PDA

View Full Version : Pakketje zoek? Of...



Brum
3 juli 2018, 08:52
Er is 27 juni jongstleden een pakketje (briefpost) met wat vintage speedknobs naar mij toe verzonden vanuit Crazy Parts, Duitsland (volledig betrouwbare site verder). Omdat ik vandaag nog steeds niks ontvangen heb, heb ik toch maar 's op de site van Deutsche Post gekeken. Daar staat dat de brief gister, 2 juli is afgeleverd. Betekend het dan dat ie in Nederland is afgeleverd en nu naar mij onderweg is, of ben ik de pineut en is m'n pakketje verkeerd afgeleverd cq zoek geraakt? Want als ik op de site van Post.nl kijk, herkennen ze het tracking nummer niet. Het gaat niet echt om een schokkend bedrag, maar ik zou het wel erg jammer vinden...:(

Fusion
3 juli 2018, 08:58
De overdracht tussen buitenlandse postbedrijven en een Nederlandse, is altijd spannend en er is altijd een moment dat bedrijf A zegt "overgedragen", of "aangekomen in land van bestemming" of dan gaat t door de douane, en dan hoor je soms dagenlang niets. Ik vind één dag dus nog niet verontrustend.

Brum
3 juli 2018, 09:02
Maar dan is ie afgeleverd bij bijv. Post.nl? Of... Want die site van de Deutsche Post zegt ook niet waar afgeleverd.

Pepe
3 juli 2018, 09:05
Bij het trackingnummer dat je krijgt is jouw adres de eindbestemming, over onderlinge overdrachten hoef je je niet druk te maken natuurlijk.
Met al dit soort dingen, leg het probleem bij de zender neer, zijn ingehuurde service.

Brum
3 juli 2018, 09:11
Ik heb Crazy Parts al een mailtje gestuurd. Even afwachten... Ik was er al bang voor dat het afleveradres ook echt mijn adres is. Misschien dat ie nog bij de buren kan liggen of zo.

Fusion
3 juli 2018, 09:15
Als jij er duidelijk voor hebt gekozen je eigen adres (en niet e.o.a. afhaalpunt van bijv PostNL, op zich wel de aangwezen kandidaat in deze) op te geven, zou Deutsche dat ook moeten laten zien. Meestal krijg je bij overdracht een nieuwe, Nederlandse 3S tracking code als ie bij PostNL is ingevoerd. Het buitenlandse postbedrijf houdt meestal op met tracken als ie overgedragen is.

Brum
3 juli 2018, 09:35
Is dat bij brievenpost ook zo? Want de knopjes zijn met zo'n bubbeltjesenvelop verstuurt.

Fusion
3 juli 2018, 09:41
Is dat bij brievenpost ook zo? Want de knopjes zijn met zo'n bubbeltjesenvelop verstuurt.
Kweennie zeker maar dacht t wel.

Brum
3 juli 2018, 12:28
Oké.... Krijg een mailtje terug net... Ja, pakketje is afgeleverd, nee we kunnen niet zien door wie er getekend is. En ik heb geen papiertje in de brievenbus, helemaal niets en er is geen Nederlandse track&trace code. Ergo, dat pakketje kan ik naar fluiten vrees ik. Ik ga nog wel bellen naar Post.nl, hoewel ik eigenlijk al niet kan weten wie de transporteur hier in Nederland is geweest. Ik ga maar van Post.nl uit...

Fusion
3 juli 2018, 12:56
Oké.... Krijg een mailtje terug net... Ja, pakketje is afgeleverd, nee we kunnen niet zien door wie er getekend is. En ik heb geen papiertje in de brievenbus, helemaal niets en er is geen Nederlandse track&trace code. Ergo, dat pakketje kan ik naar fluiten vrees ik. Ik ga nog wel bellen naar Post.nl, hoewel ik eigenlijk al niet kan weten wie de transporteur hier in Nederland is geweest. Ik ga maar van Post.nl uit...
Dat zou Deutsche moeten kunnen vertellen.

