PDA

View Full Version : NK Headless upgrade project



Fusion
16 juni 2018, 10:12
Ik heb een maand of 2 geleden een el cheapo headless uit China gekocht. Frets als fietswrakken, actie en intonatie onmogelijk goed te krijgen, een of andere rare headless burg die zijn stemming niet houdt, een topkam die niet past en te laasg is, de lelijkste pickups die ik ooit heb gehoord, etc etc, maar.... wat is ie mooi :)

https://i.ebayimg.com/images/g/-84AAOSwhktardba/s-l1600.jpg

Dus, wat ga ik laten doen:

* brug vervangen door een Hipshot Headless Bridge (zwart)

* de pickups vervangen door een setje Entwistle HDN's

* de topkam vervangen

* algehele set-up

Vooralsnog hoop ik dat de factory headless neck piece kan blijven. Waarschijnlijk moet ik wel switchen naar double-balled strings ipv single-ball. En waarschijnlijk zal er een stukje hout of perspex oid onder de Hipshot moeten, misschien een zgn 'shimmy' onder de neck in de pocket etc.

Ik hoop dan een gitaar te hebben met matig frets, een matige neck, die niet zuiver te intoren valt, maar wel zijn stemming behoudt, goed klinkt en er uitziet om van te kwijlen.

Dus.

Fusion
16 juni 2018, 10:13
Net dus de brug en elementen besteld, vandaar deze post :) Enzo

D3nnis
16 juni 2018, 10:20
Blijft een mooi ding (maar ja, ik houd van blauwe en groene gitaren).

Wat mankeert er aan het fretwerk? Niet gewoon met een vlakbeurtje op te lossen?

Fusion
16 juni 2018, 18:53
Ja hoor. Maar het stoort mij niet zo. Je merkt t wel, schuurt af en toe. En dat octaafzuiver gedoe soort me ook niet zo. Als ik deze gebruik live soleer ik maar niet of zo haha

Tupelo
16 juni 2018, 19:04
Octaafzuiver vind ik over het algemeen wel belangrijk, tenzij het binnen een goede foute marge zit; old skool telecaster ofzo, mag van mij wat afwijken.
Maar mooie gitaar hoor.
Eens iets anders, like it.
Meer eyecandy dan zo een puntig & hoekig exemplaar.
Oh, en ik vind de elementen juist wel mooi... kweenie hoe ze klinken, maar ze zien er kekke uit.

Fusion
16 juni 2018, 19:13
Zien er goed uit, klinken alsof je snaren door één transistor gaan.

Orpheo
17 juni 2018, 13:00
De Hipshot is ontworpen om verzonken te worden anders kom je niet bij de stemknoppen (weet ik uit eigen ervaring). De kop unit van de Hipshot is goed te installeren op deze plank als ik 't zo zie, maar is niet eenvoudig. Zal je wel schelen met snaren, de Hipshot kan werken met normale snaren.

Fusion
17 juni 2018, 14:09
He man, alles goed? :) Ik ken iemand die een Hipshot op precies dezelfde gitaar heeft gemonteerd. Wat jij zegt klopt, maar als je een plaatje perspex (slechts 2mm als ik me niet vergis) eronder doet, blijven de tuners mooi boven t hout. En dat omaatje komt goed uit, want op dit model is de afstand van body tot bovenkant nek erg groot. Weet niet meer hoeveel maar was bijna dubbele van bij een Ibanez. Heel weird. Waarschijnlijk door die rare brug die ze gebruiken (welke overigens ook normale snaren aankon).

Fusion
29 juni 2018, 15:17
De Hipshot ligt klaar op t PostNL ophaal shizzle. Er is iets gestuurd vanuit t VK dat de elementen zouden moeten zijn. Spannend

Fusion
9 juli 2018, 22:18
Er is als t goed is vandaag begonnen aan de klus.

YannickH
11 juli 2018, 18:10
mooi man, op tijd fototjes poste he!
mijn 2de strandberg is gisteren aangekomen ;)

Fusion
11 juli 2018, 18:21
Nice! Gefeli! Pics and mp3s or it didn't happen! ;)

Ja ik ga foto's plaatsen, zekers!

