PDA

View Full Version : EOO failliet



nico verduin
3 augustus 2018, 08:38
Helaas:
https://drimble.nl/dossiers/overige/53401458/eoo-bv-hodn-eoo-bv-en-horetex-bv-hodn-horetex-bv-failliet-verklaard.html

arjanb01
3 augustus 2018, 08:43
Help me ff...dit bedrijf zegt mij niks. Hoe is dat zo gekomen ?

nico verduin
3 augustus 2018, 08:48
Vroeger heette dat DickBest.nl.

Plant
3 augustus 2018, 10:15
Was dat ook een fysieke winkel of alleen een webshop?
Van naam ken ik het wel, ik heb er echter nooit iets besteld. Kennelijk was ik niet de enige ;)

cluseau
3 augustus 2018, 15:35
Nou, kon hier toch regelmatig zaken vinden waar moeilijk aan te komen was of er waren leuke aanbiedingen. Heb er dan ook regelmatig bestellingen gedaan. Jammer, weer een leverancier minder.

Dirk_Hendrik
3 augustus 2018, 19:59
Kak!! Da's 1 van de weinigen waar ik nog wel eens online inkopen deed voor prive doeleinden..

Dick Best leek z'n bedrijf te hebben bebaseerd op het doen van opkopen van inventaris en restpartijen. Een goed aantal jaren terug heeft ie dat blijkbaar van de hand gedaan en is dat EOO geworden. Gaven altijd een prima service voor een online bedrijf. Blijkbaar was die service niet goed genoeg. Jammer. Ik ga ze missen...

tmms
3 augustus 2018, 20:14
Dat is al een jaar of vijftien warme kak en flikker op.:D

Erik de Perik
3 augustus 2018, 20:37
Is Aliexpress niet een goede vervanger...??

Dutch66
4 augustus 2018, 12:43
Jammer, het was eigenlijk alleen een on-line winkel(tje), maar het zat voor mij vlak bij en ik heb er meerdere
malen spulletjes afgehaald ... Heerlijk chaotisch, net zoals 'vroeger' bij Lensen en Rotor hier in Amsterdam.
De laatste tijd bestel ik voornamelijk bij Musikding in Duitsland, voor pedaaltjes net even wat uitgebreider
(en voordeliger) dan bijvoorbeeld Newtone.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2018, 14:11
Is Aliexpress niet een goede vervanger...??

Aliexpress belt je niet even op om te vragen of een alternatief deel ook goed is als het bestelde niet leverbaar is. Daarnaast kan het de gemiddelde Chinees van Aliexpress geen reet schelen wat je van z'n product vind in is veel elektronicacomponentmeuk op aliexpress, in elk geval m.i. dubieuze bagger. Aliexpress is een beetje een buzzword aan het worden om te pas en te onpas te roepen maar zonder te weten of het hook echt op gaat leveren wat je wil.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2018, 14:14
Jammer, het was eigenlijk alleen een on-line winkel(tje), maar het zat voor mij vlak bij en ik heb er meerdere
malen spulletjes afgehaald ... Heerlijk chaotisch, net zoals 'vroeger' bij Lensen en Rotor hier in Amsterdam.
De laatste tijd bestel ik voornamelijk bij Musikding in Duitsland, voor pedaaltjes net even wat uitgebreider
(en voordeliger) dan bijvoorbeeld Newtone.

Lensen vond ik vreselijk. Meer te zien dan je in een uur kon behappen maar intussen stound die ouwe bok met z'n even ouwe dochter alleen maar te zeuren of ze je konden helpen. Even rondkijken was er echt niet bij. Je kwam er omdat het zo goedkoop was.

In Haarlem hadden ze nog 3 pakhuizen vol. Meest bijzondere slag van hoarders wat ik ben tegengekomen.

Dutch66
4 augustus 2018, 22:35
Ha ha, tja zo was dat pre-internet ..., ik had als alternatief Tandy of Televersum, maar die hadden beide echt
nooit wat ik zocht, dus ja ... Nou goed, het einde van EOO is inderdaad echt jammer, ik heb er een hoop gekocht.

Plant
5 augustus 2018, 00:52
Tandy, dat hadden we in Gouda ook. Niet bepaald goedkoop maar er was lokaal weinig alternatief.
Toen ik als scholiertje gratis OV kreeg loonde het al snel om de trein naar Den Haag te pakken. Daar had je zaken als Radio Ster, Radio Twenthe, Stuut & Bruin. Eentje had er ook een dump. Je ging altijd met meer naar huis dan waarvoor je kwam :)

Brad
5 augustus 2018, 00:55
Tandy had toch ook hifi apparatuur van het merk Realistic? Dat was altijd wel voordelig dacht ik.

