PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar merken (zeggen ze) uit het oosten, hoe zijn ze?



JohnyBGood
4 juni 2018, 16:19
Ik was aan het surfen en kwam o.a. op marktplaats advertenties tegen van schijnbaar nieuwe gitaarmerken als Art Rock, Super Duper, NNG, Sunsmile, Gilmour. Via een bepaalde site kon ik op alle social media van o.a. deze merken komen en wat ik zag vond ik wel mooi.

Daarnaast zag ik dan ook nog een louter Japanse merken als T's, Atelier Z, Freedom en Promition, ik ken ze niet, maar ze zijn wel mooi. Is er iemand van jullie die meer kan vertellen, misschien uit eigen ervaring(en) door rechtsstreeks te kopen? Eraan komen is dus niet moeilijk, maar hoe zijn ze....

Pepe
4 juni 2018, 19:51
Behalve Atelier Z zegt me de rest helemaal niks, geef eens wat linkjes van Marktplaats en sites waar je het over hebt.

JVGM-music
4 juni 2018, 20:20
En die advertenties op marktplaats....die zijn niet toevallig door u ook op marktplaats gezet? Mocht dit wel zo zijn dan kunt u ons beter vertellen hoe goed of slecht die gitaren dan wel niet zijn?

Erik de Perik
4 juni 2018, 20:23
Zoveel toeval kan toch bijna niet...??

JVGM-music
4 juni 2018, 20:39
Je weet het niet,je weet het niet....maar ja....als 2e postje...

Maar het zijn vast wel heel mooie gitaren, daar twijfel ik niet aan.

JVGM-music
4 juni 2018, 20:43
Ik zeg; als de topicstarter met een Brabants accent spreekt dan is het verdacht.

Erik de Perik
4 juni 2018, 20:45
Ik zeg; als de topicstarter met een Brabants accent spreekt dan is het verdacht.

Alleen toch als je een hond of een auto wil kopen...?

JVGM-music
4 juni 2018, 20:50
Alleen toch als je een hond of een auto wil kopen...?

Nou, die gitaren die genoemd zijn staan sinds een week op marktplaats en komen allemaal,toeval,uit Helmond. Behalve die welke direct uit China zeggen te komen maar die verdraaid aardig in het Nederlands blijken te kunnen schrijven. Heb ik ze nog niet eerder zien doen. Zou dus ook een Chinees met een Brabants accent kunnen zijn. Maar het zijn wel mooie gitaren....headstock....mwah...maar verder heel mooi. Wel aan de prijs.

Erik de Perik
4 juni 2018, 21:03
OK dus geen hond, auto en gitaar kopen in Brabant.

mrweird
4 juni 2018, 21:32
Slechte gitaren zijn er niet echt meer.. En als 't er eentje is die matig speelt kom je met afstellen al een heel eind. En daarbij komt dat gitaristen merkengeil zijn dus nieuwe merken uit 't oosten gaan niet verkopen als een malle gok ik zo.

Ik was wel ff nieuwsgierig naar het vermoeden over de TS. ff zitten zoeken op google, en ik vermoedt dat hij eigenlijk Jean heet.

gitaarmike
5 juni 2018, 12:48
DJ Jean?..

Fusion
5 juni 2018, 13:04
Slechte gitaren zijn er niet echt meer.. En als 't er eentje is die matig speelt kom je met afstellen al een heel eind. En daarbij komt dat gitaristen merkengeil zijn dus nieuwe merken uit 't oosten gaan niet verkopen als een malle gok ik zo.

Ik was wel ff nieuwsgierig naar het vermoeden over de TS. ff zitten zoeken op google, en ik vermoedt dat hij eigenlijk Jean heet.
Slechte gitaren bestaan helaas echt nog wel

Erik de Perik
5 juni 2018, 13:07
Probeer maar eens een Stagg uit.

arjanb01
5 juni 2018, 13:57
Ja hoor, slechte gitaren zijn er nog steeds, test maar eens een TCS, Hondo of die goedkoopste squiers van Fender. Brandhout.