Napoje
11 juli 2018, 19:53
Uit china komt alleen maar bagger....

dml
11 juli 2018, 23:24
Uit china komt alleen maar bagger....

Ben benieuwd wat voor telefoon jij hebt.

YannickH
11 juli 2018, 23:24
Uit china komt alleen maar bagger....

top argument man! lekker onderbouwend ook

YannickH
11 juli 2018, 23:40
Hier is mijn nieuw schatje. Heb er 2 maanden op moeten wachten maar dat was het waard! http://i65.tinypic.com/fe1b2v.jpg

Fusion
12 juli 2018, 07:22
Uit china komt alleen maar bagger....
Goede grap. Mij wordt verweten onterecht sarcasme in dingen te zien, maar dit moét wel sarcastische ironie zijn.


Toch?



Anders gooi je gewoon even de helft of meer van he bezittingen weg.

Napoje
12 juli 2018, 08:36
De helft van mijn bezittingen komt uit korea en indonesie nog erger... Zegt neen tegen bamië een koopt hollandsche waar!

Fusion
12 juli 2018, 08:56
Hier is mijn nieuw schatje. Heb er 2 maanden op moeten wachten maar dat was het waard! http://i65.tinypic.com/fe1b2v.jpg
Zo zeg!! Nice hoor. Q
Kwanta kosta?

Fusion
12 juli 2018, 09:02
De helft van mijn bezittingen komt uit korea en indonesie nog erger... Zegt neen tegen bamië een koopt hollandsche waar!
Da's frappant dat bij de meeste mensen hun kleren uit China (en India en Bangkades) komen maar bij jou dan uit andere landen welling? Kan. En de meeste kleine zaken als borden, bestek aanstekers, veel elektronica, snuisterijen etc ook. Ik denk dat bij de meeste mensen Made In China in hun woning domineert. Maar goed wellixht bij jou dus niet. Gooi je niet de helft maar een kwart weg. Ook goed.

YannickH
12 juli 2018, 10:55
Deze was 2495.

Fusion
12 juli 2018, 11:27
Zo! Nou ja als jij dat er voor over hebt en er blij mee bent. Zal ongetwijfeld super spelen en klinken. Veel goeds over gehoord!

YannickH
12 juli 2018, 12:32
Voor mij was het van een 2dehands fiatje naar een ferrari ;) betere gitaren bestaan er niet naar mijn mening. Daarom ga ik waarschijnlijk een paar andere gitaren verkopen voor strandberg nr3...
de rest van de collectie staan toch maar stof te vangen

Tupelo
13 juli 2018, 23:34
Ik vind die van Fusion mooier. :ok:

Wat is de rest van de collectie ?

Erik de Perik
14 juli 2018, 04:03
Uit china komt alleen maar bagger....

Ik gok dat het vooral vanuit jou komt.

Fusion
18 juli 2018, 10:34
Fukkingdefukfuk, lijkt alsof ik een nieuwe versie neckpiece heb. Eentje die niet opengeklikt kan worden, maar één massief stuk hout. Dat betekent dat er dus alleen gewone (single ball-end) snaren doorheen geleid kunnen worden. En de hipshot heeft double ball-end snaren nodig. Heb nog even contact met die gozer uit de UK die bijna dezelfde mod heeft gedaan als ik nu laat doen, en die zegt dat je t bovenste gedeelte eraf kan doen en de snaren er gewoon in kan leggen, maar bij die van mij kan dat niet :( Ook nog de fabrikant uit China gemaild net maar nog niets gehoord. Da's mooi kut want dan zou ik voor een hipshot neckpiece moeten gaan, met bijbehorende porto kosten, evt douane kosten, levertijd en dan verdwijnt die mooie shape van de headless neck, die nu mooi meegolft met de vorm van de neckpiece. Fuk.

Heeft iemand ideeen, tips??

Plaatjes dan maar. Zo komen de nieuwe brug en de nieuwe pickups er uit te zien:

https://i.imgur.com/o8ELtEG.jpg

Dit zijn de pickups (ben zEEr benieuwd):

https://i.imgur.com/n2sQCW3.jpg

En de desbetreffende neckpiece die problemen veroorzaakt dus:

https://i.imgur.com/vSroYMy.jpg

Tabula Rasa
18 juli 2018, 11:31
6 sleufjes inzagen, dikker dan de snaar, dunner dan het ballend.