Brum
3 juli 2018, 12:59
En dat kunnen ze niet, schijnt. Crazy Parts stuurt mij vervolgens door naar mijn postkantoor, waarschijnlijk niet wetende hoe het hier werkt in Nederland. En dan begint het getouwtrek. Hier in Nederland is in eerste instantie de verzender verantwoordelijk. Maar ja, Duits bedrijf.

Fusion
3 juli 2018, 13:09
Ai, der Deutsche Ondoorgrundlichheid ;)

Balen.... Ik zit momenteel met een pakketje vanuit de US, gestuurd via USPS, staat al sinds vorige week vrijdagochtend op "vertrokken vanuit internationale luchthaven Amsterdam, in transit". PostNL herkent m nog niet. USPS geeft alleen maar deze status, kan niets verder vertellen. Ga maar even schreeuwen en dreigen met een terroristische aanslag.

Brum
3 juli 2018, 14:09
Ik heb dat ook meegemaakt. Was destijds iets fout gegaan met het scannen en dan kan je lang wachten. Kwam uiteindelijk wel goed, dat wel.

Dat pakketje van mij krijgt een mooie wending en op een bepaalde manier voel ik me nu een beetje blond. Vanochtend lag een mooi kaartje van Post.nl in de brievenbus, samen met brievenpost voor mijn vriendin. Ik dacht in eerste instantie dat ik de bezorger gemist had voor een pakketje voor mijn vriendin, want die had me al gevraagd om uit te zien voor haar pakketje. Maar nu denk ik eigenlijk dat dat kaartje er gisteravond al in was gefrommeld, maar nu is meegekomen met de brievenpost van dinneke. Waarschijnlijk ligt mijn pakketje nu dus bij de buren en moet die van mijn vriendin nog komen. En dat verklaart waarom mijn buurvrouw mij gister probeerde te roepen vanuit de tuin (we hadden de deur open staan), alleen was ik wat weggesukkeld voor de televisie en kwam daar te laat achter.:D Eenmaal weer bij positieven en me bewust wordende dat er iemand naar mij riep, was de buurvrouw natuurlijk al weer binnen. Neemt niet weg dat de sukkel van Post.nl gewoon pakketjes laat aftekenen bij andere mensen dan ik en dat kan natuurlijk niet. Naast dat je zo de kans wordt ontnomen om het pakketje bijv. naar een dichtst bijzijnde Post.nl punt te laten sturen (waarom heb ik anders een account), zou het maar zo 's kunnen zijn dat het pakketje bij mensen ligt waar ik helemaal niet zo'n goede relatie mee heb. Nou heb ik dat gelukkig wel in dit geval, kan heel goed met de buren worden, maar dat weet zo'n bezorger natuurlijk niet. Ik ga die bezorger er niet bij naaien, maar ik ga hem er wel op aanspreken, mocht het kloppen dat het mijn pakketje is die bij de buren ligt.

dagrim1
3 juli 2018, 14:09
Lastig dit, je kan als ontvanger ook geen verzoek indienen bij postnl dacht ik... dat moet de verzender doen. Maar als die het niet via postnl heeft gedaan, maar met de lokale duitse post is er ergens een punt waar heel veel kastje <--> muur mogelijk is :/

Vreemd wel, ik zou nog wat geduld opbrengen en kijken of hij niet alsnog met een dag of 2 binnen komt maar anders ben ik bang dat het pech is en er weinig kans is dat je er echt zaak van kunt maken (je weet nl niet eens zeker of t uiteindelijk bij postnl is aangekomen en die doen 99 vd 100x toch niks als er geen trackntrace bekend is, dat is namelijk voor hun het bewijs dat het pakje echt bij hen is aangemeld).

Succes

Brum
3 juli 2018, 14:14
Zie verhaal hierboven.;) Maar er is wel veel fout gegaan, als het pakketje wel bij de buren ligt. Geen Nederlandse track&trace en een postbezorger die gewoon andere mensen laat tekenen, zodat hij maar van het pakketje af is.

Erik de Perik
3 juli 2018, 16:51
Ik had laatst een doos met een paar 12” speakers in m’n papiercontainer liggen. Briefje tussen de voordeur.

