PDA

View Full Version : cool edit pro; hoe drums toe te voegen?



Harry
4 augustus 2003, 12:27
ik heb cool edit pro, en ik begrijp dat ik daarmee kan opnemen. Maar kan ik ook op de een of andere manier drums erin zetten?
Is er ook een programma waar je door samples van de verschillende drumgeluiden te plakken een drumtrack kunt maken, en dan zodaning dat je die in CE kunt gebruiken?

Ic3gl0vE
4 augustus 2003, 12:39
drumloops kun je kopen en downloaden. zelf maken kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel een of andere sampler hebben.

Harry
4 augustus 2003, 13:05
drumloops kun je kopen en downloaden. zelf maken kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel een of andere sampler hebben.

als ik de losse geluiden heb (bassdrum, snare, bekkens e.d.) zou ik ze zelf samen willen voegen. Ik heb zo'n simpel 'house' programmaatje, daar kun je de samples plakken en knippen enzo. Kan dat ook in cool edit?

Ic3gl0vE
4 augustus 2003, 13:20
je kunt ze gaan multitracken en achter elkaar plakken tot je uiteindelijk een loop hebt, maar dat is natuurlijk niet handig. Waarom gebruik je je house proggie (HammerHead toevallig?) niet om loops mee te creëeren (hoe schrijf je dat woord?) die je vervolgens opslaat als .wav bestanden, zodat je ze weer in cool edit kunt importeren?

Maiden Michiel
4 augustus 2003, 13:38
Ik maak altijd loops in Fruity Loops en daarna stereomix laten lopen in Cooledit. Ik heb meestal toch maar korte stukjes

Harry
4 augustus 2003, 14:23
je kunt ze gaan multitracken en achter elkaar plakken tot je uiteindelijk een loop hebt, maar dat is natuurlijk niet handig. Waarom gebruik je je house proggie (HammerHead toevallig?) niet om loops mee te creëeren (hoe schrijf je dat woord?) die je vervolgens opslaat als .wav bestanden, zodat je ze weer in cool edit kunt importeren?

goed plan :) , ik heb dance e-jay (heb ik gekregen hoor, echt waar) en daar kun je mee knippen en plakken. Ben benieuwd of ik dat als .wav kan opslaan, en of ik gedownloade geluiden erin kan verwerken. Als het wat minder warm is ga ik wat dingen opnemen en hire posten.
En fruity loops is alleen om loops mee te maken? Ik zou een echte drumpartij willen maken, waarin ik wel loops ga verwerken om tijd te besparen.
Bedankt (alvast) voor de reakties.

Hempo
4 augustus 2003, 23:39
ik zoek ook naar een oplossing om fatsoenlijk drums te implanteren.
Ik heb t laatst met midi gefixed, maarja als je dan een mixdown maakt komt de midi er niet bij.

kan idd ook wel ff een prog. downloaden om leuke loops te creeeren.
fnx

dodoweirdo
5 augustus 2003, 09:04
Fruityloops downen en ergens realistische drums downloade (kick, snare, cymbals, hi-hat, toms) en je komt al ver.

Hempo
5 augustus 2003, 19:42
Zijn er niet ergens kant en klare wav-drumgrooves te vinden op internet? allemaal in categorie geordend ofzo? Jazz, blues, ROCK etc.etc. ?


Zal es ff wat gaan rondkijken

telecastermaster
5 augustus 2003, 20:24
Als je een beetje acceptabele drum geluiden wilt hebben zul een je een sound module aan moeten schaffen. Je kunt dan MIDI-files mbv een sequencer programma afspelen => soundmodule => opnemen met CEP.