Tabula Rasa
18 juli 2018, 11:32
Nope, gaat niet. Valt het plaatje uit elkaar denk ik. Is geen massief blok, toch?
Edit:wel een massieve unit. Zou sleufjes zagen overwegen.

Fusion
18 juli 2018, 11:58
Hoe bedoel je precies? De baleinden moeten aan één kant vastklemmen (zie plaatje waar je duidelijk een rood baleinde ziet(, maar ook door de unit heen passen. Toch?

D3nnis
18 juli 2018, 12:26
Beetje op de manier zoals het staartstuk van een prs mccarty 594:

https://goo.gl/images/LMQ4Br

Fusion
18 juli 2018, 12:38
Aha, je bedoelt sleuven van boven? die over de hele lengte (zeg maar waar nu de snaren *in* dat ding lopen) lopen zodat je de snaren er van boven in kunt laten vallen?

D3nnis
18 juli 2018, 12:46
Ja, inderdaad.
Opensleuven maakt wel de materiaalkleur zichtbaar, dus bijwerken zal wel moeten voor de netheid dan, denk.ik.

Fusion
18 juli 2018, 13:04
Denk dat die 4 schroeven net in de weg gaan zitten...t is idd massief ebben hout als t goed is

Tabula Rasa
18 juli 2018, 13:44
Onder een hoek inzagen bij de 4 buitenste snaren?

Tabula Rasa
18 juli 2018, 13:45
Of ff bij de Amsterdamse fijnhout handel kijken of ze een reststukje hebben. Minervahaven.

Fusion
18 juli 2018, 13:59
Dank voor t meedenken heren!! Ik geef de ideeen door aan de gitaartechnicus

Napoje
18 juli 2018, 14:03
Er zijn voor steinberger string adapters te koop zodat je normale snaren kunt gebruiken. Nou past zo'n ding natuurlijk niet op die golfvorm maar volgens mij is voor iemand die met metaal werkt het niet zo moeilijk zoiets te maken wat wel meeloopt met jou tailpiece. Wie weet kan je m wel in de juiste vorm laten buigen. (deze is voor een bas maar ze zijn er ook voor gitaar)

http://static.musicforums.ru/agora/forums/mfor/bassbuysell/notes/809600.img_2669.jpg

of zoiets:


https://www.youtube.com/watch?v=SN1doqXQxRQ

of je gebruikt gewoon een floyd locknut. Of dat mooi is weet ik niet.

Fusion
18 juli 2018, 14:19
Heb als opties:

* sleuven zagen

* eigen fabrikaat van ebben hout

* Hipshot headpiece: http://diy-fever.com/wordpress/wp-content/gallery/travelcaster/SAM_4446.jpg?i=922683244

* T4M individuele headpieces (hier op overigens dezelfde gitaar): http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/projectguitarcache/monthly_2018_05/262406154_2018-04-2607_55_27.jpg.9fa035333246b3c5e1a7167683bf966b.jp g

* of evt ABM individuele headpieces: https://abm-guitarpartsshop.com/images/product_images/popup_images/7010c_1.jpg

* of t hele headpiece ding, maar dat zal veel gezaag van t stuk hout (de 'kop') opleveren om dit ding te accomoderen vermoed ik?: https://abm-guitarpartsshop.com/images/product_images/popup_images/7080b_1.jpg

D3nnis
18 juli 2018, 17:09
t is idd massief ebben hout als t goed is

Dat is gunstig eigenlijk wel, ik ging er vanuit dat het metaal was, geen idee waarom. Dan zou je de sleuven opnieuw moeten lakken oid, maar nu dan dus niet.

Blokje van napoje is ook mooi!


Edit: die individuele dingen onder het ebbenhouten kapje monteren, evt kapje "uithollen" waar nodig, en voorzien van gaatjes tpv de klemschroefjes zodat je die nog bij kunt? Heb je toch die golfvorm, en geen sleuven in het zicht, én single ball end snaren te gebruiken.