Fusion
3 juli 2018, 16:57
Ik had een keer een 5-gitarenstand gewoon lekker 5 uur lang voor mijn deur staan (een rijtjeshuis, dus gewoon aan de openbare weg). Vond de koerier handiger dan bij buren afleveren of mee terugnemen en de dag erop opnieuw proberen ofzo. Gelukkig stond ie er dus nog toen ik thuis kwam

D3nnis
3 juli 2018, 17:09
Zie verhaal hierboven.;) Maar er is wel veel fout gegaan, als het pakketje wel bij de buren ligt. Geen Nederlandse track&trace en een postbezorger die gewoon andere mensen laat tekenen, zodat hij maar van het pakketje af is.Gebeurt hier ook, vind het juist wel handig (tot het mis gaat).

Plant
3 juli 2018, 18:22
Ik had een keer een 5-gitarenstand gewoon lekker 5 uur lang voor mijn deur staan (een rijtjeshuis, dus gewoon aan de openbare weg). Vond de koerier handiger dan bij buren afleveren of mee terugnemen en de dag erop opnieuw proberen ofzo. Gelukkig stond ie er dus nog toen ik thuis kwam

Misschien dacht men dat het een fietsenstalling was. Beetje dicht op elkaar voor 5 fietsen, maar voor een leek zo op het eerste gezicht... :ok:

https://dqzrr9k4bjpzk.cloudfront.net/images/11950062/630261915.jpg

Brum
3 juli 2018, 19:03
Nou, de knopjes lagen inderdaad bij de buren. Ik ben blij met goeie buren in ieder geval.:) En de knopjes vind ik er ook goed uit zien zo:

https://i.imgur.com/AmiMLfi.jpg

Afiijn, ik ben wat te voorbarig geweest dus. Strak maar even een excuus mailtje naar onze oosterburen. Die hebben het al zwaar genoeg dezer dagen.

Fusion
3 juli 2018, 19:34
Misschien dacht men dat het een fietsenstalling was. Beetje dicht op elkaar voor 5 fietsen, maar voor een leek zo op het eerste gezicht... :ok:

https://dqzrr9k4bjpzk.cloudfront.net/images/11950062/630261915.jpg
*gniffel* (hij was overigens ingepakt hihi)

dagrim1
4 juli 2018, 13:58
Zie verhaal hierboven.;) Maar er is wel veel fout gegaan, als het pakketje wel bij de buren ligt. Geen Nederlandse track&trace en een postbezorger die gewoon andere mensen laat tekenen, zodat hij maar van het pakketje af is.

Ja hey, niet snel zo'n verhaal tikken terwijl ik net aan t reageren ben he ;) Maar eind goed al goed gelukkig!

motorhan
4 juli 2018, 15:42
Dat postbezorgers pakjes bij een andere afgeven als er iemand niet thuis is of wanneer ze vinden dat het te lang duurt voor je open doet, komt doordat de postbezorger er op wordt afgerekend als hij pakjes mee retour neemt.
Dat is voor post.n.l extra werk (inplannen) en dat komt op conto van de bezorger.
Als je weet dat je niet thuis bent dan kun je vooraf bij de verkoper aangeven dat je het elders bezorgd wilt hebben, en niet meer voor kiezen op de dag dat je bericht krijgt dat je pakje onderweg is.
Ook kiest niet elke verkoper ervoor dat er getekend moet worden. en die handtekening zijn op die elektronische dingen toch al onleesbaar.
En zo'n App van Post.nl is ook niet altijd handig krijg je bericht morgen tussen … uur en … uur wordt pakje bezorgd. dan zorg je dat er iemand thuis is krijg je een kwartier na de aflooptijd sorry wordt morgen bezorgd …. uur. zit je weer te wachten krijg je na de max tijd een bericht sorry de bezorger is verlaat het wordt dus later of een ander tijdstip.
Daar word je dus ook niet altijd vrolijk van. En als het dan is bezorgd ben je het al weer vergeten.

Ach leuker kunnen ze het niet maken. en het is vaak voor die bezorgers hard werken voor weinig.

motorhan
4 juli 2018, 17:23
Vandaag nog weer gekker. besteld bij Bax een versterker en een pickguard voor de Basgitaar.

