjaardag mn familie en vrienden zeiden dat ik wel goed kan zingen en nu sta ik hier"

ateng
13 augustus 2018, 20:14
Dat zeg jij, ik vind van niet.

Hahaha tuurlijk vind je dat niet!! Wat een gast ben jij zeg ongelofelijk!

Brad
13 augustus 2018, 20:20
Wuhahaha tis net Idols!!
Jury:"waarom sta je hier"
Brad:"omdat op een verjaardag mn familie en vrienden zeiden dat ik wel goed kan zingen en nu sta ik hier"

Jury: waarom sta je hier?
Ateng: Omdat ik er van overtuigd ben dat ik een goede sound uit mijn rack haal, een ontzettend goed gehoor heb, zeer muzikaal ben,weinig van theorie af weet maar dat geeft niet want ik doe toch alles op gehoor, moet ik nog even doorgaan?

Brad
13 augustus 2018, 20:24
Kom niet met termen aan dude want doe alles op gehoor ;)
Waar het mij om gaat is dat je alles in die scale ragt zonder enige beleving en "tone". Maar hey als je jezelf geweldig vindt blijf maar zo denken en je zal niet verder komen dan je slaapkamer.

Je doet alles op gehoor en vervolgens denk je te horen dat ik een bluesscale gebruik terwijl dat niet zo is. Ik denk dat het toch verstandig is je in de theorie te verdiepen en wat aan solfège te doen met betrekking tot die theorie. Kan nooit kwaad.

Brum
13 augustus 2018, 20:29
Daar staat tegenover dat jij wel 's wat meer op gehoor mag leren spelen, kan ook nooit kwaad zo blijkt. Is erg goed voor je frasering bijvoorbeeld. Als je je alleen maar vastkauwt in theorie en je vergaloppeert in duidelijk te snelle noten hoor je dat soort dingen niet.

Weet je wat ik vreemd aan je overtuiging vind, behalve bijna alles, Brad? Je liep tot voor kort nogal over wat betreft David Gilmour. Da's nou precies zo'n gitarist die het helemaal niet van rommelige snelle noten moet hebben noch een enorm technisch gitarist is. Maar oren heeft ie wel en heeft daarom wel zijn stijl gevonden, omdat ie juist zijn tekortkomingen kent. Zijn bends zijn wél spot-on.

Brad
13 augustus 2018, 20:33
Gozer die scales zitten er bij mij zo goed in dát ik op gehoor en gevoel speel. Dat het jou niet aanspreekt prima dat mag. Maar van vergalopperen is geen sprake, ik mis nergens een noot.

En of de frasering ok is, dat is ook een kwestie van perceptie en vooral smaak.

Brum
13 augustus 2018, 20:35
Ja, dat doe je wel.

Ik ben overigens niet je 'gozer'. We wonen niet allemaal in Amsterdam.

Brad
13 augustus 2018, 20:38
Goed dat je het aanstipt, ik ben namelijk ook niet jouw 'jong'.

Brum
13 augustus 2018, 20:41
Klopt. Daarom begin ik de zin ook niet op dergelijke wijze en is jong aan het einde van een zin redelijk geaccepteerd Nederlands en wijst niet perse jou aan.

Neemt nog steeds niet weg dat je slordig speelt en noten mist, je frasering ronduit slecht is en je kant noch wal raakt. Ondanks je enorme theoretische kennis.

Cageman
13 augustus 2018, 20:43
Ik denk dat hij is ingehuurd om dit forum in leven te houden.

Brad
13 augustus 2018, 20:43
Klopt. Daarom begin ik de zin ook niet op dergelijke wijze en is jong aan het einde van een zin redelijk geaccepteerd Nederlands en wijst niet perse jou aan.

Neemt nog steeds niet weg dat je slordig speelt en noten mist, je frasering ronduit slecht is en je kant noch wal raakt. Ondanks je enorme theoretische kennis.


Nee hoor beslist niet, het is wel wat lastig te volgen ja wanneer iemand zulke snelle loopjes speelt. Maar er zijn genoeg ook slow hands die mooie dingen maken.

Midwolda
13 augustus 2018, 20:50
Ik denk dat hij is ingehuurd om dit forum in leven te houden.

Iemand die kwalitatief zo mankeert en kwantitatief zo profileert zit gewoon te fokken.

Brum
13 augustus 2018, 20:59
Nee hoor beslist niet, het is wel wat lastig te volgen ja wanneer iemand zulke snelle loopjes speelt. Maar er zijn genoeg ook slow hands die mooie dingen maken.