JohnyBGood
5 juni 2018, 14:53
Als ik het goed begrijp kennen jullie dat spul ook niet? Nooit in handen gehad? Jammer.

Pepe
5 juni 2018, 14:55
.. .maar ga je die linkjes nog geven of denk je, lama.

JohnyBGood
5 juni 2018, 15:23
Behalve Atelier Z zegt me de rest helemaal niks, geef eens wat linkjes van Marktplaats en sites waar je het over hebt.

Ik vind dit dus mooi spul, niets van dit alles is verkrijgbaar in NL, hoewel ik van Freedom te horen kreeg dat ze de EU markt op willen, die gaven zowaar een antwoord op een mailtje, Tora Tora Tora.

http://www.guitar-shop.co.jp/
http://www.freedomcgr.com/
http://www.atelierz.co.jp/english/product/index.html

Pepe
5 juni 2018, 16:20
Maar dat is Japanse domestic?
Ik gok dat Japan zo'n 20 tal fabrieken heeft die verantwoordelijk zijn voor ettelijke brands waarvan 90% nooit Europa haalt.
Als google translator spontaan gaat vertalen weet je wel hoe laat het is.
Dan kan je beter werken via Ishibashi of een erkende Ebay seller ALS je weet wat je wil en voor hoe veel maar met hagel op Google schieten, it just makes no sense.

Erik de Perik
5 juni 2018, 19:19
Zal deze dan wel zijn... (http://theeuropeanguitarcompany.eu)

Oh foutje.... hij heeft al antwoord gegeven.... :supercool:

JohnyBGood
5 juni 2018, 19:44
Maar dat is Japanse domestic?
Ik gok dat Japan zo'n 20 tal fabrieken heeft die verantwoordelijk zijn voor ettelijke brands waarvan 90% nooit Europa haalt.
Als google translator spontaan gaat vertalen weet je wel hoe laat het is.
Dan kan je beter werken via Ishibashi of een erkende Ebay seller ALS je weet wat je wil en voor hoe veel maar met hagel op Google schieten, it just makes no sense.

Bedankt...ik ga ze eens mailen met mijn beste Japans, eentje had al een reactie gegeven, nu de andere 2 nog. Btw; ik ben erachter dat de merken ArtRock en NNG indonesisch en Thai is.

http://artrockguitars.com/welcome/
http://www.nngguitars.com/electric_guitar.php

En ook die 2 maar even mailen. Btw: bij ArtRock zit een prijslijst, niet verkeerd....ok, je hebt te maken met vracht en import maar dan nog. Op Youtube staan een paar leuke filmpjes, ik begrijp niet waarom het nog niet verkrijgbaar is in Nederland.

NNG is in Thailand een van de velen. Maar schijnbaar een van de grootste en oudste, naar wat ik begreep een collectief van diverse bouwers die de handen in een hebben geslagen.

Dr kunnen er altijd meer bij, toch?

Nogmaals dank voor de antwoorden op mijn simpele vraag.

Fusion
5 juni 2018, 19:49
Laat JVGM t maar niet horen, die denkt dat je toneel speelt ;)

Eko
5 juni 2018, 20:55
Sinds de Chinezen rechtstreeks naar de klant sturen, waar ook ter wereld, is zo ongeveer alles te koop. Ik heb zelf een Chinese Les Paul staan van Bad Cat. Die heeft inmiddels zijn naam gewijzigd en levert nu onder Shentzen of zoiets. Voordeel voor de klant is dat je kunt krijgen wat je wilt. Andere materialen, andere kleuren, andere naam, je vraagt maar. Je moet alleen wel betalen voor verzending en terug sturen kan wel, alleen je geld zie je nooit weer. Weet dus goed wat je wilt.
Het aantal gitaren wat op marktplaats weer aangeboden wordt is groot genoeg om te denken dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Veel mensen kunnen zelf geen gitaar fatsoenlijk afstellen en dan is een slecht geïntoneerde gitaar een drama. Ook is bij sommigen het lakwerk toch anders dan de plaatjes deden denken. Je krijgt dus vaak waar voor je geld.......
Uit Japan kwamen vroeger vreselijk goede Fenders. Die mogen van de Amerikanen niet meer exporteren helaas. Of er kwaliteit uit het verre Oosten komt is geen vraag. Mijn Japanse Gretsch (6120SSU) is retegoed.
Of er uit andere, lees goedkope, landen goede instrumenten komen mag je zelf bepalen. Spendeer een paar honderd euro en je weet het. Of wacht tot iemand hem voor de helft aan bied, dan weet je snel genoeg....