Plant
5 augustus 2018, 01:16
Tandy verkocht veel re-brand spul. Apparatuur van andere merken die onder Tandy merknamen (Tandy, Realistic, Memorex, Archer, ...) werd verkocht.
Het is een Amerikaanse keten en daar doen ze dat nog steeds veel, series apparatuur afnemen en dat onder eigen vlag verkopen. In Amerika koopt het volk kennelijk moeilijk buitenlandse apparatuur (wat de boer niet kent... ?) en als er een eigen merknaam op staat is er kennelijk meer vertrouwen. En zo kwam die apparatuur ook hier in de schappen.

Zo heb ik nog een Tandy rekenmachine dat gewoon een Casio is als je het merkplaatje eraf trekt. En ik heb een Sharp cassettedeck gehad dat bij hen onder de naam Realistic in de catalogus stond. Ik heb ook weleens iets van Pioneer gezien onder de naam Realistic. Het was vooral Japans spul.

cluseau
5 augustus 2018, 10:21
Psies, Japanse troep. In die tijd repareerde ik veel van dat spul maar de europesche merken waren ook bij collega's veruit favoriet om te repareren. Goed gedocumenteerd, veel beter en netter gebouwd. Normale en goed leverbare componenten etc. De Tandyshop zat op de regentesselaan. Het merk van tandy stond bij ons ook bekend onder de naam realistig.

Meestal haalde ik componenten bij de groothandel firma WeBe. Deze was minder bekend en is ooit begonnen als groothandel in antennematerialen. Mijn eerste bezoek daar was begin 70er jaren. Ze zijn later een leverancier van Philips componenten geworden en je kon het zo gek niet bedenken of het was in voorraad of leverbaar. Deze firma bestaat nog steeds als groothandel maar het componentjeswerk is over. Er wordt tegenwoordig toch ook niks meer gerepareerd, niet meer lonend. Gitaarversterkers is dan weer een ander verhaal maar is wel afhankelijk van materialen. Gelukkig hebben we tegenwoordig de webshops.

De shopjes die plant noemt waren voor mij als jeugdige scheveninger een soort hofleverancier. Heb daar de deur platgelopen. Er waren in die tijd nog veeel meer van die toko's in den haag. Zo had je radio Gerese op het regentesseplein, contact in de wagenstraat, en op de steenwijklaan zat ook iets waar ik de naam van vergeten ben. Stuut is nog niet zo lang weg en zat op de prinsegracht, Radio Ster in de herderinnestraat en Twente op de stille veerkade. Deze had veel dumppartijen en ook veel speakers. grote toko met een enorm assortiment. Waar is de tijd gebleven.

MaBerY
5 augustus 2018, 11:02
Op circuitsonline ging al langer een draadje. Niet verbaasd dat het nu toch einde verhaal is. Jammer, want ik bestelde er best wel regelmatig spullen

cluseau
23 juli 2019, 13:34
Helaas:

Nou goed nieuws dan. Ik heb contact gehad met de beheerders omdat de site nog steeds open is. Het blijkt nu dat je kan uitzoeken wat je nodig hebt en dan is de order telefonisch mogelijk. Ziet er allemaal veelbelovend uit en mogelijk volgt een doorstart heb ik begrepen.

Dus heb je onderdelen nodig, knock yourself out bij Elektronica Onderdelen Online op 020-8115019. :cheerup:

Frits van Mourik
24 juli 2019, 13:20
Nou goed nieuws dan. Ik heb contact gehad met de beheerders omdat de site nog steeds open is. Het blijkt nu dat je kan uitzoeken wat je nodig hebt en dan is de order telefonisch mogelijk. Ziet er allemaal veelbelovend uit en mogelijk volgt een doorstart heb ik begrepen.

Dus heb je onderdelen nodig, knock yourself out bij Elektronica Onderdelen Online op 020-8115019. :cheerup:

Whoa, dat zou geweldig zijn!

Dirk_Hendrik
14 december 2020, 11:16
Bump.
https://www.oeo-bv.nl

cluseau
14 december 2020, 12:20
Bump.
https://www.oeo-bv.nl


Ook eens goed nieuws, tnx. :cheerup:

Dirk_Hendrik
15 december 2020, 10:53
Ik moet ze nog proberen:makeup:
Maar ja, het leek mij idd ook goed nieuws.