PDA

View Full Version : Ik ben Hans



vanzet
30 juli 2018, 13:43
Ik heb tegen m'n vrouw gezegd: als ik met pensioen ga, koop ik een elektrische gitaar. Maar dat duurde veel te lang (moet nog een jaar of zeven als er niks meer verandert..).
In mijn jeugd nog wel een jaartje of zo een Spaanse gitaar gehad. Toch zijn na al die jaren de akkoorden nog redelijk bijgebleven. Alleen de vingers willen niet niet meer zo vlug. En of dat nog terugkomt? We zullen zien. Oefenen en doorgaan maar denk ik :).

Ik heb een Yamaha Pacifica 112 aangeschaft en een Yamaha F310 akoestische folk gitaar. Ben met beiden blij.

Mijn doel ik om een beetje mee te kunnen spelen met liedjes die ik leuk vind (lekkere overstuurde Neil Young songs ofzo..) Kleine solootjes, intro's. Ook een beetje pielen met effecten (want er is weer een wereld voor me open gegaan). Zo hou je de bovenkamer ook bezig..

Duhsjaak
30 juli 2018, 13:53
Toen ik aan een GN’er uitlegde waarom ik geen al te dure gitaren kocht, werd laconiek gemeld dat iedere gitaar coor mij een gitaar voor het leven is.
En daar heeft die persoon gelijk in. Ik heb er smakelijk om gelachen.
Dus zo af en toe komt er een nieuwe GN’er aanwaaien waar van ik denk dat ie ook tot die categorie hoort.
Er spoelt een groot gevoel van solidariteit over mij heen.
Alleen daarom al vind ik je een heel fijne gast.
Welkom dus.....
Vriendelijke grot, Gus

Fusion
30 juli 2018, 15:20
Welkom bij de club Hans!

Erik de Perik
30 juli 2018, 22:33
Hey hallo Hans, leuk joh en Yamaha maakt prima buitenboord motoren hoor...!!

Han S
30 juli 2018, 23:43
Wat maakt Yamaha niet? Leuke motorfietsen en heel aardige piano's maken ze wel.

Fabrieksinstellingen
31 juli 2018, 09:04
Hallo, welkom en veel plezier met je pre-pensioen hobby.

speulmenneke
3 augustus 2018, 23:04
Hoi Hans,

Je hebt groot gelijk, niet afwachten dat pensioen! Go for it. Welkom.

Erik de Perik
3 augustus 2018, 23:58
Nahja... zo koopt hij nooit een gitaar.......