Krijg bericht van DHL wordt vandaag tussen 14.00 -18.00 bezorgd. Krijg om 15.30 bericht kan niet bezorgd worden omdat wij niet bezorgen bij postbusnummers. Dat heb ik dus niet en ik bestel al jaren bij Bax.
Dus stuur een mail naar Bax hoe zit dat, en gelijk wordt er gebeld staat DHL voor de deur met een flinke maar lichte doos.
Ik zeg dat is raar krijg net bericht dat jullie niet komen, de chauffeur Oh met dat andere pakket is iets mis zal dan wel morgen komen.
En dan nog bijkomend de pickguard past voor geen meter en ik heb wit besteld en deze is pisgeel.

Dus voor vandaag heb ik het wel even gehad. Zoals ik al aei leuker kunnen ze het niet maken.:angry:

Gr
Han

Fusion
4 juli 2018, 21:01
Nou hier zijn de pickups binnen en kreeg ik en gelijk weer eens een update can UPSP dat de headless bridge bij de NL douane ligt.... zou t toch nog allemaal goed komen?

Fusion
4 juli 2018, 21:09
En vokgens POSTNL zijn de pickups nog zoek terwijl ze hier op t aanrecht staan

Brum
5 juli 2018, 11:30
Da's met een mooi systeem van scannen. Het werkt uitstekend, maar moet nog steeds door mensen gedaan worden.

@motorhan: Klopt hoor, dat ze voor weinig veel moeten doen en behoorlijk onder tijdsdruk staan. Ik ga die jongen er ook zeker niet bijnaaien, maar ik wil hem wel vragen om in het vervolg mij wel even de kans te geven om het online even aan te passen. Ik snap dat dat niet altijd leuk is voor hem, maar met alle respect, daar kan ik nou eenmaal ook niks aan doen. Ik ga ook absoluut niet boos doen tegen die jongen, ik snap het wel op zich.

Bax en DHL... Ik ken de achtergrond van het waarom ze destijds ineens zijn overgegaan op DHL. En de betreffende persoon die dat op z'n geweten heeft, is, zoals een 'goed' manager betaamt, allang weer vertrokken om bij een ander bedrijf weer de boel om te gooien. Laat betreffende manager nou ooit bij DHL hebben gewerkt, als manager... En het gekke is, ze krijgen zich altijd verkocht bij bedrijven, met gladde praat.

motorhan
6 juli 2018, 08:55
Da's met een mooi systeem van scannen. Het werkt uitstekend, maar moet nog steeds door mensen gedaan worden.

@motorhan: Klopt hoor, dat ze voor weinig veel moeten doen en behoorlijk onder tijdsdruk staan. Ik ga die jongen er ook zeker niet bijnaaien, maar ik wil hem wel vragen om in het vervolg mij wel even de kans te geven om het online even aan te passen. Ik snap dat dat niet altijd leuk is voor hem, maar met alle respect, daar kan ik nou eenmaal ook niks aan doen. Ik ga ook absoluut niet boos doen tegen die jongen, ik snap het wel op zich.

Bax en DHL... Ik ken de achtergrond van het waarom ze destijds ineens zijn overgegaan op DHL. En de betreffende persoon die dat op z'n geweten heeft, is, zoals een 'goed' manager betaamt, allang weer vertrokken om bij een ander bedrijf weer de boel om te gooien. Laat betreffende manager nou ooit bij DHL hebben gewerkt, als manager... En het gekke is, ze krijgen zich altijd verkocht bij bedrijven, met gladde praat.

Maar nog steeds niks gehoord van DHL en ook niet van BAX en dus nog geen versterker ontvangen. Slechte beurt van BAX dat ze niet reageren.

Wordt vervolgd

mountainman
6 juli 2018, 18:53
Bij DPD maken ze het helemaal bont. Die doen niet eens een poging om het pakket aan huis af te leveren maar dumpen het direct bij de pickup parcelshop. Leuk als je er speciaal voor thuis bent gebleven.

Geen briefje in de bus dus maar een emailbericht dat ik pas veel later zag. En als je dan een klacht indient stug volhouden dat er wel een afleverpoging is gedaan. Ja ja, stelletje leugenaars.

