PDA

View Full Version : HNBRAD: Yamaha THR10



R.J
26 juli 2018, 22:46
Omdat ik geen zin heb elke keer die buizenbak mee te sleuren met alle effecten als ik op vakantie ga, was ik op zoek naar een "slaapkamer" versterkertje.
Vanmiddag deze gekocht, sta verbaast van hoe goed het dingetje klinkt, ook de koptelefoon uit mag er echt wezen.
(Voor wie het nog niet door had: Happy New BedRoom Amp Day)

Iemand trouwens ervaring met de charvel san dimas serie? Trok die van de wand omdat daar dezelfde pickups met zelfde wiring in zitten als in mijn main axe, maar vond het ding verre van comfortabel spelen. Niet onspeelbaar maar gewoon niet zo fijn. Daarentegen stond er een fazley strat van 85 euro naast en die blies dat ding qua speelgevoel volledig uit het water.

Omdat geen hnad draadje compleet is zonder een video, hier eentje waarin ik niet weet wat gitaar spelen is:
(kan een mod hier een embedded video van maken?)
https://www.youtube.com/watch?v=y1C-3mCyIZI


https://www.youtube.com/watch?v=y1C-3mCyIZI

Fabrieksinstellingen
27 juli 2018, 08:38
Dat is leuk vakantie en slaapkamer speelgoed.

Napoje
27 juli 2018, 09:26
Ben van plan een thr 5 erbij te nemen. Moet ook behoorlijk goed zijn.

Fusion
27 juli 2018, 09:28
Happy New Brad?

Jasper.
27 juli 2018, 09:50
Happy New Brad?
Zo las ik hem ook haha.

Ennieweej, gefeliciteerd. Zoeen zou ik ook nog wel eens willen.

gitaarmike
27 juli 2018, 10:58
kek, ik heb ook zo'n apparaat, echt een topding voor laag volume

Remork1970
27 juli 2018, 17:16
Jammer dat ze zo duur zijn. Dat riekt naar oplichterij!

Remork sluiten.

R.J
27 juli 2018, 21:38
Ben van plan een thr 5 erbij te nemen. Moet ook behoorlijk goed zijn.
Is ie ook, dat is die iets kleinere met alleen een tone controll ipv een 3 band eq toch?

@Remork: Ja maar als je gaat kijken in de 100 euro categorie blaast dit e.e.a. toch wel echt uit het water.... Zo kan je ook zeggen dat een Mesa riekt naar oplichterij, met wat die voor een mark 5 vragen :)

@GitaarMike: Ja echt wel, en hij is een stuk handzamer dan mijn buizenbakje en pedalboard voor als ik op vakantie ga :)

@Fusion&Jasper: Behoefte aan een hulp in de schoonmaak die toevallig Brad moet heten? Als je er een vind laat het me weten! :D Daarom had ik het er ook in de post bij gezet. Thenkz :)

@Fabrieksinstellingen: Is het zeker :)

BamBuFan1
27 juli 2018, 22:27
Happy New Brad?

"Ik vond het een fijne amp met veel sfeer en karakter."

BorisA
28 juli 2018, 08:57
Jammer dat ze zo duur zijn. Dat riekt naar oplichterij!

Remork sluiten.

Ze zijn net spotgoedkoop. Boss heeft jaren r&d nodig gehad om met een concurrent te komen en krijgt de prijs niet onder 425 eur (/sarcasme)

De thr10 is idd duur voor wat het is, maar hij klinkt zo goed (voor zo een klein ding) dat hij zijn geld dubbel en dik waard is. Heb de mijne nu +5 jaar en het is wschl het stuk van mijn gitaar gear dat het allermeeste play time heeft gekregen.

MarkS
28 juli 2018, 15:38
Speeddemon heeft een San Dimas..

almarvk
30 juli 2018, 11:08
In hoeverre kan je een Yamaha THR vergelijken met een Boss Katana? Ook daar is een portable versie van die goed wordt ontvangen.

Rinze
30 juli 2018, 11:37
Katana mini heeft veel minder mogelijkheden aan boord, Katana Air is duur. De Katana 50 is ook een optie als je geen full range speakers hoeft of wilt. Heeft power scaling en dan heb je tenminste een 12 inch speaker. Ik heb zelf een Marshall Code 25, ook leuk maar dat 10 inch speakertje is wel de beperkende factor imho.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Speeddemon
30 juli 2018, 13:54
Speeddemon heeft een San Dimas..

Nee, 't is een So Cal Pro Mod, uit Japan. (pre 2011) De huidige worden in Mexico gemaakt; ik hoor er wisselende verhalen over.

Ontopic; klinkt die Yamaha nou ook nog goed uit z'n eigen speakertjes, of hoor je dan wel dat 't geen 1x12" is (dun/neuzig)?

gitaarmike
30 juli 2018, 14:47
In hoeverre kan je een Yamaha THR vergelijken met een Boss Katana? Ook daar is een portable versie van die goed wordt ontvangen.