Erik de Perik
5 juni 2018, 21:01
Op MP worden ze meestal voor het dubbele aangeboden.

JohnyBGood
5 juni 2018, 22:01
Yep, ik ken die Bad Cats, er is een USA bedrijf die versterkers maakt onder die naam en er voor gezorgd heeft dat die Chinees van Bad Cat, ene Jason, zijn naam voor de USA heeft veranderd. Mooie gitaren.

Napoje
5 juni 2018, 23:12
China is allang achterhaald als producent van budget gitaren. De bulk komt tegenwoordig uit indonesie. Het maakt ook niet zoveel meer uit waar die cnc machines staan. Die dingen kunnen zo nauwkeurig frezen dat er geen echt slechte meer gitaren uitkomen.

Ik heb 3 gitaren die in indonesie gemaakt zijn en de afwerking ervan is echt prima te noemen. Blijkbaar is er ook een goede kwaliteitscontrole tegenwoordig.

Fusion
5 juni 2018, 23:44
China is allang achterhaald als producent van budget gitaren. De bulk komt tegenwoordig uit indonesie. Het maakt ook niet zoveel meer uit waar die cnc machines staan. Die dingen kunnen zo nauwkeurig frezen dat er geen echt slechte meer gitaren uitkomen.

Ik heb 3 gitaren die in indonesie gemaakt zijn en de afwerking ervan is echt prima te noemen. Blijkbaar is er ook een goede kwaliteitscontrole tegenwoordig.
Ja want een freesmachine bepaalt de kwaliteit van je gitaar. Er komen nog zo ontzettend veel slechte gitaren op de markt. Dagelijks

Pepe
6 juni 2018, 01:18
Ik weet niet waar het "er worden geen slechte gitaren meer gemaakt" vandaan komt? Ik stel me dan een mannetje voor die alle gitaarfabrieken zonder vooraankondiging bezoekt en na een dagje testen moet constateren, nee, een paar jaar geleden was dat wel anders maar nu, ook hier geen slechte gitaar meer te bekennen!

Af & toe probeer ik nog wel 's wat uit in een gitaarwinkel en dan vraag ik steevast om een tele en misschien ben ik mijn eigen gitaren gewend maar soms denk ik, fucking hell.
Dacht ik laatst, laat ik die double bound Squire custom tele 's proberen, waar iedereen over roept dat je er geen buil aan kan vallen. Wat een ongelooflijk dun kut geluid. Maar hij speelde prima, dat wel.
De thinline tele uit diezelfde serie klonk trouwens wel beter wat jammer is want dat ontkracht mijn verhaal een beetje.

vulvasonic
6 juni 2018, 01:50
Dat is het ook hè Pepe. Er wordt absoluut rommel gemaakt, maar de schijn wordt gewekt dat het allemaal wel meevalt. Wat vaak meevalt is de basis. En die basis is een geinig halsje op een body van 3 of 4 stukken hardhout. Maar als je daarvan echt iets fatsoenlijks wilt maken, dan gaat het dusdanig in de papieren lopen dat je net zo goed meteen een goede gitaar had kunnen kopen.
Maar inderdaad, zo slecht als mijn ouwe Maya SG (waar ik overigens een jaar lang onwaarschijnlijk veel op gespeeld heb en met zeer veel plezier), om nog maar te zwijgen van talloze Egmond gitaren, zó slecht worden ze niet meer gemaakt.

