PDA

View Full Version : Phasers



adibas
3 augustus 2003, 23:04
Wie heeft een goed Phaser advies? Hoor veel goeds over de MXR Phase 90 en de Electro Harmonix Small Stone maar zoek een phaser met iets meer opties. Ben benieuwd!

skanky
4 augustus 2003, 11:53
Ik weet zelf niet hoe hij klinkt, maar probeer de Boss PH-3 Phase Shifter, daar zitten iig meer opties op.

jorrit
4 augustus 2003, 12:59
boss ph3 is een lekker veelzijdige phaser k heb hm gehad maar verkocht omdat het mijn ding niet is dat phasen...............

Ronald
4 augustus 2003, 13:53
ik zat zelf te denken aan de digitech hyperphase , hij heeft wel veel opties maar kweet toch nog nie, kweet nie hoe de geluidskwaliteit is , ik heb wel geluidssamples op internet gehoord maar ja da wil nog nie zo veel zeggen

Phyrexian
5 augustus 2003, 12:14
De gitarist in mijn groep heeft een PH-3. Die klinkt perfect als je een phaser wenst. Lekker 'wobble' geluid.

Horus
31 januari 2004, 13:44
de PH-3 heeft veel opties (rise, fall en step) zijn erg leuk, maar hij tast je geluid behoorlijk aan. Ik heb hem gehad, en heb hem weer verkocht omdat hij mijn geluid teveel kleurde. Je kan d'r wel wat freaky geluiden uit halen.

BLOK182
31 januari 2004, 13:56
Ibanez heeft een redelijke phaser in de tonelok serie gehad, de PH7. Op zich redelijk veelzijdig, en het klonk ook wel ok.

Jeroenvanhulsteijn
31 januari 2004, 15:02
Ik heb zelf een Akai Intelliphase gehad. Nu was ik daar zelf heel erg tevreden over. Hij is wat subtieler denk ik. Niet die hele diepe wobbels. Maar van bijna flange tot behoorlijke phase. Maar sommigen vonden het niks. Over het algemeen wel goede recensies op harmony central. Ik vond hem in ieder geval erg warm klinken. Ook op bas klonk het ding als een klok. Is alleen moeilijk en voor veel te veel geld te krijgen. Ik geloof dat de 2e hands prijs ongeveer net zo hoog ligt als de nieuwprijs toendertijds (100 €).

Mitch
31 januari 2004, 15:55
Bij deze de meest onderschatte phaser van dit moment:
Ibanez PM7. Veel beter dan de PH7 en zéér veelzijdig.
Luister voor de gein even de soundclips op de site, die geven een vrij aardig idee van wat er allemaal mogelijk is.
Kun je veel meer kanten mee uit dan welke Boss of EH dan ook.

Pino20
31 januari 2004, 17:54
Ik had ooit de Phaser van Arion. Ik vond het ding niet zo. Het geluid was erg goed maar het pedaal reageerde niet altijd zoals ik wilde. Tevens vond ik het ding er ook niet uitzien, net een stuk speelgoed. Ik wil misschien de Phaser van Danelectro kopen. Best een geinig ding.

phx
31 januari 2004, 18:45
boss phaser zuigen je toon weg. Ik heb nu zelf de ph-7 van ibbi, die pusht een phaser 'over' je gitaartone heen... lekker sweepie, maar ik wil op den duur toch een mxr phase 90 of 100 hebbe... (gas)

:cool:
PHX

Speeddemon
31 januari 2004, 19:06
deze kerel heeft 2 phasers te koop:
Dod 201 Phasor (in nieuwstaat, compleet)
en een vintage Boss PH-1 izgst, metalscrew, met doosje (maar die Boss gaat wel wat meer kosten dan de Dod.)
Ook te ruil tegen de volgende Japanse pedalen: Boss DS-1 (metalscrew+doosje), OC-2 Octaver + doosje en PH-1r(+doosje), Ibanez BC9.

Lucky
1 februari 2004, 01:04
speedy...je hebt geen moraal !!!!
:-D

Ik heb een oude phase90 en ik wil nooit meer wat anders !!!!