Ik heb een boss katana 100 en een thr10 (en een orange buizen amp). De yamaha klinkt op laag volume beter, de katana 50 heb ik destijds ook geprobeerd. Die klinkt ook op laag volume wat minder dan de katana 100 naar mijn idee.

gitaarmike
30 juli 2018, 14:48
Nee, 't is een So Cal Pro Mod, uit Japan. (pre 2011) De huidige worden in Mexico gemaakt; ik hoor er wisselende verhalen over.

Ontopic; klinkt die Yamaha nou ook nog goed uit z'n eigen speakertjes, of hoor je dan wel dat 't geen 1x12" is (dun/neuzig)?

Nope, ik haal er echt een hele goede strat tone uit en een goede lead tone.

Napoje
30 juli 2018, 15:24
Oordeel zelf...

https://youtu.be/dpbiK4IfShc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

R.J
30 juli 2018, 20:13
Nee, 't is een So Cal Pro Mod, uit Japan. (pre 2011) De huidige worden in Mexico gemaakt; ik hoor er wisselende verhalen over.

Ontopic; klinkt die Yamaha nou ook nog goed uit z'n eigen speakertjes, of hoor je dan wel dat 't geen 1x12" is (dun/neuzig)?

degene die van de week aan de muur hing bij de store was oncomfortabel om het maar even zo te noemen
Ja natuurlijk is het geen 12" speaker, maar dat is op laag volume juist ook z'n kracht, het duurt veel langer voor het frequentiebereik in kakt zeg maar. Voor waar ik 'm voor gebruik is ie beter dan mijn koch studiotone met 12" speaker zou zijn.

De katana mini wordt echt gehinderd door hoe mini het ding is, de yamaha is dan net wat meer full size en heeft dus ook de ruimte om dergelijke tonen te produceren.
Is mijn mening natuurlijk.

Speeddemon
30 juli 2018, 21:29
Oordeel zelf...

https://youtu.be/dpbiK4IfShc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb de video (en nog paar anderen) gechecked. Dat wordt 'm niet voor mij.

Erik de Perik
30 juli 2018, 22:30
Ik snap de aanschaf van dat soort versterkers sowieso niet. Maar een dikke buizenbak met effectenboard mee op vakantie slepen ook niet..... eigenlijk.

Napoje
30 juli 2018, 23:13
Vooor mij is ie als niet zo goede gitarist goed goed genoeg.

telerocker
31 juli 2018, 00:08
Dit klinkt al een stuk beter.


https://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM

arjanb01
31 juli 2018, 06:19
Op basis van die video heb ik hem ook gekocht, de thr5, van Mp gehaald in 2012 voor 130 euro. Nog steeds mn favo oefenampje!

telerocker
31 juli 2018, 09:20
Op basis van die video heb ik hem ook gekocht, de thr5, van Mp gehaald in 2012 voor 130 euro. Nog steeds mn favo oefenampje!

Hij klinkt prima voor thuisgebruik. Voor de studeerkamer is hij ook lekker compact.

Brad
31 juli 2018, 10:25
Ik hoorde pas bij BAX iemand op dat ding spelen. Ik vond het geen fijne ervaring.

Fabrieksinstellingen
31 juli 2018, 10:43
Zeggen mensen ook vaak als ze mij horen spelen. Hoeft niet aan de versterker te liggen dus.

gitaarmike
31 juli 2018, 10:51
Ik hoorde pas bij BAX iemand op dat ding spelen. Ik vond het geen fijne ervaring.

Uit elke amp kun je een kutgeluid halen :P

gitaarmike
31 juli 2018, 10:54
Maar toegegeven, ik was ooit bij een guy die zijn mesa dual rectifier met 4x12 en gibson les paul thuis had staan en dat klonk zelfs op laag volume beter dan heavy sound uit de thr.

Wat ik echt heel goed vindt aan de thr is dat het ding voor meespelen met backing tracks enorm goed klinkt door de speakers die erin zitten en ik krijg er een hele mooie clean sound / ambiant sound uit. Dus het is maar net wat je wil en wat voor soort muziek je speelt

Napoje
31 juli 2018, 12:05
Ik wil gewoon soms wat spelen als iedereen in bed ligt met een erg laag volume en een redelijk geluid en zonder iritante draadje van koptelefoons of adapters. En graag klik aan klik uit, geen computers opstarten of buizen opwarmen.

Zelfs mijn blackstar ht5 is daarvoor nog te hard. Nou dan is die thr toch wel een uitkomst. 1000x beter dan een pignose of id.

