PDA

View Full Version : HNGD: Reverend Club King 290



Napoje
2 juni 2018, 12:41
Het is al een tijdje geleden dat ik een echt nieuwe gitaar kocht. Nou koop ik wel meer gitaren maar doorgaans vind ik het de moeite niet waar om een review te schrijven over de zoveelste strat, tele, es of noem maar op maar dit keer is dat anders...

http://www.leoarts.nl/IMG_2808.JPG

Gister werd er een doos uit schotland gebracht met daarin een gitaar die in nederland eigenlijk niet eens fatsoenlijk te koop is. Ik vond dat het merk reverend altijd al bijzonder coole gitaren maakte. En ik was ook op zoek naar iets met p90's. En daar hebben ze bij er reverend genoeg van. Dat gecombineerd met mijn voorliefde voor semi hollow/thinline gitaren kwam ik naar het lezen van lovende reviews uit bij de Reverend Club King 290.

Groot probleem is erchter dat niemand in west europa de door mij gewenste kleur deep sea blue op voorraad had behalve een gitaarhandel in Glasgow die er een had met wat lichte schade. Deze was 700 pond in plaats van de normal 870 pond dus heb ik de gok genomen. En dat valt niet tegen...

http://www.leoarts.nl/IMG_2809.JPG

De gitaar is heerlijk licht. De body is van korina met een spruce top. Niet hele gebruikelijke houtsoorten bij een thinline maar dat bevalt mij nou juist aan het merk dat ze geen klakkeloze fender of Gibson kopietjes draaien. De lak frets en hardware zijn bijzonder goed afgewerkt. Beetje het nivo van een usa fender. De roasted maple hals is echt geweldig. Medium V met een satin afwerking. Precies wat ik prettig vind. En ook goed afgesteld. Hij heeft locking tunes wat ook zeer prettig is met het vervangen van snaren.
De bigsby werkt gewoon goed en ontstemt niet, wellicht door de rollerbridge.

Maar hoe klinkt ie nou? Fijn dus. Vooral de middenfrequenties zijn goed aanwezig, waarschijnlijk dankzij de korina body en de p90's natuurlijk. Ook is het hollowbody geluid duidelijk aanwezig natuurlijk. Deze zijn iets hotter dan zeg maar normaal. Ik vind ze uitstekend klinken. Vooral de bass contour knop is leuk want daarmee kan je een hoop laag wegdraaien zodat je een wat meer telecaster achtige sound krijgt.

Met wat overdrive erbij komt iet echt tot leven. Ik heb hem tot nu toe alleen aan mijn blackstar HT5 gehangen maar ben wel benieuwd wat er gebeurd met een fender amp.

http://www.leoarts.nl/IMG_2806.JPG

Al met al een prima gebouwd instrument dat er naar mijn menig erg cool uitziet en een eigenwijze eigen sound heeft maar toch in veel soorten muziek bruikbaar is. En voor een prima prijs. Vreemd dat er in nederland eigenlijk niemand dit merk voert. In België zijn wat dealers meer die hebben maar weinig voorraad.

Vreemd want hij is echt de moeite waard.
BewarenBewaren

telerocker
2 juni 2018, 12:50
Gefeliciteerd. Die kleurencombi is echt gaaf. Ik heb een zwak voor Reverend. Ze doen alles net even anders dan de grote merken, zonder dat het meteen spaceships worden. De basscontour lijkt me ook een handige feature. Zoals jij zegt is het onbegrijpelijk dat niemand in Nederland dit merk voert.

Rinze
2 juni 2018, 13:00
Nice! Onze bassist heeft laatst zo'n Firebird-model met drie p90's gekocht op een veiling hier in Nederland. Hij betaalde er 250 euro voor. De lul 😠

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

MarkS
2 juni 2018, 15:32
Gitaardemo Heesch
The Guitar Factory Oss
Kai’s Guitar Store Enschede

Al die Reverends zijn volgens mij van Korina.

Gerucht gaat dat ze uit dezelfde fabriek als Duesenberg zouden komen.

De hogere prijs van Deusenberg zou dan zitten in de assemblage van Deusenberg in Dld.

Ik vind Reverends vaak nčt niet qua looks..

Napoje
2 juni 2018, 21:16
Al die tenten die je noemt hebben bijna niets. En wat ze hebben is vaak old stock.

jutter
2 juni 2018, 21:38
Prachtig! Gefeliciteerd!!

denis.hermans
2 juni 2018, 22:57
Gefeliciteerd ! The guitar bar in Antwerpen heeft altijd een aantal Reverend gitaren in stock. Afwerking lijkt altijd erg goed . Prijs/kwaliteit lijkt dus echt in orde. Over de bass contour heb ik ook al veel goede commentaren gehoord.

Tupelo
3 juni 2018, 03:25
Korina ? Spruce top ? Bigsby ? En P90's ? We have a winner !!! :cheerup:

gitaarmike
3 juni 2018, 10:08
kek dingetje , congratz!

JVGM-music
3 juni 2018, 21:24
Mooie gitaar,prima kleur. Gefeliciteerd met deze aankoop. Ben alweer jaloers.