En ja, een heel eenvoudig instrument met slechts één lekker klinkend elementje en een beetje handigheid van de koper in het afstellen, andere zadeltjes erop, topkammetje beetje bijvijlen, dat hoeft natuurlijk ook weer geen €1000,- te kosten.

Fusion
6 juni 2018, 06:39
Ik heb t niet eens over kut klinken maar onbespeelbaar gitaren. Gitaren die nooit octaafzuiver te krijgen zijn. Speling in nekken. Fretwerk als fietswrakken. Stemming nooit kunnen houden etc. En dan kan de body nog zo mooi gefreest zijn

Napoje
6 juni 2018, 07:56
Die zie ik niet meer hoor fusion. Nou loop ik niet de hele dag gitaarwinkels af maar aan de onderkant van de markt bv een harley benton of jack & dannys past alles precies in elkaar. Meestal is het fretwerk wel ok, soms steekt er wat uit.

Elementen zijn niet bijzonder vaak, maar lang niet zo slecht als 20 jaar geleden.

Napoje
6 juni 2018, 07:59
En ga is bij 15000€ Pre 70ies vintage strats kijken hoe “goed” alles in elkaar past. Daar hoor je nooit iemand piepen hoe slecht ze toch wel niet klinken.

almarvk
6 juni 2018, 08:00
Het simpel met betrekking tot de kwaliteit in zowel China als Indonesië; hoe meer je betaald, hoe hoger de kwaliteit.

Fusion
6 juni 2018, 08:12
Die zie ik niet meer hoor fusion. Nou loop ik niet de hele dag gitaarwinkels af maar aan de onderkant van de markt bv een harley benton of jack & dannys past alles precies in elkaar. Meestal is het fretwerk wel ok, soms steekt er wat uit.

Elementen zijn niet bijzonder vaak, maar lang niet zo slecht als 20 jaar geleden.
Nou ja dat jij ze niet ziet zal best, maar dat zegt toch niets over die miljoenen andere gitaristen die goedkope gitaren kopen? Ze zijn er écht nog wel. Sowieso t gros van wat uit China komt

Napoje
6 juni 2018, 08:36
Wat een bullshit fusion. Het gros uit china valt helemaal niet tegen. Zeker niet vergeleken met wat er 20 jaar geleden op de markt was.

Maar goed jij gaat ons vertellen waar ik die enorm slechte gitaren kan bewonderen. Ik ben heel benieuwd.

Dutch66
6 juni 2018, 08:49
Zal deze dan wel zijn... (http://theeuropeanguitarcompany.eu)

Oh foutje.... hij heeft al antwoord gegeven.... :supercool:


Maar wie of 'wat' is dit dan ... Who are we, what we do .... :seriousf:

Erik de Perik
6 juni 2018, 09:52
Maar wie of 'wat' is dit dan ... Who are we, what we do .... :seriousf:

Linkje kwam ik op MP tegen.

Dutch66
6 juni 2018, 10:31
Linkje kwam ik op MP tegen.


My bad, ik dacht even dat dit de TS was ...

Fusion
6 juni 2018, 10:34
Wat een bullshit fusion. Het gros uit china valt helemaal niet tegen. Zeker niet vergeleken met wat er 20 jaar geleden op de markt was.

Maar goed jij gaat ons vertellen waar ik die enorm slechte gitaren kan bewonderen. Ik ben heel benieuwd.
Wellicht niet t gros, maar genoeg. Dat ze er niet meer zijn dat is pas bullshit. De suggestie dat t afhangt van een freesmachine, dat is pas bullshit.

Napoje
6 juni 2018, 12:12
Joh je weet best wat ik bedoel. Jij denkt is ga ff lekker die klote napoje lopen te jennen. Als hij groen zegt zeg ik blauw. Als hij blauw zegt zeg ik rood. Nou je gaat je gang maar. Doei

Fusion
6 juni 2018, 12:29
Joh je weet best wat ik bedoel. Jij denkt is ga ff lekker die klote napoje lopen te jennen. Als hij groen zegt zeg ik blauw. Als hij blauw zegt zeg ik rood. Nou je gaat je gang maar. Doei
Ik hoop dat je over n paar weken je posts terugleest en denkt "wat reageerde ik bizar".