R.J
3 augustus 2018, 23:40
Ik wil gewoon soms wat spelen als iedereen in bed ligt met een erg laag volume en een redelijk geluid en zonder iritante draadje van koptelefoons of adapters. En graag klik aan klik uit, geen computers opstarten of buizen opwarmen.

Zelfs mijn blackstar ht5 is daarvoor nog te hard. Nou dan is die thr toch wel een uitkomst. 1000x beter dan een pignose of id.

precies dit is hij perfect voor. En dunne hotelkamer muurtjes. :)

En ja, uit elke amp kan je een kutgeluid halen.

Erik de Perik
3 augustus 2018, 23:52
Ik hoorde pas bij BAX iemand op dat ding spelen. Ik vond het geen fijne ervaring.

Ik vind jou geen fijne ervaring.

Hendrik1970
4 augustus 2018, 09:21
Ik vind jou geen fijne ervaring.

Gelukkig zijn er hier steeds meer mensen die hetzelfde van jou vinden..........

Napoje
4 augustus 2018, 22:30
Zijn erik de perik en brad dan niet dezelfde persoon?

R.J
5 augustus 2018, 12:24
Zijn erik de perik en brad dan niet dezelfde persoon?

Het kan zijn dat ze hetzelfde lichaam bezitten, maar of ze dezelfde persoon zijn?

Besef me nu met dit dingetje trouwens wel dat ik een goede flanger wil ook.

Speeddemon
5 augustus 2018, 15:34
Het kan zijn dat ze hetzelfde lichaam bezitten, maar of ze dezelfde persoon zijn?

Besef me nu met dit dingetje trouwens wel dat ik een goede flanger wil ook.
Wil je de Electric Mistress kant op? --> Mooer ElecLady
Wil je meer de classic EVH Jetflange sound --> MXR Micro Flanger.

Beide analoog, true bypass en veelzijdig.

MarkS
5 augustus 2018, 19:39
Mooer ElecLady is in mijn ervaring ook wat minder fijn met drives dan the real thing..
Clean ontlopen ze elkaar echt weinig..

Speeddemon
5 augustus 2018, 19:45
Mooer ElecLady is in mijn ervaring ook wat minder fijn met drives dan the real thing..

In fx-loop geprobeerd? Mijn enige klacht is de lichte volume-drop; of je moet 'm zo instellen dat ie over-the-top wordt... pre-amp aangesloten merk je er niks van.

MarkS
6 augustus 2018, 08:44
Was na drivepedalen in een cleane 1 kanaals amp, en volumedrop is idd vrolijk mee gejat....

In fx-loop geprobeerd? Mijn enige klacht is de lichte volume-drop; of je moet 'm zo instellen dat ie over-the-top wordt... pre-amp aangesloten merk je er niks van.

R.J
10 augustus 2018, 15:09
zal idd de EVH kant van flanging op gaan :) Wat ik er mee speel is voornamelijk ain't talkin 'bout love.
en the cure kan altijd met een flanger want dat is clean.

ateng
10 augustus 2018, 19:22
Ik vind jou geen fijne ervaring.
OMG daar gaat hij weer! Dit is wat ik bedoel... goed uit zn nek lullen maar totaal geen toegevoegde waarde hier.

gitaarmike
21 augustus 2018, 20:05
OMG daar gaat hij weer! Dit is wat ik bedoel... goed uit zn nek lullen maar totaal geen toegevoegde waarde hier.

Sowieso begrijp ik echt niet wat de reden is dat iemand ruzie zoekt op een internetforum of negativiteit verspreid online. Whats the point man, dat ontgaat me echt volledig.

Napoje
21 augustus 2018, 21:12
Nou iets inhoudelijks dan maar. Ik heb mijn THR 5 binnen en ben er reuzeblij mee. Goeie ampsimulaties. Redelijk transparant geluid. Niet teveel compressie op de drive standen. Toch nog redelijk wat bass. En heerlijk simpel.

En dat voor €175

arjanb01
21 augustus 2018, 22:31
Superaankoop! Heb de thr5 ook al jaren als thuis amp. Heerlijk oefending!

R.J
21 augustus 2018, 22:49
Is ook mijn ervaring, er zit redelijk wat basrespons in en je kan er toch aardig wat populaire geluidjes uit halen die best goed klinken :)

raabje
21 augustus 2018, 23:22
Ja eens, THR5 is een goede oefenversterker.

Ik gebruik “Lead” bijna altijd. En dan droog, zonder effecten. Ik heb nadat ik de THR5 had gekocht nog even gedacht aan de THR10C, maar ik vind het niet ok dat je een hele hardware unit moet kopen voor andere amp modellen. En zoveel anders zal de 10C ook niet klinken, basisklank zal gelijk zijn.

Ingebouwde tuner is super handig, en werkt op batterijen, ca 8-10 uur.

arjanb01
21 augustus 2018, 23:59
Grappig, ik gebruik altijd het Brit kanaal. Superveelzijdig en dynamisch. Of je nu met een lp of Strat speelt. Altijd bruikbaar.