Ja hoor, beslist wel. Het is ook niet 'zo snel'. Je mist gewoon noten, of raffelt ze af en het is vlees noch vis. En nee, dat is niet op de man.

Brad
13 augustus 2018, 21:03
Prima, dat is jouw mening. Wanneer ik een plaat zou uitbrengen zal jij hem niet kopen. Ook goed, dat is je goed recht. Ik ben blij dat andere mensen er anders over denken. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

Brum
13 augustus 2018, 21:07
Maar je gaat geen plaat uitbrengen en ik maak me er hard voor dat als dat wel zo zou zijn de verkoopcijfers nogal tegen zouden vallen. Andere mensen denken er ook niet anders over, dat is alleen in jouw beleving zo. Je bent hier op een gitaarforum, dat zou dan toch je publiek bij uitstek moeten zijn en niemand die helemaal ondersteboven is van je 'snelle noten'.

Heb gewoon plezier in wat je doet man en stel je niet zo aan.

Brad
13 augustus 2018, 21:12
Nou bij die bewonderaars buiten dit forum zitten ook gitaristen. Maar het belangrijkste is dat je er als gitarist zelf bevrediging uit haalt.
Ik stel me ook niet aan. Ik heb op verzoek een soundclip gepost. Wanneer men er niet om gevraagd had had ik hem ook niet gepost.

Brum
13 augustus 2018, 21:19
Nou, ga dat 's doen dan. Dan zijn we er eindelijk uit en hoef je je eigenlijk helemaal niet zo aan te stellen en onnodig te snakken over je kunnen, etc. Want niemand geeft er een ene fuck om. En dan mag je zelfs dingetjes posten, niemand die je daarin tegenhoudt. Sterker nog, als je gewoon normaal doet en niet zo prat gaat op je zogenaamde kunnen, dan kun je ook nog opbouwende kritiek verwachten. Maar iets zegt me dat je zo overtuigd bent van jezelf, dat je geen opbouwende kritiek wil ontvangen en dan weer als een malloot je in allerlei bochten gaat wringen. Man, wat een plezier.

Erik de Perik
13 augustus 2018, 21:39
Brad DiMeola

ateng
13 augustus 2018, 22:34
Je doet alles op gehoor en vervolgens denk je te horen dat ik een bluesscale gebruik terwijl dat niet zo is. Ik denk dat het toch verstandig is je in de theorie te verdiepen en wat aan solfège te doen met betrekking tot die theorie. Kan nooit kwaad.

Ik denk toch dat je je techniek moet bijschaven om het überhaupt schredden te noemen... kan nooit kwaad ;)
En gast ik hoef geen theoretische kennis te hebben om te horen dat er een bluesscale wordt gebruikt.

ateng
13 augustus 2018, 22:42
Jury: waarom sta je hier?
Ateng: Omdat ik er van overtuigd ben dat ik een goede sound uit mijn rack haal, een ontzettend goed gehoor heb, zeer muzikaal ben,weinig van theorie af weet maar dat geeft niet want ik doe toch alles op gehoor, moet ik nog even doorgaan?

Hahaha ja ja ga door!!! Je bent echt jaloers he ;) Hahaha die Brad toch.
Het frustreert je gewoon dat ik een opmerking maakt over je gitaarspel en je sound. Je denkt kennis te hebben over gear en mensen hier die meer ervaring en kennis hebben dan jij proof you wrong en daar kan je niet tegen of niet Brad. En ga je daarom de wijsneus uithangen want je wilt niet als een looser overkomen en hou je het gewoon vol. Het doet je helemaal niks he dat ze je hier uitkotsen en jou een misselijk mannetje vinden.
Ik heb hier geen zin in om met zo'n figuur als Brad mn energie en tijd in te steken want zulke figuren bestaan nou eenmaal.

Brad
13 augustus 2018, 23:49
Ik denk toch dat je je techniek moet bijschaven om het überhaupt schredden te noemen... kan nooit kwaad ;)
En gast ik hoef geen theoretische kennis te hebben om te horen dat er een bluesscale wordt gebruikt.

Ja hoor het is een blues scale, en blijf vooral op je gehoor afgaan.