Maw doe ff normaal?

Napoje
6 juni 2018, 12:41
Je zit te trollen fusion. Doe dat lekker in de off topic sectie waar je de onderkoning bent. Maar kom niet met al die ongefundeerde meningen van je aan op een serieus deel van het forum.

Fusion
6 juni 2018, 12:59
Je zit te trollen fusion. Doe dat lekker in de off topic sectie waar je de onderkoning bent. Maar kom niet met al die ongefundeerde meningen van je aan op een serieus deel van het forum.
Degene die een grove heeft, ad hominems meemt te moeten bezigen en aantoonbare 'bullshit' praat ben jij. Ik ben in mijn posts hier rustig van toon, speciaal voor Pepe, terwijl jij daarentegen steeds geagiteerder en grover wordt. Slechte gitaren bestaan. Héél veel. Waar ik ze van ken is voornamelijk China. Er staat er hier eentje die bijna alles mankeert uit t lijstje dat ik eerder poste.

Dus ik zou zeggen spoel je mond met wat kamillethee ofzo.

mrweird
6 juni 2018, 14:44
Gezelllig hier!! (Indonesische) borrelnootjes d'r bij?

JohnyBGood
7 juni 2018, 13:43
Ik kwam dit dus ook tegen: https://www.instagram.com/boultguitars/

Volgens eigen onderzoek zijn deze Engelsen slim bezig, ze kopen van een Chinese fabriek prima kopietjes en doen ze in Engeland upgraden...verkopen, etc.

Naar ik begreep komen deze gitaartjes o.a. bij Aiersi en Sunsmile vandaan, uiteindelijk.

Btw: iemand schreef hierboven dat veel planken tegenwoordig uit Indonesie komen. Indonesie zit vol met builders, eenmansbedrijfjes die echt werkelijk hele mooie kopietjes maken. Van soms heel erg goedkoop tot soms net zo prijzig als hier in Europa. Mijn tip, kijk vooral eens via Instagram, al die gitaarbouwers laten daar zien wat ze kunnen. Veel van die jongens zijn integer, komen gewoon hun afspraken na, maar er zitten ook een paar minder correcte jongens tussen.

Btw: wisten jullie dat Brazilie een mega gitaar industrie heeft? Hele mooie merken en gitaren, gemiddeld iets van 1000/2000 euro uiteindelijk.

Fusion
7 juni 2018, 13:45
Ik heb er ook zeer recent aan zitten te denken bepaalde Chineze gitaren, welke idd heel mooi gefreest zijn, in te kopen en op te (laten) knappen en dan door te verkopen. Zitten best goede kandidaten tussen.

Brad
7 juni 2018, 13:48
Mijn Squier Jaguar is in Indonesië gemaakt. Hoewel niet al te stemvast, verder een fijn instrument.

Pepe
7 juni 2018, 13:54
In principe hoef je helemaal niet naar het buitenland voor een goede mooie gitaar.
Je zoekt dus naar de meerwaarde, zeker als het onbekende dingen zijn.
Meestal komt men niet verder dan, vet, cool, ziet er goed uit!
Niks mis mee maar vind ik te mager om 2000 euro over te maken aan een Braziliaans paypal nummer en maar hopen dat de werkelijkheid overeenkomt met de folder.
Ook al zegt iemand op het forum dat het meestal wel goed gaat.