Jasper.
18 juli 2018, 17:14
Ik vind de individuele headpieces wel tof

Tupelo
18 juli 2018, 17:21
Invididueel vind ik er ook best goed uitzien.
En anders uithollen ja... moet toch best te doen zijn voor iemand die er toch al mee bezig is.
Zat nog aan 3D printen te denken, maar dat is waarschijnlijk nog wat te skifi. :D

Tabula Rasa
18 juli 2018, 17:24
En gewoon een top lock monteren en voor het mooie vanaf de achterkant in de plaatjes en de V-groef een rond kuiltje boren voor de ball end?

Napoje
18 juli 2018, 23:58
Die double ball snaren hebben een bepaalde lengte. Die kan je eigenlijk alleen gebruiken met bijhorende kopstuk volgens mij anders kom je niet meer uit met stemmen.

Ik neem aan dat bij de originele brug single ball snaren in de brug vastgezet werden dus dat is geen probleem. Maar met een golvende kopstuk kan het zijn dat je niet meer met de snaarlengte uitkomt. Althans zo werkt het bij steinberger bruggen.

Fusion
19 juli 2018, 10:08
En gewoon een top lock monteren en voor het mooie vanaf de achterkant in de plaatjes en de V-groef een rond kuiltje boren voor de ball end?
Zat ik ook aan te denken, maar simplistisch gedacht: "er zal een niet-per-se-estethische reden zijn dat niemand dat doet. Ik vraag me af of dat stabiele tuning oplevert.

Fusion
19 juli 2018, 10:18
Die double ball snaren hebben een bepaalde lengte. Die kan je eigenlijk alleen gebruiken met bijhorende kopstuk volgens mij anders kom je niet meer uit met stemmen.

Ik neem aan dat bij de originele brug single ball snaren in de brug vastgezet werden dus dat is geen probleem. Maar met een golvende kopstuk kan het zijn dat je niet meer met de snaarlengte uitkomt. Althans zo werkt het bij steinberger bruggen.
Thanks voor de tip. Ik denk/hoop echter dat met gewone snaren en meer dan genoeg lengte is voor welke oplossing dan ook. Want de hipshot brug heeft volgens mij nauwelijks wendingen nodig, en de neckpiece waarschijnlijk dus geen.

Fusion
31 juli 2018, 15:34
Er gaat dus een Hipshot headpiece opkomen (dus dan geen double ball-ended snaren nodig). Helaas gaat t wel allemaal erg lang duren zo want nog bestellen vanuit de VS.

Fusion
21 augustus 2018, 16:30
Hehe, vandaag eindelijk ook de Hipshot headless neckpiece traditional 6 snarig binnen. Afgeleverd aan de gitaartechnicus, als t goed is heb ik hem volgende week dinsdag! *blij* *benieuwd*

D3nnis
21 augustus 2018, 20:18
Ik ben benieuwd hoe die bevalt als ie helemaal klaar is!

Fusion
28 augustus 2018, 13:30
Net opgehaald. Lijkt stemvast en octaafzuiver.. Actie nog niet helemaal wat t is, en de frets ook niet maar dat laatste wist ik. Misschien ooit.

Ben benieuwd hoe de elementen klinken en of ie stemvast blijft na bijv 30 min spelen!!

Picas or it didn't happen

https://i.imgur.com/b2JHIHNr.jpg

https://i.imgur.com/BrVEJP6r.jpg

Fusion
28 augustus 2018, 13:31
https://i.imgur.com/BPEw2TYr.jpg

https://i.imgur.com/NjLtlTdr.jpg

Fusion
28 augustus 2018, 19:50
Vooralsnog redelijk stemvast. Dit weekend even inprikken en de pickups testen. Joepie

Napoje
28 augustus 2018, 20:52
Nette oplossing. Eigenlijk mooier dan het origineel. Brug en pickups kosten waarschijnlijk net zoveel als de gitaar zelf.

Jasper.
28 augustus 2018, 21:55
Hijs wel mooi

Tupelo
29 augustus 2018, 07:35
Ziet er fijn uit hoor.
Verfrissend, dat quilt blauw met maple.
Ik zou er een haaitje op tekenen.
Nu is dat alles dat je niet veranderd hebt, maar toch....