Nou had ik nog de mazzel dat de bezorger een afhaalpunt in de buurt uitkoos, maar ik heb ook gehoord van mensen die hetzelfde meemaakten dat hun pakketje bij een afhaalpunt aan de andere kant van de stad was afgegeven.

dagrim1
6 juli 2018, 23:28
Mjah, ook wel gehad... hele dag thuis om op mn nieuwe mobiele telefoon te wachten... Niks in de bus, niks aan de bel. Zie ik via internet 'u was niet thuis, telefoon afgeleverd op xxx... haal af met uw afhaalbewijs.'. Welke ik ook niet had...

Aldaar gelukkig geen gedoe en met ID wel duidelijk dat ik het echt was, ze hadden vaker gezeik met deze bezorger dus daar werd zaak van gemaakt maar ik vind het vooral ruk dat ik als ontvanger echt mn best doe er te zijn maar dat sommige bezorgers totaal ongeschikt lijken te zijn.

Nu snap ik dat die gasten ook aardig uitgebuit worden, maar sorry... daar kan ik niks aan doen. Heb dan ook alleen maar respect voor zij die hun werk wel goed doen en nog vriendelijk zijn ook, krijgen ze net zo hard terug. Maar word ook pis-chagrijnig van die gasten waarbij ze compleet laten blijken eigenlijk een enorme hekel aan hun baan te hebben.

Brum
6 juli 2018, 23:38
Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in Breda is het onder de GLS bezorgers de trend om pakketjes zelf af te tekenen, zelf af te scannen als reeds afgeleverd, om vervolgens de dag erna alsnog je pakketje te droppen. Flikken ze ook gerust bij bedrijven. Dan ben je dus je pakketje online kwijt en met een beetje pech ook in het echie. Nou heeft GLS ook wel de grootste low-lives aan het werk zo ongeveer, die maar wat vaak een gevaar op de weg zijn met een veel te grote bus. Tenminste, hier in Breda dan hè.

Erik de Perik
7 juli 2018, 01:01
Het ligt echt aan de bezorger is mijn idee. GLS wordt hier bezorgt door een Irakees die volgens mij dagen van 12 uur maakt en van iedere klant weet wat hij wel en niet klanten qua bezorgen bij de buren, in de schuur etc. en als hij het niet weet belt hij. Van DPD heb ik wel eens de chauffeur letterlijk bij m'n brievenbus zien stoppen om het "u was helaas niet thuis" kaartje erin te doen. M'n huis is een paar 100 meter verderop.
Laatst voor het eerst GelijkOversteken op MP gebruikt. Ik heb betaald en m'n keyboard allang maar de verkoper nog steeds z'n geld niet. Het verdienmodel is me al duidelijk.... ohja en er zitten ook nog kosten aan voor de koper.

motorhan
7 juli 2018, 10:09
Het kan steeds gekker.
Pakket 1 is dus bezorgd door DHL er zou met scannen iets mis gegaan zijn bij pakket 2 en zou volgens de bezorger de volgende dag worden bezorgd.
Maar donderdag geen pakket. Inmiddels 3 mails naar Bax en naar DHL geen enkele reactie van beide.

Vrijdag eerst kijken op de site DHL zie bij telefonisch contact opnemen er zijn 0 wachtenden voor u, dat is mooi denk je dan. Meteen bellen en je krijgt de gemiddelde wachttijd 15minuten.

Toch maar blijven hangen en na ca 154 minuten wat kan ik voor u doen, niks dus pakket is verkeerd gescand en gaat terug naar Bax u moet dus contact met Bax opnemen. Oké.

Bellen naar Bax gemiddelde wachttijd ca 10 minuten, en inderdaad na ca 10 minuten krijg ik een meneer wat kan ik voor u doen Niks dus. Heel vervelend voor u meneer ik ga bellen na ca 5 minuten Nee ik kan inderdaad niks doen pakket komt terug en dan wordt het opnieuw naar u gestuurd.

En hoe lang duurt dan, ja dat weet ik ook niet kun je dan niet vast een ander sturen want op de site staat nu bestellen morgen leveren.