Fusion
7 juni 2018, 14:01
In principe hoef je helemaal niet naar het buitenland voor een goede mooie gitaar.
Je zoekt dus naar de meerwaarde, zeker als het onbekende dingen zijn.
Meestal komt men niet verder dan, vet, cool, ziet er goed uit!
Niks mis mee maar vind ik te mager om 2000 euro over te maken aan een Braziliaans paypal nummer en maar hopen dat de werkelijkheid overeenkomt met de folder.
Ook al zegt iemand op het forum dat het meestal wel goed gaat.
Daarom doe je ook je onderzoek, lees je reviews etc. Zo kun je meestal wel een goed beeld vormen van wat je kunt verwachten.

JohnyBGood
7 juni 2018, 14:10
Gisteren was mijn desktop op vakantie en mijn emailclient zijn wachtwoorden kwijt....dus herinstallatie van Windows, nu ook maar met W10 aan de gang...maar dat er info, niet belangrijk.

Ik kreeg vanmorgen dus antwoord op mijn mail van de Jappen, een Indo en een Thai:

Er is daar iets met een export virus, want allemaal schreven ze mij dat ze allen de weg naar Europa aan het vinden zijn.

Ze zijn allen in gesprek met diverse gegadigden, shops, importeurs, nieuwe mensen in de branch.

Jullie wel eens gehoord van Gilmour? Naar ik begreep is dat dus geen grote fabriek maar gewoon een luthier met personeel die dus hele mooie gitaartjes op de markt brengen, en ja, die ook, ze willen naar Europa: http://www.gilmourguitars.com/musicchina2016/musicchina2016.html

Over die Brazilianen, in het afgelopen jaar heb ik er een paar gesproken, mee gechat, maar dat zijn dus serieuse gasten. Met name die van Klingen, Carrossa en Music Maker. Van Carrossa weet ik dat die in gesprek zou zijn met Bax.nl. Die doen namelijk een Braziliaans merk slagmerk en het is dan makkelijk om van de buren gitaren mee te laten komen.

arjanb01
7 juni 2018, 15:54
Die Gilmours vind ik echt serieus klasse.
Vooral die HSS strats in quilted sunburst. Daar gaat mn plasser wel op reageren.
Wat kosten die? Kan nooit veel zijn. Mooie gitaren👍

JohnyBGood
7 juni 2018, 16:06
Toen ik hem mailde voor info en prijsopgave kreeg ik alles te horen behalve een prijs, en ook op een herhaling nog geen prijzen genoemd. Maar ik verwacht toch wel dat ze zo rond de 1000 euro gaan komen...waarom ik dat denk, geen idee, ligt aan mijn water denk ik.

Gesproken over o.a. Indonesiers, via Instagram kwam ik o.a. deze gast tegen:

https://www.instagram.com/andreapetslguitars/

Die zit ongeveer op 1200 euro voor een gitaar. Zelfde prijsklasse als bijvoorbeeld Lepsky uit Rusland

arjanb01
7 juni 2018, 16:12
Flink aan de prijs voor zulke onbekende merken.
Ook te bedenken dat die Gilmours fineer topjes hebben.... dan vind ik 1000 eu aan de prijs... dan komen er natuurlijk ook invoer en douane kosten bij en ben je ze 1500-2000 verder 🙊

JohnyBGood
8 juni 2018, 13:09
Ik begrijp je, volkomen. Ik heb ondertussen een nieuwe mail aan de Koreaanse Gilmour gestuurd, de baas zelf en gevraagd om een prijslijst en eventuele levertijden.

Ik heb ook een dag nagedacht over waarom die Koreanen nu ook op deze prijsnivoos bewegen. Ik denk dat het toch echt komt omdat Korea ook technisch en qua craftmanship op gelijke hoogte zijn gekomen. De levensstandaard is ook vrijwel gelijk en werknemers verdienen daar nu ook hogere salarissen.

Er zijn nu in Korea een aantal hele mooie grote fabrieken die echt top of the bill maken, denk ook aan Swing bijvoorbeeld. Hun instappers zijn Indonesisch, Chinees en hun toppers zijn Koreaans, ik heb ze 2 jaar geleden op Frankfurt eens mogen aanschouwen, een niet zwaar bezocht, onterecht dus, bezocht standje, toen. Zag er echt goed uit, vond ik.

