PDA

View Full Version : Yes, een nieuwe versterker



Guinness
3 augustus 2003, 21:22
Deze week ben ik in het gelukkige bezit gekomen van een jcm 800 2203 uit 1981. Het mooiste is dat hij helemaal orgineel is. Maw. nog nooit in gemod ed.

Maar wat gaat dat ding HARD!!! Al op standje 3 loop je heel hard de deur uit.

Dat ding scheurt ook fenomenaal. Al gebruik een Boss OD ervoor voor net dat randje extra.

Maar nu wil ik hem samen gebruiken met mijn SLX top er er tussen AB switchen. Kun je 2 tops samen aansluiten op hetzelfde cabinet? Gaat de stroom van de ene niet via de kast de andere top in die je niet gebruikt en richt daar onherstelbare schade aan?

Oh ja, voor de SLX haters, de slx klinkt exact hetzelfde als de jcm 800 met een pedaal ervoor. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik dit alleen op huiskamernivo heb geprobeerd. Morgen draai ik de boel eens open en kijk wat dit geeft.

Mitch
3 augustus 2003, 22:14
Gefeliciteerd ! En veel plezier morgen (wordt het pas echt leuk!)

V!N
3 augustus 2003, 22:46
Oh ja, voor de SLX haters, de slx klinkt exact hetzelfde als de jcm 800 met een pedaal ervoor. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik dit alleen op huiskamernivo heb geprobeerd. Morgen draai ik de boel eens open en kijk wat dit geeft.

Volgens mij breid je dan je huiskamer uit in de richting van de buren :o Of je nu vrijstaand woont of niet ..


Maar als je een cab met meerdere speakers hebt en deze hopla op stereo kunt zetten, ben je boven Jan.

Zie maar eens in Shreds draad (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18435) over bijna hetzelfde.

Het doet me deugd dat er zulke grollen worden uitgehaald met scheurende Marshalls. :)

Goed bezig kerel, ga zo door ! :-D

V!N

andy
3 augustus 2003, 22:59
Oh ja, voor de SLX haters, de slx klinkt exact hetzelfde als de jcm 800 met een pedaal ervoor. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik dit alleen op huiskamernivo heb geprobeerd. Morgen draai ik de boel eens open en kijk wat dit geeft.

Gefeliciteerd met de amp. Maar ik denk dat je tot een andere conclusie gaat komen als je de amps flink open draait. En dat heb je mezelf al eens verteld in een topic over de SLX. De SLX heeft veel meer gain. De JCM 800 zal waarschijnlijk wat subtieler klinken, ook met een pedaal er voor.
Maar wie weet met flink wat afstellen. Succes.

Guinness
4 augustus 2003, 00:21
Ik zal mijn ervaring met de opengedraaide 800 morgen met u allen delen.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Matje
4 augustus 2003, 13:58
Mooi, ik ben benieuwd of ik dan zelf nog een keer een 2204 of 03 wil. Of dat ik er gewoon nog een SLX bij haal.

Guinness
20 augustus 2003, 16:33
Nou, hier ben ik dan weer terug met mijn ervaring met de opengedraide jcm 800.

Ik het het geprobeerd in onze oefenruimte. De andere gitarist heeft een Marshall Valvestate Head met een valvestate 4x12 box.

Voor mijn geluid heb ik alleen een boss sd-2 gebruikt als alleen een booster. Die duwt hem dan net over het randje. Als box een jcm 800 box met 4x12 celest. 65w. Gitaar een gibson lp standard. (natuurlijk).

Ik zet het ding aan, knopjes goed gezet, od aan en toen dwenggggg, een aanslag. Mijn onderkaak lag toen op de grond. Fuck, fuck, fuck, fuck, wat een geluid. Oh, wat een geluid.

Na 2 sec spelen had ik al door dat dit het geluid was wat ik zocht. Wat een in your face klotenschroeiende sound. Dat geluid heeft inderdaad de ballen dat in andere versterkers ontbreekt. Het snijdt door je ziel. Gitaarspelen kan op die manier een goddelijke ervaring zijn. Oh boy een eeuwig durende sustain, alle noten in een akkoord nog duidelijk hoorbaar, een sologeluid waarbij je nog staat te pielen als iedereen al verveeld (of jaloers) vertrokken is. (De andere gitarist vertelde mij snobbig dat de versterker maar weinig gain had. WEINIG GAIN??? Dit is de definitie van GAIN!!!!!)

De jcm800 was de valvestate op alle vlakken meester. Wat klinken die valvestates toch bar en bar slecht. Er zou eigenlijk geen Marshall op mogen staan.

6 Knopjes om aan te draaien, geen fx loop, geen digi-menus met user en andere flauwekul presets, geen effecten, geen tuner out, geen channelswitching, geen moddeling amps.

Alleen een man, een gitaar en zijn versterker.

Matje
20 augustus 2003, 18:19
En hoe issie in vergelijking met je SLX?

Guinness
21 augustus 2003, 09:07
De SLX heeft inderdaad meer gain en op slaapkamer niveau klinken ze bijna identiek, mischien de slx zelfs iets mooier, maar op hogere volumes (en de jcm 800 gaat VEEL harder) krijgt de jcm800 een unieke diepere grom. Ik denk dat it van doen heeft met de grotere OT's in de 800 (de 800 is ook veel zwaarder). Het zou natuurlijk ens leuk zijn om die eens uit te wisselen en kijken wat dit maakt

De preamp van de slx lijkt mij beter en de eindtrap van de 800 is beter.

Eigenlijk een combi van die twee maken... :P

Dude
21 augustus 2003, 09:59
tja, volgens mij niet helemaal waar, jouw JCM800 is vol buizen, de SLX zon beetje vol diodes, dat maakt ook zeker wat uit in geluid... niet dat het beter of slechter is, das een kwestie van smaak... en dat de JCM800 de valvestates op alle gebieden verslaat ben ik niet echt met je eens, ik heb ze beide gehad en de valvestate was in de huiskamer een STUK aangenamer.... uiteraard zoog die kont in de band op hoge volumes maar ja...

maar post eens wat foto's van je setupje..

Matje
21 augustus 2003, 17:25
Ik wil ook nog ooit een JCM 800 nou ik dit zo lees.

Guinness
22 augustus 2003, 09:07
Ja, ik wil mijn slx ook nog eens ombouwen naar el34 buizen. Dit schijnt ook al veel te schelen.