PDA

View Full Version : Fender maakt raar geluid



DavidPouwels
16 juli 2018, 22:59
Hallo allemaal, ik heb gisteren een nieuwe fender american special Stratocaster gekocht. Nu heb ik hem vandaag aan gesloten op Yamaha thr 10 en begon hij een raar geluid te maken. Ik heb later maar aangesloten op een cube 15 maar nog steeds het geluid. Versterker is op een geaard stopcontact aangesloten en maakt het geluid alleen op de 1, 3 en 5 selectie. Dit geluid maakte hij niet toen ik hem uitprobeerde bij de man waar ik hem van heb. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de oplossing is of uitleg geven waarom dit geluid ontstaat.

arcane
16 juli 2018, 23:08
Hallo allemaal, ik heb gisteren een nieuwe fender american special Stratocaster gekocht. Nu heb ik hem vandaag aan gesloten op Yamaha thr 10 en begon hij een raar geluid te maken. Ik heb later maar aangesloten op een cube 15 maar nog steeds het geluid. Versterker is op een geaard stopcontact aangesloten en maakt het geluid alleen op de 1, 3 en 5 selectie. Dit geluid maakte hij niet toen ik hem uitprobeerde bij de man waar ik hem van heb. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de oplossing is of uitleg geven waarom dit geluid ontstaat.

Stand 1,3 en 5 zijn de enkele elementen standen. Ik vermoed dat het veroorzaakt wordt door een omgevingsfactor, zoals een tl-buis. Maar het kan ook andere huishoudelijke apparatuur zijn. Een kwestie van dingen in/uitschakelen, dan kun je de bron achterhalen.

DavidPouwels
16 juli 2018, 23:38
Bedankr, ik zal morgen eens kijken

Plant
16 juli 2018, 23:40
Precies. In de standen 2 en 4 werken elementen samen als humbucker, dus dan hoor je geen opgepikte storing. In de standen 1,3 en 5 wel.
Het is dus geen aardingsprobleem of defect, maar part of the deal.

maxdb
17 juli 2018, 00:50
beeldscherm of lichtdimmer in de buurt? uitzetten dan..

obiwanjacobi
17 juli 2018, 12:45
Met de gitaar om je nek (en aangesloten) even rond draaien (360 graden) - zal je zien dat er momenten bij zijn dat de storing harder en zachter wordt...

RoryVDW
17 juli 2018, 15:26
Ik heb dat ook.. wanneer lampen branden in de living?? Mijn gitaar is nogthans volledig belegd met koper maar toch heb ik het nog..Typisch enkelspoelprobleem !!

Duhsjaak
18 juli 2018, 08:19
Is er al gezegd:
'Een Fender maakt altijd een raar geluid?'
Nee?
Waarom niet?
Vriendelijke groet, Gus

humbucker
18 juli 2018, 10:51
Vergeet ook niet om je GSM uit je zakken te halen. Dat durft ook nog wel eens te brommen.

Midwolda
18 juli 2018, 16:53
Is er al gezegd:
'Een Fender maakt altijd een raar geluid?'
Nee?
Waarom niet?
Vriendelijke groet, Gus

Ik dacht ik laat die deur nog ff open staan... :D

Duhsjaak
18 juli 2018, 20:33
Ik dacht ik laat die deur nog ff open staan... :D

Dank je Mid.
We aim to please.
Vriendelijke groet, Gus