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

deefke666
29 augustus 2018, 07:49
Nice :ok:
Het is niet echt mijn ding, maar t is natuurlijk een erg apart model, wel knap gedaan vind ik.
En inderdaad mooier dan het origineel.
Ik ben benieuwd of ze nu helemaal naar wens gaat zijn en stemvast blijft, ik gun het je van harte.

Fusion
29 augustus 2018, 10:00
Nette oplossing. Eigenlijk mooier dan het origineel. Brug en pickups kosten waarschijnlijk net zoveel als de gitaar zelf.
Meer :D haha maar ik was vaonchtend aangenaam verrast dat ie nog steeds in tune was. En na 20 min even metal hakken, eigenlijk nog steeds :) :) :)

Alleen nog even de actie beter krijgen. Maar dit wordt toch geen metal monster maar een pop-rock-kerk-muziek-met-haaiensticker-monster, en ik ben redelijk handig met hogere actie.

En nog steeds benieuwd hoe de elementen klinken. Waar ik i.i.g. al ERG blij mee ben is de resonantie, met deze brug en neckpiece, snaren etc klinkt is akoestisch al een heel stuk beter dan toen ie uit China aankwam zeg.

Fusion
29 augustus 2018, 10:01
Ziet er fijn uit hoor.
Verfrissend, dat quilt blauw met maple.
Ik zou er een haaitje op tekenen.
Nu is dat alles dat je niet veranderd hebt, maar toch....

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Ik dacht aan een dolfijntje, of een schattig walvisje dat wat schattig blauw water spuit (zelfde als de tattoo op mijn rechterbil)

Fusion
29 augustus 2018, 10:02
Nice :ok:
Het is niet echt mijn ding, maar t is natuurlijk een erg apart model, wel knap gedaan vind ik.
En inderdaad mooier dan het origineel.
Ik ben benieuwd of ze nu helemaal naar wens gaat zijn en stemvast blijft, ik gun het je van harte.
He dank man! Ja vooralsnog best in stemming (dat was voor mij punt #1). Kijken of ie live op t podium dat volhoudt., Op e.o.a. manier is dat bij mij vaak een issue, Misschien omdat ie dan zo warm wordt door lampen en mijn zenuwachtige lichaam (serieus).

Napoje
29 augustus 2018, 20:47
Dat zijn toch neodymium elementen? Benieuwd hoe ze klinken.

Fusion
30 augustus 2018, 07:56
Yup laat t snel weten en misschien horen hier

Fusion
24 januari 2019, 08:58
Man man man. Blijkt dat de Hipshot headless neckpiece van de in de good ole US of A van supposedly genuine American steel gewoon bagger is. Was geloof ik incl importbelasting 450 euro (headless brug met neckpiece als set). Draai je e.e.a. te hard aan slijt je snaar door t metaal heen en PANG snaar springt. Ik weid er wel n topic en een zeer ontstemde email aan.

Fucking pissed. Maar ja wat ga ik er aan doen. Zitten niet om de hoek zeg maar.

Anyway.

Morgen zit er dus een Floyd Rose neckpiece op (waardoor de mooi golfvorm van de headless neck behouden kan bljjven; nadeel is dat deze top locks per 2 snaren zijn), is ie als t goed is octaafzuiver, en heeft ie een lekkere actie. Ben benieuwd. Was iets van 200 EUR maar nu toch al aan 500 EUR o.i.d. aan gesleuteld. Hoop dat ie een betrouwbare gitaar kan worden. Een mooie gitaar voor live zou helemaal te cool zijn.

Fusion
25 januari 2019, 17:36
Nou er zit nu een Floyd Rose toplock op, de actie is beter (niet perfect maar beter dan ervoor), en, allerbelangrijkste, hij lijkt stabiel inderdaad en er zijn nog geen snaren geknapt haha. En deze toplock mag, nee, moet, je lekker strak aandraaien. Geeft toch een 'zo hoort het' gevoel.