Brad
13 augustus 2018, 23:50
Hahaha ja ja ga door!!! Je bent echt jaloers he ;) Hahaha die Brad toch.
Het frustreert je gewoon dat ik een opmerking maakt over je gitaarspel en je sound. Je denkt kennis te hebben over gear en mensen hier die meer ervaring en kennis hebben dan jij proof you wrong en daar kan je niet tegen of niet Brad. En ga je daarom de wijsneus uithangen want je wilt niet als een looser overkomen en hou je het gewoon vol. Het doet je helemaal niks he dat ze je hier uitkotsen en jou een misselijk mannetje vinden.
Ik heb hier geen zin in om met zo'n figuur als Brad mn energie en tijd in te steken want zulke figuren bestaan nou eenmaal.

Goed dat je zoveel zelfkennis hebt, jammer alleen dat je het altijd op anderen projecteert.

Maar goed, dat jij een bluesscale denkt te horen zegt mij wel genoeg, en dat je geen subtiele verschillen waarneemt tussen bepaalde effecten deed mij al wat vermoeden. Dus nee ik voel me door jou totaal niet geïntimideerd.
En je gitaarspel is wel aardig tot goed maar niet zo goed dat hij jouw houding rechtvaardigt.

Brad
14 augustus 2018, 00:05
Nou, ga dat 's doen dan. Dan zijn we er eindelijk uit en hoef je je eigenlijk helemaal niet zo aan te stellen en onnodig te snakken over je kunnen, etc. Want niemand geeft er een ene fuck om. En dan mag je zelfs dingetjes posten, niemand die je daarin tegenhoudt. Sterker nog, als je gewoon normaal doet en niet zo prat gaat op je zogenaamde kunnen, dan kun je ook nog opbouwende kritiek verwachten. Maar iets zegt me dat je zo overtuigd bent van jezelf, dat je geen opbouwende kritiek wil ontvangen en dan weer als een malloot je in allerlei bochten gaat wringen. Man, wat een plezier.

Oprechte opbouwende kritiek krijg ik genoeg. En die neem ik zeker serieus.

pasqual
14 augustus 2018, 00:14
http://aeolus-oledo.nl/wp-content/uploads/2018/03/chips-cola-7443135.jpg

tnijland
14 augustus 2018, 00:28
Ik vind het een beetje jammer dat ons forum door dit soort discussies wordt beheerst. Wat mij betreft zou er een slotje op mogen @moderator

arjanb01
14 augustus 2018, 07:00
Ach, de moderators hier vieren al sinds dat dit forum überhaupt bestaat bouwvak vakantie.
Dit forum wordt ontsierd door een paar mensen die allang gebanned zouden moeten worden.
Zolang dat niet gebeurt, krijg je dit soort ontspoorde discussies. Helaas, want het forum kan heel mooi zijn.

D3nnis
14 augustus 2018, 07:51
Dit forum wordt ontsierd door een paar mensen die allang gebanned zouden moeten worden.

Nou Arjan, ik heb in dit topic ook posts van andere mensen dan jij hier bedoelt gezien waarvan ik me afvraag of dat nou zo moet.

Het lijkt erop dat sommige mensen het beste in elkaar naar boven halen (misschien bandje beginnen) :D

arjanb01
14 augustus 2018, 07:56
Lijkt me wel mooi. Een band opzetten met de grootste trolls van dit forum en dan een optreden regelen en opnemen. Kijken binnen hoeveel minuten het knokken wordt op het podium 😂

Brad
14 augustus 2018, 08:55
Nou Arjan, ik heb in dit topic ook posts van andere mensen dan jij hier bedoelt gezien waarvan ik me afvraag of dat nou zo moet.

Het lijkt erop dat sommige mensen het beste in elkaar naar boven halen (misschien bandje beginnen) :D

Sterker nog, die mensen die buiten het groepje dat hij bedoelt vallen zijn begonnen met termen als kneusje en andere denigrerende kwalificaties. Hijzelf heeft zich ook niet onbetuigd gelaten door de TS te adviseren iemand maar vooral niet serieus te nemen wat ook een denigrerende kwalificatie is.

ateng
14 augustus 2018, 09:06
Tis jammer dat er hier op het forum weinig mensen zijn die echt verstand hebben van gear en dat bedoel ik niet disrespectful hoor. Maar op het HRI forum had je mensen die echt weten waar ze het over hebben, het zijn pro’s, bekende versterkerbouwers en muzikanten die veel sessies doen. Denk niet dat het zin heeft om tegen mensen in te gaan zoals Pete Thorn, Bob Bradshaw en Dave Friedman. Luitjes als Brad werden gelijk de mond gesnoerd als je de wijsneus uithangt.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik me liet meeslepen maar moet ook zeggen dat je gauw geirriteerd kan raken door mensen als Brad.