Maiden Michiel
6 augustus 2003, 10:18
Fruitloops kun je als wav of mp3 opslaan en die kun je weer inserten in het multitrack van CE

Ic3gl0vE
6 augustus 2003, 11:28
Ik heb t laatst met midi gefixed, maarja als je dan een mixdown maakt komt de midi er niet bij.


dan moet je die midi track eerst audio maken, dus je speelt 'm af, en tegelijkertijd neem je 'm audio op

edjehunter
7 augustus 2003, 19:29
als je vette drums wil alsin "cure for the itch" enzovoorts.
moet je ff music maker 7 deluxe "lenen". daarin zitten 2 drum samplertjes
de drum &bass synth is erg kewl, als je de bass uitzet, ff klooien en dan kom je er wel uit .
wil je echte drum dan zou ik ook voor fruity loops gaan.

mzzl,
sebas

Hempo
13 oktober 2003, 13:19
Ik heb t laatst met midi gefixed, maarja als je dan een mixdown maakt komt de midi er niet bij.


dan moet je die midi track eerst audio maken, dus je speelt 'm af, en tegelijkertijd neem je 'm audio op

Als ik dan een mixdown maak, komt het midigedeelte er niet bij.

hadv
17 oktober 2003, 00:46
hammerhead is cool

ben in ons drummerloze tijdperk dr mee aan het klooien geweest
verder ook op zoek geweest naar 'hardware' drumcomputers, maar die zijn zo ongelooflijk kloten te programmeren

yhcmarc
8 maart 2004, 16:07
ik maak drumtracks in midi met cakewalk pro audio, als de drums klaar zijn, in cooledit op een track opnemen, daarna op overige tracks gitaar / bas enz, opnemen.

Frits van Mourik
9 maart 2004, 00:48
Studiootje huren -> drummer laten meppen -> wavjes mee naar huis -> lekker verder pielen? Of zeg ik nou iets heel raars... :wink:

Mithrandir
9 maart 2004, 00:52
Alsof ik bij elk ideetje wat ik wil uitwerken ff geld heb om een drummer te regelen, een studio te huren etc.....dan kan ik elke dag wel in de studio zitten. Drums programmeren is daarbij ook nog leuk om te doen ook....

ja, je zegt wat geks

El Capitain
9 maart 2004, 05:32
Ik ben gratis hoor Mith ;)

bert k
9 maart 2004, 13:50
En hij woont nog vlakbij ook... :-D

Mithrandir
9 maart 2004, 17:29
En we spelen nog in dezelfde band ook :D

bert k
9 maart 2004, 17:54
Haha, vandaar! Maar dan zou ik gewoon eens met een MD recordertje of zoiets en een stereomic een opname maken. Niks met bergen microfoons, maar gewoon op een paar meter van het drumstel. En dan idd wat loops inspelen. Krijg je met een beetje geluk een vet live-geluid.

Frits van Mourik
10 maart 2004, 01:38
Drums programmeren is daarbij ook nog leuk om te doen ook....



Da's zeker waar! Ik heb al wat afgelachen om non-drummer drumtrax.

Mithrandir
12 maart 2004, 13:35
Wat is dat nou voor een rare reactie Frits? Natuurlijk, als je echt een (semi)professionele demo/ep/cd wilt opnemen ga je de studio in met een drummer. Als je echter gewoon thuis wat experimenteerd dan kom je een heel eind met drumcomputers. Maar ik snap het wel, je hebt natuurlijk gewoon klanten nodig voor je studio ;)

Be open-minded fritsie!!!!

Frits van Mourik
13 maart 2004, 01:28
Hoi Mith,

'tuurlijk heb ik klanten nodig! Altijd welkom!
Nee, wat ik eigenlijk bedoel, is dat ik me vaak vermaakt heb met animal-achtige drumtrax, gespeeld door een virtuele oktopus.
Je kent dat wel... als de eenvoudige "boem-tsjak boemboem-tsjak"-track eenmaal gelukt is, dan wordt je vaak verwend met bijv. idiote fills over 6 toms, terwijl ride en soms ook hihat gewoon dóórgaan.
Misschien zeg ik dingen af&toe wat te sarcastisch; sorry! :oops:

Mithrandir
13 maart 2004, 12:05
Ok, zit wel wat in, een drum-track moet natuurlijk wel realistisch blijven, daar had ik eigenlijk nog niet eens zo bij nagedacht :D