Speeddemon
1 februari 2004, 01:50
geen moraal?
tuurlijk wel, ik neem m mee voor jou in de eerste plaats (maar Robbert heeft ook al wat interesse laten doorschemeren)

Robbert
1 februari 2004, 03:35
Heb sinds een weekje een Ibanez Phasetone en die bevalt prima. Heb ook een orginele (zilveren) Small stone maar die is op dit moment kaduk. Klonk ook wel cool, maar veel ruis en bypass van niks.
Phasetone is veel beter.

Lucky
1 februari 2004, 10:28
:D
Dat bedoel ik niet.

Ik grapte en grolde omdat jij op een phaser thread binnenvalt met je handelswaar ...als gelijk een deur an deur verkoper met een vlotte babbel en een te krap C&A pak.

"Goeduh môhgen, mufrauwtje. Is uw man thuis?
ut is gewoân niet nôhmaal hoe u op me moedeâh lèkt. Die had oâk zo'n stoel.
Had u al koffie gehad?"

:D

niels5150
2 februari 2004, 10:17
moet jij zeggen met je 'for sale' item onder je tekst

Robbert
2 februari 2004, 12:51
Heb je de mijne ook al gezien?

CS9 voor 80 Euro.

Nielsje
2 februari 2004, 13:08
"Goeduh môhgen, mufrauwtje. Is uw man thuis?
ut is gewoân niet nôhmaal hoe u op me moedeâh lèkt. Die had oâk zo'n stoel.
Had u al koffie gehad?"



Jacobse en Van Esch
haha geweldige klassieker... "hier Van Esch, ga jij maar es strooien met die neutronen korrels"

:D:D

Mitch
2 februari 2004, 13:29
Wè kennuh voah een moje près uw tuin winterklaar makù.

:D

moretel
3 februari 2004, 00:47
Ik ga binnenkort ook een phasre aanschaffen,
iemand ervaring met de Carl Martin Phaser ?

Rutger
3 februari 2004, 15:43
he moretel,

toevallig heb ik die! je mag hem wel ff proberen, ik gebruik hem de laatste tijd toch niet.

en ik wilde net vragen of er meer mensen zijn die m hebben. :) het zijn eigenlijk 2 phasers in 1, je kunt 2 verschillende golfsnelheden instellen en met een footswitch tussen de snelheden kiezen, live erg handig. Het enige wat je kunt afstellen is de snelheid. op zich heb je ook niet meer nodig, maar een knopje voor de golfdiepte zou geen overbodige luxe zijn. clean vind ik m erg mooi en subtiel, met overstuur is ie duidelijk aanwezig.

het enige is dat je hem duidelijk hoort zoemen als je hem aanzet: hij bromt wat en de golf hoor je duidelijk gaan als je niet speelt. of is dat gebruikelijk bij phasers? misschien heeft dat met de ingebouwde trafo te maken?

Rutger
3 februari 2004, 15:45
he moretel,

toevallig heb ik die! je mag hem wel ff proberen, ik gebruik hem de laatste tijd toch niet.

en ik wilde net vragen of er meer mensen zijn die m hebben. :) het zijn eigenlijk 2 phasers in 1, je kunt 2 verschillende golfsnelheden instellen en met een footswitch tussen de snelheden kiezen, live erg handig. Het enige wat je kunt afstellen is de snelheid. op zich heb je ook niet meer nodig, maar een knopje voor de golfdiepte zou geen overbodige luxe zijn. clean vind ik m erg mooi en subtiel, met overstuur is ie duidelijk aanwezig.

het enige is dat je hem duidelijk hoort zoemen als je hem aanzet: hij bromt wat en de golf hoor je duidelijk gaan als je niet speelt. of is dat gebruikelijk bij phasers? misschien heeft dat met de ingebouwde trafo te maken?

phx
4 april 2004, 15:20
finally, I bought myselve a MXR phase 100 reissue. Kben benieuwd hoe die klinkt,

PHX

BartL
4 april 2004, 18:10
...dit topic was alweer een half jaar dood...maar goed :)

phx
4 april 2004, 19:51
rise of the death, bedankt dat je hem offtopic maakt, of heb jij wel een goeie phaser in je rig?


PHX

Robbert
4 april 2004, 23:08
Hey, thanks for the bump..

ik heb een faser te koop, check ma sig :D