D3nnis
14 augustus 2018, 09:20
Maar op het HRI forum had je mensen die echt weten waar ze het over hebben, het zijn pro’s, bekende versterkerbouwers en muzikanten die veel sessies doen.

Als je van die rig rundowns kijkt, heb ik de indruk dat júist de veel spelende muzikanten echt helemaal niks, of weinig, van (hun)gear weten.
Waarschijnlijk wel hoe ze willen klinken, maar op basisvragen zoals over snaardikten moet al vaak een tech aan te pas komen.

arjanb01
14 augustus 2018, 09:35
Klopt. Ik heb ook de ballen verstand van alle techniek en hor het constructie en audio technisch in mekaar zit.
Wel weet ik hoe ik iets wil hebben klinken en functioneren wat voor mij makkelijk en goed werkt.
Maar er zitten hier op het forum een aantal lui die iets zien of lezen op het internet en dat als eigen kennis aannemen wat vrij irritant is omdat ze daarmee wijs willen zijn. Dat vervuilt het forum alleen maar en wekt ergernis op.

ateng
14 augustus 2018, 09:54
Als je van die rig rundowns kijkt, heb ik de indruk dat júist de veel spelende muzikanten echt helemaal niks, of weinig, van (hun)gear weten.
Waarschijnlijk wel hoe ze willen klinken, maar op basisvragen zoals over snaardikten moet al vaak een tech aan te pas komen.

Je hebt een paar zitten ja die veel aan hun tech overlaten maar denk dat meer dan helft op HRI wel weten waar ze het over hebben. Denk als mensen van LA Sound Design of van CAE je uitleg geeft over signal chain dat ze wel weten waar ze t over hebben ;)
Heb daar veel van geleerd en heb tientallen PM's gestuurd voor info's en advies en zo heb ik mn rack opgebouwd.

D3nnis
14 augustus 2018, 10:15
Denk als mensen van LA Sound Design of van CAE je uitleg geeft over signal chain dat ze wel weten waar ze t over hebben ;)
Heb daar veel van geleerd en heb tientallen PM's gestuurd voor info's en advies en zo heb ik mn rack opgebouwd.

Dat zijn natuurlijk uitstekende informatiebronnen.
Ik weet niet eens of we in nl wel veel van dat soort figuren hebben (naast paul lenders....doet die nog wat eigenlijk?).

Cageman
14 augustus 2018, 10:17
Als je van die rig rundowns kijkt, heb ik de indruk dat júist de veel spelende muzikanten echt helemaal niks, of weinig, van (hun)gear weten.
Waarschijnlijk wel hoe ze willen klinken, maar op basisvragen zoals over snaardikten moet al vaak een tech aan te pas komen.
Deze vind ik erg mooi wat dit betreft:
https://youtu.be/fnZXi4KaFCQ

showband
14 augustus 2018, 10:24
voor mij de ultieme rig rundown is die van Steve Stevens.

ongelofelijk veel spul. Maar toch een goed geluid. Bewust gekozen en allemaal voor hem toepasbaar.

Dat ik het live met een hotrod+cabdriver in een DI doe, doet daar niets aan af. ;)


https://www.youtube.com/watch?v=Vk2Fk9TdKWY

ateng
14 augustus 2018, 10:56
Jaaa die is geweldig en zn sound ook zo bruut!! Inderdaad wat veel spullen (19" :) hehehe) en toch nog lekker sound hebben.
Is toch cool dat Steve Stevens ook op HRI uitleg en tips geeft!

ateng
14 augustus 2018, 11:01
Dat zijn natuurlijk uitstekende informatiebronnen.
Ik weet niet eens of we in nl wel veel van dat soort figuren hebben (naast paul lenders....doet die nog wat eigenlijk?).

Ja dat zou geweldig zijn als Leendert Haaksma, Dolf Koch, Arnold van Dongen, Rikkers, Marcel Fisser en dat soort gasten hier hun dingen delen.

D3nnis
14 augustus 2018, 12:52
Mag van mij, als Ernst Fliek dan ook meedoet :D

arjanb01
14 augustus 2018, 12:59
Ja dat zou geweldig zijn als Leendert Haaksma, Dolf Koch, Arnold van Dongen, Rikkers, Marcel Fisser en dat soort gasten hier hun dingen delen.