Zo ziet ie er uit:

https://i.imgur.com/vNs5QN3r.jpg

Tupelo
25 januari 2019, 17:59
'T is wel weer eens wat anders, vind 'm best gaaf, en 't is maar goed dat je 't per uur verdient, toch ? :ok:

Fusion
25 januari 2019, 19:47
Euh?

Eerste bevindingen zijn positief :) Flink op geramd en nog steeds gestemd. Maar goed dat was met de Hipshot brug en neckpiece de eerste dagen ook zo. Maar zou nu goed moeten blijven. Hoop ik.

Orpheo
26 januari 2019, 16:13
Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staat

D3nnis
26 januari 2019, 16:20
Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staatLegitieme vraag :)


Overigens wel zuur dat je voor honderden euro's hipshot spul koopt en vervolgens moet een toplock van 2-3 tientjes het redden :(
Zitten er nu ook 3 verschillende gatenpatronen achter de topkam? Originele headpiece, vervangende headpiece, en toplock?

Fusion
26 januari 2019, 16:58
Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staat
Hoe bedoel je? De actie is aangepast dmv de brug, wat frets slijpen o.i.d. en de halspen

Fusion
26 januari 2019, 16:58
Legitieme vraag :)


Overigens wel zuur dat je voor honderden euro's hipshot spul koopt en vervolgens moet een toplock van 2-3 tientjes het redden :(
Zitten er nu ook 3 verschillende gatenpatronen achter de topkam? Originele headpiece, vervangende headpiece, en toplock?
Yup maar je ziet er niets van

Erik de Perik
26 januari 2019, 18:42
Hij wordt er alleen ook niet steviger van, maar je kunt 'm wel mooi aan een spijker ophangen...! (ik moet wat positiever doen)

Is 'ie nog steeds stemvast?

Fusion
26 januari 2019, 19:07
Hij speelt prima. stemvast. Ben benoieuwd op t podium! Over paar weken weer geloof ik.

Erik de Perik
26 januari 2019, 19:16
Mooi dan toch! Dat FR spul is wel degelijk is mijn ervaring.

Fusion
26 januari 2019, 20:26
Fuck fuck FUCK FUCK FUCK

Paar uur gespeeld over 2 dagen, ging prima. Nu net opeens gaat de dunne E snaar flink omlaag. Ik probeer m te stemmen maar hij draait niet verder. Vasthier iets mee temaken. Wat een KUTKLOTEKUTKUTKUTKLOTE 'kwaliteit' die Hipshit headless rommel. Kost ook maar slecht 350 euro.

https://i.imgur.com/9aCZy2gr.jpg

D3nnis
26 januari 2019, 20:37
Is dat een losgekomen intonatieschroef?

Fusion
26 januari 2019, 21:33
Geen idee. Heb even lopen kutten en die schroef aangedraaid, wat pas kon toen de spanning van de snaar was en t ehm.... stemmingsknopje flink omlaag was geschroefd. Wat een kutsysteem zeg. Nou ja. Hij doet t weer maar ik krijg hier geen betrouwbaar gevoel van. Maar een backup gitaar meenemen aanstaande keer live. En ik laat m nog even nalopen.

Erik de Perik
26 januari 2019, 22:23
Ziet er uit als de borging van je stemschroef dus die zou vast moeten blijven.... maar goed ik ken dit soort systemen totaal niet.

Fusion
27 januari 2019, 10:54
Nou bedankt voor t meedenken. Hij gaat weer naar de gitaartechnicus. En gisteren een zeer ontstemde (huh huh) email naar HipShit gestuurd.

Orpheo
27 januari 2019, 16:54
Ik heb deze brug ook (de trem versie maar dat maakt voor de zadels niks uit).

Dat die schroef zo uitsteekt is user error. Sorry. Je hebt dan de tuner te ver verdraaid. Kwestie van terugdraaien.

Die bout zit vast aan de carriage waar de snaar in zit. Die carriage heeft 'n flink bereik maar als ie teveel naar achteren zit, steekt de bout dus uit. Ik heb deze brug op 'n gitaar met gewone tuners en gebruik die ronde knoppen als fine tuners en heb er dus geen last van maar ik kan me voorstellen dat als je de snaar niet juist strak zet in de toplock bij 'n headless, je dus dit soort issues krijgt.