R.J
22 augustus 2018, 00:30
persoonlijk wissel ik tussen het brit en modern kanaal.
Op het modern kanaal speel ik alleen wat matig-tallica en Van Halen :)

SloeGin
22 augustus 2018, 10:51
Idem hier!
Ik heb de THR10 nu al 1.5 jaar en ben er super tevreden van.
Ik ben vooral fan van de Vox en Brit Hi simulatie.

Da Vinci
22 augustus 2018, 15:19
Ik vind het wel een leuk ding om ook beneden een optie te maken om te spelen. Qua uiterlijk denk ik dat ik 't nog wel verkocht krijg om 'm in het zicht te laten staan. Alleen het blijft natuurlijk een gekut met kabels om daar naast gitaar ook nog een een backingtrack en koptelefoon op te krijgen.
Is er al zoiets waar je bluetooth je (youtube) muziekje heen kan streamen (oke, dat zou evt. nog via een chromecast audio kunnen), bluetooth koptelefoon aan kan hangen en een ingebouwd relay G10 achtig ding.

Dan ben ik om.

raabje
22 augustus 2018, 15:30
deels, deze heeft Bluetooth voor je backing tracks

https://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/blackstar-fly-3-bluetooth-mini-gitaarversterker-combo

Maar geen draadloze koptelefoon mogelijk. Ik vraag me ook af of zoiets voor vertraging zorgt, speel je een noot, en hoor je dat pas 20 ms later. Bij gewone audio luisteren maakt dat niet uit, bij muziek maken wel.

Da Vinci
22 augustus 2018, 15:55
Thx. Zie zojuist ook (ik dacht ik ga maar ff zoeken) de Boss Katana Air; bluetooth voor afspelen (en bedienen!) en ingebouwde wireless zender voor gitaar. Best interessant. Nog een bluetooth transmitter (zonder latency) voor de koptelefoonuitgang en klaar is Kees.


https://www.youtube.com/watch?v=ucAio15BOmI

Napoje
22 augustus 2018, 16:55
Zou je niet gewoon iets op je telefoon kunnen zetten als je toch alleen koptelefoon wilt? Of is dat niet om aan te horen? Geen idee, nooit geprobeerd eigenlijk. Maar met de processorkracht van de huidige smartphones moet t makkelijk kunnen.

TobyW
24 augustus 2018, 08:25
AmpliTube, maar dan heb je wel een kabeltje van gitaar naar telefoon.

gitaarmike
24 augustus 2018, 12:42
Yep, +1 voor amplitube i.c.m. Irig en headphones. Klinkt echt prima.

R.J
25 augustus 2018, 00:01
-1 je MOET een apple product hebben, en dat vind ik echt het geld niet waard.

Erik de Perik
25 augustus 2018, 00:09
Thx. Zie zojuist ook (ik dacht ik ga maar ff zoeken) de Boss Katana Air; bluetooth voor afspelen (en bedienen!) en ingebouwde wireless zender voor gitaar. Best interessant. Nog een bluetooth transmitter (zonder latency) voor de koptelefoonuitgang en klaar is Kees.


https://www.youtube.com/watch?v=ucAio15BOmI

Hij speelt heel snel gitaar en met heel veel effect. Niet echt een idee hoe de versterker klinkt maar wel een vaag vermoeden.

Napoje
25 augustus 2018, 03:43
-1 je MOET een apple product hebben, en dat vind ik echt het geld niet waard.

Er is ook een versie voor android hoor

gitaarmike
25 augustus 2018, 09:35
-1 je MOET een apple product hebben, en dat vind ik echt het geld niet waard.

Lol , Apple hater ? :p je hebt inderdaad ook een versie voor Android

R.J
25 augustus 2018, 11:14
Lol , Apple hater ? :p je hebt inderdaad ook een versie voor Android

zelfs gebruikt vind ik ze het niet waard :P Tis prima spul hoor, alleen veel te duur voor wat 't is.

Een android versie? Is nieuw dan, eens opzoeken.

raabje
25 augustus 2018, 12:50
Ik heb het geprobeerd, op Ipad, BIAS amp en FX, Jamup Pro, Tonestack.

Met een goede interface, Apogee Jam. Probleem voor mij is het geklooi met de apps zelf, te veel opties, je blijft pielen. En spelen met zoveel snoeren (naar stereo, of koptelefoon) vind ik hinderlijk, ik zit al snel in de knoop. En die apps blijven erg digitaal klinken, vermoeiend geluid.

De THR is nu juist zo lekker simpel, zeker de THR5, met alleen gain, master, tone knop en je amp model. En klinkt prima op fluister niveau, geen koptelefoon nodig. Op batterijen ook geen stroomsnoer, nog beter.