PDA

View Full Version : Iemand Jaco transcripties?



bassopotmus
3 augustus 2003, 22:22
Ik vroeg me af of iemand tabalatuur had van Jaco, dus echt noten schrift geen tabs. Of mischien een link?
Kan me best voorstellen dat iemand hier een boek van em heeft? Ik ben voornamelijk op zoek naar Portrait. Andere klassiekers mogen ook.

Alvast bedankt!

basswasp
3 augustus 2003, 23:53
Portrait of Tracy staat op powertab op www.powertabs.net ; de powertab editor is te downloaden op www.power-tab.net .

De transcriptie van Portrait of Tracy die er hier op staat is me een beetje onduidelijk, in ieder geval heb ik 'm een tijd geleden vanaf een tab op www.basstabarchive.com geleerd en die is niet bepaald gelijk aan wat er op powertab staat. In de versie op basstabarchive staat in ieder geval fouten.

(Voor de mensen die niet weten wat powertab is: een manier om een transcriptie in de computer te zetten in zowel notenschrift als tabulatuur en de mogelijkheid deze af te spelen via midi)

De Teng
4 augustus 2003, 10:53
Gewoon heel goed luisteren.....leer je het meeste van. Als dat bij Jaco wat moeilijker dan gemiddeld, je bent veel meer voldaan als je erachter bent.

bassopotmus
4 augustus 2003, 12:38
Das wel waar ja De Teng, maar aangezien ik recentelijk wat meer into theorie ben gedoken kon ik mischien wat leren van een transcriptie, de opbouw enzo.

niels_r
4 augustus 2003, 12:59
Ik heb hem je even gemaild..

Semafoor
4 augustus 2003, 13:23
Er zijn ook een stuk of wat goede boeken met transcripties van jaco. Bij bol.com zullen ze ze vast wel hebben, net als bij amazon. Dan weet je zeker dat je goed zit en heb je behalve portrait nog een aantal andere nummers die je in kan studeren :). De boeken zijn rond de 25 euro dacht ik.

bassopotmus
4 augustus 2003, 13:44
Bedank nummertje! Ik zag em net in me postvak, weer wat te doen als ik weer een dagje vrij heb.

bj
12 augustus 2003, 13:42
Da's leuk :lol:
Die bas tab van Portrait of Tracey heb ik een jaar of 10 terug gemaakt. Goed om te zien dat-ie nu overal op het net rondzwerft. Er zullen vast nog fouten in zitten, dus als iemand suggesties ter verbetering heeft, geeft ze maar door.
Groetjes,
Ben

Jeremy B.
12 augustus 2003, 13:49
basso, welke heb je allemaal al?

ik heb er ook nog een paar dan kan ik ze eventueel ff doormailen.

J. :)

Jeremy B.
7 september 2003, 14:19
hmmm laat ik nou net een site tegenkomen met transcripties en ik wist nog van dit topic dus bij deze:

http://www.lucaspickford.com/transbass.htm

cheers, J.
:lol:

bassopotmus
7 september 2003, 15:01
Nice!!!

Semafoor
7 september 2003, 21:21
Hee, die site is echt geweldig :)
Mocht iemand nog meer van dit soort sites kennen....