PDA

View Full Version : Head+cab of combo voor pop-coverbandje



twoerd
6 juni 2018, 15:20
Wat zou je aanraden?

- gezellig popmuziek coverbandje zonder pretenties
- optreden in bijv. een sportkantine voor 20 tot 50 personen
- mag een combo zijn of head+cab
- ik sta op en voor zowel buizen als transistor
- budget 0-1000 euro, als de prijs-kwaliteit-verhouding maar goed is

Ik heb nu een Boss Katana 50 en ik vraag me af wat een goede keus zou zijn voor als ik een optredentje ga doen waarvoor de Katana 50 te klein is.

Kim Wilson
6 juni 2018, 15:28
Vox AC-30 C2. Nieuw nog geen 1000 euro, luid genoeg om een grote zaal vol te knallen en erg geschikt voor gitaarpop.

D3nnis
6 juni 2018, 15:37
Tweedehands Koch multitone head met 2x12 cab?

humbucker
6 juni 2018, 16:18
Wat je hier vraagt is een beetje vergelijkbaar met:

Ik moet van A naar B en zoek daarvoor een auto, liefst met 4 wielen, heeft iemand een suggestie?
Ohja, liefst onder de 25000€.

Er zijn namelijk zoveel mogelijkheden dat er geen zinnig antwoord is zonder meer informatie.


Head + cab of combo: dat maakt imo niets uit. De eerste heb je 2 handen vol aan, de andere ook.

Sound, daar gaat het om. Zoek je een clean platform voor pedaaltjes, of wil je een channelswitcher? Welk gitaargeluid vind je mooi. Waarop spelen je favoriete bands? Een beetje oriënteren maakt het zoveel makkelijker.

Agent_Smith
6 juni 2018, 16:30
Eens met humbucker idd.
Welk geluid hou je van? Er wordt gesproken over een vox, maar die heeft (net als andere merken) een nogal eigen geluid waar je wel van moet houden. En idd 1-kanaals / 2- of meer-kanaals. Vermogen? 50w is imo ruim voldoende en heel prettig. Clean / higain?

telerocker
6 juni 2018, 17:27
Spam-alert! Mijn Hughes & Kettner 50 EL34 head plus 2x12 cab staat op MP. Ik gebruikte hem met name voor coverbands voor kleinere optredens/bruiloften omdat ie op laag volume ook goed klinkt. Als dit te schameloze spam is, dan moet de mod dit maar wegknikkeren. ;-)

twoerd
6 juni 2018, 19:22
Bedankt voor de reacties zo ver!

Ga ik alvast nader bekijken.

Qua sound moet het in elk geval geschikt zijn om clean popmuziek te begeleiden als slaggitaar, hier en daar een lick en riff, zoals Hazy Shade of Winter (Bangles versie), maar ook met slide (zoals in die countrypop die nu populair is, bijv. The One van Blackbird). Daarnaast gewoon pop. Abba, Madonna, Editors, Nothing But Thieves, van alles. Geen metal of hardrock geluid nodig.

Tabula Rasa
6 juni 2018, 19:43
Misschien niet de meest populaire optie, maar de katana 50 inruilen voor een katana 100?

Tabula Rasa
6 juni 2018, 19:45
Overigens is twee keer zo veel vermogen niet twee keer zo luid, maar een stuk minder. Doorlussen naar een cab zou kunnen helpen.

tmms
6 juni 2018, 19:57
Spam-alert! Mijn Hughes & Kettner 50 EL34 head plus 2x12 cab staat op MP. Ik gebruikte hem met name voor coverbands voor kleinere optredens/bruiloften omdat ie op laag volume ook goed klinkt. Als dit te schameloze spam is, dan moet de mod dit maar wegknikkeren. ;-)

Ah, heb je 'm nog? 450 euro, en dan kom je goed weg.:D Wil ik er wel voor geven.

Brad
6 juni 2018, 20:00
Als ik zie wat voor muziek je speelt en sjouwen en omvang is geen punt dan zou ik voor een Roland JC-120 versterker gaan. Tweede hands voor zeer schappelijke prijzen verkrijgbaar.

twoerd
6 juni 2018, 20:06
Misschien niet de meest populaire optie, maar de katana 50 inruilen voor een katana 100?

Op die suggestie zat ik idd ook te wachten! Dan zou ik voor de Katana Artist gaan denk ik.

TobyW
6 juni 2018, 22:23
Fender Hot Rod Deluxe IV?

telerocker
7 juni 2018, 01:05
Ah, heb je 'm nog? 450 euro, en dan kom je goed weg.:D Wil ik er wel voor geven.

De head mag weg voor 400 euro en dan heb jij een prima EL34 50 watt ;-)

En voor de rest on topic (PM maar als je nog wat wilt weten).