Nee dat kan niet want ze zijn uitverkocht. Ik oké crediteer hem dan maar dan bestel ik wel een andere. Is goed meneer deze wordt gecrediteerd.

Ik ga naar de site van Bax en er zijn er nog 6 op voorraad. meteen 1 besteld en de voorraad staat dan op 5.

Hele slechte beurt van Bax vind ik.

Nu bericht dat de versterker vandaag bezorgd wordt. ben benieuwd. en wanneer de andere wordt gecrediteerd.

Midwolda
7 juli 2018, 10:14
Dus als ik het goed begrijp heb je straks twee versterkers en je geld terug. :D

motorhan
7 juli 2018, 10:52
Dus als ik het goed begrijp heb je straks twee versterkers en je geld terug. :D

Nee dat denk ik niet want ik heb er 2 betaald en ik verwacht de eerste betaling terug te krijgen, want die versterker heb ik nooit ontvangen.

Er is wel een klein verschilletje in aankoop want ik had een korting code van 5% gekregen voor mijn verjaardag.

Pepe
7 juli 2018, 11:17
Ik had een zonnebril besteld bij Superdry.
Krijg ik eerst een verkeerde kassabon.
Ik zeg nog, verkeerde kassabon.
Vervolgens komt mijn zonnebril in de uitverkoop.
Ik retourneer mijn zonnebril
retourneert men mij de uitverkoopprijs
ik zeg, u retourneert de uitverkoop prijs
ik zeg dit is de kassabon maar die is verkeerd.
zegt Superdry, maar dat is een verkeerde kassabon!
Hallo zeg ik, goeiemorgen!

Ook benieuwd hoe dit gaat aflopen? Thriller!

AoDf
7 juli 2018, 12:17
Mooi verhaal! Ben benieuwd.

Fusion
7 juli 2018, 14:07
Ik had een zonnebril besteld bij Superdry.
Krijg ik eerst een verkeerde kassabon.
Ik zeg nog, verkeerde kassabon.
Vervolgens komt mijn zonnebril in de uitverkoop.
Ik retourneer mijn zonnebril
retourneert men mij de uitverkoopprijs
ik zeg, u retourneert de uitverkoop prijs
ik zeg dit is de kassabon maar die is verkeerd.
zegt Superdry, maar dat is een verkeerde kassabon!
Hallo zeg ik, goeiemorgen!

Ook benieuwd hoe dit gaat aflopen? Thriller!
Tering PePe jij steelt wel in één keer de show. Denk je om mijn hartslag?

motorhan
7 juli 2018, 14:40
Nee dat denk ik niet want ik heb er 2 betaald en ik verwacht de eerste betaling terug te krijgen, want die versterker heb ik nooit ontvangen.

Er is wel een klein verschilletje in aankoop want ik had een korting code van 5% gekregen voor mijn verjaardag.

En wat denk je half uur geleden DHL belt aan meneer ik heb 2 pakketten voor u. Was een externe bezorger met gewone auto dus heb maar niks gezegd.
1 versterker uitgepakt en voor de 2e een retour aanvraag aangemaakt.

Hoe zo leuker kunnen ze het niet maken. staat op de doos verkeerd gescant. Dus toch
8)

Brum
15 augustus 2018, 19:16
Nu wel een pakketje kwijtgeraakt dankzij Post.NL. Ging om wat setjes snaren, best dure ook. Drie pakketjes, totaalprijs €44,- Maar heel erg netjes opgelost door Lord Of The Strings en daarom vermeld ik het ook. Na bijna een week te hebben gewacht op m'n setjes snaren, terwijl ik wel de bevestiging kreeg dat het verzonden was, maar 's er achteraan gegaan. Kreeg een mailtje terug, vanaf vakantie adres, dat ze een officiële klacht gingen indienen bij Post.NL en dat ze gegeven de wettelijke norm na anderhalf week het pakketje als officieel vermist gingen opgeven bij Post.NL. Mocht tot die tijd nog steeds niets ontvangen zijn door mij, dan zou ik gewoon weer opnieuw de drie setjes snaren opgestuurd krijgen. En zo geschiedde. Dikke pluim voor Lord Of The Strings, mag ook gezegd worden.