Gilmour is weer niet echt een fabriek zoals Swing, Gilmour is een luthier met wat personeel die gitaren maakt. Ik denk dat zijn gitaren de prijs wel waard zouden kunnen zijn. Effe afwachten op antwoord.

Btw: het barst in de wereld van de Luthiers, in vrijwel alle landen zie je die gasten opkomen en hun gitaren bouwen. Ikzelf ben altijd erg gecharmeerd geweest, en nu nog trouwens, van McNaugth, MacPherson en Williams, Lepsky en dan dus die Brazilianen als Klingen, Carrozza en Music Maker, keuze zat.

JohnyBGood
8 juni 2018, 13:10
Oh ja, en hier in Nederland....Van der Meij, outstanding mooie gitaren.

Fusion
8 juni 2018, 13:11
Even over Aziatische landen. Het is incorrect om te beweren dat de levensstandaard daar op gelijk niveau is gekomen in vergelijking met bijv Nederland. Verre van.

JohnyBGood
8 juni 2018, 13:29
Japan en Zuid Korea toch wel, dacht ik....

Fusion
8 juni 2018, 13:34
Japan en Zuid Korea toch wel, dacht ik....Zuid-Korea kent nog steeds bittere armoede in sommige gebieden. Wellicht, ik ken de diverse relevante cijfers niet, is het gemiddelde niveau gelijk, maar das wat anders als je t over landen met vele miljardairs en vele armoedigen hebt. Een producent kan in dit soort landen er nog steeds voor kiezen de productie in een arm deel van t land neer te leggen.

telerocker
8 juni 2018, 14:27
Zuid-Korea kent nog steeds bittere armoede in sommige gebieden. Wellicht, ik ken de diverse relevante cijfers niet, is het gemiddelde niveau gelijk, maar das wat anders als je t over landen met vele miljardairs en vele armoedigen hebt. Een producent kan in dit soort landen er nog steeds voor kiezen de productie in een arm deel van t land neer te leggen.

Een beetje offtopic: de arbeidsomstandigheden zijn er ook een stuk slechter. Twee weken vakantie per jaar en als je in Zuid-Korea bij de vakbond zit, probeert het management je eruit te werken. Het is er dan wel weer beter dan bij de noorderburen.

mrweird
8 juni 2018, 16:48
In principe hoef je helemaal niet naar het buitenland voor een goede mooie gitaar.
Je zoekt dus naar de meerwaarde, zeker als het onbekende dingen zijn.
Meestal komt men niet verder dan, vet, cool, ziet er goed uit!
Niks mis mee maar vind ik te mager om 2000 euro over te maken aan een Braziliaans paypal nummer en maar hopen dat de werkelijkheid overeenkomt met de folder.
Ook al zegt iemand op het forum dat het meestal wel goed gaat.

Dat is helemaal waar. Op de laatste gitaarbeurs in Veenendaal heb ik een Les Paul in handen gehad van http://blackdogcg.com/
Echt zelden zo'n lekker spelende en mooi uitziende LP gezien. In leiderdorp gemaakt..

D3nnis
8 juni 2018, 17:15
Oh ja, en hier in Nederland....Van der Meij, outstanding mooie gitaren.Daar heb ik ook al eens op zitten GASsen. Maar als ik klaar ben met de optielijst, rolt er dan ook een zeer serieuze prijs uit.
Iemand hier ervaring met vandermeij gitaren?

Robrock
8 juni 2018, 18:47
Die Gilmour gitaren kwam ik pas tegen bij loopersparadise in Duitsland
http://www.loopersparadise.de/de/index.php?k=108#Foto

Eko
8 juni 2018, 22:37
Mocht je weinig respons krijgen op je mail bedenk dan even dat ze wellicht 1000 mails per dag krijgen uit alle hoeken en gaten van de wereld.
Het leuke is dat je zo wel een beeld krijgt van wat een Les Paul of Strat nu eigenlijk kost qua materiaal. Of dacht je dat het mahonie van een gitaar uit de USA gekocht was voor een veelvoud van de prijs? In Indonesië wordt een boom zo uit het oerwoud gehaald en zagen maar......