Fusion
27 januari 2019, 17:19
Ah klinkt al een stukkie minder ernstig. Dank! Hij doet t ook gewoon weer. Enig idee waarom ie zomaar opeens begon te downtunen? En eigenlijk niet meer normaal te krijgen was?

Orpheo
27 januari 2019, 17:25
Well...

Dikke kans dat de snaar is gaan slippen of rekken of bij 'tballetje issues vertoont. Dan zakt de stemming en dan stem je met die finetuner omhoog en dan komt ie buiten bereik.

Fusion
27 januari 2019, 18:15
Well...

Dikke kans dat de snaar is gaan slippen of rekken of bij 'tballetje issues vertoont. Dan zakt de stemming en dan stem je met die finetuner omhoog en dan komt ie buiten bereik.
Ja zoiets klinkt ook wel als wat er gebeurde. Er slipte iets. Gekke is dat ik de snaar daarna wel weer kon gebruiken. Misschien was ie bij de toplock geslipt. Niet op gelet. Het baleinde is volgens muj nog goed. Ik had de toplock wel wat steviger aangedraaid i.v.t. de gitaartechnicus. Hij gaf aan dat t flink strak mocht en moest. Hoop dat t allemaal bij deze ene keer blijft

Orpheo
27 januari 2019, 18:23
Keep us posted. Welke Floyd nut is dit eigenlijk. Schaller? Gotoh? Ping? (ping is ook officieel Floyd Rose)

Fusion
27 januari 2019, 19:00
Oeh eh.... geen idee. Ik dacht Floyd Rose zelf, kan dat?

Schiet me nog wat te binnen. Die schroef hè.... is die nou voor octaafzuiverheid ofnie? Er is toch wel wat aan gedraaid door mij (meer naar binnen) maar heb niet t idee dat de octaafzuiverheid is aangetast.

Orpheo
27 januari 2019, 19:29
Nee, intonatie gaat met 'n schroefje net daarboven.

Fusion
27 januari 2019, 20:35
Thanks zo even koekeloeren. Toch wel lekker gespeld net, iets minder zin om dingen stuk te gooien, Hipshit nog een keer te mailen of Brad uit te schelden.

Erg Tao voel ik me Nao

Fusion
4 februari 2019, 06:38
Geloof niet dat de inbrekers gitaren zouden meenemen maar toch blij dat ze veilig ergens gestald staan....

D3nnis
4 februari 2019, 06:45
Heb je eigenlijk antwoord van Hipshot gehad?

Fusion
5 februari 2019, 09:00
Krijg een nieuwe neckpiece toegestuurd. Want kwaliteit zou top moeten zijn. Terug gemaild dat ik t waardeer maar niets aan heb want neckpiece al vervangen. Als ze m al verstuurd hebben hou ik m evt voor evt toekomstig project.

Fusion
20 maart 2019, 21:48
Nou ja de neckpiece net ontvangen. Wellicht ooit voor een andere gitaar. Wel aardig, zeker voor zijn klein bedrijf.

Fusion
20 maart 2019, 21:49
De headless blijft overigens redelijk stabiel. En speelt eigenlijk best aardig. Blij met zo'n mooi ding.

Fusion
21 februari 2020, 12:09
Even paniek, e.o.a. headless guru god expert bouwer die de toplock van mijn headless had vervangen wist blijkbaar niet hoe je snaren op de Hipshot moest verwisselen, toen ik gisteren snaren ging verwisselen (en me verbaasde over t feit dat ik wél de balletjes kon zien) kwam ik erachter dat ie echt enorm heeft lopen kutten met als gevolg dat één balletje klem zat. Even snel naar gitaar tech (Ferdinand van Ferns Guitars in Amsterdam, aanrader!) alles uit elkaar, balletje eruit, weer in elkaar, nu met 0.09 setje ipv 0.10 (en nog steeds speelt t stug, geen idee hoe dat kan) en hij is nu veel stemvaster. Blij. Heb m gisteren gebruikt voor rehearsal en dat ging best oke. Doe dat nog een paar keer en als ie zich goed blijft gedragen ga ik er gewoon live een keer mee aan de slag :)