Zou ik erg vet vinden als die kennis hier zouden delen. Kunnen we met zn allen veel van opsteken!
Maar ja, die gasten zijn te druk met hun werk dus ik snap dat ze hier hun kostbare tijd niet willen verspillen.

Brad
14 augustus 2018, 14:49
Mag van mij, als Ernst Fliek dan ook meedoet :D

Ernst is iemand van weinig woorden die liever zijn versterkers laat spreken.:D

showband
15 augustus 2018, 08:19
Mag van mij, als Ernst Fliek dan ook meedoet :D

fliek????
https://vignette.wikia.nocookie.net/nighthawk-alloallo/images/f/fb/Image001.jpg/revision/latest?cb=20110504011419


ik denk dat als die gasten drie seconden op dit forum zitten.
Dat iedereen over elkaar heenvalt om te vertellen dat ze alles he-le-maal- verkeerd zien.
:hide:

D3nnis
15 augustus 2018, 08:59
fliek????
https://vignette.wikia.nocookie.net/nighthawk-alloallo/images/f/fb/Image001.jpg/revision/latest?cb=20110504011419


De enige echte!

arjanb01
15 augustus 2018, 09:23
Zou Herr Flick met Brad kunnen omgaan, denk je?
Vraag me sowieso af of Brad met mensen als Marcel Fisser, Leendert Haaksma en Arnold van Dongen in discussie gaat en ze kan overtuigen vooral geen rack gear te nemen maar voor de ME-5 te gaan. 😂😂😂😂😆😆😆🤣🤣

Han S
15 augustus 2018, 14:18
Ik had een paar uurtjes over en ben door dit hele topic gescrolled. In de openingspost staat een filmpje en daar hoor ik een aantal heel aangename geluiden. Als je effectapparatuur gaat vertalen naar automerken dan komt Lexicon naast Rolls Royce en Bentley.

De TS heeft een mooie sound, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik mag er geen kritiek op hebben.

Ik speelde al gitaar in een band toen jullie allemaal nog vloeibaar waren en ik maakte mijn eigen effecten, wat het enige dat werd gebruikt was een tapedelay en een galmveer in die jaren.

In de jaren 80 kocht ik een JCM800 met twee SA 4*12 kasten met V30's er in en dat geluid komt uit geen enkel pedaal of 19" speeltje.

Maar dan komt al in post 6 de heer Brad en weer proef ik een negatieve sfeer. En iedereen, inclusief de TS maakt de fout om er op in te gaan. Zou niemand er op hebben gereageerd, dan was dit een prachtig topic geworden.

Ik begrijp het wel, want ook ik kan het nauwelijks beheersen en zeker niet als ik zinnen lees als: ik heb heel veel ervaring en ben behoorlijk muzikaal. Iemand die zoiets over zichzelf beweert, kweenie hoor, maar daar word ik ibbelig van.

Ik probeer echt om objectief te blijven en ik heb als studiobaas en producer meer dan 25 jaar met meer dan 1000 bands gewerkt en ook met bekende muzikanten die hun geluid heel goed voor elkaar hadden. Dus ik heb ook een beetje ervaring.

En dan luister ik met aandacht naar de clip van de heer Brad. Ik heb er een paar keer naar geluisterd en nogmaals, ik probeer objectief te zijn.

Ik begrijp dat iedereen die muziek maakt het leuk vindt om dat vast te leggen en er trots op is en de een is nou eenmaal beter dan de ander en dat doet er niet toe. Iedereen die muziek maakt mag van mij lekker doen wat hij of zij leuk vindt en als dat hier wordt gepost, krijg je goede en bruikbare adviezen.

Maar als iemand beweert dat hij zeer veel ervaring heeft, veel theoretische kennis heeft en heel muzikaal is, dan zet ik mezelf in studiotechnicus/producer mode en luister ik op een andere manier.

En verdomd Brad, ik kan er geen soep van maken. Het is een onsamenhangende kakafonie van gitaargeluiden en je timing is vreselijk. Als ik het zou hebben opgenomen, moest het over.

Had jij maar de unieke timing van Hank B Marvin of David Gilmoor, want je timing vind ik nog het ergst van het hele stuk. Het rammelt echt aan alle kanten en dat zeg ik echt niet om je te treffen, het is mijn volstrekt objectieve en professionele mening.

Verder blijf ik dit topic volgen en ik raad iedereen aan om niet meer op de heer B te reageren, het wordt een kansloze en buitengewoon vervelende discussie en daar heeft niemand iets aan.

Vriendelijke groet.