Erik de Perik
8 juni 2018, 22:44
Indonesisch mahonie komt alleen uit plantages.

Maar een beeld van de kostprijs hadden we toch al wel met de goedkope Aziatische gitaren en bouwpakketten van een paar honderd euro...?

JohnyBGood
13 juni 2018, 19:15
Ik kreeg vandaag antwoord van 2 fabrikanten op mailtjes die ik ze vorige week gestuurd heb.

1. Music Maker Guitars uit Brazilie, zij zijn bezig met het opzetten van een verkoopkanaal in Europa. Het is de bedoeling dat ze met houtsoorten uit Brazilie een nieuwe lijn opzetten speciaal voor verkoop in Europa, wordt vervolgd.

http://www.musicmaker.com.br/en/home-eng/

2. ArtRock Guitars uit Indonesie, deze mannen doen dus vooral aan direct verkoop, gewoon bestellen in Indonesie. Zij hebben van de week een nieuw special edition model geintroduceerd. Voor NL en EU laten zij de promotie en dergelijke over aan jullie vriend van The European Guitar Company.

http://artrockguitars.com/welcome/

https://www.instagram.com/artrockguitars/

Dirk_Hendrik
14 juni 2018, 09:16
Gebruiker JohnnyBGood is zonet per PM gevraagd te stoppen met z'n spamactiviteiten. de Europeanguitarcompany en JohnnyBgood zijn op basis van locatie en IPgegevens duidelijk een setje.

Erik de Perik
14 juni 2018, 11:10
Oh dat komt als een complete verrassing.

mrweird
14 juni 2018, 13:16
Gebruiker JohnnyBGood is zonet per PM gevraagd te stoppen met z'n spamactiviteiten. de Europeanguitarcompany en JohnnyBgood zijn op basis van locatie en IPgegevens duidelijk een setje.

Dat vermoedde ik al gelijk.

Brum
14 juni 2018, 13:21
Het lag er er ook niet lagen dik op ook zeg... Ik snap ook nooit zo goed wat zo'n figuur nou wil bereiken. Dit werkt in ieder geval averechts, komt nogal goedkoop over.

Pepe
14 juni 2018, 13:27
https://media.giphy.com/media/3o6ZsSCxJ1y6HtnDG0/giphy.gif

Brum
14 juni 2018, 13:50
Die Gilmour gitaren kwam ik pas tegen bij loopersparadise in Duitsland
http://www.loopersparadise.de/de/index.php?k=108#Foto

Dit is overigens de eerste website die ik zie in Europa waar Splawn versterkers te koop zijn. Volgens mij is er verder geen enkele andere Europese verkoper.

D3nnis
14 juni 2018, 14:08
Jij hebt ook een splawn toch, brum?
Bevalt goed?

Ik gebruik steeds minder effecten, dus was laatst voorzichtig aan het denken mijn 19" knoei weer op te ruimen en een lekkere dikke top erbij te kopen, maar ja, die route heb ik al vaker gehad...

Brum
14 juni 2018, 15:32
Yep, ook een Splawn. De Pro Mod, de huidige Quickrod met KT88's. Bevalt me heel erg goed. Was even wennen, want een ontzettend directe, dynamische versterker, zoals oude plexi's. Is in het begin wel even werken, maar eenmaal gewend is zo'n Splawn echt fantastisch. Je mag 'm op zich best een keertje proberen hoor. Ik kan altijd wel wat regelen bij ons in de oefenruimte en dan kan ie dan ook op oorlogsvolume.

Maar jij hebt een Rectifier, toch?

D3nnis
14 juni 2018, 15:44
Dual rectifier roadster onder andere, ja, klopt :)

JVGM-music
14 juni 2018, 18:03
Oh dat komt als een complete verrassing.

Ook ik ben met stomheid geslagen.