Brad
15 augustus 2018, 15:50
Toch nog hier even een reactie op:

Klopt die solo is in zijn geheel geimproviseerd en heb het er in één take spontaan ingerost zoals ik live een solo zou spelen. Sinds bepaalde gezondheidsproblemen heb ik wat moeite met mijn timing. Wil ik dat heden ten dage echt goed krijgen dan moet ik zeer geconcentreerd iets inspelen.

Toch is de timing niet zo beroerd als jij doet voorkomen. Mensen die live tekeer gaan spelen nog vrijer, ik kan daar echter niet mee zitten wanneer iemand het vuur uit zijn gitaar speelt.
Voor het overige is het een kwestie van smaak. En dat respecteer ik. Ik ben blij dat er mensen zijn die er anders over denken.

Vriendelijke groet.

Han S
15 augustus 2018, 22:23
De boodschap is in het geheel niet overgekomen, je leest niet met aandacht en je focust weer alleen op dat ene dingetje dat je het minst bevalt: je timing.

Als ik nou eens zinnen van jou ga quoten welke je in dit topic hebt gepleegd en je leest dat met het voorstellingsvermogen dat vele anderen hier hebben, dan schrik je je een ongeluk.

Wat je hier allemaal beweert doet vermoeden dat jij een van de betere gitaristen bent van dit forum. Je hebt er geen moeite mee om Hank Marvin min of meer neer te zetten als minder, terwijl velen Hank nadoen, maar zijn unieke timing in het geheel missen.

Je begint al op pagina 1 van dit topic en wat mij opvalt is dat je nooit iets positiefs pleegt. "Ik ben blij dat ik niet met zo'n rack hoef te sjouwen" , of woorden van die strekking en dat zie ik als negatief commentaar.

Of de TS er zelf mee sjouwt weten we niet en het doet er ook niet toe. Ik heb jaren een eigen PA bedrijf gehad en heb met zwaardere lasten lopen zeulen en ik vond het nog leuk ook.

Ik probeer objectief te zijn en dat valt niet mee, maar ik begrijp waarom een groot deel van de forumleden jou niet gezellig vinden.

Doe daar eens wat aan, denk je dat je dat kunt?

pasqual
16 augustus 2018, 01:13
De boodschap is in het geheel niet overgekomen, je leest niet met aandacht en je focust weer alleen op dat ene dingetje dat je het minst bevalt: je timing.

Als ik nou eens zinnen van jou ga quoten welke je in dit topic hebt gepleegd en je leest dat met het voorstellingsvermogen dat vele anderen hier hebben, dan schrik je je een ongeluk.

Wat je hier allemaal beweert doet vermoeden dat jij een van de betere gitaristen bent van dit forum. Je hebt er geen moeite mee om Hank Marvin min of meer neer te zetten als minder, terwijl velen Hank nadoen, maar zijn unieke timing in het geheel missen.

Je begint al op pagina 1 van dit topic en wat mij opvalt is dat je nooit iets positiefs pleegt. "Ik ben blij dat ik niet met zo'n rack hoef te sjouwen" , of woorden van die strekking en dat zie ik als negatief commentaar.

Of de TS er zelf mee sjouwt weten we niet en het doet er ook niet toe. Ik heb jaren een eigen PA bedrijf gehad en heb met zwaardere lasten lopen zeulen en ik vond het nog leuk ook.

Ik probeer objectief te zijn en dat valt niet mee, maar ik begrijp waarom een groot deel van de forumleden jou niet gezellig vinden.

Doe daar eens wat aan, denk je dat je dat kunt?

Han, nu ga je zelf dus óók erop in!
Een beetje het zelfde verhaal wat je ziet bij programma's als "Idols" en "Holland/Brittain/etc 's got talent: er zullen altijd figuren zijn die niet in de gaten hebben dat ze gewoon niet kunnen zingen/dansen/gitaarspelen...etc! Dat heeft met zelfreflectie te maken...

En Ateng: puike sounds;)

ateng
16 augustus 2018, 15:59
Thanks!

Ik snap Han ook wel want het is ook lastig om je in te moeten houden bij een figuur als Brad... achteraf kan ik dat nu ook zeggen.

Dat Idols verhaal... zelf ook al zoiets gepost maar zelfs dat kwam er bij Brad niet in en eerlijk gezegd zal niks en kan niks hem iets duidelijk maken.

ateng
16 augustus 2018, 16:01
Dat heeft met zelfreflectie te maken...

Kijk Brad... over zelfreflectie gesproken ;)